Pitääkö tässä erakoitua johonkin mökkiin kun nykymeno on liikaa?
Mitä teet silloin kun maailman meno (ja omassa elämässä asiat) on välillä too much? Somet kiinni, villasukat jalkaan, rauhoittavaa musiikkia jne. Mitä muuta? Tuntuu että maailma on mennyt ihan hulluksi nykyään.
Kommentit (15)
Se on aina ollut hullu. Omassa yli 50v mittakaavassa näen monien asioiden parantuneen. Maailmanloppu kolkutti paljon raadollisemmin vaikka 70-luvulla.
Sitten kun se oikeasti loppuu, niin minkä sille voi? Aikaa tähän saattaa olla tuhansia vuosia.
Joo. Mä hankin maalta mummonmökin juuri tuosta syystä. Käyn siellä talvellakin, mutta en ole viikkoja kerrallaan, kun en viitsi lämmittää pihasaunaa ja muuta kunnon pesumahdollisuutta ei talvella åole. Mökki lämpiää puilla, niin sitä puusavottaa on ihan tarpeeksi ilman saunaakin. Mökillä nimenomaan relaan, en mene sinne työleirille. Välttämättömät himmat hoidan, muuten Ellun kanana.
Mölillä olen omassa kuplassani. Muu maailma unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä joku yritti erakoitua mökille, mutta ei hoksannut, että vaikka eliminoi valvontakamerat, niin sähkönkäyttö näkyy samantien puhelimessa. Poliisi kävi perjantaina tyhjentämässä tuvan ja asukkaalle on tulossa useamman kymppitonnin lasku.
Ei kai se niin paljon sähköä ehtinyt käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lukea uutisia ja vältä ikäviä ihmisiä.
En pysty välttämään ikäviä ihmisiä töissä 😬 Onneksi suurin osa ei ole ikäviä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä joku yritti erakoitua mökille, mutta ei hoksannut, että vaikka eliminoi valvontakamerat, niin sähkönkäyttö näkyy samantien puhelimessa. Poliisi kävi perjantaina tyhjentämässä tuvan ja asukkaalle on tulossa useamman kymppitonnin lasku.
Ei sillä mitään rahaa oo.
Mä lähdin somesta jo 8 vuotta sitten. Kukaan ei tiedä kuulumisiani, ellei pistä mulle viestiä, soita tai näe. Musta ei löydy mitään netistä. Kukaan ei voi seurata siellä elämääni.
Erakoitua voi myös keskellä suurkaupunkia myös. Kunhan katkot turhat siteet, et mene kissanristiäisiin, etkä ole somessa.
Elät vain omaa elämääsi ja olet yhteydessä niihin, joihin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähdin somesta jo 8 vuotta sitten. Kukaan ei tiedä kuulumisiani, ellei pistä mulle viestiä, soita tai näe. Musta ei löydy mitään netistä. Kukaan ei voi seurata siellä elämääni.
Erakoitua voi myös keskellä suurkaupunkia myös. Kunhan katkot turhat siteet, et mene kissanristiäisiin, etkä ole somessa.
Elän myös noin. Harva soittaa. Olen myös työkyvyttömyyseläkeläisenä erakoitunut mökkiin. Käyn tosin parin naapurin luona joskus kylässä. Kadehdin niitä jotka käyvät töissä, harrastuksissa, matkoilla, on ystäviä ja parisuhde. Veikkaan, että on naru kaulassa 5v sisällä. Älkää tätä vaan toivoko. Ei tämä ole elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se niin paljon sähköä ehtinyt käyttää?
No eihän nyt siitä ole kyse. vaan siitä, että murtautuja jäi kiinni heti, sillä mökin omistaja näki sähköjen menneen päälle kännykästään.
Helpointa on, kun ensinnäkin lopettaa tämän oksennuspalstan lukemisen. Se auttaa jo paljon. Nykyään saa järkevää tekstiä täältä etsimällä etsiä.
Se on sääli.
Somesta ei tatvi poistua kokonaan, jos ei tahdo. Senhän voi itse valita, mitä sinne jakaa. Minulla on vain FB ja päivitän sitä harvakseltaan, lähinnä kesäisin muutamia puutarha juttuja. Joskus käsitöitä. Mutta käytän FB.tä paljon. Seuraan erilaisia neulonta ja muita harrastusryhmiä. Siihen se on hyvä.
Uutiset vilkaisen puhelimelta aamulla, ja sääennusteen jossain välissä.
Silti puhelimella tulee oltua liikaa, usein se on aivotonta selailua, nyt selailin neuletakkeja, joita en aio ostaa, kun en tarvitse.
Puhelin pois kädestä! Täytä kädet jollain muulla. Käsitöillä, kirjalla, ristikolla, päiväkirjalla, kissan silityksellä.
Katson harvoin varsinaista TV.tä. jos katson jotain, se on suoratoistoa, joten voin valita juuri minua kiinnostavaa katsottavaa.
Äänikirjat on hyvää ajanvietettä.
Jos kaipaat kännykkää, sellaista selailua, silloin, kun ei jaksa keskittyä mihinkään, selaan esimerkiksi ruokaohjeita. Mietin vaikka, että voisi tehdä jouluksi juustokakun ja katselen siihen ohjeita.
Minulla on pari ystävää, joihin pidän yhteyttä päivittäin, viestitellään pitkin päivää. Harvoin tulee soiteltua, viestit on helpompi, kun voi oman tekemisen mukaan niitä lukea tai kuunnella.
Siinäpä minun sosiaalinen elämä on nyt, kun olen pitkällä sairaslomalla töistä. Töissä olen sosiaalinen työn vuoksi, en koe sitä raskaana, mutten toisaalta kaipaa kauheasti kodin ulkopuolista tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Minustakaan ei löydy netistä mitään, en ole koskaan ollut fasessa tai instassa tms.
Mökki todella on hyvä ja toimiva keino. Siloin kun sen voi valita sen sijaan että ei ole muuta vaihtoehtoa. Asun 7 kk mökissa, 5kk kaupungissa töissä. Kolmatta vuotta näin. Toimii aikuiselle sinkulle.