Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä hemmetti morsiamia vaivaa? Jo toiset jäätävät häät nyt lusittu!!!

Vierailija
04.07.2022 |

Olen raahannut nyt perheeni kaksiin häihin 250 kilsan päähän. Molemmat morsiamet ovat opiskelukavereitani.

Häät ensinnäkin tulevat nelihenkiselle perheelle kalliiksi bensoineen ja vaatteineen ja yöpymisineen. Sen lisäksi pitäisi olla valmis auttamaan koristeluissa, järjestää lapsille yhdeksän aikaan hakija ja jäädä juhlimaan.

Kiitokseksi saa puisevat häät, joissa enimmäkseen aika menee odotteluissa, drinkkejä saa muutaman ja juhlaruokana pari mautonta pastasalaattia, patonkia ja kermakakku.

Toinen morsiamista närkästyi, kun emme olleet valmiita uhraamaan häitä edeltävää päivää eli perjantaita juhlakoristeluihin ja lähdimmme kyllästyneiden 8- ja 12-vuotiaan kanssa yhdeksältä hotellille.

Loppukesästä olisi vielä kolmannet häät. Aiomme tehdä oharit ja mennä mökille. Siellä on tekemistä, ruokaa, eikä tarvitse maksaa 500 euroa yhdestä illasta ja kuunnella narinoita.

Kommentit (589)

Vierailija
61/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WhiteTrash meininkiä tuollaset kotikutoiset häät.

>>maistraattihäät jos ei ole halua maksaa kunnon pippaloista

Eikö teillä mene kaaliin, että vihkimispaikalla (maistraatti tai kirkko) ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaiset juhlat siihen vihkimiseen liitetään. Maistraatti = ei kuuluta kirkkoon tai ei ainakaan uskota / Kirkko = kuulutaan kirkkoon ja halutaan joko perinteitä tai oikesti uskotaan.

Maistraatti tilana on kuitenkin hyvinkin virastomainen ja pelkistetty kirkkoon nähden.

Luetun ymmärtäminen?

Vierailija
62/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskimmat häät missä olen ollut, oli opiskelukavereiden häät. Siellä oli hyvä meininki ja olivat tehneet itse paljon, mutta etukäteen ajan kanssa. He olivat tehneet kotiviiniäkin (90-luvun laman jälkeen), mutta pulloihin oli sentään askaroitu hienot etiketit, joissa oli heidän sukunimensä saksaksi. Ohjelma oli ihan parasta, oli leikkejä mutta myös opiskelukavereiden hauskoja kertomuksia parin tapaamisesta ja historiasta. Itse olin mukana sulhasenryöstössä. 

Alkuillasta oli enempi sellaista tanssimusiikkia, mutta kun sukulaiset olivat lähteneet, niin vaihtui musiikki popimpaan ja morsian irrotti hääpuvusta alaosan ja jatkoi polvipituisessa mekossa. Hääpaikalla taidettiin olla puolilleöin ja vielä jatkettiin jonnekin menopaikkaan. Ihan parhaat häät ikinä, vaikka puitteet ei olleet mitenkään mieleenpainuvat. 

Oman tyttäreni häät olivat sählyhäät. Tytär ei olisi välittänyt isoista häistä, mutta sulhanen halusi kunnon sukulaishäät. Sulhasen sukulaiset hoitivat talkoilla koristeluhommat ja me maksoimme tilavuokran ja pitopalvelusta ruuat. Sulhasen äiti teki hääpukuun korjaukset ja teki kakut ja macaronsit häihin. 

Häiden alla oli viime tinkaan kauhea touhotus päällä ja sulhasen äiti hääri siellä hikipäissään kakkujensa kanssa. Viime hetkellä ennen vihkimistä singahti suihkuun. Vihkimisen ja syömisen jälkeen tuli ihme odottelua, kun kakut ei olleet vieläkään valmiita. Sitten kuulin, että sulhasen äiti oli viety ambulanssilla sairaalaan ja toiset yrittivät niitä kakkuja koristella. Häneltä jäi tanssimatta poikansa kanssa, oli kovasti sitä odottanut. Mieheltäni puolestaan hajosi kengät, pohjat kirjaimellisesti murenivat palasiksi ja lähtivät irti (olivat ilmeisesti liian vanhat ja hapertuneet) eikä hän päässyt tanssimaan tyttären kanssa isä-tytär-tanssia. Ei siellä kovin paljon tanssijoita ollut, bändi kyllä piti urheasti tsemppiä päällä vaisusta yleisöstä huolimatta ja heitä kävin kiittämässä ja samalla pahoittelin, että tällaista se on kun ei alkoholia (nuoren parin toiveesta) tarjoilla :-D

Todella tarkkaan kannattaa harkita, lähteekö häihin, josta ei tunne muita kuin pariskunnan! Vähintään joku pieni taskumatti pitäisi ottaa turvaksi. Vai saisikohan korttipakalla kerättyä pokeriporukan kasaan ajankuluksi? 

Mitä on "Virtanen" saksaksi?

Entä minkälaiset ovat "sählyhäät"? Eikö morsiamen ole epäkäytännöllistä juosta mailan kanssa reikäpallon perässä hääpuvussa? Tuliko maaleja? Ystävällisenä huomautuksena: sähläys ja sähly eivät ole sama asia.

Ja oletko tosiaan niin alkoholiriippuvainen, että taskumatti tarvitaan turvaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä mene kaaliin, että vihkimispaikalla (maistraatti tai kirkko) ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaiset juhlat siihen vihkimiseen liitetään. Maistraatti = ei kuuluta kirkkoon tai ei ainakaan uskota / Kirkko = kuulutaan kirkkoon ja halutaan joko perinteitä tai oikesti uskotaan.

Maistraatti tilana on kuitenkin hyvinkin virastomainen ja pelkistetty kirkkoon nähden.

Mutta kun niitä juhlia ei pidetä kummassakaan, vaan jossain ihan muualla. 

Toki hääpaikkaankin saa tilattua vihkijän, tuli se sitten maistraatista tai kirkosta.

Vierailija
64/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen?

Eikö vihkiminen ole osa tilaisuutta?

Vierailija
65/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Drinkkejä saa muutaman". Tuossa taisi olla se avainkohta. Millaiselle ihmiselle MUUTAMA drinkki ei riitä? Ja millainen ihminen ylipäätänsä ajattelee jotain alkoholia, kun menee häihin?

Suomalainen.

Me luovuttiin aikoinaan miehen kanssa isommista hääsuunnitelmista, kun appiukko oli järjestämässä niistä vuosisadan rymybileitä.

Lopulta vietettiin pienet maistraattihäät ja kahviteltiin muutaman sukulaisen kanssa, joita ei kännäys kiinnosta.

Eli arkea arjen päälle. No, tylsääkin saa olla, jos itse haluaa.

Joskus se naimisiinmeno on tärkeämpää kuin häät. Me mentiin myös maistraatissa naimisiin. Toki oli itselläni juhlamekko ja miehellä puku. Maistraatista ajettiin suoraan Tampereelle ja oltiin viikonloppu sviitissä Tampereen kylpylässä. Ei ollut edes kahvitteluja sukulaisten kanssa, vain me kaksi ja ihana sviitti, jossa oli alakerrassa sauna ja parvella makuuhuoneen kanssa samassa avoimessa tilassa poreamme. Minulle oli silti parasta se, että pääsin naimisiin ihanan miehen kanssa <3 

Vierailija
66/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei yksiäkään häitä tiedossa. Ne muutamat, missä olen ollut, ovat olleet...en tiedä, teennäisen iloisia ja lähinnä vaivaannuttava. Kovasti ollaan mukamas järjestetty prameita juhlia mutta toteutus ontui varsinkin ruokien suhteen valitettavasti. Saahan sitä omaisuuden tuhlatuksi tilpehöörikoristeluihin kyllä.

No, jokainen toki tyylillään. Toivottavasti avioon aikovat pysyvät yhdessä.

Vierailija
67/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan jo viisikymppinen pariskunta, joten häät alkaa olla harvemmassa. Tänä vuonna on yhden perheenjäsenen (siis ihan pakolliset osallistua) häät syksyllä ja niissä on pakko yöpyä. Hinta on 180e/2hlön huone ja mitään muuta ei ole seudulla tarjolla. Ainoa vaihtoehto olis ajaa syksyn pimeydessä hirviä peläten 100km kotiin. Mua hiukan tympii kun mieluummin tosiaan haluaisin herätä seuraavana aamuna kotona enkä hääseurueen kanssa samasta hotellista, mutta ihan turvallisuussyistä on pakko jäädä sinne. Lisäksi mulla on työmatkat molemmin puolin näitä kekkereitä, eli ärsyttää sekin, että kotona kerkee käydä vaan kääntymässä.

Eihän 100km ole matka eikä mikään.

Ei se matka vaan pimeys, pikkutiet ja hirvet.

Ihan normiarkea monelle suomalaiselle...

Vierailija
68/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen?

Eikö vihkiminen ole osa tilaisuutta?

Vihkiminen ja häät on eri asia. Tyttäreni esim. järjesti asian menemällä perjantaina maistraatissa naimisiin (todistajina vain molempien perheenjäsenet, perään maljat ja kakkukahvit) ja hääjuhla 100 hengelle seuraavana päivänä.

Vierailija
69/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan jo viisikymppinen pariskunta, joten häät alkaa olla harvemmassa. Tänä vuonna on yhden perheenjäsenen (siis ihan pakolliset osallistua) häät syksyllä ja niissä on pakko yöpyä. Hinta on 180e/2hlön huone ja mitään muuta ei ole seudulla tarjolla. Ainoa vaihtoehto olis ajaa syksyn pimeydessä hirviä peläten 100km kotiin. Mua hiukan tympii kun mieluummin tosiaan haluaisin herätä seuraavana aamuna kotona enkä hääseurueen kanssa samasta hotellista, mutta ihan turvallisuussyistä on pakko jäädä sinne. Lisäksi mulla on työmatkat molemmin puolin näitä kekkereitä, eli ärsyttää sekin, että kotona kerkee käydä vaan kääntymässä.

Niin on alkoholismi ja perheväkivaltakin.

Vierailija
70/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tyhmälle, miksi jotkut laskevat vaatekulut erikseen kesän jokaisiin häihin?

Vierailija
71/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei yksiäkään häitä tiedossa. Ne muutamat, missä olen ollut, ovat olleet...en tiedä, teennäisen iloisia ja lähinnä vaivaannuttava. Kovasti ollaan mukamas järjestetty prameita juhlia mutta toteutus ontui varsinkin ruokien suhteen valitettavasti. Saahan sitä omaisuuden tuhlatuksi tilpehöörikoristeluihin kyllä.

Millaiset omat hääsi olivat?

Vierailija
72/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskimmat häät missä olen ollut, oli opiskelukavereiden häät. Siellä oli hyvä meininki ja olivat tehneet itse paljon, mutta etukäteen ajan kanssa. He olivat tehneet kotiviiniäkin (90-luvun laman jälkeen), mutta pulloihin oli sentään askaroitu hienot etiketit, joissa oli heidän sukunimensä saksaksi. Ohjelma oli ihan parasta, oli leikkejä mutta myös opiskelukavereiden hauskoja kertomuksia parin tapaamisesta ja historiasta. Itse olin mukana sulhasenryöstössä. 

Alkuillasta oli enempi sellaista tanssimusiikkia, mutta kun sukulaiset olivat lähteneet, niin vaihtui musiikki popimpaan ja morsian irrotti hääpuvusta alaosan ja jatkoi polvipituisessa mekossa. Hääpaikalla taidettiin olla puolilleöin ja vielä jatkettiin jonnekin menopaikkaan. Ihan parhaat häät ikinä, vaikka puitteet ei olleet mitenkään mieleenpainuvat. 

Oman tyttäreni häät olivat sählyhäät. Tytär ei olisi välittänyt isoista häistä, mutta sulhanen halusi kunnon sukulaishäät. Sulhasen sukulaiset hoitivat talkoilla koristeluhommat ja me maksoimme tilavuokran ja pitopalvelusta ruuat. Sulhasen äiti teki hääpukuun korjaukset ja teki kakut ja macaronsit häihin. 

Häiden alla oli viime tinkaan kauhea touhotus päällä ja sulhasen äiti hääri siellä hikipäissään kakkujensa kanssa. Viime hetkellä ennen vihkimistä singahti suihkuun. Vihkimisen ja syömisen jälkeen tuli ihme odottelua, kun kakut ei olleet vieläkään valmiita. Sitten kuulin, että sulhasen äiti oli viety ambulanssilla sairaalaan ja toiset yrittivät niitä kakkuja koristella. Häneltä jäi tanssimatta poikansa kanssa, oli kovasti sitä odottanut. Mieheltäni puolestaan hajosi kengät, pohjat kirjaimellisesti murenivat palasiksi ja lähtivät irti (olivat ilmeisesti liian vanhat ja hapertuneet) eikä hän päässyt tanssimaan tyttären kanssa isä-tytär-tanssia. Ei siellä kovin paljon tanssijoita ollut, bändi kyllä piti urheasti tsemppiä päällä vaisusta yleisöstä huolimatta ja heitä kävin kiittämässä ja samalla pahoittelin, että tällaista se on kun ei alkoholia (nuoren parin toiveesta) tarjoilla :-D

Todella tarkkaan kannattaa harkita, lähteekö häihin, josta ei tunne muita kuin pariskunnan! Vähintään joku pieni taskumatti pitäisi ottaa turvaksi. Vai saisikohan korttipakalla kerättyä pokeriporukan kasaan ajankuluksi? 

Mitä on "Virtanen" saksaksi?

Entä minkälaiset ovat "sählyhäät"? Eikö morsiamen ole epäkäytännöllistä juosta mailan kanssa reikäpallon perässä hääpuvussa? Tuliko maaleja? Ystävällisenä huomautuksena: sähläys ja sähly eivät ole sama asia.

Ja oletko tosiaan niin alkoholiriippuvainen, että taskumatti tarvitaan turvaksi?

Minäkin ymmärsin, että oli urheiluteemaiset häät, nämä sählyhäät

Vierailija
73/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ihan hyvä että niitä drinkkejä sai vaan muutaman, jos teillä kerta lapset mukana.

Vierailija
74/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiskymppiset ei uskalla ajaa syksyllä 100km (vähän reilu tunti) koska tielle voi tulla hirvi?

Vierailija
75/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on alkoholismi ja perheväkivaltakin.

Jotenkin vaan huvittavaa että 100km on niin pitkä matka ettei voi yhtä kertaa ajaa, kun itse ajaa useamman kerran viikossa 80km työmatkan ihan säässä kuin säässä. Ja on hirviä ja pimeää. Mut hyvä että on hotelli tarjolla.

Vierailija
76/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: miksi uhrasit edeltävän päivän koristeluihin? Silloin, kun menin naimisiin niin koristelin itse ja pitopalvelu hoiti sitten loput.

Vierailija
77/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiskymppiset ei uskalla ajaa syksyllä 100km (vähän reilu tunti) koska tielle voi tulla hirvi?

Kesällä on niin helppo unohtaa millaista on autoilu syyspimeällä (ja väsyneenä). 

Vierailija
78/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset omat hääsi olivat?

Lyhyesti virsi kaunis-tyyliset maistraatti tahtomiset. Emme pitäneet juhlia.

En todellakaan sano, että hyvät olisivat olleet. Nyt vain etäinen muisto.

Vierailija
79/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt niin kivaakaan lähteä pikkuteitä ajamaan juhlien jälkeen?

Ja faktahan se on, että riski hirvikolariin tuollaisilla teillä on. Hirvieläinonnettomuuksia tapahtuu vuosittain noin 13 tuhatta, joista hirven kanssa reilu 2000 kpl. Syksi on pahinta aikaa. Eikö se voi alta viiskymppisille osua kohdalle?

Vierailija
80/589 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät häät ja hyvät polttarithan on hauskoja. Saadaan ystävät tutustumaan toisiinsa. Jos ei ole kovin sosiaalinen, varmaan ne tuntuvat pitkästyttäviltä ja ahdistavilta.

Miksi pitäisi tutustua ihmisiin joihin yhdistää vain tuo hääpari ja joiden kanssa ei luultavasti kohtaa häiden jälkeen?