Miesluola yhteiseen kotiin avoliitossa
Mulla on keräilyesineitä kertynyt aika paljon, niitä on sen verran että ne vaatii oman huoneen jo.
Nyt yhteenmuutto suunnittelu päällä tyttökaverin kanssa, eikä hän halua mun teräaseita, ase replikoita, ww2 kamaa, kultakolikoita ja jääkiekko kamoja yhteiseen kotiin näkyville.
Ehdotin sitten, että hommataan isompi asunto, jotta mä saan "miesluolan" jonne laitan keräilyesineitä ja saan toisen telkkarin ja pelikonsolit välttämään riitoja.
Isomman asunnon vuokra olisi 700€/kk eli 350€/kk kummallekin, mikä on halvempaa kuin kummankin nykyinen vuokra. Tyttökaveri silti vaatii, että maksaisin enemmän vuokraa juuri tämän oman huoneen takia.
Tämän jälkeen huomautin, että naiset valloittaa yhteenmuutoasa lähes koko asunnon, joten on suotavaa että mies saa myös omaa tilaa yhteisessä kodissa
Jos me asuttaisiin taloudessa missä vain yksi tv, niin riitelyitä olisi koko ajan kuka sitä saa katsoa, ja koska mä saisin pelata. Keräilyesineitä en myöskään aio antaa pois, sillä ne ovat mun intohimo ja ovat monien tuhansien arvoisia
Eli pari kysymystä
Antaisitko miehelle oman huoneen yhteiseen kotiin?
Antaisitko miehen pelata pelejä ja pitää keräilyesineet yhteisessä kodissa?
Onko tämä naurettava syy erota?
Kommentit (209)
Tavarat pidetään piilossa. Ne ei kuulu sisustukseen. Sisustusta on huonekalut, matot, verhot, pintamateriaalit, taulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokra maksetaan puoliksi niin aloittajan esimerkissähän mies voi täyttää kaikista huoneista puolet.
Vai millä ihmeen logiikalla hänen sisustusvallassaan olisi vain yksi huone?
Naiset nyt vaan valtaa sen yhteisen kodin, ei siis ole mahdollista mun saada omia tavaroita joka huoneeseen. Siksi ehdotinkin että mun tavarat voi hallita yhteen huoneeseen, missä ei häiritse tyttökaveria.
Kyllähän se nyt vaan on mahdollista sinun omassa kodissasi sanoa sanasi ihan kaikkeen!
Jos ei onnistu niin kannattaa pitää ne erilliset kodit.
Paitsi ettei nyt ole, vaan tyttöystävä haluaa rajoittaa sanan yhteen huoneeseen, joka ei ole keittiö.
Vierailija kirjoitti:
Mitesmuilla? kirjoitti:
Meillä on vaimon sisustama olohuone, jossa on kyllä minun kirjoja yms joka hänelle ok. Minun sisustama makuuhuone jossa on enimmäkseen minun tavaroitani, myös niitä jotka ei vaimoa niin paljon miellytä, sitten on toinen makuuhuone minun pelilaitteille ja vaimon toimistolle eli ns harrastehuone ja lapsille omst huoneet mikä ei liity tähän. Keittiö on vaimon sisustama. Eli kummankin tavaraa on ympäri kotia. Näin meillä.
Wow, vaimo on saanut valita keittiöön pöydän ja tuolit, kahvinkeittimen ja ehkä lattialle maton. Kylläpä vaimoa on nyt hemmoteltu.
Vaimoni on käytännössä sisustanut ja päättänyt kaiken olohuoneessa ja keittiössä. Myös harrastehuone on muuten hänen sisustama mutta minulla on siellä tietokone, pelikonsoli ja TV. Makuuhuone on minun sisustama. Miten ei nyt sitten mene vaimolleni reilusti sinun mielestäsi? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä te miehet annatte naisten päättää koko kodin sisustuksesta? Miksi ette sano suoraan, että se on yhteinen koti ja sisustuksesta päätetään yhdessä?
Huonekaluista ym normaalista sisustuksesta päätetään yhdessä. Se on sitten yksipuolinen päätös, jos joku haluaa asunnosta asemuseon.
Vastaavassa tilanteessa me sovimme miehen kanssa, että hän saa laittaa osan keräilyesineistä esille ja minä päätän esim. verhot. Yritin alkuun kyllä työntää kaikki miehen karmeat harraste-esineet varastoon, mutta heräsin sitten siihen kun mies kysyi multa suoraan: "miks kaikki minun tavarat on romuja, mutta sun ei?".
Jos ei osaa tehdä kompromisseja, ei kannata muuttaa yhteen.
Kysymys 1: kyllä.
Kysymys 2: kyllä.
Kysymys 3: ei.
Yhteinen koti on yhteinen koti ja molempien pitää joustaa, molemmille pitää olla tilaa. Jollei tyttöystäväsi pysty tässä vaiheessa kompromisseihin, ei tule pystymään tulevaisuudessakaan.
T. Nainen, onnellista yhteiseloa saman miehen kanssa takana yli 10 v., yhdellä telkkarilla pärjätään ja molempien toiveet/mielipiteet huomioidaan kun yhteisen kodin sisustuksesta ym. päätetään.
No kyllä mä vähän ihmettelen tuota miesluola juttua. Kai sitten naiselle järjestetään naisluola? Silloinhan se on reilu peli tottakai. Ei voi vedota siihen, että muu asunto on naisen tilaa.. kyllä miehetkin sitä keittiötä käyttää. Molemmille luolat, no problem.
Vierailija kirjoitti:
Tavarat pidetään piilossa. Ne ei kuulu sisustukseen. Sisustusta on huonekalut, matot, verhot, pintamateriaalit, taulut.
Se on eräs mielipide. Minun sistukseeni kuuluu muun muassa sorvi, kulkupelejä, perämoottoreita, teollisuusompelukoneita sekä uusimpana sisustuselementtinä autonosturi. Sen värit eivät tosin sovi muuhun sisustukseen, joten joudun maalaamaan sen.
Seinillä on muuten muun muassa Marimekkoa, Vuokko-kankaita ja myös Muumi-aiheisia tekstiilejä. Tosin ei samassa kerroksessa kuin sorvi ja autonosturi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä te miehet annatte naisten päättää koko kodin sisustuksesta? Miksi ette sano suoraan, että se on yhteinen koti ja sisustuksesta päätetään yhdessä?
Huonekaluista ym normaalista sisustuksesta päätetään yhdessä. Se on sitten yksipuolinen päätös, jos joku haluaa asunnosta asemuseon.
Vastaavassa tilanteessa me sovimme miehen kanssa, että hän saa laittaa osan keräilyesineistä esille ja minä päätän esim. verhot. Yritin alkuun kyllä työntää kaikki miehen karmeat harraste-esineet varastoon, mutta heräsin sitten siihen kun mies kysyi multa suoraan: "miks kaikki minun tavarat on romuja, mutta sun ei?".
Jos ei osaa tehdä kompromisseja, ei kannata muuttaa yhteen.
Mä olen kysynyt mieheni mielipidettä kaikessa sisustukseen liittyvässä. Keräilyä hän ei onneksi harrasta. Ainut asia, minkä olen kieltänyt häneltä, on taiteen ostaminen. Haluaisi ripustaa seinät täyteen jotain kammottavia tuttujensa töherryksiä. Niin ja itse harrastan maalaamista, mutta ei arvosta mun teoksia, vaikka niitä on ollut joskus taidenäyttelyssä.. No joo, se ei ollut pointti. Hän on omalta osaltaan kieltänyt minua hankkimasta vaaleita sohvia. Tavallaan kompromissi.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä vähän ihmettelen tuota miesluola juttua. Kai sitten naiselle järjestetään naisluola? Silloinhan se on reilu peli tottakai. Ei voi vedota siihen, että muu asunto on naisen tilaa.. kyllä miehetkin sitä keittiötä käyttää. Molemmille luolat, no problem.
Tosin naisen omaa huonetta ei yleensä ole syytä kutsua luolaksi. Työhuoneeksi sitä kai useimmiten kutsutaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin mene. Sisustusta on monenlaista. Jollekin esim. aseet ja koristemiekat on sisustusta. Ne ovat koriste-esineitä siinä missä lautaset, taulut, lasiesineet. Mikä tahansa voi olla sisustusta.
Se mistä sinä pidät tai mitä enimmäkseen ihmisillä on kotonaan ei ole mikään sisistuksen yleinen määritelmä.
Kolmio paras. Kummallakin omat huoneet tavaroillensa/tyylilleenja loput huushollista kompromissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa tehdä kompromisseja, ei kannata muuttaa yhteen.Mä olen kysynyt mieheni mielipidettä kaikessa sisustukseen liittyvässä. Keräilyä hän ei onneksi harrasta. Ainut asia, minkä olen kieltänyt häneltä, on taiteen ostaminen. Haluaisi ripustaa seinät täyteen jotain kammottavia tuttujensa töherryksiä. Niin ja itse harrastan maalaamista, mutta ei arvosta mun teoksia, vaikka niitä on ollut joskus taidenäyttelyssä.. No joo, se ei ollut pointti. Hän on omalta osaltaan kieltänyt minua hankkimasta vaaleita sohvia. Tavallaan kompromissi.
Kuulostaa tasapainoiselta kompromissilta, pääasia ettei ketään kalva epätasapaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on eräs mielipide. Minun sistukseeni kuuluu muun muassa sorvi, kulkupelejä, perämoottoreita, teollisuusompelukoneita sekä uusimpana sisustuselementtinä autonosturi. Sen värit eivät tosin sovi muuhun sisustukseen, joten joudun maalaamaan sen.
Seinillä on muuten muun muassa Marimekkoa, Vuokko-kankaita ja myös Muumi-aiheisia tekstiilejä. Tosin ei samassa kerroksessa kuin sorvi ja autonosturi.
Se on sun tapasi sisustaa ja se on ok. Itse tykkään siivoamisen helppoudesta, kun ei ole paljon esillä. Lisäksi pari lasta ja pari lemmikkiä, niin parempi pitää ne omasta mielestä tärkeät ja hienot esineet piilossa. Ja muutenkin kun on pölyallergia, en tykkää pölynkerääjistä.
Vierailija kirjoitti:
Kolmio paras. Kummallakin omat huoneet tavaroillensa/tyylilleenja loput huushollista kompromissi.
ja makuuhuone?
Miten kun meillä miehellä on se man cave ja se on myös sisustanut koko kämpän omilla hömpötyksillään. Pitäisikö mun nyt tuntea jotain rassissmin tynkää tai miesviha aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinillä on muuten muun muassa Marimekkoa, Vuokko-kankaita ja myös Muumi-aiheisia tekstiilejä. Tosin ei samassa kerroksessa kuin sorvi ja autonosturi.Se on sun tapasi sisustaa ja se on ok. Itse tykkään siivoamisen helppoudesta, kun ei ole paljon esillä. Lisäksi pari lasta ja pari lemmikkiä, niin parempi pitää ne omasta mielestä tärkeät ja hienot esineet piilossa. Ja muutenkin kun on pölyallergia, en tykkää pölynkerääjistä.
Paitsi se ei ole ok edes kehottaa normaalia naista hyväksymään tällaista sisustusta.
-sama
Miksi miehen pitäisi maksaa enemmän "omasta huoneesta", kun tosiasia on, että nainen ja naisen harrastukset/mahdollinen keräilykohde (oli se sitten muumimukit, taidelasi tai mikä vain) valtaa loput asunnosta?
Jollei yhteistä asuntoa kyetä laittamaan molemmille mieluisaksi, on oikeasti järkevämpää olla muuttamatta yhteen. Ero siitä kuitenkin tulee, kun kompromisseihin kykenemätön nainen ei kestä sitä, että miehelläkin on mielipiteitä ja toiveita oman kotinsa ja elämänsä suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on täysin ok ja koskee sitten myös kaikkia koriste-esineitä. Jos keräilyesineitä ei saa laittaa esille, nainen ei saa laittaa esille koristepatsaita, kynttelikköjä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on täysin ok ja koskee sitten myös kaikkia koriste-esineitä. Jos keräilyesineitä ei saa laittaa esille, nainen ei saa laittaa esille koristepatsaita, kynttelikköjä yms.
Tämä sopii minulle naisena erittäin hyvin. Rakastan tyhjiä tasoja ja sisustuksen selkeyttä. Kaikki turhat pikkuesineet ärsyttävät.
Soveltuuhan sinne kotiin mitä vain sinne laittaa kunhan kokonsa puolesta tavara mahtuu huoneeseen. Ei se desing sisustus ole yhtään sen enempää oikein kun täysimittainen kuntosali kotiin viritettynä. Ajattelette hyvin yksinkertaisesti.