Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini suuttui kun en antanut pitää kesätyörahoja

Vierailija
03.07.2022 |

Tilanteemme on siis se, että minä olen työtön yksinhuoltaja ja meillä on taloudellisesti erittäin tiukkaa. Monta suuta ruokittavana ja lisärahalla olisi tarvetta. Teini oli kesätöissä koko kesäkuun ja ansaitsi yli 1000€ siivoojan hommissa. Nyt minä sitten pyysin että siirtää palkkarahansa minun tililleni heti kun saa ne, jotta voin käyttää ne koko perheen hyväksi ja ostaa ruokaa, vaatteita ja muita välttämättömyystarvikkeita, joihin ei muuten olisi varaa. Teini suuttui tästä ja raivosi minulle väittäen että hänellä olisi muka itse oikeus määrätä rahoista (eli hänen tapauksessaan tuhlata ne turhuuksiin.) Minä puolestani totesin, että sitten aikuisena voikin yksin asuessaan itse päättää mutta nyt kotona asuessaan hänellä on vastuu myös muun perheen toimeentulosta kun kerran on ainoa jolla on vähän enemmän rahaa. Ilmoitin sitten, että jos ei itse siirrä rahoja niin minä otan ne hänen tililtään. Huoh. Ei tuollainen 17-vuotias vielä kovin kypsä näköjään ole, kun ei ymmärrä että perheessä joutuu huolehtimaan myös muista.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi perunoita ja silliä.

Että oli hyvää.

22/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole totta. Teini on ollut tosi reipas kun on jaksanut mennä töihin ja todellakin saa pitää rahansa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä yritys

Vierailija
24/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö lapsen kustantaa ap:n peliongelmat ja siiderit? huostaanotto voisi olla lapselle hyvä ratkaisu

Vierailija
25/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon huonoin provo kyseessä

Vierailija
26/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pitäisi lisääntyä, jos ei ole varaa

Vierailija
27/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinillä ei ole elatusvelvollisuutta sisaruksiinsa. Oman toimeentulonsa voi joutua kustantamaan.

Vierailija
28/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 18 vuotiaan alle 3 kk kestävän kesätyön tulot eivät vähennä koko perheelle maksettavan toimeentulotuen määrää.

Eli sano hänelle, että ostaa rahoillaan, mitä syksyksi tarvitse, ja laittaa loput säästöön. Kohta on kuitenkin omilleen muuton aika, ja äidillä ei ole varaa avustaa siinä, joten niille rahoille tulee sitten käyttöä.

Toivottavasti teinisi on parempi hoitamaan raha-asioitansa kuin huoltajansa.

Vierailija
29/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella että tämä on provo, mutta kyllähän sitä löytyy maailmasta kaikenlaisia hulluja vanhempia

Mun mieheni äiti on tehnyt noin, kun mieheni oli teini. Kaikenlaisia vanhempia löytyy, eipä tuohon voi muuta sanoa.

Vierailija
30/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono provo

Vierailija
31/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilkeä paha rahan ahne lähi kasvattaja.Teinin ei kuulu elätä sinua ja perhettä!Toivotavasti mene lastikaan ja pyytä perhekotiin jossa kohdellan hyvin ilman elatusvastuuta perheestä josta lähtösin.Joudut itse maksaman perhe koti hänen elämä!.Voi mennä lastikaan/lasu jo 12 vuotiaana ja tulee kuuluksi.

Vierailija
32/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menisi, jos saisitte toimeentulotukea. Lapsen kesätyörahat on tuloa, jotka miinustetaan toimeentulotuesta. Ne pitää käyttää ruokakunnan menoihin. Varsin kannustavaa.

Vierailija
33/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menisi, jos saisitte toimeentulotukea. Lapsen kesätyörahat on tuloa, jotka miinustetaan toimeentulotuesta. Ne pitää käyttää ruokakunnan menoihin. Varsin kannustavaa.

Älä valehtele, ei miinusteta.

Vierailija
34/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin aikakin oppia todellisuutta, jossa kaikki maksaa.

Muuten luulee, että palkan voi aina tuhlata kun ei ole mitään kuluja. Vanhempien asunto, ruuat, puhtaus, kulkuvälineet, jne. EIVÄT OLE TAIKASEINÄSTÄ!

Vierailija
35/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totta niin toivottavasti tekee rikosilmoituksen. Mee luuseri töihin.

Vierailija
36/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee vain, jos teini antaa palkkarahansa huoltajansa käyttöön. Jos hän pitää ne itsellään, ne eivät vaikuta toimeentulotukeen.

Vierailija
37/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten luulee, että palkan voi aina tuhlata kun ei ole mitään kuluja. Vanhempien asunto, ruuat, puhtaus, kulkuvälineet, jne. EIVÄT OLE TAIKASEINÄSTÄ!

Näin.

Vierailija
38/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n kaltainen vanhempi just opettaa nuorelle, että ne palkkarahat pitää käyttää heti pois. Niinhän AP tekisi, jos saisi ne teininsä rahat itselleen. Samalla teini saisi kokemuksen siitä, kuinka työnteosta ei ole mitään hyötyä. Hänestä tulisi samanlainen luuseri kuin huoltajansa on.

Mutta jos teini saa pitää palkkarahansa itsellään, hänellä on ainakin mahdollisuus säästää niitä ja opetella vastuullista rahan käyttöä.

Vierailija
39/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi mennä itse siivoomaan niin ei tarvitse olla kateellinen nuorelle tonnista.

Vierailija
40/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein varmuuden vuoksi rikosilmoituksen, en siis nettivinkkiä, vaan rikosilmoituksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan