Napanuoran virtaukset ja istukka
Onko keneltäkään mitattu tai jotenkin seurattu näiden toimintaa? Ultrassa vauva todettiin pieneksi ja nyt seuraavat tarkemmin äoppäpolilla. Neuvolath mainitsi tällaisista asioista mutta en huomannut, että lääkäri olisi mitenkään erityisesti ultralla syynäillyt ko. napanuoraa tai istukkaa. Otti mielestäni vain mitat reisiluusta, päästä jne.
Eli onko/tapahtuuko napavirtausten ja istukan toiminnan seuraaminen eri lailla kuin tavallisella ultralla?
Masuapina 36+3
Kommentit (2)
Minulta katsottiin virtaukset viikolla 28+ samalla kertaa kun ultrattiin, näin itsekin virtaukset ruudulla. Olen itsekin menossa tutkimuksiin pienen sf-mitan takia, sain tänään ajan äitipolille ja aika on vasta 2 viikon päästä... Yritän olla murehtimatta asiaa nyt siihen asti, aikaisemmalla kerralla kaikki oli ihan ok ja vauva oli hyvänkokoinen (1490 g viikolla 28) viime viikolla arvio oli n. 2 kg (32+5) mutta tarkkoja mittoja ei saanut koska vauva oli niin alhaalla että omat luuni olivat edessä. (Samalla rauhoittelen itseäni kun tätä kirjoittelen... :))
Olen aikaisemmissa raskauksissani käynyt samanlaisessa tutkimuksessa pienen mitan takia ja aina kaikki on ollut kunnossa, lasten syntymäpainot 3160 g ja 3450 g.
MrsCruiser 34 +
Ultralla seurataan myös napanuoran virtauksia. Mulla oli esikoista odottaessani alussa ns. eteisistukka, jonka takia ultra oli äippäpolilla useammin. Tuolloin joka kerta mainittiin myös napanuoran virtauksista, vaikka vauva kasvoikin normaalisti. Se on hyvä asia, että seuraavat. Pääsetpähän useammin kurkkaamaan pikkuista :)
Onnellista odotusaikaa sinulle! Toivotaan, että kaikki on hyvin ja vauva vain muuten pieni kokoinen.
Hansuliini