Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kovia helteitä toivovilla näkyy olevan laidastaan ilmalämpöpumppu kotona

Vierailija
04.07.2022 |

Vähän lapsellista, miten osa aikuisista ihmisistä hehkuttaa somessa rakkauttaan koviin helteisiin ja riitelee fb-julkaisujen kommenttikentissä siitä, onko kuumuus hyvä asia vai ei. Sitten näillä samoilla tyypeillä on kuitenkin ilmalämpöpumput kotona, eli eivät todellisuudessa edes aidosti nauti kuumista keleistä

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes ne kenellä on ilmalämpöpumppu kotona, voi hallita säätilaa. Se mitä voi hallita, on oma asenne asioihin.

Mene sanomaan tuo kotihoidossa oleville vanhuksille.

Vierailija
62/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten tässä maassa ei saada sisätiloja ilmastointia, vaikka kesät ovat kuumia. Enkä tarkoita pelkästään asuntoja, vaan esim vanhainkoteja ja sairaaloita joissa nyt ainakin pitäisi olla viilennys kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten tässä maassa ei saada sisätiloja ilmastointia, vaikka kesät ovat kuumia. Enkä tarkoita pelkästään asuntoja, vaan esim vanhainkoteja ja sairaaloita joissa nyt ainakin pitäisi olla viilennys kunnossa.

Ruokakauppoihin ilmastointi kyllä saadaan, sairaaloihin, päiväkoteihin ja vanhainkoteihin ei.

Vierailija
64/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja talvesta nauttivilla on lämmin asunto.

Joten mitä sitten?

Vierailija
65/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten mitä sitten?

Kuten aiemmin tuolla joku totesi, kylmän ja kuuman sään ero on siinä että kylmää pääsee aina tarvittaessa pakoon sisätiloihin. Kuumuutta ei puolestaan pääse pakoon minnekään, jos ei ole ilmastointia kotona. Monet uudetkin kerrostaloasunnot ovat kovilla helteillä käytännössä elinkelvottomia.

Vierailija
66/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kotihoidossa ja säälittää kyllä kuumissa asunnoissaan kärvistelevät vanhukset. Eivät oikein muista helteellä syödä eikä juoda, lisäksi pukeutuvat pitkiin vaatteisiin eivätkä nuorempien tapaan lyhyisiin toppeihin ja shortseihin.

Vierailija
67/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tottakai nautin ihanista helteistä.

2. Ja tietenkin minulla on ilmalämpöpumppuja kotona -typerää kuvitella että haluaisin nukkua kuumassa!

Vierailija
68/79 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne ilmastointilaitteet puhalla lämpimän ilman pihalle? Eli pahentavat tilannetta entisestään.

Lämmön siirto sisälle tai ulos ei ole se ongelma, vaan lämmön siirtelyyn kuluva sähkö ja sen tuotannosta syntyneet haitat.

Vierailija
69/79 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin kovista pakkasista potävillä on lämmitetty asunto.

Vierailija
70/79 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten mitä sitten?

Kuten aiemmin tuolla joku totesi, kylmän ja kuuman sään ero on siinä että kylmää pääsee aina tarvittaessa pakoon sisätiloihin. Kuumuutta ei puolestaan pääse pakoon minnekään, jos ei ole ilmastointia kotona. Monet uudetkin kerrostaloasunnot ovat kovilla helteillä käytännössä elinkelvottomia.

Fiksu osaa varautua, idiootti vain valittaa. Joka vuosi

Vierailija
71/79 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten mitä sitten?

Hellehelvetissä joutuu kotona keekoilemaan lähes syntymäasussa ja silti on kuuma. Mutta viileämmässä voi aina laittaa lisää vaatetta päälle, eikä enää edes pakkaset haittaa. Joten mieluummin vaikka viileä ja sateinen kesä kuin loputon hellehelvetti.

Vierailija
72/79 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakauppoihin ilmastointi kyllä saadaan, sairaaloihin, päiväkoteihin ja vanhainkoteihin ei.

Ruokakaupoissa on muutenkin viilennilaitteet, muuten ei ruoat säilyisi.

Vanhainkoteja ei enää olekaan, ne ovat nykyään yksityistettyjä hoivakoteja ym. palvelutaloja, joissa jokainen viihtyisyyteen sijoitettu euro on poissa osakkeenomistajien osingoista. Katso dokumentti Tasemummot.

Vierailija
73/79 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kesät eivät perinteisesti ole näillä leveysasteilla olleet kuumia. Kuinka monella tuntemallasi ihmisellä oli kotona mitään ilmastointilaitteita vielä muutama vuosi sitten? Entä 10 vuotta sitten? 20?

Vierailija
74/79 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla kellarissa on helteilläkin viileää joten ei haittaa.

Vierailija
75/79 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos helteet jatkuu aina vain, ei talvella enää ole halpaa ruokaa kaupoissa.

Vierailija
76/79 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kesät eivät perinteisesti ole näillä leveysasteilla olleet kuumia. Kuinka monella tuntemallasi ihmisellä oli kotona mitään ilmastointilaitteita vielä muutama vuosi sitten? Entä 10 vuotta sitten? 20?

Kai ne ihmiset selvis 30-luvullakin helteissä.

Silloin kyllä ei paljoa ylipainoisia näkynyt ja veikkaan yleiskuntoakin paremmaksi

Vierailija
77/79 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta hehkuttakoot miten sielu sietää, mutta ärsyttävää on ylimielinen "ai eikö teillä ole ilmastointia? Meillä on ainakin miellyttävä sisälämpötila kun säädetään Ilpi 22 asteeseen, eihän täällä muuten voi nukkua" -taivastelu.

Suoraa ilkeilyä tuollainen, kun oikeasti jokainen tietää ettei Suomessa uusiinkaan asuntoihin kuulu vakiovarusteena ilmastointi.

Oletko huomannut että tuon kommentin laukojat on muutenkin aika inhottavia ihmisiä?

Vierailija
78/79 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kuin talvenrakastajat pysyvät talvisin lämpimässä sisätiloissa vilttiensä alla.

Todella osuva kommentti.

Vierailija
79/79 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä kuullut kenekään hehkuttavan 30 asteen lämpötiloja sisällä, varsinkaan makuuhuoneessa.

Kaikki ne ovat hehkuttaneet miten ihanaa on kun tuollainen helle löytyy ulkoa. Aivan erityisen ihanaa on kun helteessä biitsillä vietetyn päivän jälkeen pääsee suihkuun ja ilmastoituun kämppään nukkumaan.

Eli aika oudoissa fb-ryhmissä pyörit.

Nyt kuulet. Ole hyvä 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan