Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-studiossa ihmetellään tänään miksi avoimiin työpaikkoihin ei löydy työntekijöitä vaikka satoja tuhansia työttömiä lorvailee samaan aikaan tuilla

Vierailija
04.07.2022 |

Ohjelmassa kuullaan yrittäjiä jotka eivät löydä yrityksiinsä työntekijöitä.

Kommentit (2046)

Vierailija
1781/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa leskeneläkettä, vaikka on uudelleen naimisissa, kun menee vain uudelleen naimisiin yli 50-vuotiaana.

Alapeukuttaja voi mennä nettiin lukemaan lisää tietoa asiasta.

Vierailija
1782/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitää olla tarkkana. Pitää mennä naimisiin alle 50-vuotiaana, jotta saa leskeneläkkeen ja jos menee uudelleen naimisiin, jos puoliso kuolee niin pitää olla yli 50-vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1974 syntynyt saa leskeneläkettä loppuelämänsä. 1975 syntynyt saa leskeneläkettä vain 10 vuotta. Nyky hallituksen päätös.

Se voi kuulkaa olla rahat päivästä kiinni.

Vierailija
1784/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee töitä vakavissaan, sellaista työtä, johon on pätevyyttä ja työaikojen ja työpaikan sijainnin takia edellytyksiä, se on jo sen verran vaativaa hommaa, että sitä ei kukaan sitä tekemään joutunut kutsu lorvailuksi. Mutta tässä maassa on osalle tullut kaikki liian helpolla, joten he kuvittelevat sen olevan normaalia.

Itse hain noin 500 eri työpaikkaa, joihin minulla olisi ollut pätevyys, mutta en saanut. Hakualueellani asui noin miljoona ihmistä. 500 hakemuksen jälkeen työnhaku loppui yhtäkkiä...aivoveritulpan takia. Se johti työkyvyttömyyteen ja eläkkeelle.

Antakaa vaan kaikkien ääliöiden aukoa päätään, ääliöitä ei kannata yrittää valaista.

Vierailija
1785/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1974 syntynyt saa leskeneläkettä loppuelämänsä. 1975 syntynyt saa leskeneläkettä vain 10 vuotta. Nyky hallituksen päätös.

Varmaan harmittaa, jos on syntynyt 1.1.1975

Vierailija
1786/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voitaisiin leikata leskeneläke uudelleen naimisiin menneiltä sekä korotetut lapsilisät hyväpalkkaisilta yksinhuoltajilta.

Vierailija
1787/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakee töitä vakavissaan, sellaista työtä, johon on pätevyyttä ja työaikojen ja työpaikan sijainnin takia edellytyksiä, se on jo sen verran vaativaa hommaa, että sitä ei kukaan sitä tekemään joutunut kutsu lorvailuksi. Mutta tässä maassa on osalle tullut kaikki liian helpolla, joten he kuvittelevat sen olevan normaalia.

Itse hain noin 500 eri työpaikkaa, joihin minulla olisi ollut pätevyys, mutta en saanut. Hakualueellani asui noin miljoona ihmistä. 500 hakemuksen jälkeen työnhaku loppui yhtäkkiä...aivoveritulpan takia. Se johti työkyvyttömyyteen ja eläkkeelle.

Antakaa vaan kaikkien ääliöiden aukoa päätään, ääliöitä ei kannata yrittää valaista.

Minä lopetin laskemisen neljänsadan ei-vastauksen kohdalla ja hakemisen arviolta seitsemännensadannen jälkeen. Omalle alalleni minulla on koulutus ja päivitetty pätevyys, mutta koska nuorempiakin on tarjolla, minun hakulomakkeessani jo merkintä "1965" tietää sitä, että edes haastatteluihin ei ole asiaa.

Vierailija
1788/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta voitaisiin leikata leskeneläke uudelleen naimisiin menneiltä sekä korotetut lapsilisät hyväpalkkaisilta yksinhuoltajilta.

Vanhuuseläkkeellä olevat saavat leskeneläkettä, vaikka ovat uudelleen naimisissa.

Samaan aikaan tutkinnon suorittaneet työttömät hyllyttävät tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella ja 9 euron kulukorvauksella työpäivä. Sairas maa.

Vierailija
1789/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisen asumistuki on isompi kuin yleinen asumistuki. Jokunen vuosi sitten eläkeläiset meinattiin siirtää yleisen asumistuen piiriin ja tuli hirveä meteli, ei onnistunut.

Työttömiltä lasten vanhemmilta sen sijaan leikattiin ansiosidonnaisesta 100 päivää pois. Omaehtoisesta opiskelusta poistettiin kulukorvaus opiskelupäiviltä, ei saa enää korotettua ansiosidonnaista pitkästä työhistoriasta. Ansiosidonnainen ei enää pidenny opiskelulla.

Töitä et saa vaikka haet.

Vierailija
1790/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisellä saa olla 16000 tilillä ja silti saa omistusasuntoon tai vuokra-asuntoon asumistukea.

Vierailija
1791/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisellä saa olla 16000 tilillä ja silti saa omistusasuntoon tai vuokra-asuntoon asumistukea.

Ei kai ne säästöt mitään asumistukeen vaikuta, voi olla vaikka 100 donaa tilillä ja täysi asumistuki juoksee jos tuloja ei ole.

Vierailija
1792/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu eläkeläinen alkoi saamaan omistusasuntoonsa asumistukea, kun taloyhtiössä tehtiin putkiremontti.

Vierailija
1793/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne säästöt mitään asumistukeen vaikuta, voi olla vaikka 100 donaa tilillä ja täysi asumistuki juoksee jos tuloja ei ole.

Eläkeläisen asumistuessa on eri säännöt kuin yleisessä asumistuessa.

Vierailija
1794/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toimeentulotuessa on eri säännöt, siinä yhtiölaina ei ole lasku.

Vierailija
1795/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toimeentulotuessa on eri säännöt, siinä yhtiölaina ei ole lasku.

Jos tarvitsee maksusitoumuksen lääkkeisiin apteekkiin niin mennään toimeentulotuki säännöillä eli ei saa olla tilillä rahaa, lainat ei ole laskuja eikä saa olla kesämökkiä.

Vierailija
1796/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen syntynyt 1975. Mutta en ole kyllä naimisissakaan, joten kiirettä alkaa pitää, että saa sen ensimmäisen miehen eläkkeenkin.

Vierailija
1797/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen syntynyt 1975. Mutta en ole kyllä naimisissakaan, joten kiirettä alkaa pitää, että saa sen ensimmäisen miehen eläkkeenkin.

Mene äkkiä tinderiin

Vierailija
1798/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni kirjoitti:

lälläällääääää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusihteerinä laitoshuoltaja. Niin se menee nykypäivänä.

Voivat sivussa opiskella merkonomin tutkinnon : 6 tuntia viikossa koulussa ja loput töissä palkalla. Helppo koulutus.

Tule opiskelemaan tradenomiksi. Luette kokeisiin 200 sivuisen kirjan, siitä tulee muutama kysymys ja loput muistiinpanoista. Ja tuossa on vain 1 aine. Pikkuisen väärä kuva koulunkäynnistä jollain merkonomeilla.

Minä olin laitoshuoltajana terveyskeskuksessa sihteerinä.

Olihan se aika hurjaa kirjoitella saneluita, todistuksia ja lähetteitä ilman mitään hajua oikeista lääketieteentermeistä.

Olen tradenomi, en pysty tekemään fyysisiä töitä. Olen yleensä palkkatuella 8 kuukautta ja

sitten 2 vuotta kotona ja taas 8 kuukautta palkkatuella toimistotöissä ja 2 vuotta kotona.

Sinun kaltaiset täytyisi sulkea pois loppuelämäksi avustuksista. Jos pystyt 8 kk töihin miten se raja juuri siinä kk yhdeksässä muuttuu siihen että et pysty töihin.Piiskaisin sinut töihin jos minun olisi päätös.

Palkkatuella on ihmiset jotka ei koskaan saisi vapailta markkinoilta töitä. Ne kirjaimellisesti maksavat työnantajalle enemmän kuin ne tuottaa. Siksi ne on TUETTUJA!

Roskaa. Osalle tehdään jopa supon tutkinta, kun käsittelevät arkaluontoisia tietoja.

Ei sillä Supon tutkinnalla ole mitään tekemistä työn tuottavuuden kanssa.

Tuettua työtä saa vaan ihmiset jotka eivät muuten saisi töitä ollenkaan.

Palkkatukioikeus on kaikilla vuoden työttömänä olleilla. Ja ihminen on voinut olla toimitusjohtaja, niitäkin irtisanotaan.

Jos ihminen on ollut vuoden työttömänä ilman omaa haluaan niin hän on joko työkyvytön tai hänen on muuten täysin mahdotonta työllistyä.

Tai sitten hän on luuseri, jolle ei ikinä tehdä supon tutkintaa ja pääsee arvoiseensa työhön, siivoamaan muiden paskaa ja eritteitä.

Itse olet luuseri

Luuseri ei tiennyt, että työttömiä on palkkatuella valtion ja kaupungin virastoissa töissä.

Mitä sitten?

Taas tämä palkkatuki-hullu on tässä(kin) ketjussa meuhkaamassa, kuinka palkkatuella töitä tekevät ovat sitä alinta kastia, suorastaan paarialuokkaa, jne.

Fakta on kuitenkin, että palkkatukityö on ihan normaalia työtä. Työnantaja saa vain tukea kun palkkaa työntekijän. Tehtäviä on monenlaisia, hyvinkin osaamista vaativia. Palkkatukityöllistetty myös suht usein saa vakipaikan - tai osa heistä saa.

No just siksihän tuo Hönö meuhkaa, kun sitä ei kukaan vakinaista ;DDDDDDD

Miksiköhän?

https://www.vauva.fi/keskustelu/4450056/palkkaisitko-honon#comment-5396…

Siis Influenceria. Influencerista näyttää olevan samanlainen ketju.

Influencer - Hönön kannattaisi mennä terapiaan. Se voisi ehkä auttaa naisen ja työn saannissa. 45-vuotias Influencer on kyllä jo naisten mielestä tosi vanha pappa.

on HÖNÖ tyhmä toden totta

Hönö kantaa kaunaa flunssalle. Yhdessä ketjussa paljasti, ettei flunssa avannut hönölle ovea, ei tarjonnut kahvia, eikä kehunut kauniiksi. Ai niin, ei muistanut edes hönön nimeä, kutsui työllistetyksi.

Niinpä hönölle jäi ikuinen influenssa ;DDDDDDDD

Kyllähän tuo katkeroittaa ikääntyvän rouvan, ihan ymmärrettävää.

HÖNÖä huolettaa tulevaisuutensa leskenä 🤪

Vierailija
1799/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat sivussa opiskella merkonomin tutkinnon : 6 tuntia viikossa koulussa ja loput töissä palkalla. Helppo koulutus.

Tule opiskelemaan tradenomiksi. Luette kokeisiin 200 sivuisen kirjan, siitä tulee muutama kysymys ja loput muistiinpanoista. Ja tuossa on vain 1 aine. Pikkuisen väärä kuva koulunkäynnistä jollain merkonomeilla.

Olihan se aika hurjaa kirjoitella saneluita, todistuksia ja lähetteitä ilman mitään hajua oikeista lääketieteentermeistä.

Olen tradenomi, en pysty tekemään fyysisiä töitä. Olen yleensä palkkatuella 8 kuukautta ja

sitten 2 vuotta kotona ja taas 8 kuukautta palkkatuella toimistotöissä ja 2 vuotta kotona.

Sinun kaltaiset täytyisi sulkea pois loppuelämäksi avustuksista. Jos pystyt 8 kk töihin miten se raja juuri siinä kk yhdeksässä muuttuu siihen että et pysty töihin.Piiskaisin sinut töihin jos minun olisi päätös.

Palkkatuella on ihmiset jotka ei koskaan saisi vapailta markkinoilta töitä. Ne kirjaimellisesti maksavat työnantajalle enemmän kuin ne tuottaa. Siksi ne on TUETTUJA!

Roskaa. Osalle tehdään jopa supon tutkinta, kun käsittelevät arkaluontoisia tietoja.

Palkkatukioikeus on kaikilla vuoden työttömänä olleilla. Ja ihminen on voinut olla toimitusjohtaja, niitäkin irtisanotaan.

Jos ihminen on ollut vuoden työttömänä ilman omaa haluaan niin hän on joko työkyvytön tai hänen on muuten täysin mahdotonta työllistyä.

Tai sitten hän on luuseri, jolle ei ikinä tehdä supon tutkintaa ja pääsee arvoiseensa työhön, siivoamaan muiden paskaa ja eritteitä.

Itse olet luuseri

Luuseri ei tiennyt, että työttömiä on palkkatuella valtion ja kaupungin virastoissa töissä.

Mitä sitten?

Taas tämä palkkatuki-hullu on tässä(kin) ketjussa meuhkaamassa, kuinka palkkatuella töitä tekevät ovat sitä alinta kastia, suorastaan paarialuokkaa, jne.

Fakta on kuitenkin, että palkkatukityö on ihan normaalia työtä. Työnantaja saa vain tukea kun palkkaa työntekijän. Tehtäviä on monenlaisia, hyvinkin osaamista vaativia. Palkkatukityöllistetty myös suht usein saa vakipaikan - tai osa heistä saa.

Miksiköhän?

Influencer - Hönön kannattaisi mennä terapiaan. Se voisi ehkä auttaa naisen ja työn saannissa. 45-vuotias Influencer on kyllä jo naisten mielestä tosi vanha pappa.

Hönö kantaa kaunaa flunssalle. Yhdessä ketjussa paljasti, ettei flunssa avannut hönölle ovea, ei tarjonnut kahvia, eikä kehunut kauniiksi. Ai niin, ei muistanut edes hönön nimeä, kutsui työllistetyksi.

Sairaalan osastomaksu on noin 30 euroa päivä eikä kuulu maksukattoon. Taitaa huolettaa niitä, joilla on eläkkeellä kesämökki.

Vierailija
1800/2046 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet luuseri

Mitä sitten?

Miksiköhän?

Sairaalan osastomaksu on noin 30 euroa päivä eikä kuulu maksukattoon. Taitaa huolettaa niitä, joilla on eläkkeellä kesämökki.

Osalla eläkeläisistä on ulosotossa noita sairaala laskuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi