A-studiossa ihmetellään tänään miksi avoimiin työpaikkoihin ei löydy työntekijöitä vaikka satoja tuhansia työttömiä lorvailee samaan aikaan tuilla
Ohjelmassa kuullaan yrittäjiä jotka eivät löydä yrityksiinsä työntekijöitä.
Kommentit (2046)
Vierailija kirjoitti:
Menkää hyvät ihmiset nettiin hakemaan töitä. Pilvin pimein paikkoja vapaana. Ettekö te osaa töitä hakea ja kaikki maailman tekniset vempelert tänäpäivänä apuna .
Se joka ei töitä itselleen löydä on sitten jo niin saamaton, että parempi olla saamattakin.
Hahahahahahahhahahahahhahahhahahahahhahahaahhhaahhhhhaaaaaaa
Ihanko totta? Wau? Ajatella? Sinä olet vissiin itse viimeksi hakenut töitä aikana jolloin työpaikat käytiin katsomassa Työkkärissä? Pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä työttömyysketjuissa eniten kimpaantuu nämä sairaat ja vanhat. Lopettakaa. Teillä on oikeat syyt ja olette työuranne jo tehnyt.
Se ketä täältä puuttuu kommentoimasta on he, joita ei yksinkertaisesti vaan kiinnosta. Syrjäytyneet.
Me sairaat, osatyökykyiset kimpaannumme, sillä emme identifioidu sairaiksi, vaan ihan tavallisiksi ihmisiksi. Me haluamme elää normaalia elämää ja tehdä töitä sen verran mitä terveys kestää. Ikävä vaan että sitä työtä on vaikea saada lainkaan.
Kun ensin saa työhakemuksiin monet EI-vastaukset ja sen päälle alkaa kuulumaan valitusta tukieläteistä, niin sehän osuu siihen kaikkein arimpaan paikkaan.
Itse olen +50-vuotias. Työnantajat eivät palkkaa meitä. Ikäsyrjintää.
Höpsistä. Meiltä valtion virastosta irtisanoutui eräs vähän räiskyvämpi nainen 57-vuotiaana, kun koki tulleensa väärin kohdelluksi. Hän oli puolisen vuotta työttömänä, ja löysi sitten koulutustaan vastaavan homman muualta. Facebookin mukaan viihtyy ilmeisen hyvin uudessa paikassa.
Minullakin on tuttu hoitaja, palkka on kuulemma todella hyvä ja työ ihanaa.
Minullakin on työkaveri yliopistolla (lehtori), jolla on hoitsusisko. Tämä sisko tienaa enemmän, ja viihtyy kuulemma työssään todella hyvin. Me yliopistolaiset venymme ja raadamme.
No nyt kaikki hoitoalalle! Varma työpaikka, kiva työ ja hyvä palkka!!! Paitsi että en usko, että jaksatte kuin että jaksatte max vuoden.
HakijaTILASTOT kertovat, että ala kiinnostaa edelleen ihmisiä. Tässä valossa tää oloista vinkuminen kuulostaa pienen joukon rummutukselta.
Kiinnostaa niitä jotka eivät vielä ole alalla.
Niitä jotka ovat alalla, ei kiinnosta enää. Ymmärrätkö?
Ymmärrän, mutten ymmärrä juurisyytä. Nämä ongelmat on olleet pinnalla jo ennen yhteishakuja keväällä, ja silti hakijamäärä on tuo. Olisiko vika enemmänkin liian hierarkisessa johtamisessa tai kasvaneissa elinkustannuksissa, kun 2600+lisät ei enää kelpaakaan.
Voi hellanlettas, kun konsultti täällä, jolla ei ole mitään hajua työstä kertoo, että missä vika
Kuule, hoitajapula ratkeaa kun palkkoja nostetaan riittävästi. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä työttömyysketjuissa eniten kimpaantuu nämä sairaat ja vanhat. Lopettakaa. Teillä on oikeat syyt ja olette työuranne jo tehnyt.
Se ketä täältä puuttuu kommentoimasta on he, joita ei yksinkertaisesti vaan kiinnosta. Syrjäytyneet.
Me sairaat, osatyökykyiset kimpaannumme, sillä emme identifioidu sairaiksi, vaan ihan tavallisiksi ihmisiksi. Me haluamme elää normaalia elämää ja tehdä töitä sen verran mitä terveys kestää. Ikävä vaan että sitä työtä on vaikea saada lainkaan.
Kun ensin saa työhakemuksiin monet EI-vastaukset ja sen päälle alkaa kuulumaan valitusta tukieläteistä, niin sehän osuu siihen kaikkein arimpaan paikkaan.
Höpsistä. Meiltä valtion virastosta irtisanoutui eräs vähän räiskyvämpi nainen 57-vuotiaana, kun koki tulleensa väärin kohdelluksi. Hän oli puolisen vuotta työttömänä, ja löysi sitten koulutustaan vastaavan homman muualta. Facebookin mukaan viihtyy ilmeisen hyvin uudessa paikassa.
Minullakin on työkaveri yliopistolla (lehtori), jolla on hoitsusisko. Tämä sisko tienaa enemmän, ja viihtyy kuulemma työssään todella hyvin. Me yliopistolaiset venymme ja raadamme.
No nyt kaikki hoitoalalle! Varma työpaikka, kiva työ ja hyvä palkka!!! Paitsi että en usko, että jaksatte kuin että jaksatte max vuoden.
HakijaTILASTOT kertovat, että ala kiinnostaa edelleen ihmisiä. Tässä valossa tää oloista vinkuminen kuulostaa pienen joukon rummutukselta.
Ymmärrän, mutten ymmärrä juurisyytä. Nämä ongelmat on olleet pinnalla jo ennen yhteishakuja keväällä, ja silti hakijamäärä on tuo. Olisiko vika enemmänkin liian hierarkisessa johtamisessa tai kasvaneissa elinkustannuksissa, kun 2600+lisät ei enää kelpaakaan.
Lisää palkkaa, niin alkaa kiinnostamaan.
En oo ikinä.ollutvainut hakija yhteenkään paikkaan. Oon kyllä saanutkin pari kertaa paikan, mihin on ollut paljon hakijoita. 9/10 valtion paikoista on käytännössä jo täytetty, mutta laki vaatii laittamaan avoimeksi. Nyt on töitä mutta en uskalla heittäytyä ylimieliseksi.
Oman alan töitä ei ainakaan juurikaan ole tarjolla tässä omassa kaupungissani joka on 10 suurimman kaupungin joukossa suomessa.
Itseäni kiinnostaisi insinöörin hommat kun niitä työpaikkoja olisi vapaana mutta amk koulutusta minulla ei ole joten miksi he eivät ota oppisopimuksella töihin?
Mun mielestä oppisopimusta tulisi ottaa laajemmin käyttöön.
Ne jotka ei saa töitä, eivät osaa mitään. 9 euron päiväraha on teille sopiva korvaus. 2 vuodeksi vaan harjoittelemaan työntekoa. Ehkä joku sen jälkeen maksaa teille jotain oikeaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian hyvä sos.turva.
Jos nyt pääsisin työhaastatteluun niin mulla ei olis mitään siistiä päällepantavaa tai kenkiä.
Puhumattakaan että olis töihin vaatteita.
Että siinä sulle liian hyvä sosiaaliturva.Kirppareilta ja Kontista löytyy kyllä muutamilla euroilla .
Nämä kirpparit ja kontti on 100km päässä. Ei kuule ole varaa joka viikko käydä etsimässä löytyiskö jotain.
Nettikirpparit toimii myös. Missä tahansa.
Mutta tässähän se ongelma on ihan oma valinta asua hevonpetseessä, jossa ei ole työtä, koulutusta eikä edes kirppareilta. Ja mitään ei voi itse yrittää tehdä. No can do.
On täällä töitä, oli mullakin vakipaikka. En vain voi niitä hommia enää tehdä. Miten niin mulla ei ole koulutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästähän voisi kirjoittaa kirjan.
Lusmujen maa. 5000 syytä olla menemättä töihin. Suomalaisia tositarinoita.Mitä ihmettä meidän ahkeralle ja sisukkaalle kansalle tapahtui?
Tes-palkkaa lakattiin maksamasta ja ihmisiä alettiin laittaa työkokeiluihin. Vakituiset työt lopetettiin ja tilalle tuli määräaikaisia palkkatukitöitä. Kokoaikatöitä vähennettiin ja tilalle osa-aikatöitä.
Se on just huippua! Harva ihminen haluaa tänäpäivänä työskennellä samassa laukassa 40 vuotta.
Ei tuo ole mikään selitys.
Ei niin, mutta se on Hönö Tiaisen selitys. Hönö ei uskalla katsoa totuutta silmiin, vaan keksii noita defenssejä.
Jos Hönö myöntäisi itselleen, ettei hönöä oikeasti kukaan halua työpaikan riesaksi, masentuisi hönö taas pakkohoitopotilaaksi ;(
Seuraavaksi A-studio voisikin koostaa uuden ohjelman tämän ketjun viesteistä. Eivät uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian hyvä sos.turva.
Jos nyt pääsisin työhaastatteluun niin mulla ei olis mitään siistiä päällepantavaa tai kenkiä.
Puhumattakaan että olis töihin vaatteita.
Että siinä sulle liian hyvä sosiaaliturva.Kirppareilta ja Kontista löytyy kyllä muutamilla euroilla .
Nämä kirpparit ja kontti on 100km päässä. Ei kuule ole varaa joka viikko käydä etsimässä löytyiskö jotain.
Miksi työhaastatteluun pitäisi laittaa viimeisen päälle hienoja vaatteita? Riittää, että vaatteet ovat puhtaat ja peittävät intiimeimmät paikat. TyönTEKIJÖITÄ työnantajat etsivät, eivät mitään illallisseuralaisia ym koriste-esineitä.
Missä sanoin että pitäisi olla hienot vaatteet? Mulla ei ole siistejä vaatteita. Voin toki mennä rikkinäisissä leggareissa tai kollareissa ja croksit jalassa. Ehkä joku ehjä paita löytyy.
Työvoimatoimisto kirjoitti:
Ne jotka ei saa töitä, eivät osaa mitään. 9 euron päiväraha on teille sopiva korvaus. 2 vuodeksi vaan harjoittelemaan työntekoa. Ehkä joku sen jälkeen maksaa teille jotain oikeaa palkkaa.
No, entäs ne luuseri ylioppilaat, jotka ei saa yhteishaussa työpaikkaa? Joutuvat työttömyyskortistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lukisit netistä ihan oikeiden hoitajien kertomuksia ja tutkimuksia siitä, miksi hoitoala ei houkuta ja mitkä ne syyt ovat. Ei tarvitse arvailla vieraan alan asioita. Miten se johtaminen olisi yht' äkkiä muuttunut dramaattisesti? 2 ja puoli tonnia ei ole iso monen s-hoitajan työnkuvaan nähden ja lisät ovat haittalisiä.
Tuohon aikaisempaan en tiedä kenen kommenttiin: mikä pieni joukko ja millä tiedoilla hän näin päättelee? Ja miten hakijamäärä liittyy työelämän ongelmiin? Eiväthän nuo hakijat tai suurin osa heistä ole ennestään olleet alalla. Työllistävyys vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön 46 kirjoitti:
Sanottiin että on 130 000 työpaikkaa vapaana. Missä on lista niistä vapaista työpaikoista niin alan heti lähettelemään hakemuksia. Tavalliselle duunarilla työpaikkoja ei todellakaan ole kovin paljoo. Työkkärin sivuilla on ilmoitettu 25 000-30 000 työpaikkaa koko suomessa. Lähes jokaiseen hommaan tarvii nykyään korkeasti koulutetun tutkinnon. Heti tippuu tavallisen duunarin työpaikat noin tuhanteen. Raksatöihin ei pääse nykyään vaikka on 15 vuotta kokemusta. Kysyin kerran suoraan yrittäjältä töitä koska tätä taloa remontoidaan. Raksa yrittäjältä kysyin töitä. Se sanoi ei ole töitä. Tätä taloa remontoi ulkomaalaiset. Olen niitä seuraillut ja ulkomaalaisia ne on. Suomalainen ei kelpaa töihin.
vain viideosa työpaikoista palkkaa työttömän, ja vielä viideosaa pienempi osa palkkaa työttömän ilman koulutusta. mieti sitten kuinka 25000 työpaikkaa muuttuu pariksi sadaksi lupaavaksi työpaikaksi, ja kuinka monta muuta sinne vaihtoehtoisesti voi kortistosta palkata...
Miksei työtön hakeudu ensin johonkin helposti palkkaavaan paikkaan ja siellä ollessaan lähde tavoittelemaan "oikeita" töitä eli omaa osaamistaan vastaavia vakansseja? Niin itse ainakin tekisin, jos työttömäksi joutuisin.
Miksi luulet, ettei kukaan tee niin?
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi A-studio voisikin koostaa uuden ohjelman tämän ketjun viesteistä. Eivät uskalla.
Tämä ketjuhan vain vahvistaa ohjelman sanomaa. Ei tänne selityksiään tarjoavia hönöjä ilmaiseksikaan töihin huolittaisi ;DDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää hyvät ihmiset nettiin hakemaan töitä. Pilvin pimein paikkoja vapaana. Ettekö te osaa töitä hakea ja kaikki maailman tekniset vempelert tänäpäivänä apuna .
Se joka ei töitä itselleen löydä on sitten jo niin saamaton, että parempi olla saamattakin.
Hahahahahahahhahahahahhahahhahahahahhahahaahhhaahhhhhaaaaaaa
Ihanko totta? Wau? Ajatella? Sinä olet vissiin itse viimeksi hakenut töitä aikana jolloin työpaikat käytiin katsomassa Työkkärissä? Pelle.
Olen 32 joten nyt ei ihan osunut. Tarkoitin nettiä yleisesti. Ei vain sitä te-toimiston omaa työnhaku sivua. Koska teille Pellille pitää sekin mainita erikseen.
Tälläkin ajalla voisitte selailla niitä työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hellanlettas, kun konsultti täällä, jolla ei ole mitään hajua työstä kertoo, että missä vika
Kuule, hoitajapula ratkeaa kun palkkoja nostetaan riittävästi. Piste.
Tota.. kyllä se voi ratketa silläkin, että palkkojen noston sijaan palkataan enemmän hoitajia. Mitä tuttujen hoitajien puheita kuuntelen, niin ei palkka ole niin iso ongelma kuin se, että työnsä joutuu kiireessä tekemään huonosti ja suorastaan moraalinsa vastaisesti.
Ja tällä en tarkoita, etteivätkö hoitajat myös enemmän palkkaa ansaitsis. Ainakin kun vertaan omiin suht. leppoisiin teknisen alan hommiini...
Vierailija kirjoitti:
Oman alan töitä ei ainakaan juurikaan ole tarjolla tässä omassa kaupungissani joka on 10 suurimman kaupungin joukossa suomessa.
Itseäni kiinnostaisi insinöörin hommat kun niitä työpaikkoja olisi vapaana mutta amk koulutusta minulla ei ole joten miksi he eivät ota oppisopimuksella töihin?
Mun mielestä oppisopimusta tulisi ottaa laajemmin käyttöön.
Amk-insinöörin opiskelupaikkoihin pääsee todella helposti joten hae äläkä vingu että sinulle pitää räätälöidä oppisopimuskoulutus vain koska satut haluamaan.
Harmittaako teiltä työllisiä, kun työttömän koti on luxus siisti? Teillä viikonloppu alkaa niin työttömän koti on jo siivottu.
Entä harmittaako sähkön hinnan kolminkertaistuminen, korkojen nousu, kiinteistöveron nousu ja ruoan hinnan nousu syksyllä. Monella työllisellä lähtee omistusasunto alta ja monella työpaikkakin.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako teiltä työllisiä, kun työttömän koti on luxus siisti? Teillä viikonloppu alkaa niin työttömän koti on jo siivottu.
Entä harmittaako sähkön hinnan kolminkertaistuminen, korkojen nousu, kiinteistöveron nousu ja ruoan hinnan nousu syksyllä. Monella työllisellä lähtee omistusasunto alta ja monella työpaikkakin.
Ei, koska mulla on varaa siivoojaan eikä nuo mainitsemasi harmita kuin köyhiä.