Miesluola yhteiseen kotiin avoliitossa
Mulla on keräilyesineitä kertynyt aika paljon, niitä on sen verran että ne vaatii oman huoneen jo.
Nyt yhteenmuutto suunnittelu päällä tyttökaverin kanssa, eikä hän halua mun teräaseita, ase replikoita, ww2 kamaa, kultakolikoita ja jääkiekko kamoja yhteiseen kotiin näkyville.
Ehdotin sitten, että hommataan isompi asunto, jotta mä saan "miesluolan" jonne laitan keräilyesineitä ja saan toisen telkkarin ja pelikonsolit välttämään riitoja.
Isomman asunnon vuokra olisi 700€/kk eli 350€/kk kummallekin, mikä on halvempaa kuin kummankin nykyinen vuokra. Tyttökaveri silti vaatii, että maksaisin enemmän vuokraa juuri tämän oman huoneen takia.
Tämän jälkeen huomautin, että naiset valloittaa yhteenmuutoasa lähes koko asunnon, joten on suotavaa että mies saa myös omaa tilaa yhteisessä kodissa
Jos me asuttaisiin taloudessa missä vain yksi tv, niin riitelyitä olisi koko ajan kuka sitä saa katsoa, ja koska mä saisin pelata. Keräilyesineitä en myöskään aio antaa pois, sillä ne ovat mun intohimo ja ovat monien tuhansien arvoisia
Eli pari kysymystä
Antaisitko miehelle oman huoneen yhteiseen kotiin?
Antaisitko miehen pelata pelejä ja pitää keräilyesineet yhteisessä kodissa?
Onko tämä naurettava syy erota?
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Joo eksä sai pitää työhuoneen ja se oli kyllä melkoinen kaaoshuone välillä. Itselle riitti, että olohuone, keittiö ja makuuhuone pysyivät siistinä. Oli ihanaa, kun ei ollut miehen tavaroita ympäri asuntoa.
Mulle sopisi oikein hyvin tuollainen järjestely.
Näkyikö miestä luolansa ulkopuolella ollenkaan?
Laskette jokaiselle neliölle hinnan. Ap maksaa huoneensa neliöt kokonaan, muut puoliksi.
Naisten ei pitäisi olla sellaisia sisustelijoita, vaan niillä pitäisi olla miesmäisempi maku, jolloin olohuoneen pöydällä voi olla vaikka pieni (öljyinen) autonmoottorikin, kuten oli South Parkin jaksossakin aikanaan. Naiset tosiaan valtaa kodin, se on kyllä ihme juttu, ihan kuin se olisi jokin jumalattaren voima, joka toteutuu aina ja jolle mies ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Laskette jokaiselle neliölle hinnan. Ap maksaa huoneensa neliöt kokonaan, muut puoliksi.
Jos kerran maksan puolet muista huoneista, niin saan niitä sisustaa myös 50%
Me asumme 2h ja avokeittiö niin että molemmilla on oma huoneensa. Molemmat työskentelee etänä. Nukumme erillämme. Toimii. En kyllä ole sellainen sisustelija kuten naiset yleensä. Riittää että kotona on lokoisaa ja suht siistiä. Molemmat nörtteilee, miehellä elektroniikkaa enemmän.
Mikäs suurempi valta naisella on sanella yhteisen kodin asioista?
Aaapee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran maksan puolet muista huoneista, niin saan niitä sisustaa myös 50%
Vanha ketju. Mutta jos ei päästä yhteisymmärrykseen edes sisustamisesta, niin harkitsisin koko yhteenmuuttoa vielä uudemman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle oma "työhuone" yhteisessä asunnossa on ihan ok, mutta maksuista pitäisi kyllä neuvotella. Itse haluaisin myös minulle oman työhuoneen, koska teen etänä töitä noin 3 pv viikossa. Samassa voisi olla mun meikit, vaatteet ym. Eli kaksio muuttuisikin neliöksi ja vuokra puoliksi. Jos tämä ei tule kysymykseen vaan ainoastaan kaksiosta kolmioon, josta yksi huone on miehen kamoille, niin silloin mies maksaa 2/3 vuokrasta.
No siinä tapauksessa mies saa sisustaa ja levittää tavaransa 2/3 huoneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma koti kummallekin. Saat pelata ja katsoa tv:ta mielinmäärin keräilyesineittesi ympäröimänä ilman riitaa ja tyttöystäväsi saa elää ilman mieslasta.
Se ettet itse ymmärrä keräilyn viehätystä ei tee toisesta lasta. Vai oletko sitä mieltä että muumimukien keräilijät ovat naislapsia?
No kyllähän nää muumimukien keräilijät on naislapsia.
Kaikki naiset, paitsi miesmäiset, ovat naislapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP maksaisi muut huoneet puoliksi jos ei saa tavaroitaan niihin?
😂
Trolli nyt vaan maksaa omasta tilastaan kiltisti.
Meillä on aina ollut vain yksi telkkari. Kumpikin pelaa (lapsetkin kun vielä asuvat kotona) ja töllää ohjelmia. Eikä riitoja, kun kumpikin tajuaa sen, että kaikkea vapaa-aikaa ei voi pelata, ei edes joka päivä. Sitten kun pelaa, niin pari tuntia ei riitä. Vähintään yksi päivä.
Itsehän en muuttais yhdenkään aseen kanssa saman katon alle. Ongelma olisi ratkaistu omilla asunnoilla tai mies vuokraa leluilleen varaston ja käy siellä näpelöimässä replikoitaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ei pitäisi olla sellaisia sisustelijoita, vaan niillä pitäisi olla miesmäisempi maku, jolloin olohuoneen pöydällä voi olla vaikka pieni (öljyinen) autonmoottorikin, kuten oli South Parkin jaksossakin aikanaan. Naiset tosiaan valtaa kodin, se on kyllä ihme juttu, ihan kuin se olisi jokin jumalattaren voima, joka toteutuu aina ja jolle mies ei voi mitään.
Sille voi paljonkin. Siivoat useammin, etkä jätä moottoreitas hujanhajan.
Enhän mäkään jätä ompelukonetta keittiön pöydälle päiväkausiksi. Kone laitetaan pois joka käytön jälkeen ja langan pätkät ja tilkut siivoan pois. Kuin myös kaikki muut harrasteeni, ei ne ole kaiken aikaa levällään.
Yhteisestä kodista jos puhutaan. Omassa kodissa saat vaikka moottorin sänkyys tai suihkuunkin.
Jos haluat itsellesi ylimääräisen huoneen, tottakai maksat enemmän vuokraa.
Mikä ihmeen "naiset valtaavat koko asunnon", eikö naisystäväsi ole sinulle yksilö? Eikö sulla ole omaa tahtoa? Oletko idiootti, kun uskot jotain hölynpölyn stereotypioita? Mietitte ja maksatte muun asunnon sisustuksen tietysti yhdessä, et jätä sitä naisen tehtäväksi yksin ja sitten valita että näyttää häneltä.
Jos on liian vaikeaa niin älkää muuttako yhteen. Tämä ei ole sitten sellainen suhde, johon voisi tulla lapsia.
Meillä on miehen kanssa hyvin erilainen maku sisustuksen suhteen. Olemme kuitenkin aikuisia ihmisiä ja ihan sovussa sopineet molempia miellyttävän sisustuksen.
Jos mies vaatisi jotain omaa luolaa, peruisin yhteenmuuttoaikeet.
Me tekisimme jonkun kompromissin oman miehen kanssa. Muutama keräilyesine tyylikkäästi esille olkkariin ja loput varastoon. Ellei sitten molemmille ole varaa olla erikseen oma huone. Tai ehkä kuitenkin omat asunnot?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat itsellesi ylimääräisen huoneen, tottakai maksat enemmän vuokraa.
Mikä ihmeen "naiset valtaavat koko asunnon", eikö naisystäväsi ole sinulle yksilö? Eikö sulla ole omaa tahtoa? Oletko idiootti, kun uskot jotain hölynpölyn stereotypioita? Mietitte ja maksatte muun asunnon sisustuksen tietysti yhdessä, et jätä sitä naisen tehtäväksi yksin ja sitten valita että näyttää häneltä.
Jos on liian vaikeaa niin älkää muuttako yhteen. Tämä ei ole sitten sellainen suhde, johon voisi tulla lapsia.
Ylipäätään jos keksii jo etukäteen negatiivisia asioita yhdessäasumisesta ("en saa sistustaa mitään / toinen valtaa koko asunnon"), niin miksi edes halutaan muuttaa yhteen?
En minä ainakaan suostuisi edes harkitsemaan asiaa, jos olettaisin lopputuloksen olevan se, etten saa päättää sisustuksesta tai muusta vastaavasta kotiin liittyvästä asiasta. Kyllä sen yhteenmuutto-ajatuksen pitäisi lähteä siitä, että natsataan niin hyvin yhteen, ettei tuollaisista tule riitaa tai kyräilyjä.
Meillä pojan kanssa "miesluola". Maksan enemmän vuokraa kuin vaimo eikä vaimon rahat riitä siltikään mihinkään. Kinuaa koko ajan tuohon ja tähän rahaa. Vaan en anna kun maksan vuokraakin enemmän. Vaimo sai sisustaa pesuhuoneen ja kodinhoitohuoneen. Me sisustetaan pojan kanssa muut. No ei vaimolla ole edes rahaa sisustella :D
Maksa vaan vähän enemmän mutta pidä pintasi muissa asioissa. Älä ala kenenkään elättäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Oma koti kummallekin. Saat pelata ja katsoa tv:ta mielinmäärin keräilyesineittesi ympäröimänä ilman riitaa ja tyttöystäväsi saa elää ilman mieslasta.
Millä perusteella ap mieslapsi?? Tottakai saa keräillä (eri asia kuin hamstraus).
N47
Se koti olisi ihan yhteinen, jotta se voi olla yhteinen mun pitää saada TV, pelikonsolit ja keräilyesineet sinne.
Ihan koska tyttökaveria ei halua niitä esille, niin oma huone on pakollinen.
Jos minun pitää maksaa enemmän vuokraa hänen polkujen mukaan, niin unohtako on yhteenmuuton sitten