Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lapsuuden lääkäritraumoja sinulla on?

Vierailija
21.07.2023 |

Minulla on perinteinen korviin katsomisen aikana ilman puhaltaminen korvaan. Lääkäri vielä erikseen lupasi että katsoo vaan eikä puhalla ilmaa, mutta puhlasi kuitenkin. Itkin ja olin niin pettynyt. Olin n. 5v.

Nykyään olen kolmekymppinen ja edelleen kammoan lääkärissä korvien tutkimista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärykalvon puhkominen toistuvien korvatulehdusten "hoitamiseksi". Kortisonipistokset pieniin niveliin ilman mitään rauhoittavia/nukutusta.

Vierailija
2/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen päässyt jo aika hyvin yli, mutta lapsena verikokeiden ottaminen oli hyvin vaikeaa ja tän seurauksena mulla on kyynärtaipeet edelleen nelikymppisenä arvolla, kun niitä on ronkittu lapsuudessa. Kiva näyttää suunnilleen vanhalle narkkarille..

Tuosta oli pitkäaikainen kammo perusverikokeiden ottamisesta. Sormenpäästä hemoglobiinimittaus oli ok, lävistysten teettäminen ei ole tehnyt pahaa jne, mutta verikoe oli pitkälle parikymppiseksi saakka ihan kamalaa taistelua istua hiljaa ja yrittää olla pyörtymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja kirjoitti terveystarkastuslappuuni lievää ylipainoa, kun olin kolmannella luokalla. Olin n. 130 cm pitkä ja painoin 28 kg. En koskaan vienyt kyseistä lappua kotiin vaan piilotin sen reppuuni, koulun pihalla rypisitin lapun ja huuhtelin sen sadevesiviemäriin.

Vierailija
4/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemoglobiini joka otettiin sormenpäästä. Inhoan sitä vieläkin. Kyynärtaipeesta otettavat verikokeet ei haittaa mitään. Mutta miksi ihmeessä sormenpäästä, missä on erittäin hyvä tunto, pitää ottaa verikoe?

Vierailija
5/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppoa joka vaivaan

Vierailija
6/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotukset

Vierailija
7/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun piti lapsena hyppiä yhdellä jalalla jossain terveystarkastuksessa. Kompastuin roskikseen ja sain tikit silmäkulmaani.

Vierailija
8/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tutki peräaukkoa ja peräsuolta. Ensin kyseli että sattuuko ja tutki sormin. Lääkäri myös työnsi sisään ilmeisesti jonkun tähystimen, joka sattui.

Vierailija
9/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin lääkäriin 10-vuotiaana kurkkukivun takia lääkäri halusi kirjoittaa e-pillerireseptin. Sanoin että en halua sitä. Lääkäri sanoi että tarviit sen kuitenkin kohta. Kerroin asiasta vanhemmilleni ja he soittivat tuolle lääkärille. En uskaltanut moneen vuoteen mennä lääkäriin ja en aikuisenakaan hankkinut e-pillereitä.

Vierailija
10/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viisivuotiaana tyttönä putosin hajareisin aidan päälle ja ai että kun sattui. Äitini vei minut lääkäriin. Lääkäri (mies) oli todella tyly ja kovakourainen. Oloni oli häväisty, kun jalkojenväli oli tutkittu. Muistan vieläkin tunteen hyvin. Kun nousin hoitopöydältä, juoksi saman tien lääkärin luo ja potkaisin häntä sääreen niin lujaa kun jaksoin. Lääkäri alkoi moittia minua, mutta hiljeni äitini sanottua hänelle jotain mitä en muista. Lääkäriltä päästyämme äitini kehui käytöstäni ja sanoi, että naisen ei tule sietää keneltäkään huonoa kohtelua. Ei edes mieslääkäreiltä.

Vierailija
11/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaattisin ja nöyryyttävin olin ummetuksen syyn selvittely kun olin tokaluokalla. Jäädyin totaalisesti kun lääkäri laittoi hanskoja käsiin ja pyysi laskemaan housuja ja tajusin mitä tapahtuu. Ei se niinkään sattunut, mutta tuntui erittäin inhottavalta. Pisteet lääkärille siitä että kertoi koko ajan mitä tapahtuu.

Vierailija
12/12 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaan poraaminen ilman puudutusta. 90-luvulla ei puudutettu hammaslääkärissä. Olin 11-12-vuotias ja muistan vieläkin sen järkyttävän kivun. Hammaslääkäri oli tosi tyly ja ilkeä ja siinä poratessaan sanoi, että ei kannattaisi syödä karkkia.

Siihen aikaan mentiin koulusta oppilasporukalla hammaskääkäriin. Sitten odotushuoneessa peloteltiin muita ja naurettiin oven takana toisille.

Vielä 40-vuotiaanakaan en selviä hammaslääkärireissuista ilman rauhoittavaa.