Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi en haaskannut rahojani ILP/ilmastointilaitteeseen, tän päivän jälkeen se on taas vuoden turha

Vierailija
03.07.2022 |

Kk-ennuste ei näytä yhtään helteitä ja sen jälkeen ollaan kohta elokuussa. Nytkin helteet kesti vain viikon ja tästä lähtein alle +25 täällä, jopa alle +20 monena päivänä.

Rahat meni sijoituksiin korkealla tuotto-odotuksella.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vanhempani eivät haaskanneet rahaa kunnolliseen ravintoon. Muuten aivoni olisi kehittyneet normaalisti, enkä olisi tällainen imbesilli.

Vierailija
42/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois, pois turhat ilmastoinnit ja lämmitykset asunnoista ja sen sellaisista. Helteet ja pakkaset meni jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ne on kyllä lähes koko vuoden päällä. Ympäristöystävällistä lämmitystä.

Kaikilla ei ole lämmittävää versiota, jos lämmitys hoituu muuten ympäristöystävällisesti.

Minulla myös on suorasähkö, kyllä ilmalämpöpumppu pienentää reilusti lämmityskuluja.917

Meillä on ilp, mutta käytetään vain viilennykseen. Kaukolämmöllä lämmitetään.

Vierailija
44/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa oikein arvioida, onko elämä vaikeaa vai helppoa, kun on noin yksinkertainen ihminen kuin ap?

APlle helppoa, muille tuskaa.

Vierailija
45/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka Suomessa ostaa vain viilentävän pumpun? Kyllä tuo minulla myös lämmittää kylmillä ilmoilla. Säästää sähköä ja öljyä. Tuo oli toki tässä talossa jo kun ostin talon.

Esim. kerrostaloihin ei välttämättä saa asentaa muuta kuin viilentävän pumpun. Kaukolämpö hoitaa lämmityksen.

asun kerrostalossa ja mulla viilentävä/lämmittävä Ilppis. ulkoyksikkö parvekkeella ja  tosiaan ei mitään järkeä käyttää talvella , koska kaukolämpö hoitaa sen roolin.

Vierailija
46/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppua ei kannata hommata. Talven aikana säästetyt sataset kun menee kesällä viinaan kumminkin.

Vierailija
47/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo totta että oikeaa tarvetta viilennyksellä oli vain noin viikon ajan ja sääennusteen perusteella voi jäädäkin viikoksi tänä vuonna.

Vierailija
48/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo totta että oikeaa tarvetta viilennyksellä oli vain noin viikon ajan ja sääennusteen perusteella voi jäädäkin viikoksi tänä vuonna.

Ehkä asut puutalossa, mutta meillä kun on seinät betonia, niin talo varaa lämpöä pitkäksi aikaa. Vaikka ulkona olisi jatkossa vain 21 astetta, niin sisällä ainakin 25.

Vierailija
49/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset nauttii mukavuuksista ja toiset jemmailee rahaa. Pääasia, että on itse tyytyväinen valintoihinsa. Itse olen mielummin viileässä asunnossa ja tarjoan sen myös koiralle, kun mietin säästöjä.

Vierailija
50/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo kapistus nyt niin paljoa maksanut, että olisi tarvinnut alkaa sijoitusten ja sen välillä arpomaan. Se on heittämällä mun paras ostos pitkään aikaan.

Vierailija
51/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole köyhä.

Vierailija
52/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman. Nyt ne helteet meni jo. Ei ehditty tilaamaan ilmalämpöpumppua asenuksineen ja tuuletin takaoven edessä työnsi iltaisin ihan tarpeeksi viileää ilmaa koko 115 neliön asuntoon yötä varten.

Viime kesänä päätimme, että ilp hankitaan, mutta ei ehditty ja nyt se olisi taas vaan 51 viikkoa vuodessa pilaamassa takapihan terassin ulkonäköä toimettomana.

(Mökillä on ilp, joten emme ole totaalikieltäytyjiä. Ymmärrän kyllä AP:n pointin)

Vierailija
53/54 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän harmittaa että meni 400€ ilmastointilaitteeseen, viikon sitä tarvi mutta nyt jo pari viikkoa taas seisonut pöyttymässä.

Vierailija
54/54 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumppu on ruma, sisällä, ja ruma reissulla johon se meillä tarvii asentaa