Mikä hemmetti morsiamia vaivaa? Jo toiset jäätävät häät nyt lusittu!!!
Olen raahannut nyt perheeni kaksiin häihin 250 kilsan päähän. Molemmat morsiamet ovat opiskelukavereitani.
Häät ensinnäkin tulevat nelihenkiselle perheelle kalliiksi bensoineen ja vaatteineen ja yöpymisineen. Sen lisäksi pitäisi olla valmis auttamaan koristeluissa, järjestää lapsille yhdeksän aikaan hakija ja jäädä juhlimaan.
Kiitokseksi saa puisevat häät, joissa enimmäkseen aika menee odotteluissa, drinkkejä saa muutaman ja juhlaruokana pari mautonta pastasalaattia, patonkia ja kermakakku.
Toinen morsiamista närkästyi, kun emme olleet valmiita uhraamaan häitä edeltävää päivää eli perjantaita juhlakoristeluihin ja lähdimmme kyllästyneiden 8- ja 12-vuotiaan kanssa yhdeksältä hotellille.
Loppukesästä olisi vielä kolmannet häät. Aiomme tehdä oharit ja mennä mökille. Siellä on tekemistä, ruokaa, eikä tarvitse maksaa 500 euroa yhdestä illasta ja kuunnella narinoita.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään kaaso ei saa viedä huomiota morsiamelta.
Usein kaasot ovat vielä tyrmäävän upeita.
Pippa Middletonin peppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesän toinen morsian toivoi meitä koristelemaan jo perjantaina, koska muut olivat enimmäkseen töissä. No daa-a. Niin olimme mekin. Lauantaina ei ehtinyt kuulemma, koska piti mennä kampaajalle ja meikattavaksi ja hakea joku auto jostain.
Lauantaina vihkiminen oli kello 13, siitä ajelimme puolituntia autolla jonnekin pusikkoon seuraintalolle. Sen jälkeen odottelimme yli kolmeen, että hääpari tulee valokuvista. Ei mitään tekemistä sillä aikaa. Lapsille annoimme kännykät, että heillä olisi jotain puuhaa ja kävimme juomassa vettä vessan hanasta.
Ruokaa (pastasalaatteja) syötiin viideltä ja sen jälkeen saimme juomalipukkeilla pari drinksua ja leikittiin morsiamen ryöstöä. Myös limut oli juomalipukkeilla. Yhdeksään asti jaksoimme kohteliaisuudesta. Tanssimme pari biisiä spotifystä. Sitten riitti.
Kyseessä oli aikoinaan hyvinkin läheinen opiskelukaverini, joten odotin häitä innokkaana.
Eikö häissä voisi olla joku minimi viihdyketaso, että kestäisi vieraita ihmisiä, tungosta, odottelua ja huonoa ruokaa.
ap
Häät alkaa klo 13, niin eikö silloin ehdi hyvin aamulla sen 250km ajamaan. Häissä, jos ei juopottele niin voi illalla ajaa suoraan kotiin. Ei maksuja hotelleista.
Teitäkin jos oli koko perhe ja ehkä kaksi aikuista, niin toinen ajaa toiseen suuntaan ja toinen toiseen eli ei tule väsyttäväksi kummallekaan. Polttoaineeseen toki kuluu rahaa
Vaatteet varmaan käy samat kaikissa häissä, että ei niitäkään niin monia tarvitse ostaa tai ylipäätään etsii vaatteet omasta vaatekaapistaan, niin ei rahaa kulu vaatteisiin lainkaan.
Mua ihmetetyttää aina tää kun vieraat valittaa häihin menenvät rahaa sen vuoksi, että pitää ostaa uusia vaatteita. Kasvavien lasten kohdalla ehkä ymmärtää (tokk kyllähän lapsillakin niitä samoja juhlavaatteita voi muissa juhlissa, kuten koulun päättäjäisissä jne.) Mutta ei kai nyt aikuinen tarvitse joka juhliin uutta mekkoa?
Itsellä oli oman tyttären häissä mekko, jota olin pitänyt kaksissa muissakin häissä.
Pitäähän nuo kuninkaallisetkin jo samoja asuja useammassa tilaisuudessa, miksi ei me taviksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Näyttävät usein morsianta kauniimmilta kun eivät ole niin laittautuneita kuin morsian.
Vierailija kirjoitti:
No ei silloin jos eri kokoiset ja näköiset ihmiset on pakotettu laittamaan joku tietty sama mekko päällensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei silloin jos eri kokoiset ja näköiset ihmiset on pakotettu laittamaan joku tietty sama mekko päällensä.
Nämä ryhmäkoltut on niin rumia. Säälin kaasoja jotka joutuvat ne itse ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko kukaan teidän ainutlaatuisiin häihinne vai pysyitkö neitinä?
No kuule enpä kerro!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle kesälle ostin sekä roosan että liilan. Hintaa yhteensä 387 euroa. Ovat niin jäätäviä, että teen niistä pölyrättejä. Muutenkin olen aivan kyllästynyt koko morsiusneito ja kaaso hommiin. Ketä kiinnostaa loputtomat yksityiskohdat?! Ihan samperin sama onko se juuttinarua vai jotain kalliimpaa narua, josta askarrellaan. Ei ikinä enää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kutsua lapsia häävieraiksi.
Ne vievät kokonaan vanhempiensa huomion ja riehuvat juhlavieraiden tiellä. Kaiken huipuksi kuitenkin kyllästyvät ja vanhempansa joutuvat lähtemään turhan aikaisin pois.
Mari, puhutko taas niistä Ellun ja Maken häistä, joissa muksusi anteeksi, siis neljä kullannuppuasi pilasi kaikkien paikalla olleiden tunnelman ja te häpesitte Teron kanssa silmät päästänne, kun he olivat omia aitoja itsejään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle kesälle ostin sekä roosan että liilan. Hintaa yhteensä 387 euroa. Ovat niin jäätäviä, että teen niistä pölyrättejä. Muutenkin olen aivan kyllästynyt koko morsiusneito ja kaaso hommiin. Ketä kiinnostaa loputtomat yksityiskohdat?! Ihan samperin sama onko se juuttinarua vai jotain kalliimpaa narua, josta askarrellaan. Ei ikinä enää.
Auts. Heittäydy reilusti vatsatautiseksi vuorokautta ennen häitä ja myy koltut vähin äänin netissä. Kyllä ne joku huolii.
Sellaiset melko vapaa-muotoiset häät ovat parhaimmat.
Ainoa ohjelma on hääparin tanssi ja lopuksi morsiuskimpun heitto. Korkeintaan joku oikeasti viihdyttävä (ei alapäähuumoria viljelevä) koomikko heittää puolen tunnin setin rikkomaan jäätä, jonka aikana drinkkibaari aukeaa.
Ei mitään muuta ohjelmaa kuin tanssia , ruokaa, juomaa.
Ruokaa saa ottaa pitkin iltaa mm suolapalaa ja makeaa on tarjolla.
Hyvää musiikkia, ruokaa ja juomaa , ei jonotusta ei odottelua, eli ei liian paljon kutsuvieraita (aika pienimuotoiset siis).
Kutsuvieraiksi mukavia, peruskohteliaita, tyyppejä jotka tulee juttuun keskenään.
Pappi voi vihkiä parin vaikka hääpaikan pihamaalla.
Ei mitään pikkusieviä koristeluja, vaan korkeintaan iso kukka-astelma per pöytä valkoisella liinalla.
Thats it. Toimii.
Koettu on ja KAIKKI tykkäsi ja häitä muisteltiin vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ohjelma on hääparin tanssi ja lopuksi morsiuskimpun heitto. Korkeintaan joku oikeasti viihdyttävä (ei alapäähuumoria viljelevä) koomikko heittää puolen tunnin setin rikkomaan jäätä, jonka aikana drinkkibaari aukeaa.
Hyvää musiikkia, ruokaa ja juomaa , ei jonotusta ei odottelua, eli ei liian paljon kutsuvieraita (aika pienimuotoiset siis).
Kutsuvieraiksi mukavia, peruskohteliaita, tyyppejä jotka tulee juttuun keskenään.
Ei mitään pikkusieviä koristeluja, vaan korkeintaan iso kukka-astelma per pöytä valkoisella liinalla.
Thats it. Toimii.
Koettu on ja KAIKKI tykkäsi ja häitä muisteltiin vielä pitkään."
Lisään vielä : kun hääkutsussa käy vielä selkeästi ilmi tuo edellinen teksti, niin KAIKKI kutsutut tulevat.
"Hääpöydälle toivotaan persoonallisia ja mielellään hauskoja lahjoja, kuten kaulin tai juustohöylä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thats it. Toimii.
Koettu on ja KAIKKI tykkäsi ja häitä muisteltiin vielä pitkään."
Lisään vielä : kun hääkutsussa käy vielä selkeästi ilmi tuo edellinen teksti, niin KAIKKI kutsutut tulevat.
"Hääpöydälle toivotaan persoonallisia ja mielellään hauskoja lahjoja, kuten kaulin tai juustohöylä"
Unohtakaa kaasot.
Unohtakaa ne himskutin morsiusneidot mätsäävine pukuineen. Ketä kiinnostaa?
Ketä kiinnostaa pöytäkoristelut?
Ei ketään. Jos haluatte että häisänne on vierailla oikeasti KIVAA, niin :
Panostakaa mieluummin siihen ruokatarjoiluun, mahtavaa ruokaa ---> ja pitkin hääjuhlaa tarjolla myös suolaista ja makeaa ja juomaa.
Ei jonoja, ei odotteluja.
Musiikkia, tanssia.
Hääpari joka tahtoo toisensa.
Se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä epäsuosittu mielipide, mutta minusta on rumaa puhua tällä tavalla toisten vaivalla järjestämistä häistä. Olisipa inhottavaa jos omat ystävät/sukulaiset haukkuisivat häät pystyyn jälkikäteen. Jotenkin tässä kuvastuu hyvin itsekeskeinen kulttuurimme. Ei ole kyse hääparin tärkeästä päivästä vaan siitä, että minulla ei vain saa olla tylsää tai minulle kelpaamatonta ruokaa. Itse olen ollut kaikenlaisissa häissä; lapsettomissa illallishäissä, bilehäissä, alkottomissa häissä, pienissä ja isoissa häissä ohjelmalla ja ilman. Kaikissa on ollut ihan mukavaa ja pääasia, että hääpari on nauttinut juhlasta. Eipä ole tullut mieleen haukkua juhlia jälkikäteen kenellekään. Eihän ne minua varten ole järjestetty.
Minusta silloin, kun vieraiden perustarpeet jäävät täyttymättä, saa vähän valittaakin. Esim. jos ruoka on huonoa tai sitä on tosi vähän, niin harva jaksaa suhtautua kovin positiivisesti enää mihinkään. En mielestäni osoittele epäkohtia, mutta millainen hääpari ei huolehdi juhliinsa riittävästi kunnollista ruokaa? Ei sekään ole hyvää käytöstä. Itse en ole koskaan mennyt naimisiin, mutta jos menisin ja juhlat järjestäisin, niin kyllä todellakin huolehtisin ruoka- ja juomapuolen kuntoon ja muutenkin yrittäisin miettiä kaikki asiat vieraiden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi, jos sattuu olemaan kaunis? Pitäisikö sen mustata naamansa ettei näytä morsianta paremmalta?
Itse olin omissa häissäni vaatimattomimman näköinen nainen. Teetin itselleni hyvin yksinkertaisen (ei-valkoisen) puvun, koska en pidä siitä miltä hääpuvut ja iltapuvut ja sen sellaiset näyttää. Siis kiiltoa ja koristeita ja sen sellaista. Materiaalit oli hyviä, mutta lähinnä se näytti keskiaikaisen naisen arkipuvulta. Rakastin sitä, rakastan edelleen.
En myöskään tykkää meikeistä ja kampauksista. Joten näytin varmaan lähinnä tuolta alla olevan kuvan tapaiselta. Kaikki vieraat olivat paljon laitetumpia ja hienomman näköisiä kuin minä.
Olisiko niille pitänyt sanoa, että yrittäkää näyttää köyhiltä keskiaikaisilta piikatytöiltä, niin morsiankin tekee? Ei. Minulla oli mukava ja luonteva olo puvussani ja tunsin oloni hyväksi. Toivon, että niin oli vieraidenkin laita.
En ole ikinä ollut mikään kauneuskuningatar, joten olisi ihan hölmöä yrittää leikkiä prinsessaa ja pilata sillä hääpäivänsä. Hirveän monet kuitenkin tekee niin, miettimättä yhtään sopiiko se prinsessamorsian-look yhtään omaan tyyliin, persoonaan tai ruumiinrakenteeseen -tai tuntuuko luontevalta.
Sain muuten tolkuttomasti kehuja tyylistäni. Olin kuulemma niin rohkea. Ehkä se oli kettuilua?
https://i.etsystatic.com/8597491/r/il/8088e2/1039671239/il_794xN.103967…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi, jos sattuu olemaan kaunis? Pitäisikö sen mustata naamansa ettei näytä morsianta paremmalta?
Itse olin omissa häissäni vaatimattomimman näköinen nainen. Teetin itselleni hyvin yksinkertaisen (ei-valkoisen) puvun, koska en pidä siitä miltä hääpuvut ja iltapuvut ja sen sellaiset näyttää. Siis kiiltoa ja koristeita ja sen sellaista. Materiaalit oli hyviä, mutta lähinnä se näytti keskiaikaisen naisen arkipuvulta. Rakastin sitä, rakastan edelleen.
En myöskään tykkää meikeistä ja kampauksista. Joten näytin varmaan lähinnä tuolta alla olevan kuvan tapaiselta. Kaikki vieraat olivat paljon laitetumpia ja hienomman näköisiä kuin minä.
Olisiko niille pitänyt sanoa, että yrittäkää näyttää köyhiltä keskiaikaisilta piikatytöiltä, niin morsiankin tekee? Ei. Minulla oli mukava ja luonteva olo puvussani ja tunsin oloni hyväksi. Toivon, että niin oli vieraidenkin laita.
En ole ikinä ollut mikään kauneuskuningatar, joten olisi ihan hölmöä yrittää leikkiä prinsessaa ja pilata sillä hääpäivänsä. Hirveän monet kuitenkin tekee niin, miettimättä yhtään sopiiko se prinsessamorsian-look yhtään omaan tyyliin, persoonaan tai ruumiinrakenteeseen -tai tuntuuko luontevalta.
Sain muuten tolkuttomasti kehuja tyylistäni. Olin kuulemma niin rohkea. Ehkä se oli kettuilua?
https://i.etsystatic.com/8597491/r/il/8088e2/1039671239/il_794xN.103967… "
Minusta tuo nainen tuossa kuvassa on kylläkin poikkeuksellisen kaunis.
Eli vaikka hän olisi pukeutunut mihin hyvänsä, hän olisi silti yhtä ihana.
Sekin on ok jos morsian haluaa olla ja tuntea itsensä prinsessaksi hääpäivänään ja haluaa panostaa ulkonäköönsä . Onhan se ihanaa sillä sulhasellekin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä punaiset ja vihreät tänä kesänä. Kumpikaan väri ei sovi itselleni lainkaan. Kippaan mekot uffin laatikkoon häiden jälkeen. Morsiamien mielestä mekoille on varmasti paljon käyttöä myöhemmin. HAH! En enää ikinä suostu ostamaan kalliita rumia kiinarättejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä punaiset ja vihreät tänä kesänä. Kumpikaan väri ei sovi itselleni lainkaan. Kippaan mekot uffin laatikkoon häiden jälkeen. Morsiamien mielestä mekoille on varmasti paljon käyttöä myöhemmin. HAH! En enää ikinä suostu ostamaan kalliita rumia kiinarättejä.
Sanot vuorokautta aiemmin, että koltut varastettiin tai että ne paloivat vahingossa, kun olivat ulkona tuulettumassa liian lähellä grilliä. Ei voi mitään! 🤷
Tai sit heittäydyt myös vatsatautiseksi.
Unohtakaa pönötyshäät.
Unohtakaa hörheltämiset ja kaasoilut ja stressisuonenpullotus ohimolla ja itkuraivarit yksityiskohdista.
Pitäkää rennot ja hauskat hääjuhlat!
Hei te meette naimisiin jee!
Pullukka me mennään naimisiin! Kyllä mennään, Suvin ja Jarin jälkeen!
Miten vielä nykyään järjestetään hääleikkejä vaikka kaikki tuntuvat tietävän että ne on puuduttavan tylsiä eikä ketään kiinnosta hassunhauskat faktat morsiusparista? Olen ollut elämäni aikana kolmissa häissä joissa näitä ei ollut. Paljon luontevammat ja mukavammat juhlat. (Omaan makuuni siis. Jokainen toki tyylillään)