Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kovia helteitä toivovilla näkyy olevan laidastaan ilmalämpöpumppu kotona

Vierailija
04.07.2022 |

Vähän lapsellista, miten osa aikuisista ihmisistä hehkuttaa somessa rakkauttaan koviin helteisiin ja riitelee fb-julkaisujen kommenttikentissä siitä, onko kuumuus hyvä asia vai ei. Sitten näillä samoilla tyypeillä on kuitenkin ilmalämpöpumput kotona, eli eivät todellisuudessa edes aidosti nauti kuumista keleistä

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kuin talvenrakastajat pysyvät talvisin lämpimässä sisätiloissa vilttiensä alla.

Niinpä. Ikkunasta näyttää kivalta kun on lunta ja jäätä.

Vierailija
22/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naatitaan!! 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt naatitaan!! 😊

Tämä. :D

Vierailija
24/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta hehkuttakoot miten sielu sietää, mutta ärsyttävää on ylimielinen "ai eikö teillä ole ilmastointia? Meillä on ainakin miellyttävä sisälämpötila kun säädetään Ilpi 22 asteeseen, eihän täällä muuten voi nukkua" -taivastelu.

Suoraa ilkeilyä tuollainen, kun oikeasti jokainen tietää ettei Suomessa uusiinkaan asuntoihin kuulu vakiovarusteena ilmastointi.

Nämä ovat samoja tyyppejä, jotka ehdottavat kalliista bensasta valittaville perusduunareille ratkaisuksi uuden sähköauton ostoa. "Mekin vaihdettiin kaksi vuotta sitten Teslaan eikä tarvitse enää tankilla tuskailla, hehheh".

Vierailija
25/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellefanit on typeriä koska

- kurttunaamat pilaavat ihonsa vanhan ruskean antiikkinahkasohvan näköiseksi, etenkin naiset näyttävät ikäistään vanhemmilta eivätkä uskalla käydä kosmetologilla hoidattamassa ihojaan ennen auringonottoa eikä kuorimassa kesällä sen jälkeen kaikkia epätasaisia kurttuja pois, ettei vaan lähde rusketus pois sillä sehän olisi kamalaa. Siksi heillä on TANoreksia eli pakko ruskettua

- ovat ulkona kuumassa mutta sisätiloissa ilmastoinnit päällä 24/7 eli ei ole mikään ympäristö- eikä ilmastoteko

- grillaavat ulkona, ja aiheuttavat saasteiden lisäksi ongelmia astmaatikoille, allergikoille ja neurologisista sairauksista kärsiville

- menevät autoonsa niin laittavat ilmastoinnin täysille, jäähdytysnesteet saastuttavat myös

Vierailija
26/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta hehkuttakoot miten sielu sietää, mutta ärsyttävää on ylimielinen "ai eikö teillä ole ilmastointia? Meillä on ainakin miellyttävä sisälämpötila kun säädetään Ilpi 22 asteeseen, eihän täällä muuten voi nukkua" -taivastelu.

Suoraa ilkeilyä tuollainen, kun oikeasti jokainen tietää ettei Suomessa uusiinkaan asuntoihin kuulu vakiovarusteena ilmastointi.

Nämä ovat samoja tyyppejä, jotka ehdottavat kalliista bensasta valittaville perusduunareille ratkaisuksi uuden sähköauton ostoa. "Mekin vaihdettiin kaksi vuotta sitten Teslaan eikä tarvitse enää tankilla tuskailla, hehheh".

Ja sitten ne ajaa Tesla-latauspisteille ja alkaa kamala huuto ja draama kun ne on kaikki varattuja ja heillä loppuu sähkö! :D

Vierailija
27/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läheskään kaikkiin taloyhtiöihin saa asentaa ilmalämpöpumppua. Meidän mummon asuntoonkaan ei saanut kun selvitettiin asiaa, vaikka iso osa talon asukkaista on vanhuksia.

Vierailija
28/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmalämpöpumppu mutta ei ole toukokuun jälkeen ollut käynnissä koko härveli.

Vierailija
29/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin lomamatkalle helteistä, mutta samalla nautin myös ilmastoinnista, että voi yönsä nukkua hyvin. 

Vierailija
30/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei läheskään kaikkiin taloyhtiöihin saa asentaa ilmalämpöpumppua. Meidän mummon asuntoonkaan ei saanut kun selvitettiin asiaa, vaikka iso osa talon asukkaista on vanhuksia.

Ei saa asentaa koska se ilmalämpöpumppu aiheuttaa kamalaa resonointia betoniseiniin, eli alkaa aiheuttaa kamalaa värinä-ääntä kun ne laittaa päälle. Lisäksi ne saattaa kerätä nestettä jäähdyttäessä joten seurauksena kosteusvaurioita. Lämmitys ei sitten muihin vuodenaikoihin onnistu niillä, koska kerrostaloissa on yhteinen lämmönjakelujärjestelmä eli on riippuvainen siitä.

Monet taloyhtiöt ei anna asentaa koska ne pilaavat julkisivut.

Vierailija
31/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillekään saa, joten ostettiin sellainen siirrettävä ilmalämpöpumppu.

Argo Ulisse

Eihän se nätti ole, ja kalliskin, mutta toimii superhyvin! Sen verran hiljainen, että pystyy käyttämään öisinkin.

Vierailija
32/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on kiva olla helteillä, mutta ei sisällä paahtavassa asunnossa. 

Vierailija
33/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha olla vihainen asiasta jolle ei voi mitään. Jos joku tykkää helteistä, ei se ole keneltäkään pois.

Vierailija
34/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin helteistä, kodissani ei ole ilmalämpöpumppua eikä sinne saa läpivetoa.

Onko vallitseva sää minun syyni, jos pidän siitä?

Ei tulis mieleenkään alkaa listata, miksi helteistä valittajat on tyhmiä, kuten joku tuossa edellä todella aikuismaisesti teki. Tiesitkö, että se on aurinko, ei lämpötila, joka ihoa vanhentaa?

Tiedän asenteeni olevan väärä, Suomessa saa vain valittaa säästä.

35/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 🌞

Vierailija
36/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella ihmisellä olisi oikeasti mahdollisuus hankkia viileämpi asunto tai joku viilennyslaite jne. Sellaisten valitus on lapsellista. Elämä on valintoja, kannattaa miettiä miksei ole säästänyt rahoja asumisviihtyvyyteen vaan mieluummin laittaa rahat kaikkeen turhaan.

aha, tuletko sinä, armas laupias, sitten viilentämään kerrostalokopperoni jossa minun on pakko asua? Vai ostatko minulle sen viileämmän asunnon? Olen köyhä pienillä tuilla elävä monisairas liikuntakyvytön ja olen jäänyt jumiin pieneen kerrostalokopperoon josta ei ole mahkuja päästä pois näillä krediiteillä. Kopperoni jätti ikkunat ovat myöskin länteen joten aurinko porottaa sisälle aamusta iltaan. Olen myöskin täysin yksin ilman mitään läheisiä tai kavereita jotka voisivat auttaa. Joten kerrotko minulle kuinka kaikki tämä kärsimys on minun "omia valintoja" kuten näppärästi tokaisit. Suomeen EI kuulu +30c helteet ja suomalaisia asuntoja EI ole rakennettu KUUMAA ilmaa varten. Suomessa on paljon ihmisiä joilla EI ole mahdollisuuksia vaikuttaa omaan asuntoonsa ja sen kuumuuteen koska ei ole rahaa tai pysty hankkimaan/asentamaan laitteita. 

Vierailija
37/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä. Ei kotona 20 asteessa istuminen tai autossa ilmastointi päällä ajeleminen ole mitään helteistä nauttimista.

Vierailija
38/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellefanit on typeriä koska

- kurttunaamat pilaavat ihonsa vanhan ruskean antiikkinahkasohvan näköiseksi, etenkin naiset näyttävät ikäistään vanhemmilta eivätkä uskalla käydä kosmetologilla hoidattamassa ihojaan ennen auringonottoa eikä kuorimassa kesällä sen jälkeen kaikkia epätasaisia kurttuja pois, ettei vaan lähde rusketus pois sillä sehän olisi kamalaa. Siksi heillä on TANoreksia eli pakko ruskettua

- ovat ulkona kuumassa mutta sisätiloissa ilmastoinnit päällä 24/7 eli ei ole mikään ympäristö- eikä ilmastoteko

- grillaavat ulkona, ja aiheuttavat saasteiden lisäksi ongelmia astmaatikoille, allergikoille ja neurologisista sairauksista kärsiville

- menevät autoonsa niin laittavat ilmastoinnin täysille, jäähdytysnesteet saastuttavat myös

Antiikkinahkasohva 🤣

Vierailija
39/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sitä ulkona pärjää erityisesti  varjossa, mutta ihan eria asia kuumassa sisällä. 

Vierailija
40/79 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nämä helteistä nauttijat edes olla rehellisiä ja myöntää, että ovat oikeasti ILMASTOINNISTA NAUTTIJIA. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi