Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesluola yhteiseen kotiin avoliitossa

Vierailija
02.07.2022 |

Mulla on keräilyesineitä kertynyt aika paljon, niitä on sen verran että ne vaatii oman huoneen jo.
Nyt yhteenmuutto suunnittelu päällä tyttökaverin kanssa, eikä hän halua mun teräaseita, ase replikoita, ww2 kamaa, kultakolikoita ja jääkiekko kamoja yhteiseen kotiin näkyville.
Ehdotin sitten, että hommataan isompi asunto, jotta mä saan "miesluolan" jonne laitan keräilyesineitä ja saan toisen telkkarin ja pelikonsolit välttämään riitoja.
Isomman asunnon vuokra olisi 700€/kk eli 350€/kk kummallekin, mikä on halvempaa kuin kummankin nykyinen vuokra. Tyttökaveri silti vaatii, että maksaisin enemmän vuokraa juuri tämän oman huoneen takia.
Tämän jälkeen huomautin, että naiset valloittaa yhteenmuutoasa lähes koko asunnon, joten on suotavaa että mies saa myös omaa tilaa yhteisessä kodissa

Jos me asuttaisiin taloudessa missä vain yksi tv, niin riitelyitä olisi koko ajan kuka sitä saa katsoa, ja koska mä saisin pelata. Keräilyesineitä en myöskään aio antaa pois, sillä ne ovat mun intohimo ja ovat monien tuhansien arvoisia

Eli pari kysymystä
Antaisitko miehelle oman huoneen yhteiseen kotiin?
Antaisitko miehen pelata pelejä ja pitää keräilyesineet yhteisessä kodissa?
Onko tämä naurettava syy erota?

Kommentit (209)

Vierailija
101/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmasti maksaisi ylimääräistä siitä että mies saa oman huoneen. Kyllä sellainen minullekin kelpaisi, ei se muu tila ole samalla lailla omaa kun se on yhteistä. 

Eli mies saa sisustaa puolet jokaisesta huoneesta kun kerran maksaa puolet vuokrasta?

Tietenkin, sisustakoon vaikka kaiken. Vähemmän vaivaa minulle.

Miksi sitten kiukuttaa jos pyydän vain yhtä huonetta?

Vierailija
102/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitesmuilla? kirjoitti:

Meillä on vaimon sisustama olohuone, jossa on kyllä minun kirjoja yms joka hänelle ok. Minun sisustama makuuhuone jossa on enimmäkseen minun tavaroitani, myös niitä jotka ei vaimoa niin paljon miellytä, sitten on toinen makuuhuone minun pelilaitteille ja vaimon toimistolle eli ns harrastehuone ja lapsille omst huoneet mikä ei liity tähän. Keittiö on vaimon sisustama. Eli kummankin tavaraa on ympäri kotia. Näin meillä.

Eli kummallakin oma tila. Niin se pitäisi ap:nkin järjestää, hankkisivat isomman asunnon jossa kummallekin oma huone. Prinsessalle prinsessahuone ja prinssille prinssihuone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmasti maksaisi ylimääräistä siitä että mies saa oman huoneen. Kyllä sellainen minullekin kelpaisi, ei se muu tila ole samalla lailla omaa kun se on yhteistä. 

Eli mies saa sisustaa puolet jokaisesta huoneesta kun kerran maksaa puolet vuokrasta?

Koska et ole valmis maksamaan koko huoneestasi vaan haluat tyttöystäväsi maksavan puolet siitä.

Vierailija
104/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokra maksetaan puoliksi niin aloittajan esimerkissähän mies voi täyttää kaikista huoneista puolet.

Vai millä ihmeen logiikalla hänen sisustusvallassaan olisi vain yksi huone?

Naiset nyt vaan valtaa sen yhteisen kodin, ei siis ole mahdollista mun saada omia tavaroita joka huoneeseen. Siksi ehdotinkin että mun tavarat voi hallita yhteen huoneeseen, missä ei häiritse tyttökaveria.

Kyllähän se nyt vaan on mahdollista sinun omassa kodissasi sanoa sanasi ihan kaikkeen!

Jos ei onnistu niin kannattaa pitää ne erilliset kodit.

Vierailija
105/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kontrollifriikkejä sisustuksenkin suhteen. Paras olla muuttamatta yhteen. :) Silloin akat harvemmin puuttuvat miehen sisustukseen, mutta sitäkin on nähty. Lopulta kiristetään, että ei vietetä aikaa miehen luona, kun kangasjulisteet animetytöistä ovat liikaa suominaisen egolle. :)

Vierailija
106/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös mahdollisena äitinä velvollisuutesi LOPETTAA lasten harrastukset vaikka väkisin siinä vaiheessa kun he ovat LIIAN ISOJA PELAAMAAN.

Vierailija
107/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitesmuilla? kirjoitti:

Meillä on vaimon sisustama olohuone, jossa on kyllä minun kirjoja yms joka hänelle ok. Minun sisustama makuuhuone jossa on enimmäkseen minun tavaroitani, myös niitä jotka ei vaimoa niin paljon miellytä, sitten on toinen makuuhuone minun pelilaitteille ja vaimon toimistolle eli ns harrastehuone ja lapsille omst huoneet mikä ei liity tähän. Keittiö on vaimon sisustama. Eli kummankin tavaraa on ympäri kotia. Näin meillä.

Wow, vaimo on saanut valita keittiöön pöydän ja tuolit, kahvinkeittimen ja ehkä lattialle maton. Kylläpä vaimoa on nyt hemmoteltu.

Vierailija
108/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma huone on aina täysin eri asia kuin yhteiset tilat, ihan sama kuka on sisustanut. Sitten pitäisi vielä maksaa ekstraa siitä toisen valtaamasta omasta huoneesta kun itsellä ei ole omaa tilaa.

Vierailija
109/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat kontrollifriikkejä sisustuksenkin suhteen. Paras olla muuttamatta yhteen. :) Silloin akat harvemmin puuttuvat miehen sisustukseen, mutta sitäkin on nähty. Lopulta kiristetään, että ei vietetä aikaa miehen luona, kun kangasjulisteet animetytöistä ovat liikaa suominaisen egolle. :)

Veit sanat suustani, bro. Täysin samaa mieltä. M27

Vierailija
110/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisiesi lapsien on paras viettää aikaa ihan vain niiden animetyttöjen kanssa, mitä sitä naisia häiritsemään.

Vierailija
111/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te miehet annatte naisten päättää koko kodin sisustuksesta? Miksi ette sano suoraan, että se on yhteinen koti ja sisustuksesta päätetään yhdessä?

Vierailija
112/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano naiselle, että sinulla on täysi oikeus tuoda omia tavaroita myös olohuoneeseen. Eihän nyt voi yksin määrätä mitä tavaroita olkkarissa on. 

Vierailija
113/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla nyt ei ole pelkoa yhdestäkään akasta.

Vierailija
114/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veit sanat suustani, bro. Täysin samaa mieltä. M27

Lol, tyyppi puhuukin vielä itselleen.

Vierailija
115/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ap:n pitäisi maksaa erotus halvemman ja kalliimman asunnon välillä, koska hänen tavaroilleen tarvitaan ylimääräistä tilaa, etenkin jos toinen asukkaista ei tuota "miesluolaa" käyttäisi mihinkään. Toisaalta, jos hänen tavaransa mahtuisivat pienempäänkin yhteiseen asuntoon, mutta estetiikan vuoksi niitä ei saa sinne laittaa, niin nainen voisi oman viihtyvyytensä vuoksi tulla hinnassa vastaan. 350 euron vuokra kuulostaa todella pieneltä, jos sillä saa kumpikin toivomansa. P.S. Ap, älä luovu omista tavaroistasi, mutta älä myöskään uppoudu sinne peliluolaasi, vaan elä yhteistä elämää puolisosi kanssa! 

Vierailija
116/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisitko miehelle oman huoneen yhteiseen kotiin?

-> Toki, vaikka kysymyksenasettelu onkin hassu. En voi päättää yksin yhteisen kodin huoneiden käyttämisestä.

Antaisitko miehen pelata pelejä ja pitää keräilyesineet yhteisessä kodissa?

-> Toki, mutta nimenomaan toivoisin vahvasti keräilyesineiden olevan siellä ns. omassa huoneessa jos en niiden ulkonäöstä pidä. Pelaaminen ok järkevissä rajoissa, mutta mitään riippuvuutta en katselisi. Eli jos sujahtaa elämään hyvin, on ok. Jos vie ajan yhteiseltä tekemiseltä/töiltä/lapsilta jne., määrä ei ole ok.

Onko tämä naurettava syy erota?

-> Mikään ei ole itsessään naurettava syy, jos sitä ei saa keskustellen järkevään tilanteeseen ja molempia tyydyttävään ratkaisuun.

Onkohan näin järkevä keskustelu palstan sääntöjen mukaista?

Onneksi jäi se vuokrakysymys vaille vastausta joten en ilmianna.

Vierailija
117/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ikinä muuttaisi yhteen tuollaisen keräilijän kanssa. Itsekin keräilen tiettyjä juttuja, mutta ne mahtuvat lipaston yhteen laatikkoon. En halua ripotella keräilyesineitä ympäri kämppää näkyville. Oman kokoelman voi kaivaa esiin lipastosta halutessaan. Tuollainen näyttelymeininki luo koko asunnon sisustuksen. Harva nainen haluaa sisustaa aseilla.

Vierailija
118/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ap:n pitäisi maksaa erotus halvemman ja kalliimman asunnon välillä, koska hänen tavaroilleen tarvitaan ylimääräistä tilaa, etenkin jos toinen asukkaista ei tuota "miesluolaa" käyttäisi mihinkään. Toisaalta, jos hänen tavaransa mahtuisivat pienempäänkin yhteiseen asuntoon, mutta estetiikan vuoksi niitä ei saa sinne laittaa, niin nainen voisi oman viihtyvyytensä vuoksi tulla hinnassa vastaan. 350 euron vuokra kuulostaa todella pieneltä, jos sillä saa kumpikin toivomansa. P.S. Ap, älä luovu omista tavaroistasi, mutta älä myöskään uppoudu sinne peliluolaasi, vaan elä yhteistä elämää puolisosi kanssa! 

Liian tasapainoista pohdiskelua!

Vierailija
119/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia olen vapaaehtoisesti sinkku!

Minulla on olohuono täynnä lasivitriinejä, jotka pursuavat anime-figuureista ja kulmakirjahylly on täynnä mangaa.

Kuinka monelle naiselle tämä ei olisi ongelma? Heti ollaan vaatimassa, että "nuket" pois olohuoneesta. Joko varastoon tai roskiin.

En varmana tee uhrauksia naisten eteen. M27

Animefiguriinit ja mangahyllyt ovat kyllä monikäyttöisiä, sisustuselementin lisäksi toimivat myös yhtenä ainoista 100% varmoista ehkäisykeinoista.

Arvasin, että joku nainen tulee aukomaan päätään... Kumma juttu, että Daidus sai kauniin naisen. Ja PewDiePie. Ja The Anime Man. Ja tyyliin kaikki japanilaiset naiset voittavat suomilehmät tässä, kun itsekkin tykkäävät animesta eivätkä ole mustasukkaisia 2D-tytöille. :) M27

Ihan sivuhuomautuksena sanon vaan että 95% tuntemistani 25-30-vuotiaista miehistä asuu järjestään tyttöystäviensä, kihlattujensa ja vaimojensa kanssa, ovat ostaneet taloja ja aloittaneet lastenhankintaa. Viimeksi 25-vuotias kollegani vei tyttöystävänsä vihille ja muuttivat avioparina omaan taloonsa.

Olisin yllättynyt jos kenenkään näistä sanavarastoon kuuluisi "suomilehmä" tai "2D-tytöt".

T. N28

Vierailija
120/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te miehet annatte naisten päättää koko kodin sisustuksesta? Miksi ette sano suoraan, että se on yhteinen koti ja sisustuksesta päätetään yhdessä?

Huonekaluista ym normaalista sisustuksesta päätetään yhdessä. Se on sitten yksipuolinen päätös, jos joku haluaa asunnosta asemuseon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi