Voiko mielenterveysongelma vaikuttaa työhönpääsyyn
Siis voiko mielenterveysongelma vaikuttaa työhönpääsyyn? Voiko työterveystarkastuksessa työterveyslääkäri sanoa, ettei ole työhön sopiva, jos on ollut mielenterveysongelmia? Siis jos ne ongelmat on voitettu, mutta lääkitys on edelleen päällä...
Oisko kellään tietoa tai kokemusta.
Nimim. kyynel
Kommentit (7)
2: kiitos vastauksesta. Onko sinulla kokemusta mielenterveysongelmista?
Ex-kumppanini on mielisairaalassa juuri nyt.
ei pitäisi vaikuttaa, mutta jos on vakavia mielenterveydellisiä ongelmia niin tokihan työterveyslääkäri silloin voi katsoa niiden olevan este työnteolle.
Itse aloitin juuri uudessa työpaikassa, ja ennen töihinottoa piti käydä työterveystarkastuksessa. Piti täyttää pitkä lomake, jossa oli kaikki maailman taudit ja oireet. Jätin yksinkertaisesti kertomatta, että olen kärsinyt joskus ahdistuneisuudesta, ja saanut siihen terapiaa.
Se on oma yksityisasiani, ja koska olen siitä selvinnyt niin se mielestäni muille kuulu. Ja päädyin tähän ratkaisuun ehkä siksi, että terveystarkastus oli ennenkuin edes tiesin, saanko paikan.
Onko se syrjimistä, jos ei pääse töihin, kun on kerran sairastunut? Kantaako sitä taakkaa loppuelämän?
Olin työssä paikassa johon palkattiin yhdistelmätuella ihmisiä ja kuinka ollakaan useat heistä olivat epämääräisiä ja osalla oli joko mielenterveys- ja/tai alkoholiongelmia.
Todellakaan en palkkaisi henkilöä josta jo päällepäin näkyy nämä sairaudet ja monesti se näkyy olemuksesta.
Jos ihminen olisi kuntoutunut ja ongelmista olisi pidempi aika (todistettavasti vuosia) niin voisin harkita mikäli olisi pätevä tehtävään.
Kukaan ei halua outoa ihmistä töihin. Aivan samoin kun kukaan ei puhunut minulle koulussa, pyytänyt pariksi ryhmätöihin, istunut seuraani ruokatunnilla. Samoin käy työelämässä. Ei löydä sieltäkään ketään joka ottaisi mukaan.
Mä voin sitten olla täällä sivulla. Kasvattaa lapsiani ja elää pientä elämääni varjossa. Saatte maksaa mun almut. En aio tuntea syyllisyyttä siitä.
Sorry ironia, mutta vaikuttaako hedelmättömyys lapsensaantiin?