Onneksi en haaskannut rahojani ILP/ilmastointilaitteeseen, tän päivän jälkeen se on taas vuoden turha
Kk-ennuste ei näytä yhtään helteitä ja sen jälkeen ollaan kohta elokuussa. Nytkin helteet kesti vain viikon ja tästä lähtein alle +25 täällä, jopa alle +20 monena päivänä.
Rahat meni sijoituksiin korkealla tuotto-odotuksella.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ne on kyllä lähes koko vuoden päällä. Ympäristöystävällistä lämmitystä.
Kaikilla ei ole lämmittävää versiota, jos lämmitys hoituu muuten ympäristöystävällisesti.
Minulla myös on suorasähkö, kyllä ilmalämpöpumppu pienentää reilusti lämmityskuluja.917
Kaipa jokainen menee omalla tyylillään. Meillä ip on auttanut laskemaan sähkönkulutusta noin kolmanneksen lämmityksen apuna. Kesällä ei tarvii yhtään stressata vaikka olisi kuinka pitkät hellejaksot. Sisällä on aina mukavan vilposta ja ei tarvii hikoilla lakanoissa. Mahtava laite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ne on kyllä lähes koko vuoden päällä. Ympäristöystävällistä lämmitystä.
No minulla on kaukolämpö, ei vaikuttaisi lämmitykseeni.
ap
Kyllä vaikuttaisi, positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Korkeilla tuotto-odotuksilla :D
Ammattilais-analyytikot yhteismielisiä että korkeat tuotto-odotukset. Eräs maksullinen talouslehti josta hankin tiedot. Oletko kateellinen? ;)
ap
Joo, onneksi nuo helteet olikin Suomen osalta viimeiset ja voit olla täysin varma, ettei esim. viime kesän kaltaisia viikkojen mittaisia helleputkia tule Suomeen enää koskaan. Vai mites se menikään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeilla tuotto-odotuksilla :D
Ammattilais-analyytikot yhteismielisiä että korkeat tuotto-odotukset. Eräs maksullinen talouslehti josta hankin tiedot. Oletko kateellinen? ;)
ap
Epäilen että tuottoisa jää alle ilmalämpöpumppuni tuoton. Ainakin oma salkkuni häviää sekä maailman parhaiden pääomasijoittajien salkut häviävät. Mm blackrock vanguard jne.
Mitä ideaa on rahalla, jos siitä ei nautita? Ketä se tilillä ilahduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Joku maksaa pari tonnia kahden viikon lomasta, itse laitan saman rahan jotta saan viileämpää sen 2-3 viikkoa vuodessa.
Niin, ja laitat sen rahan KERRAN.
Mä hommaisin, jos en asuisi vuokralla.
Paljon sellainen maksaa? Joku pari tonnia? Eihän se ole raha eikä mikään.
Aloittajalle taitaa jäähdytystaitteen kauppaan jäännin syynä otta se, että et saanut kotikunnastasi pitkän ruikutuksesi jälkeenkään maksusitoumusta.
Meillä on ollut Ilpo yli 10v. ei kävis mielessäkään luopua.
Voihan sitä noinkin ajatella ja kääntää asian itselleen edulliseksi, luonnollista toimintaa ihmisen psyykeelle.
Minä taas tuumaan, että on aivan ihanaa, että ilmalämpöpumppu meille pari kk sitten asennettiin, se on nyt meillä ja aina saa tulla käristyskupoli ja hellehelvetti, ei haittaa enää ikinä. Koska se on varma juttu, että joka ikinen kesä niin kuumia ja jopa tukalan kuumia jaksoja tulee myös täällä kotosuomessa, se on nyt sitä tämä maailmanmeno.
Enkä usko, etteikö ilpiä ns tarvitsisi vielä tänäkin kesänä.
T. Tasainen +22 ja raikkaus, suorastaan orgastista tulla kotiin, ja olla kotona, pätsistä, kun sellainen "ilma" vastassa😍.
Eikä muuten liity sijoituksiimme, ne on ja voi hyvin ihan vaikka laitteeseen asennuksineen n.2500e laitettiinkin.
Meille tulee ensi viikolla, juuri kun hellejakso loppuu, mutta uskon sillä olevan tulevaisuudessa käyttöä.
Kuka Suomessa ostaa vain viilentävän pumpun? Kyllä tuo minulla myös lämmittää kylmillä ilmoilla. Säästää sähköä ja öljyä. Tuo oli toki tässä talossa jo kun ostin talon.
Onneksi en haaskannut rahaa viime talvena lämmitykseen. Viime viikolla se olisi ollut taas ihan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka Suomessa ostaa vain viilentävän pumpun? Kyllä tuo minulla myös lämmittää kylmillä ilmoilla. Säästää sähköä ja öljyä. Tuo oli toki tässä talossa jo kun ostin talon.
Esim. kerrostaloihin ei välttämättä saa asentaa muuta kuin viilentävän pumpun. Kaukolämpö hoitaa lämmityksen.
Onneksi en haaskannut rahaa uuteen sohvaan. Nyt se olisi kokonaan vetelän ulosteen tahrima.
En tiennytkään että kesä on ohi kaksi viikkoa juhannuksesta.
Tänään menossa hakemaan siirrettävää ilmastointilaitetta, pitää työtila saada viileäksi.
Se ei viilene kovin äkkiä vaikka helteitä ei enää olisikaan.