Miksi Tuska-festareilla on niin vähän järjestyshäiriöitä vuodesta toiseen?
Kommentit (253)
Hevarit vaan ovat niin leppoisaa porukkaa!
Kyllä se on totta, ei ole kyse puhumattomuudesta. Poliisi on useaan otteeseen sanonut, ettei siellä ole järjestyshäiriöitä.
Kun osaa käyttäytyä, ei tule järjestyshäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuommoiset 50-60 vuotiaat enää jaksa riehua.
Ei selity tällä, koska Seinäjoen tangomarkkinat ovat aina yksi järjestyshäiriösimmistä kesätapahtumista.
Johtuu ihan siitä, että musiikki ei ole mitään mainstreamia, eli sitä mennään oikeasti kuuntelemaan. Noissa tapahtumissa, missä on radiohittejä tehtailevia artisteja, porukka menee enemmän juhlimaan kuin kuuntelemaan varsinaista musiikkia. Siinä sitten syntyy kahnauksia. Tuskassa kun jurrinen hevari törmää toiseen, ei tule tappelua, kun toisella on kiire katsomaan pian aloittavaa tanskalaista folk-black-ambient-bändiä ja toisella taas kiire katsomaan unkarilaista gringe-doom-trashia.
Kaikilla on mustat vaatteet ja kilo rautaa päällä, niin eihän siinä kukaan helteessä jaksa tapella.
Samanhenkiset ihmiset eivät tappele keskenään.
Muuten se metalligenre on "thrash", ei "trash"!
Kaikki tuntemani hevarit on ainakin enemmän tai vähemmän masentuneita, kuuntelevat sitä metalliaan ja asenne on ettei kiinnosta mikään muu.
Hevarit ovat yllättävän usein älykkäitä nörttejä eikä mitään öyhääviä testomakeja. Nekin jotka soittavat itse bändeissä hyvinkin hurjina hahmoina ovat useimmiten tosi asiallisia ollessaan omia itsejään. Lisäksi alakulttuuriin sisältyy tietynlainen yhteishenki jonka puitteissa olisi kummallista haastaa riitaa toisten kanssa.
Nimimerkillä ylpeä hevarinörtti :)
Tapahtumajärjestäjänä olen huomannut, että iskelmäihmiset ovat pahimpia sikailijoita ja eniten huumeneuloja löytyy uskonnollisista tapahtumista
Hevipiireissä on hyvä yhteishenki ja toisten kunnioitus läsnä. Aggressio puretaan musiikkiin, pään heilutukseen ja pittiin, mutta jos yksikin kaatuu, hänet nostetaan heti ylös.
Hevari ei uskalla haastaa riitaa toisen hevarin kanssa, koska siinä voi saadakin itse turpaan.
Hevarit juo kaljaa. Muut vetää viinaa tai muuta huumeita jotka sekoittaa pään.
Hevarit ovat yleensä kilttejä ja kohteliaita, osa suorastaan nössöjä. Ulkonäkö hämää.
Vierailija kirjoitti:
Lähentelyt ja muut eivät yleisesti näissä piireissä leviä julkisuuteen vaan ovat hys hys.
Punk ja metalliskenehän ensimmäisinä ja edelleen ainoina musiikki-aiheisina ylipäänsä lähti perkaamaan #metoo kulmasta omia vikojaan. Vai ootteko kuulleet että suomipop tai joku hipstetgenre olisivat tehneet muuta kuin vaienneet. Tuskaan on palkattu häirintäyhdyshenkilö jolle voi tehdä ilmoituksen festarikähminnöistä.
Yleisesti hevarit ovat kilttejä introverttejä ja suhtautuvat vakavasti kaikkeen kiusaamiseen ym.
missä välissä siellä ehtisi tappelemaan kun pitää kuunnella musiikkia?
M32 kirjoitti:
Kaikki tuntemani hevarit on ainakin enemmän tai vähemmän masentuneita, kuuntelevat sitä metalliaan ja asenne on ettei kiinnosta mikään muu.
Olen ottanut ekat heviaskeleeni jotai 1965 enkä koe olevani masentunut, saati että ikinä olisin ollut masentunut.!
! Mua kiinnostaa vaikka ja mikä.
Olet nähnyt mustan joutsenen, sun mielestä kaikki joutsenet ovat siksi mustia.
ÄLÄ YLEISTÄ!
Hevarit eivät ole väkivaltaisia.
Eräs järjestyksenvalvojatuttu sanoikin että vanhempainillassakin saattaa olla enemmän tappeluita mitä hevifestareilla. Ehkä joku on ottanut liikaa kuppia, ja sitten kaverit taluttavat selviämään eikä kukaan rähjää.
Pop/iskelmäfestarit kuulemma taas ovat ihan toista ääripäätä. Puukot heiluu, ja osa on tullut paikan päälle nimenomaan vaan riitaa haastamaan. Plus että viinaa ei osata ottaa mukavassa hengessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti hevarit ovat kilttejä introverttejä ja suhtautuvat vakavasti kaikkeen kiusaamiseen ym.
Minä...heh ei voi nyt sanoa "mee too" tulee vääriä käsityksiä!
Olen kiltti, introvertti, wannabe-nörtti ja kohta 70v.
Ei tuommoiset 50-60 vuotiaat enää jaksa riehua.