Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wolt-foodora on nykyisin niin kallis ettei kannata tilata yhtään mitään

Vierailija
05.07.2022 |

Ruoka + toimituskulut vähintään 20 euroa ja vähintään yli puolin tunnin odotus.

Tai sitten käyn toisella puolella katua alepassa ostamassa mikroaalto aterian 4 eurolla.

Hmmmm....

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on ruuatkin kalliimpia kuin sama annos siellä itse firmassa.

Vierailija
82/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin tilaamisen viime kuussa. En viitsi enää maksaa 7,90 + palvelumaksu siitä että saan nykyään poikkeuksetta haaleaa tai täysin kylmää ravintolaruokaa.  Wolt toimii varmasti paremmin jos asuu kaupungin keskustassa, mutta toisaalta silloin kävisin itse hakemassa helposti ravintolasta annoksen parinsadan metrin säteeltä. Asun nytkin vain 7-10 km päässä mutta tämä on ilmeisesti sitten liian kaukana kuskeille, jotta toimitus toimisi hyvin.

Asun Helsingissä alle 15 min ajomatkan päässä keskustasta ja meilläkään tämä ei toimi. Useimmista (ei pikaruokaa) tilauksista yli 10 € kuljetusmaksu ja saapuessa tilaus kylmä/väärät tuotteet/puuttuu tuotteita/viety naapuriin/muuta mukavaa.

Aiemmin tilasin useasti illalliset perheelle ja itselle lounaita kotitoimistolle mutta koska palvelu on huonontunut ja hinta vastaavasti noussut en enää näe tässä järkeä. Mieluummin ostan kaupan tuoretiskiltä ruoat kotiin.

Lisäksi 9/10 tilauksesta on viimeisen parin kuukauden aikana ollut roimasti myöhässä. Esim. toimitusaika-arvio 30-40 min ja kestääkin 1,5 h tai 2 h. Muilla samoja kokemuksia?

Minullakin oli järjestään toimitukset myöhässä kunnes lopetin tilaamisen. Ei ihan niin paljon myöhässä kuin sinulla, mutta 30 minuutin toimitus venyi 50 minuuttiin, 40 minuutin toimitus tuntiin. Alussa tykkäsin palvelusta kunnes hinnat nousi 5,90 --> 7,90 ja päälle palvelumaksut sekä huonompi palvelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin tilaamisen viime kuussa. En viitsi enää maksaa 7,90 + palvelumaksu siitä että saan nykyään poikkeuksetta haaleaa tai täysin kylmää ravintolaruokaa.  Wolt toimii varmasti paremmin jos asuu kaupungin keskustassa, mutta toisaalta silloin kävisin itse hakemassa helposti ravintolasta annoksen parinsadan metrin säteeltä. Asun nytkin vain 7-10 km päässä mutta tämä on ilmeisesti sitten liian kaukana kuskeille, jotta toimitus toimisi hyvin.

Asun Helsingissä alle 15 min ajomatkan päässä keskustasta ja meilläkään tämä ei toimi. Useimmista (ei pikaruokaa) tilauksista yli 10 € kuljetusmaksu ja saapuessa tilaus kylmä/väärät tuotteet/puuttuu tuotteita/viety naapuriin/muuta mukavaa.

Aiemmin tilasin useasti illalliset perheelle ja itselle lounaita kotitoimistolle mutta koska palvelu on huonontunut ja hinta vastaavasti noussut en enää näe tässä järkeä. Mieluummin ostan kaupan tuoretiskiltä ruoat kotiin.

Lisäksi 9/10 tilauksesta on viimeisen parin kuukauden aikana ollut roimasti myöhässä. Esim. toimitusaika-arvio 30-40 min ja kestääkin 1,5 h tai 2 h. Muilla samoja kokemuksia?

Minullakin oli järjestään toimitukset myöhässä kunnes lopetin tilaamisen. Ei ihan niin paljon myöhässä kuin sinulla, mutta 30 minuutin toimitus venyi 50 minuuttiin, 40 minuutin toimitus tuntiin. Alussa tykkäsin palvelusta kunnes hinnat nousi 5,90 --> 7,90 ja päälle palvelumaksut sekä huonompi palvelu.

En ymmärrän miksi annetaan aika-arvioita, kun ne järjestään eivät pidä. Vai laitetaanko tarkoituksella lyhyemmäksi kuin todennäköinen toteuma? Kuka jaksaa odottaa 1-2h kun samassa ajassa (nopeamminkin) käy itse hakemassa ruuat? Eikä sillon tarvitse tietenkään maksaa toimituksesta ja voi varmistaa, että tilauksessa on kaikki mistä maksettu.

Vierailija
84/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan maksaisi kotiinkuljetuksesta tuon vertaa. Menen itse prismaan ja ostan lohta ja perunaa ja teen kunnon ruokaa.

Vierailija
85/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ainoan kerran wolttasin kun mies sitä mankui. Ruoka oli kylmää, huonoa ja kallista. Mieluummin laitan itse, koska silloin se on lämmintä, hyvää ja halpaa. Aika simppeli yhtälö. Niin ja sen valmista odottavan miehenkin pistin mäkeen. Tulee kalliiksi tuollaiset.

Vierailija
86/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vain että hinnat edes vähän nousseet. Tosin mistä sen tietää meneekö korotuksista senttiäkään kuskien taskuun...

Ei tietenkään. Kuskeja varten on erikseen tippi. Koska se on niin huonosti palkattua ettei homma muuten kannata.

Tiputtaa on yksi viimeisistä asioista joiden toivoisin juurtuvat suomalaiseen kulttuuriin.

Vierailija
87/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vain että hinnat edes vähän nousseet. Tosin mistä sen tietää meneekö korotuksista senttiäkään kuskien taskuun...

Ei tietenkään. Kuskeja varten on erikseen tippi. Koska se on niin huonosti palkattua ettei homma muuten kannata.

Tiputtaa on yksi viimeisistä asioista joiden toivoisin juurtuvat suomalaiseen kulttuuriin.

Kiitos ennustavalle. Siis *tipit ja *juurtuvan

Vierailija
88/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun wolttaukset kaatuu aina toimitusaikaan. Pitäisi tajuta ennakoida, että tilaa sen safkan tuntia ennen kuin on kiljuva nälkä. Toimitusajat on tyypillisesti 40-60min. Asun Turussa, 4 kilometriä keskustasta eli ihan kaupunkialueella...

Siinä ehtii moneen kertaan miettiä, maksanko 6,90e kuljetusmaksua ja odottelen kolme varttia, vai kävelenkö tosiaan 500m lähikauppaan.

Toistaiseksi olen woltannut vain sairaana tai krapulassa.

Vierailija
89/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko  otsikot viime vuonna: Wolt myydään yhdysvaltalaiselle Doordashille Suomen mittakaavassa ennätysmäisellä 7 miljardilla eurolla. Ostaja perustelee kauppasummaa tulevaisuuden mahdollisuuksilla ja lahjakkaalla tiimillä.

Eli tse asiassa Woltin alunperin perustaneet tässä tekivät parhaan tilin juuri oikeaan aikaan...

Vierailija
90/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampparipaikat ovat nostaneet omia hintojaankin viime aikoina, ja sitten vielä tulevat päälle kallistuneet Wolt- ja Foodora-kulut.

Noiden ikiaikainen ideahan olisi tarjota pikasafkoja halvalla kuluttajille... Kissanpaskat!

Niin. Mitä järkeä on "pikaruuassa" jos se hesen ja mäkin puolalainen antibioottiburgeri maksaa liki saman verran kuin ravintolan laatuburgeri ja tilauksessa kestää yhtä kauan valmistua kuin oikeassa ravintolassa?

Huom. pätee siis myös autokaistoihin nykyään. Ruokaa saa odotella helpostikin 20-30 minuuttia kun ravintoloilla ei ole kapasiteettia sekä wolttaajille että liveasiakkaille. Sellaista "pikaruokaa".

Olimme jossain kaupungin keskustassa. Tuntematon paikka ja ruokailuksi joko steikkipaikka (yksi meistä ei syö lihaa) tai Hese. Valitsimme Hesen, meidän lisäksi oli siellä yksi ihminen joka söi jo. Tilasimme ja ... odotimme myös melkein 30 minuuttia. Koko ajan kävi Wolt/ Foodora kuskeja hakemassa ruokaa.

Lopuksi saimme ruuat ja asiakaspalvelija oli todella paniikissa ja pahoitteli monta kertaa, saimme jälkkärin ilmaiseksi.

Emme missään nimessä olleet vihaisia hänelle eikä sanoneet mitään hänelle, mutta oli niin omituinen tilanne, että olet melkein yksin ravintolassa, mutta odotat ruokaa silti puolisen tuntia.

Naurettiin, että saimme Hesen ruuat ravintolan odotusajalla.

Mulla kävi sama Piikkiön (pikkupaikkakunta turun kupeessa) hesessä, tosin ilman wolttia. Sisätilassa oltiin minä ja lapseni sekä yksi toinen seurue. Keittiössä oli kaksi henkilöä, jotka palvelivat pelkkää autokaistaa ja siinähän riitti porukkaa. Odotimme 45 minuuttia tilaustamme, joka oli tyyliin juustoateria ja lastenateria ilman mitään erikoisvaatimuksia. Myös sisätilaan tuli meidän jälkeemme pariskunta, joka ehti saada ja syödä ruokansa ennen kuin me saimme omamme.

Oli aika erikoinen kokemus. Ei herunut pahoitteluja eikä varsinkaan ilmaisia jälkiruokia. Olikohan marssijärjestys 1. Autokaista 2. Kotona sovelluksella etukäteen tilanneet 3. Vanhemmat ihmiset 4. Muut?

Vierailija
91/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällähän noita näkyi kuskeja kulkevan aika paljon Helsingissä. Ihme jos jäähtyy...

Vierailija
92/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun wolttaukset kaatuu aina toimitusaikaan. Pitäisi tajuta ennakoida, että tilaa sen safkan tuntia ennen kuin on kiljuva nälkä. Toimitusajat on tyypillisesti 40-60min. Asun Turussa, 4 kilometriä keskustasta eli ihan kaupunkialueella...

Siinä ehtii moneen kertaan miettiä, maksanko 6,90e kuljetusmaksua ja odottelen kolme varttia, vai kävelenkö tosiaan 500m lähikauppaan.

Toistaiseksi olen woltannut vain sairaana tai krapulassa.

Voitko suositella mikä on hyvä ruoka ja paikka, josta tuodaan?

Vierailija
93/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niggarit vieläpä räkii ja runkkaa niihin majot päälle

Vierailija
94/200 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampparipaikat ovat nostaneet omia hintojaankin viime aikoina, ja sitten vielä tulevat päälle kallistuneet Wolt- ja Foodora-kulut.

Noiden ikiaikainen ideahan olisi tarjota pikasafkoja halvalla kuluttajille... Kissanpaskat!

Niin. Mitä järkeä on "pikaruuassa" jos se hesen ja mäkin puolalainen antibioottiburgeri maksaa liki saman verran kuin ravintolan laatuburgeri ja tilauksessa kestää yhtä kauan valmistua kuin oikeassa ravintolassa?

Huom. pätee siis myös autokaistoihin nykyään. Ruokaa saa odotella helpostikin 20-30 minuuttia kun ravintoloilla ei ole kapasiteettia sekä wolttaajille että liveasiakkaille. Sellaista "pikaruokaa".

Lähteet väitteelle, että pikaruokaloiden liha olisi "puolalaista antibioottiburgeria". En terveystietoisena koskisi pitkällä tikullakaan pikaruokaan, mutta näiden yhtiöiden mainosten perusteella käyttävät 100 % suomalaista naudanlihaa.

Hesburgerissa on jo pitkään käytetty kotimaisen naudan lisäksi myös tanskalaista. Mainostavat nykyään "100% naudanlihaa", sana "kotimainen" on siis jäänyt pois välistä. 

Vierailija
95/200 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat 16,00 € alennuksen seuraavaasta ateriastasi! foodoralla voit tilata parhaista ravintoloista ympärilläsi! https://www.foodora.fi/referral?code=de09d383da4df6102c88d11fe16d8e0a&g…

Vierailija
96/200 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

16€ tarjoukset umpeutunut nyt vain samalla linkillä enää vain 8€ alennus. Ehkä joskus sitten taas uusia.

Vierailija
97/200 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelumaksu noussut liki kolminkertaiseksi. Viime kuussa oli vielä 0,30€, nyt 0,80€ (Foodora).

Jätin tilauksen tekemättä periaatesyystä. Jos tilaan tuolta 10 kertaa, maksan kankkulan kaivoon 8 euroa. Joka ei todellakaan mene kuskeille tai ravintoloille vaan firman osinkoihin.

Vierailija
98/200 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihme että Wolt kuskit ostelevat Tesloja.

Vierailija
99/200 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden palveluiden käyttö on mädätyksen tukemista. Samalla oikea palvelu huononee ja hinnat nousee tavallisillekin asiakkaille.

Vierailija
100/200 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niggarit vieläpä räkii ja runkkaa niihin majot päälle

Alkaa tuo wolttailu mennä yli äyräitten kun tällä Kurvin kulmalla kävellessä on näkyvissä 10 kuskia joka hetki. Eivätkö ihmiset osaa itse käydä hakemassa ruokaa? En luottaisi muttakuonon toimitukseen kun voi olla osa ateriasta syöty ennen toimitusta.