Teini suuttui kun en antanut pitää kesätyörahoja
Tilanteemme on siis se, että minä olen työtön yksinhuoltaja ja meillä on taloudellisesti erittäin tiukkaa. Monta suuta ruokittavana ja lisärahalla olisi tarvetta. Teini oli kesätöissä koko kesäkuun ja ansaitsi yli 1000€ siivoojan hommissa. Nyt minä sitten pyysin että siirtää palkkarahansa minun tililleni heti kun saa ne, jotta voin käyttää ne koko perheen hyväksi ja ostaa ruokaa, vaatteita ja muita välttämättömyystarvikkeita, joihin ei muuten olisi varaa. Teini suuttui tästä ja raivosi minulle väittäen että hänellä olisi muka itse oikeus määrätä rahoista (eli hänen tapauksessaan tuhlata ne turhuuksiin.) Minä puolestani totesin, että sitten aikuisena voikin yksin asuessaan itse päättää mutta nyt kotona asuessaan hänellä on vastuu myös muun perheen toimeentulosta kun kerran on ainoa jolla on vähän enemmän rahaa. Ilmoitin sitten, että jos ei itse siirrä rahoja niin minä otan ne hänen tililtään. Huoh. Ei tuollainen 17-vuotias vielä kovin kypsä näköjään ole, kun ei ymmärrä että perheessä joutuu huolehtimaan myös muista.
Kommentit (73)
Onneksi näissä tapauksissa sossu palauttaa mamman ruotuun ja oikeusaputoimistossa opastavat tekemään rikosilmoituksen kavalluksesta.
Toivon todella että tämä on provo, mutta kyllähän sitä löytyy maailmasta kaikenlaisia hulluja vanhempia
Aika törkeää viedä lapsen kesätyörahat. Toivottavasti tää on vain huono vitsi.
Jos ois totta niin oli teinin viimoset kesätyöt
Huono provo. Todella huono. Tiedoksi, että joissakin perheissä oikeasti tapahtui. Esimerkiksi oma äitini varasti kesätyö- ja lahjarahani. Todella ilkeää ja pahansuopaa vitsailla tällaisella aiheella. Tuo on oikeasti rikos ja laitonta.
Huono trolli. Jos ei ole niin ap voi itse mennä töihin. Alaikäisen ei kuulu elättää muuta perhettä.
Nyt oli kyllä harvinaisen surkea provo
Jestas, että tuntisin epäonnistuneeni äitinä, jos alentuisin tuollaiseen. Teinin vastuulla ei todellakaan ole elättää perhettä. Mutta provohan tämä on.
Käsittääkseni lain mukaan yli 15-vuotias saa itse päättää ansaitsemiensa rahojen käytöstä.
Teennäisesti kirjoitettu, liioitellen. Tee uusi aloitus.
Todella ilkeä provo.
Mutta jos olet tuo teini, niin tuo on rikos ja rahat kuuluvat sinulle.
Kohtuullista olisi että ostaisit itsellesi vaatetta ja meikkiä ja mitä nyt tarvitset ja laittaisit loput säästöön. Ei ole edes iso raha.
ap on varmaan koululaisten leirikoulun rahastonhoitaja. tuontyyppiset ovat viimeaikoina päässeet otsikoihin
Provohan tämä tietysti on, mutta oikeassa elämässä rikos. Teini-ikäisellä on oikeus pitää kesätyöpalkkansa. Vanhemmilla on elatusvastuu perheeseensä, ei teinillä.
0/5