Miten usein katsotte pankkitilinne saldon?
Itsellä tulee katsottua aika harvoin. Viimeksi taisin katsoa joskus ennen joulua, kun tarkastin, oliko eräs kaverini maksanut vippinsä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa kuukaudessa katson e-laskut ja tarkistan, että edunvalvottavani vuokralainen on maksanut vuokran. Saldot näen siinä samalla, vaikka en varta vasten mene niitä katsomaan.
No maksa nyt ihmeessä vuokrakin sen puolesta. Mites muuten jos tuollaiselle edunvalvottavalle tulee joku isompi lasku, siis itsestään riippumattomasta syystä eli ei mitään shoppailua tms.
Käydäänkö eduvalvottavan kanssa myös lääkärissä ja kaupoissa?
Joutuuko ulosotossa oleva työtön edunvalvottavaksi, jos siis ei diagnosoituja mt-sairauksia eikä muutenkaan sossun asiakas, muuten kun rahijen puolelta.
Tai en tiedä, ehkä huono holtiton rahankäyttöä on yksi mt-diagnoosi, ainakin joudenkin mielestä. Pääseekö tuolla edunvalvontaan. Mitä kaikkea hyödyllistä voi edunvalvonta sisältää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katso tilini saldoa, koskaan. En myöskään tiedä palkkapäivääni, en, milloin lomarahat tulevat, enkä ihan tarkalleen edes palkkaani, suuruusluokan kyllä. Ja olen ihan aikuinen keskimääräistä parempituloinen ihminen.
Lisään vielä...soittavat välillä pankista että on avattava uusi tili kun entinen on täynnä.
Me säilytetään rahat kotona, niin ei tarvitse mitään saldoja tililtä katsella. Se vaan, että kunn haettiin varat pankista, niin niitä tuli niin paljon, ettei mahtunut yhteen kasaan, vaan piti laittaa kahteen kasaan.
Hohhohhoijaa, raha ja seksi ne yhteen soppii.
Laskuja maksaessa se nyt aina tulee silmien eteen. Muuten ei tarvitse käydä vilkuilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katso tilini saldoa, koskaan. En myöskään tiedä palkkapäivääni, en, milloin lomarahat tulevat, enkä ihan tarkalleen edes palkkaani, suuruusluokan kyllä. Ja olen ihan aikuinen keskimääräistä parempituloinen ihminen.
Lisään vielä...soittavat välillä pankista että on avattava uusi tili kun entinen on täynnä.
Tää oli huono! Yritä edes. Vaikkei Käyttötili tule usein katsottua niin jos on varallisuutta, on myös tietoinen niiden sijoittamisesta sekä talletuksien pankkitakauksen suuruudesta. Ne pitäisi ainakin kiinnostaa.
Must tää oli hauska, just epäloogisuudessaan!
Sama varmaan joutuu myös toisen pankin asiakkaaksi, kun kaikki edellisen tilit on käytetty
Meidän oikeasti varakkaiden ei tarvitse. Pankinjohtaja soittaa ja pyytää anteeksi jos on jotain asiaa.
Kyselen vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa kuukaudessa katson e-laskut ja tarkistan, että edunvalvottavani vuokralainen on maksanut vuokran. Saldot näen siinä samalla, vaikka en varta vasten mene niitä katsomaan.
No maksa nyt ihmeessä vuokrakin sen puolesta. Mites muuten jos tuollaiselle edunvalvottavalle tulee joku isompi lasku, siis itsestään riippumattomasta syystä eli ei mitään shoppailua tms.
Käydäänkö eduvalvottavan kanssa myös lääkärissä ja kaupoissa?
Joutuuko ulosotossa oleva työtön edunvalvottavaksi, jos siis ei diagnosoituja mt-sairauksia eikä muutenkaan sossun asiakas, muuten kun rahijen puolelta.
Tai en tiedä, ehkä huono holtiton rahankäyttöä on yksi mt-diagnoosi, ainakin joudenkin mielestä. Pääseekö tuolla edunvalvontaan. Mitä kaikkea hyödyllistä voi edunvalvonta sisältää?
Käsitin tuon kyllä niin, että kommentoijan edunvalvottava omistaa asunnon, jossa on vuokralainen.
Edunvalvottava voi olla vaikka varakas muistisairas vanhus, ei tarvitse olla velkainen mt-ongelmainen.
Kaikki mahdolliset laskut on suoraveloituksessa. Tilin saldoa ei tule käytännössä seurattua juuri yhtään. Firman tilejä jonkin verran, mutta nekin on tilitoimiston hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran kuukaudessa. Miten ihmeessä pystyt maksamaan laskusi näkemättä tilin saldoa?
Menee suoraveloituksella.
Milloin olet viimeksi katsonut suoraveloitettavat maksut? Nykyään ansoja riittää ja maksaa jostain mitä ei edes tiedä maksavansa.
En halua laskuja suoravelotukseen, koska haluan tietää mitä maksan ja milloin. Mutta ihmettelen kyllä miten joku voi edes saada kaikki laskunsa suoravelotukseen. Jatkuvasti tulee joku lasku, mitä ei saa suoravelotukseen tai palvelun tarjoaja vaihtuu tms.
Siis millaisia laskuja tulee jatkuvasti? Mulla on kaikki peruslaskut suoraveloituksessa. Ei mulle ainakaa tule mitään uusia laskuja jatkuvasti.
Eri
Ruuhkavuosina oli pakko katsoa usein, vähän suunnitella että sai palkan riittämään. Kolmen pojan rakas lätkäharrastus oli liian kallista tavis perheelle, vaikka molemmat töissä käytiinkin. Aina selvittiin ja nyt salskeat nuoret miehet ovat opiskelemassa / jo työelämässä. Eli oli vähän kuin rahaa olisi laittanut pankkiin, kun oli hyvät harrastukset.
Nykyään rahaa jää säästöönkin ja voi maksaa ruokakaupassa ostokset miettimättä onko tilillä rahaa. "Tarkanmarkan" elämäntyyli jäi päälle, eikä tuhlata turhuuksiin. Matkustelua en pidä turhuutena.
Tsemppiä kaikille ruuhkavuosiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran kuukaudessa. Miten ihmeessä pystyt maksamaan laskusi näkemättä tilin saldoa?
Menee suoraveloituksella.
Milloin olet viimeksi katsonut suoraveloitettavat maksut? Nykyään ansoja riittää ja maksaa jostain mitä ei edes tiedä maksavansa.
En halua laskuja suoravelotukseen, koska haluan tietää mitä maksan ja milloin. Mutta ihmettelen kyllä miten joku voi edes saada kaikki laskunsa suoravelotukseen. Jatkuvasti tulee joku lasku, mitä ei saa suoravelotukseen tai palvelun tarjoaja vaihtuu tms.
Siis millaisia laskuja tulee jatkuvasti? Mulla on kaikki peruslaskut suoraveloituksessa. Ei mulle ainakaa tule mitään uusia laskuja jatkuvasti.
Eri
Meille tulee kolme sellaista laskua, jotka eivät ole suoraveloituksessa - ajoneuvovero, kiinteistövero ja mätkyt. En muista, että olisi vuosiin tullut muita laskuja.
JOS TULEE JOKU SATUNNAISLASKU JOTA EI OLE AUTOMAATTIMAKSATUKSELLE E-LASKUNA laitettu, niin silloin kun sen maksan, niin toki myös näen saldon....eli muutama x /vuosi
Käyn verkkopankissa 3-4 kertaa viikossa. Olen laittanut ainoastaan vastikkeen suoraveloituksena, muut laskut haluan katsoa ennen maksamista. Minulla on pankissa muutama rahastotalletus, niiden tilanteen tarkistan samalla.
Joka arkipäivä.
Kun kirjaudun Nordea investoriin katselemaan kursseja niin saldon näkee samassa.
Katso aina kaksi kertaa peräkkäin, koko saldo ei sovi yhdelle näytölle
Vierailija kirjoitti:
Hanki koneeseen jatkonäyttö, niin ei tarvi 2 kertaa käydä.Mulla on ollut jo vuosia, en tosin tiedä onko saatavilla nyt kun on tuo maailmanlaajuinen sirupula
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki koneeseen jatkonäyttö, niin ei tarvi 2 kertaa käydä.Mulla on ollut jo vuosia, en tosin tiedä onko saatavilla nyt kun on tuo maailmanlaajuinen sirupula
Jee, kiitos vinkistä. Tosin tarvin jo kaks jatkopalaa...ekat alkaa olla täys. Ootko kuullu uudesta deluxe haitarimallista... alkaa jo näyttöön sopimaan nollia🤔🤔🤔
Tää oli huono! Yritä edes. Vaikkei Käyttötili tule usein katsottua niin jos on varallisuutta, on myös tietoinen niiden sijoittamisesta sekä talletuksien pankkitakauksen suuruudesta. Ne pitäisi ainakin kiinnostaa.