Miesluola yhteiseen kotiin avoliitossa
Mulla on keräilyesineitä kertynyt aika paljon, niitä on sen verran että ne vaatii oman huoneen jo.
Nyt yhteenmuutto suunnittelu päällä tyttökaverin kanssa, eikä hän halua mun teräaseita, ase replikoita, ww2 kamaa, kultakolikoita ja jääkiekko kamoja yhteiseen kotiin näkyville.
Ehdotin sitten, että hommataan isompi asunto, jotta mä saan "miesluolan" jonne laitan keräilyesineitä ja saan toisen telkkarin ja pelikonsolit välttämään riitoja.
Isomman asunnon vuokra olisi 700€/kk eli 350€/kk kummallekin, mikä on halvempaa kuin kummankin nykyinen vuokra. Tyttökaveri silti vaatii, että maksaisin enemmän vuokraa juuri tämän oman huoneen takia.
Tämän jälkeen huomautin, että naiset valloittaa yhteenmuutoasa lähes koko asunnon, joten on suotavaa että mies saa myös omaa tilaa yhteisessä kodissa
Jos me asuttaisiin taloudessa missä vain yksi tv, niin riitelyitä olisi koko ajan kuka sitä saa katsoa, ja koska mä saisin pelata. Keräilyesineitä en myöskään aio antaa pois, sillä ne ovat mun intohimo ja ovat monien tuhansien arvoisia
Eli pari kysymystä
Antaisitko miehelle oman huoneen yhteiseen kotiin?
Antaisitko miehen pelata pelejä ja pitää keräilyesineet yhteisessä kodissa?
Onko tämä naurettava syy erota?
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokra maksetaan puoliksi niin aloittajan esimerkissähän mies voi täyttää kaikista huoneista puolet.
Vai millä ihmeen logiikalla hänen sisustusvallassaan olisi vain yksi huone?
Naiset nyt vaan valtaa sen yhteisen kodin, ei siis ole mahdollista mun saada omia tavaroita joka huoneeseen. Siksi ehdotinkin että mun tavarat voi hallita yhteen huoneeseen, missä ei häiritse tyttökaveria.
Kyllähän se nyt vaan on mahdollista sinun omassa kodissasi sanoa sanasi ihan kaikkeen!
Jos ei onnistu niin kannattaa pitää ne erilliset kodit.
Paitsi ettei nyt ole, vaan tyttöystävä haluaa rajoittaa sanan yhteen huoneeseen, joka ei ole keittiö.
Juu, tyttöystävä haluu rajoittaa.
Ja mies ei.
Sitten neuvotellaan molemmille sopiva kompromissi, eikä mennä suoraan toisen halun mukaan.
Sitähän koko yhteis- ja perhe-elämä on: haaleanharmaata kompromissimössöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma koti kummallekin. Saat pelata ja katsoa tv:ta mielinmäärin keräilyesineittesi ympäröimänä ilman riitaa ja tyttöystäväsi saa elää ilman mieslasta.
Se ettet itse ymmärrä keräilyn viehätystä ei tee toisesta lasta. Vai oletko sitä mieltä että muumimukien keräilijät ovat naislapsia?
Onhan toi keräily nyt vähän wammasta puuhaa..
Tuommoset miesluolajutut kuuluu mun mielestä johonki teini-ikään, ei aikuisten ihmisten parisuhteeseen. Sisustus päätetään kokonaisuudessaan yhdessä ja molemmat tekevät kompromisseja. Jos tämä ei onnistu, kannattaa asua erillään.
Onko tämä joku vitsi? Jos haluat kokonaisen huoneen itsellesi, tottakai maksat siitä huonesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmio paras. Kummallakin omat huoneet tavaroillensa/tyylilleenja loput huushollista kompromissi.
ja makuuhuone?
Joissakin kolmioissa on isot makuuhuoneet eli tarkoitin sitä. Kummallakin omat. Yhdessä tietysti nukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuommoset miesluolajutut kuuluu mun mielestä johonki teini-ikään, ei aikuisten ihmisten parisuhteeseen. Sisustus päätetään kokonaisuudessaan yhdessä ja molemmat tekevät kompromisseja. Jos tämä ei onnistu, kannattaa asua erillään.
Meinaat että aikuisen ihmisen kodissa ei ole itseä miellyttäviä juttuja, kuin ehkä telkkari ja joku kahvakuula? Rajansa sillä muiden miellyttämiselläkin on, mutta palstan hyasintit tuskin tätä tulevat koskaan tajuamaan. Lähinnä sääliksi käy miehiä ja miksei naisiakin jotka on suljettu valkoiseen vankilaan. Lähinnä tulee joku mielisairaalan osasto mieleen näistä nk. "kodeista".
Mitä on tämä "nainen valtaa tilaa" -löpinä?
Sitäkö, että se joku tissiolento hankkii lakanat ja petaa sängyn? Sitäkö, että välillä huoneistoon ilmestyy pyykkiständi pystyyn? Tai sitä, että kotitaloudesta löytyy ylipäätään astioita ja ruokailuvälineitä? Tai ruoanlaittoon liittyvää esineistöä.
Tai entä verhot ikkunoista ja lamput katoista? No ehkä lamput saattavat eksyä miehen päätöksestä kattoon (jonka asennuksen tekee SuuriEleisesti Koska Tämä On Miesten Työ, ja sitten voikin sluibata koko loppuvuoden ja kertoa jokaiselle vastaantulijalle SankariTarinaa Miesten Työstä), koska täkäläinen talvi sattuu olemaan melko pimeä.
Keräily ei ole vammasta puuhaa. Sillä voi tienatakin. Tärkeää olisi että keräilijällä on joku järkevä missio. Eli lahjoitus museoon, tai perustaa itse museo. Tai myydä kokoelma sitten vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Teini-iässä miesluolaa ei tarvitse. Myöhemmin se on usein autotalli tai muu askartelu- työhuone jota ei edes asuintilaksi määritellä.
En aio luopua tavaroistani,huonekaluista, kirjoista ja maaluksistani joita olen kerännyt, saanut ja tehnyt. Ja luonut kämppääni mukavan ilmapiirin. Haluan oman huoneen jos jonkun kanssa yhteen muutan.
Haluan sen tunnelman sinne yhteen huoneeseen edes. Loput voi olla kompromissii ja yhdessä tehden. Sallin sen myös kumppanillekin. Oma huone täysin hänen mieltymysten mukaan. Sen vuoksi kolmio on paras. Ja saman kokoiset makuuhuoneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keräily ei ole vammasta puuhaa. Sillä voi tienatakin. Tärkeää olisi että keräilijällä on joku järkevä missio. Eli lahjoitus museoon, tai perustaa itse museo. Tai myydä kokoelma sitten vanhana.
Myös lapsip*rnolla voi tienata. Keräily on tasan tarkkaan wammaista puuhaa ja on lähinnä oire jostakin(?) kehittymättömästä persoonan osa-alueesta.
Näiden tutti-, tasoteoria- ja muskeliautojuttujen kanssa samalla viivalla.
Oletko mies nainen vai yhtään mitään? heheh hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei ole missiota, koska tilanpuute. Tästä syystä tosin pidänkin kokoelman yhteen hyllyyn (80*200, lasiovet ettei pölyynny) sopivana. Hylly itsessään myös erittäin laadukasta 60-luvun suomalaista käsityötä, mutta ehkä vääränvärinen ärsykeherkille neureetikoille. Hamstraaminen ja keräily on eri asioita. Kokoelmaan kuuluu että se elää.
Vierailija kirjoitti:
Ohis: keräily on siitä kiusallista, että mitä niille tehdään vanhuksena. Yksi naapuri on muuttamassa hyväkuntoisena itse maksavana palvelutaloon.
Hän on leski. Miehensä keräsi suuren varastohuoneellisen tavaraa. Noin 22 m. Ovat siististi järjestyksessä.
Nyt ne tavara on kai menossa miehen pojalle ..
Sama tehdään kuin muillekin tavaroille: rahanarvoiset myydään ja loput viedään irtolavalla kaatopaikalle.
95% kuolinpesien hounekaluista ja tavaroista on kiusalllista riesaa aiheuttavaa roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei ole missiota, koska tilanpuute. Tästä syystä tosin pidänkin kokoelman yhteen hyllyyn (80*200, lasiovet ettei pölyynny) sopivana. Hylly itsessään myös erittäin laadukasta 60-luvun suomalaista käsityötä, mutta ehkä vääränvärinen ärsykeherkille neureetikoille. Hamstraaminen ja keräily on eri asioita. Kokoelmaan kuuluu että se elää.
Joo keräily jees hamstraaminen nou. Tosin jotkut ovat hamstraamalla rakentaneet talonkin. Et silleen ei aina huono sekään, mutta silloin juuri pitää olla se missio.
N38 kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi maksaa enemmän "omasta huoneesta", kun tosiasia on, että nainen ja naisen harrastukset/mahdollinen keräilykohde (oli se sitten muumimukit, taidelasi tai mikä vain) valtaa loput asunnosta?
Jollei yhteistä asuntoa kyetä laittamaan molemmille mieluisaksi, on oikeasti järkevämpää olla muuttamatta yhteen. Ero siitä kuitenkin tulee, kun kompromisseihin kykenemätön nainen ei kestä sitä, että miehelläkin on mielipiteitä ja toiveita oman kotinsa ja elämänsä suhteen.
Sinun ja kaikkien miesten mielestä naisten harrastuksia ovat ruuanlaitto, pyykinpesu ja siivoaminen.
Mun miehellä oli työhuone ja mulla ei ollut mitään huonetta. Mun ompelukone tai piirustusvälineet tai askartelut oli aina jossain keittiön pöydällä, ja piti kerätä pois ja alkaa laittaa ruokaa.
Enää en suostuisi. Molemmille sitten oma työhuone.
Nykyään asun yksin, enkä enää muuttaisi yhteen kenenkään kanssa, ellen saa olla työhuonetta.
Ja kun joku kumminkin ottaa esille, niin maksoin asunnosta puolet, vaikka oli paljon pienempi palkka. Ja ei, mies ei tehnyt huoneessaan mitään palkkatöitä, pelaili vaan.
Itse en materiasta innostu, joten keräilyharrastus on minusta täysin turhaa käyttöarvottoman rojun haalimista.
Mieluummin harkiten ja niukasti sisustettu koti, jossa hermo lepää.
Meillä on yksi huone, jonne molemmat laittavat sellaiset omat tavaransa, jotka eivät sovi muun kämpän sisustukseen. En todellakaan maksaisi ekstraa siitä, että mies saa kokonaan itselleen yhden huoneen. Kyllä koko koti on yhteinen. Minä en todellakaan omista keittiötä, olohuonetta, kylppäriä ja makkaria yksin. Olkkarissa mies saa pelailla ihan rauhassa kunhan ottaa muun perheen huomioon eikä tuntikausiksi varaa telkkaria. Enkä hyväksyisi sitäkään, että hän linnoittautuisi tuntikausiksi miesluolaan pelaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ohis: keräily on siitä kiusallista, että mitä niille tehdään vanhuksena. Yksi naapuri on muuttamassa hyväkuntoisena itse maksavana palvelutaloon.
Hän on leski. Miehensä keräsi suuren varastohuoneellisen tavaraa. Noin 22 m. Ovat siististi järjestyksessä.
Nyt ne tavara on kai menossa miehen pojalle ..
Eli jätetään elämä elämättä, koska elämän varrella kertyneet asiat aiheuttaa vanhana/kuoleman jälkeen ongelmia? Voihan sen kai noinkin ajatella...
Mikä ihmeen homeinen ja ummehtunut miesplöräys tuo oikein oli?
Onko sinulle naisen kodinvalloitusta kaikki muu, jos nainen ei ole jatkuvasti sakset auki sängyssä makaamassa - paitsi silloin kun imuroi tai tiskaa?
Ihanko oikeasti meinasit, että naisen pitää leijua pintoihin koskematta olemattomana haamuna ja olla hengittämättä sinun kotisi pyhää ilmaa?