Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein katsotte pankkitilinne saldon?

Vierailija
03.07.2022 |

Itsellä tulee katsottua aika harvoin. Viimeksi taisin katsoa joskus ennen joulua, kun tarkastin, oliko eräs kaverini maksanut vippinsä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiin... pitäisi keksiä ansaiintalogiikka.

Mä en huuumekauppaan lähde koska olen sen verran kiltti ihminen.

Vierailija
2/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee pankin tiliote postissa kerran kuussa. Näen saldon siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 kertaa päivässä.

Vierailija
4/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Kahdesta eri syystä. 1) arkisin tarkistan joka päivä, onko firman tilille maksettu laskutettuja palkkioita ja 2) tapanani on siirtää joka päivä käyttötililtä säästötilille 13,50 euroa ja luottotilille 2,75 euroa (hölmöä, tiedän...)

Tämä säästötilisysteemi on ollut käytössä aika pitkään. Kerrytän varjoja tulevaa remonttia varten. Nyt tilillä n. 19 000. Luottotilille puolestaan siirrän ns. humputtelurahaa, joten siellä yleensä plussaa; nyt jotain 200.

Joo ja tiedän. Eihän tässä mun systeemissä ole järkeä ja sama olisi siirtää rahat kerran viikossa, mutta tämä nyt vaan on mun tapa....

Vierailija
5/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran kuukaudessa. Miten ihmeessä pystyt maksamaan laskusi näkemättä tilin saldoa?

Vierailija
6/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kuussa kun maksan laskuja

Vierailija
7/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes päivittäin.

Ensisijaisesti siksi, että se on niin helppoa ja nopeaa, toiseksi siksi, että pidän käyttötilillä mahdollisimman vähän rahaa.

Ja harrastan myös tuota mitä yksi edellinen, minulla on useampi tili ja kaikissa muissa paitsi yhdellä pitää olla tasalukema...

Eli siellä on käyttötili, kympin säästötili, satasen säästötili ja se tili, josta otan käyttörahaa takaisin. Kai siinä on jotain roopeankkamaista, kun tykkään räplätä rahojani, vaikka sitten virtuaalisesti.

Vierailija
8/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran kuukaudessa. Miten ihmeessä pystyt maksamaan laskusi näkemättä tilin saldoa?

Menee suoraveloituksella.

Vierailija
9/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso tilini saldoa, koskaan. En myöskään tiedä palkkapäivääni, en, milloin lomarahat tulevat, enkä ihan tarkalleen edes palkkaani, suuruusluokan kyllä. Ja olen ihan aikuinen keskimääräistä parempituloinen ihminen.

Vierailija
10/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiin... pitäisi keksiä ansaiintalogiikka.

Mä en huuumekauppaan lähde koska olen sen verran kiltti ihminen.

Tienaaan 200 euroa raskaassa fyysisessä työsssä. Raha seuraa rahaa. Muutoin voiisi ajatella että aika sairas paikka tämä maaailma.

Vierailija
11/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katso tilini saldoa, koskaan. En myöskään tiedä palkkapäivääni, en, milloin lomarahat tulevat, enkä ihan tarkalleen edes palkkaani, suuruusluokan kyllä. Ja olen ihan aikuinen keskimääräistä parempituloinen ihminen.

Mulla oli nuorena sama juttu. Mutta sitten osui kohdalle yritys, joka jätti palkkoja maksamatta koko ajan. Maksoivat toki jonkun summan, mutta välistä oli vedetty. Nykyään tarkastan joka kerta kaikki. 

Vierailija
12/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa katson ja siirrän rahaa säästöön. 

Vierailija
13/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet viimeksi katsonut suoraveloitettavat maksut? Nykyään ansoja riittää ja maksaa jostain mitä ei edes tiedä maksavansa.

Vierailija
14/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet viimeksi katsonut suoraveloitettavat maksut? Nykyään ansoja riittää ja maksaa jostain mitä ei edes tiedä maksavansa.

En halua laskuja suoravelotukseen, koska haluan tietää mitä maksan ja milloin. Mutta ihmettelen kyllä miten joku voi edes saada kaikki laskunsa suoravelotukseen. Jatkuvasti tulee joku lasku, mitä ei saa suoravelotukseen tai palvelun tarjoaja vaihtuu tms.

Vierailija
15/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu

Vierailija
16/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kerran vuodessa, en muista.

Vierailija
17/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä...soittavat välillä pankista että on avattava uusi tili kun entinen on täynnä.

Vierailija
18/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa kuukaudessa katson e-laskut ja tarkistan, että edunvalvottavani vuokralainen on maksanut vuokran. Saldot näen siinä samalla, vaikka en varta vasten mene niitä katsomaan.

Vierailija
19/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson alkukuusta. Että vuokrat ovat tulleet ja vastikkeet menneet oikein. Lisäksi katson sen takia, että osa maksuista vaatii vahvistuksen ja myös siksi, että aloin toukokuussa pistämään sivuun 40% nettotuloistani HETI kuun alussa. Eli laitan sen summan sivuun jo kuun viimeinen päivä, koska sillä tavalla sivuun laitto ei kirpaise. 

Laitan sivuun siis noin 1200e. Tähän mennessä siitä on ollut kuun lopussa jäljellä 600e. Aika hyvin, kun aikaisemmin ei ole jäänyt koskaan mitään. Olen todella onnellinen ja iloinen tästä uudesta säästömallistani.

Tosin saattaa kestää pitempään, että saan säästettyä oikean, kunnon puskurin; nyt kesälomalla on lupa käyttää säästöjä. Samoin niitä tarvitaan loka-marras-joulukuussa, kun lapsilla on molemmilla synttärit ja sitten on joulu.

Mutta jos 8 kuukaudesta 12:sta saisi säästöön 600e se olisi juhlaa!

Vierailija
20/46 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson laskujen maksun jälkeen ja silloin, jos tulee yllättäviä menoja/hankintoja.

Tilanne oli eri opiskellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä