Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini suuttui kun en antanut pitää kesätyörahoja

Vierailija
03.07.2022 |

Tilanteemme on siis se, että minä olen työtön yksinhuoltaja ja meillä on taloudellisesti erittäin tiukkaa. Monta suuta ruokittavana ja lisärahalla olisi tarvetta. Teini oli kesätöissä koko kesäkuun ja ansaitsi yli 1000€ siivoojan hommissa. Nyt minä sitten pyysin että siirtää palkkarahansa minun tililleni heti kun saa ne, jotta voin käyttää ne koko perheen hyväksi ja ostaa ruokaa, vaatteita ja muita välttämättömyystarvikkeita, joihin ei muuten olisi varaa. Teini suuttui tästä ja raivosi minulle väittäen että hänellä olisi muka itse oikeus määrätä rahoista (eli hänen tapauksessaan tuhlata ne turhuuksiin.) Minä puolestani totesin, että sitten aikuisena voikin yksin asuessaan itse päättää mutta nyt kotona asuessaan hänellä on vastuu myös muun perheen toimeentulosta kun kerran on ainoa jolla on vähän enemmän rahaa. Ilmoitin sitten, että jos ei itse siirrä rahoja niin minä otan ne hänen tililtään. Huoh. Ei tuollainen 17-vuotias vielä kovin kypsä näköjään ole, kun ei ymmärrä että perheessä joutuu huolehtimaan myös muista.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai suuttuu. Kyllä tuollanen pitäs vähintään ottaa puheeksi ENNEn töihin alkamista

Vierailija
42/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satutäti vauhdissa.

Tämä voi olla tottakin. Tunnen yhden yksinhuoltajan, jonka poika sai kummitädiltään synttärilahjaksi 20 Euroa. Poika osti rahalla äitinsä mielestä jotain "turhaa" ja pakotti pojan palauttamaan esineen kauppaan ja antamaan rahan äidilleen, koska tämä oli synttärien kunniaksi vienyt pojan pizzalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten vuokraa alkaa poika makseleen ja syömiset niin ei mene raha turhuuksiin

Vierailija
44/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa, että joku alapeukutti viestiäni 20 Euron synttärirahasta. Kyllä, tarina on valitettavasti totta (en tosin asu Suomessa).

Vierailija
45/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro teinille, että ethän säkään saa pitää palkkarahojasi yksin vaan ne menee teinin kuluihin.

Vierailija
46/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella että tämä on provo, mutta kyllähän sitä löytyy maailmasta kaikenlaisia hulluja vanhempia

Sille teinille on peruskoulun yhteiskuntaopin tunnilla kerrottu, että 15 vuotta täyttänyt saa käyttää itse omalla työllään ansaitsemansa rahat. Aika moni mamma, ainakin aloittaja on joko tyystin lintsannut ne tunnit, nukkunut tai on ollut kelvoton opettaja.

Vierailija
47/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varastanut teiniltä. Ok pyytää häneltä lainaa. Hänen ei tarvitse suostua.

Vierailija
48/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-5/5

pohjanoteeraus!

Vierailija
49/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini aikoinaan rosvosi kesätyöpaikkani sanomalla, että kotiin pitää maksaa ruokarahaa.

Eli 1000 markan palkasta piti antaa 500 markkaa äidille ja tuosta jäljelle jääneestä 500 markasta piti sitten vuoden ajan itse hankkia vaatteet, kengät, maksaa kampaaja ym teinin menot 😭.

Eihän siinä mitään hienouksia hankittu.

Kaverit aina ihmetteli miksen lähtenyt koulun jälkeen kahvilaan tai käynyt vapaa-ajalla missään, vaikka olin kesät töissä

Vierailija
50/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koko palkkaa, mutta osan, hyvän osan voisi  teini antaa yhteiseen kassaa.

Sekin on oppimiskokemus.

Vierailija
51/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se ap ne teinin rahat oikein käyttää, jos kerran ruokkii kuitenkin lapsiaan kisssnlihakeitolla.

Mummu on varmaan jo eläkkeellä. Eikö hän voisi osallistua ainakin asumiskustannuksiin, kun kerran luonanne asuu ?

Vierailija
52/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Toivottavasti ei ole totta. Teini on ollut tosi reipas kun on jaksanut mennä töihin ja todellakin saa pitää rahansa itse.

Niin saa, mutta olisi aivan kohtuullista ehdottaa teinille, että käyttää ainakin osan järkevästi johonkin oikeasti tarpeelliseen, vaikkapa mieleisiin vaatteisiin. Olisi sitten pikkuisen vähemmän kulua elatusvelvolliselle yksinhuoltajalle.

Vierailija
53/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olet vanha ja hoidon tarpeessa, toivottavasti lapsesi ei auta sinua olenkaan vaan antaa sinun riutua märät pissakakkavaipat jalassa. 

Vierailija
54/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini aikoinaan rosvosi kesätyöpaikkani sanomalla, että kotiin pitää maksaa ruokarahaa.

Eli 1000 markan palkasta piti antaa 500 markkaa äidille ja tuosta jäljelle jääneestä 500 markasta piti sitten vuoden ajan itse hankkia vaatteet, kengät, maksaa kampaaja ym teinin menot 😭.

Kaverit aina ihmetteli miksen lähtenyt koulun jälkeen kahvilaan tai käynyt vapaa-ajalla missään, vaikka olin kesät töissä

Ai kamalaa. Otan osaa :/ Muista tämä kun äitisi tarvitsee apua vanhuksena.

Vierailija
55/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä opettaa kyllä vastuullisuuteen. En veisi puolia, mutta lopuilla voi hyvin rahoittaa menojaan. Kampaajalla käynti esimerkiksi on turhuutta ja hyvä oppia, että kuinka paljon sen eteen pitäisi töitä tehdä. Samoin oppii arvioimaan juurikin kahvilla käynnin ja merkkivaatteiden arvoa.

Vierailija
56/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista meininkiä. Ensin viedään teinin kesätyöpalkka ja sitten havitellaan jo mummun eläkerahoja. Ihmettelen.

Vierailija
57/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huono palkka sulla oli jos koko kesä tuotti 1000mk

Vierailija
58/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti itse ryyppää, röökaa (ja käyttää huumeita?) niihin menee perheen rahat. Teini menee kesätöihin niin mutsi kiristää teiniä että pitää antaa rahat, jotta pienemmillä sisarilla olisi ruoka pöydässä.

Tervettä menoa..

Vierailija
59/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa asumiseen ja elämiseen ja loput omaan käyttöön. Tai niin mä ainakin annoin yksinhoitajaäitilleni osan palkasta, kun olin kesätöissä. Antoihan hän sitten taas talvella rahaa mun elämiseen ja opiskeluun. Ylimääräistä rahaa meillä ei ollut ja ei olisi ottanut multa rahaa, mutta miksi ihmeessä olisin kaiken pitänyt?

Vierailija
60/73 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen surkein provo. Sun lapsi ei ole velvollinen elättämään sun perhettä. Mene sinä työtön sinne siivoamaan!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä