Kovia helteitä toivovilla näkyy olevan laidastaan ilmalämpöpumppu kotona
Vähän lapsellista, miten osa aikuisista ihmisistä hehkuttaa somessa rakkauttaan koviin helteisiin ja riitelee fb-julkaisujen kommenttikentissä siitä, onko kuumuus hyvä asia vai ei. Sitten näillä samoilla tyypeillä on kuitenkin ilmalämpöpumput kotona, eli eivät todellisuudessa edes aidosti nauti kuumista keleistä
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ei edes ne kenellä on ilmalämpöpumppu kotona, voi hallita säätilaa. Se mitä voi hallita, on oma asenne asioihin.
Ilmastonmuutosta, jonka eräs ilmenemismuoto tää hellehelvetti on, voi hillitä omilla kulutasvalinnoilla. Tai siis voisi, jos ihmiset eivät olisi niin tajuttoman itsekkäitä!
Meillä oli edellisessä talossa mutta uuteen ei laitettu kun ei koskaan käytetty.
Tällähetkellä Italiassa, ulkona eilen 38, nyt 34 eikä jäähdytystä. Eikä kyllä ole tarvittu, 30 astetta sisällä on ok
Vierailija kirjoitti:
Etelässä on kuumaa, mutta asunnoissa aina ilmastoinnit.
Ei todellakaan ole!
Eikös ne ilmastointilaitteet puhalla lämpimän ilman pihalle? Eli pahentavat tilannetta entisestään.
Miksi en saisi nauttia helteistä? Keneltä se on pois?
Ei ole ilmalömpöpumppuja kaupungin vuokra-asunnoissa, ja sisällä lämpötila on 29 astetta. Suurin haitta on, että stressaan työkoneeni kaatuvan tässä lämmössä.
Tietääkseni se, että minä nautin, ei muuta säätilaa suuntaan tai toiseen. Mitä tämäkin viha ja katkeruus on?
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan perusteella helteestä nauttijat tykkäävät nauttia helteestä viilennetyissä sisätiloissa.
Ja erityisesti he nauttivat siitä että muut kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes ne kenellä on ilmalämpöpumppu kotona, voi hallita säätilaa. Se mitä voi hallita, on oma asenne asioihin.
Ilmastonmuutosta, jonka eräs ilmenemismuoto tää hellehelvetti on, voi hillitä omilla kulutasvalinnoilla. Tai siis voisi, jos ihmiset eivät olisi niin tajuttoman itsekkäitä!
No miksi sitten hellevalittajat mankuu sitten sen ilmalämpöpumpun perään jos sekin kerran on niin suuri synti😂
Olkaa tyytyväisiä kun ette saastuta, olette senkin puolesta niitä parempia ihmisiä.
Te helteestävalittajat kuvittelette, että nauttijat pystyvät vaikuttamaan säähän? Mitä tuo valittaminen auttaa, kun sää on, mitä on? Tai tyytyisitte edes vain valittamaan, mutta kun haukutte muita.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nämä helteistä nauttijat edes olla rehellisiä ja myöntää, että ovat oikeasti ILMASTOINNISTA NAUTTIJIA. Kiitos.
En myönnä nauttivani ilmastoinnista. Etenkin töissä on ikävää, kun paleltaa ulkovaatteissa.
Enkä nauti ilmastoinnista kotonakaan, kun ei kodissani ole edes tuuletinta, sati ilppiä. Olispa edes parveke, sisällä on 28-30 astetta.
Mutta helteistä osaan nauttia, sekös näyttää kismittävän. En siis ole ILMATOINNISTA NAUTTIJA. OLE HYVÄ. Helpottiko sua?
Mä nautin sateista koska mun puutarha kaipaa sitä vettä.
Jokainen joka hankkii ilpin niin ei nauti helteistä koska haluaa kylmän ilman sisälle.
Totuus on se että kohta viilenee.
Kuuluu vain hikisten köyhien ulinaa, siitä minä nautin.
Mulla on kyllä nykyisessä asunnossani maaviileä, mutta tykkäsin helteistä silloinkin kun ei vielä ollut ja aika vähän tuota tulee käytettyä. Muutama tunti iltapäivisin yleensä riittää.
Älkää te räntäfanit olko noin kiukkusia, se saa olon vain entistä tukalammaksi helteillä.
Ja kohtahan taas viilenee, eiköhän kolmen kuukauden päästä oo kiva sää.
Muistakaa nauttia silloin siitä, ettei helteiden ystävillä ole silloin kivaa ja muistakaa nauttia myös itse siitä säästä. Kai teille joku sää kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Turha olla vihainen asiasta jolle ei voi mitään. Jos joku tykkää helteistä, ei se ole keneltäkään pois.
Sama raivo alkaa kun ilmat viilenee ja se tapahtuu huomenna.
Meillä naapuri polttaa parvekkeella tupakkaa emmekä voi pitää ovea auki. Olen ajatellut, että minä voisin laittaa parvekkeelle kanankakkaa tai sitten ihan älyttömästi vaatteita, mihin suihkutettu kunnolla hajuvettä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapuri polttaa parvekkeella tupakkaa emmekä voi pitää ovea auki. Olen ajatellut, että minä voisin laittaa parvekkeelle kanankakkaa tai sitten ihan älyttömästi vaatteita, mihin suihkutettu kunnolla hajuvettä.
Tykkääkö ihmiset polttaa tupakkaa kanankakkan hajussa tai voimakkaan hajuveden tuoksussa?
No minä rakastan helteitä, tosin en ole niitä somessa vielä hehkuttanut. Eikä meillä ole ilmalämpöpumppua. Ei ole tarvista. Sisällä lämpötila on joku 26 astetta, se ei ole vielä niin kuuma, että siitä kärsisi.
Kyllä pidän helteistä! Se ei tarkoita että haluan että myös sisätiloissa on kuuma, vaan se tarkoittaa sitä että nautin uimarannalla tai puutarhakeinussa lekottelusta helle-säässä. Eiköhän jokainen ymmärrä ilman että erikseen sanotaan ettei kukaan halua sitä hellettä sisätiloihin? Pidän muuten myös hevosista, mutta en minä niitäkään kotiini tuo.
Talvella voi suojautua kylmyydeltä pukeutumalla ja menemällä lämpimiin sisätiloihin. Tätä kuumuutta ei pääse pakoon minnekään jos ei ole sitä ilmastointilaitetta kotona. Erittäin tukalaa esimerkiksi vanhuksille, jotka usein asuvat kuumissa kerrostalokämpissä.
Etelässä on kuumaa, mutta asunnoissa aina ilmastoinnit.