Työnhakumalli 2022 ( onko oltu yhteydessä työnhakijaan)
2.5 alkoi uusi työnhakumalli, työttömän haettava siis 0-4 työpaikkaa kuukaudessa. Minuun ei ole oltu ollenkaan yhteydessä. Onko muihin oltu yhteydessä? Mihin ilmoitan haetut työpaikat? Miten tämä toimii? Vai saanko kohta selvityspyynnön?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Olin muista asioista heihin yhteydessä ja tietenkin sitten samassa tyrkkäsivät sen työhakuvelvoitteen päälle. Työtä mulla ei ole ollut kymmeneen vuoteen, mutta niin vain laittoivat pakolliseksi ne 4 haettua paikkaa kuukaudessa. Ei mahdollisuutta neuvotella asiasta. No, onneksi työnhauksi hyväksytään esimerkiksi työnhakuprofiilin teko tai vuokratyöfirmojen sivuille rekisteröityminen niin ei ole paha tuo. Voin myös lähetellä tyhjää ansioluetteloani ympäriinsä saamatta edes kutsua haastatteluun.
Täälläkään ei varsinaisia haettavia paikkoja ole riittävästi täyttämään joka kuukausi hakuvelvoitetta, joten täytyy silloin laitella avoimia hakemuksia, vaikka tuskinpa niistä sen koommin mitään kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin muista asioista heihin yhteydessä ja tietenkin sitten samassa tyrkkäsivät sen työhakuvelvoitteen päälle. Työtä mulla ei ole ollut kymmeneen vuoteen, mutta niin vain laittoivat pakolliseksi ne 4 haettua paikkaa kuukaudessa. Ei mahdollisuutta neuvotella asiasta. No, onneksi työnhauksi hyväksytään esimerkiksi työnhakuprofiilin teko tai vuokratyöfirmojen sivuille rekisteröityminen niin ei ole paha tuo. Voin myös lähetellä tyhjää ansioluetteloani ympäriinsä saamatta edes kutsua haastatteluun.
Täälläkään ei varsinaisia haettavia paikkoja ole riittävästi täyttämään joka kuukausi hakuvelvoitetta, joten täytyy silloin laitella avoimia hakemuksia, vaikka tuskinpa niistä sen koommin mitään kuuluu.
Yksi vaihtoehto on hakea valtion virkoja, joissa on yleensä muodollisuusvaatimukset. Itse en niitä kaikkia täytä, mutta saa kai niitä silti hakea. Hakemus sinne on siis täysin turha, mutta tuleepa tämä naisviisikkohallituksen kehittämän mallin vaatimus täytettyä. Ja sehän on tärkeintä. Ei se, että parannettaisiin työttömän työllistymismahdollisuuksia.