Miesluola yhteiseen kotiin avoliitossa
Mulla on keräilyesineitä kertynyt aika paljon, niitä on sen verran että ne vaatii oman huoneen jo.
Nyt yhteenmuutto suunnittelu päällä tyttökaverin kanssa, eikä hän halua mun teräaseita, ase replikoita, ww2 kamaa, kultakolikoita ja jääkiekko kamoja yhteiseen kotiin näkyville.
Ehdotin sitten, että hommataan isompi asunto, jotta mä saan "miesluolan" jonne laitan keräilyesineitä ja saan toisen telkkarin ja pelikonsolit välttämään riitoja.
Isomman asunnon vuokra olisi 700€/kk eli 350€/kk kummallekin, mikä on halvempaa kuin kummankin nykyinen vuokra. Tyttökaveri silti vaatii, että maksaisin enemmän vuokraa juuri tämän oman huoneen takia.
Tämän jälkeen huomautin, että naiset valloittaa yhteenmuutoasa lähes koko asunnon, joten on suotavaa että mies saa myös omaa tilaa yhteisessä kodissa
Jos me asuttaisiin taloudessa missä vain yksi tv, niin riitelyitä olisi koko ajan kuka sitä saa katsoa, ja koska mä saisin pelata. Keräilyesineitä en myöskään aio antaa pois, sillä ne ovat mun intohimo ja ovat monien tuhansien arvoisia
Eli pari kysymystä
Antaisitko miehelle oman huoneen yhteiseen kotiin?
Antaisitko miehen pelata pelejä ja pitää keräilyesineet yhteisessä kodissa?
Onko tämä naurettava syy erota?
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Itse en materiasta innostu, joten keräilyharrastus on minusta täysin turhaa käyttöarvottoman rojun haalimista.
Mieluummin harkiten ja niukasti sisustettu koti, jossa hermo lepää.
Tästä syystähän esim. mielisairaalat ja esim. päihdetoipilaiden tilat ovat vaaleita ja avaria. Ettei sairas ihminen saa liikaa ärsykkeitä. "Hermo lepää" - todellakin
Vierailija kirjoitti:
Niin naisen huoneita on keittiö, vessa ja kodinhoitohuone, kun nainen on niissä siivoamassa ja palvelemassa perhettä? Ja siksi mies ansaitsee edes yhden oman huoneen, jossa sitten voi nauttia elämästä?
Tää
Naisille vinkiksi kirjoitti:
Ehkä ei kannattais varata 80% neliöistä vieraskoreuteen. Omat jutut pitäisi aina olla prioriteetti numero 1. Sitten jos neliöitä jää niin voi laittaa jonkun tilan "ihanaksi". Jos neliöitä ei jää, vieraat voi ottaa vastaan kahvilan terassilla ja juhliin voi varata erilliset tilat.
Jos joka paikka on täynnä keräilykamaa, niin kumpi siivoaa? Omalla miehellä on tärkeitä tavaroita, mutta hän ei niistä pyyhi pölyjä. Nytkin niissä on parin sentin kerros pölyä, ei kiva.
700e ei ole paha vuokra jos kolmiosta puhutaan. En ymmärrä tuommoista nillitystä, että toisen pitäisi maksaa enemmän vuokraa, koska "on enemmän huoneita." 350e per nuppi vuokraa kuussa on todella halpa.
Vierailija kirjoitti:
700e ei ole paha vuokra jos kolmiosta puhutaan. En ymmärrä tuommoista nillitystä, että toisen pitäisi maksaa enemmän vuokraa, koska "on enemmän huoneita." 350e per nuppi vuokraa kuussa on todella halpa.
Jos ruokakulutkin laitetaan puoliksi, niin nainen maksaa niistäkin valtaosan, koska miehet syövät enemmän. Ja kas, mies pistää omia kulujaan satasen verran kuukaudessa naisen maksettavaksi. Reiluus on tuosta kaukana.
Ehkä ei kannata muuttaa hänen kanssaan yhteen lainkaan. Vaikuttaa vaikealta ihmiseltä
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannattais varata 80% neliöistä vieraskoreuteen. Omat jutut pitäisi aina olla prioriteetti numero 1. Sitten jos neliöitä jää niin voi laittaa jonkun tilan "ihanaksi". Jos neliöitä ei jää, vieraat voi ottaa vastaan kahvilan terassilla ja juhliin voi varata erilliset tilat.
Jos joka paikka on täynnä keräilykamaa, niin kumpi siivoaa? Omalla miehellä on tärkeitä tavaroita, mutta hän ei niistä pyyhi pölyjä. Nytkin niissä on parin sentin kerros pölyä, ei kiva.
En minä ainakaan akkaa päästäisi sorkkimaan tavaroita. Sano miehellesi että ostaa vitriinin, niin ei tarvi kuin ehkä kerran vuodessa pyyhkiä. Pinnat voi pyyhkäistä aika ajoin vaikka huiskalla/jollain rätillä parissa sekunnissa sitten. Kuulostaa kyllä ettei äijää kokoelmansa kiinnosta, jos ei ole tuon vertaa vaivautunut...
Jos noin yksinkertaisista asioista tarvii kysyä vauva-palstalla, on varmaan selvää, että ette ole kypsiä asumaan muualla kuin vanhempienne luona. Iskä ja äiskä voivat päättää puolestanne tuollaiset vaikeat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannata muuttaa hänen kanssaan yhteen lainkaan. Vaikuttaa vaikealta ihmiseltä
Vähän siltä pahasti kuulostaa. En usko sekunttiakaan että tässä on joku tasa-arvo taka-ajatuksena, kun jo ajatus omasta/omista huoneista aiheuttaa torjuntareaktion. Terveessä suhteessa mietitään miten/milloin tämä toteutetaan, eikä syitä miksi se ei vaan käy. Tarkoitus on heivata äijän romut mäkeen ja tehdä siitä äijästäkin joku koriste-esine.
https://www.is.fi/asuminen/art-2000008916898.html
Vähän ot, mutta silloin, kun mies pääsee päättämän sisustuksesta, lopputulos on yleensä ihan jäätävän komea. Ei mitään pliisua ikealivelovelaughartekinjakkaramakrameemuotikoti-skeidaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin naisen huoneita on keittiö, vessa ja kodinhoitohuone, kun nainen on niissä siivoamassa ja palvelemassa perhettä? Ja siksi mies ansaitsee edes yhden oman huoneen, jossa sitten voi nauttia elämästä?
Tää
Tää se oli meidänkin perheessä. Meillä oli vierashuone, ei sitä ollut nimetty kenellekään. Niin vaan mies vetäytyi aina sinne pelailemaan, kun minä pyykkäsin ja kokkasin. Lapsi sanoi että se on isän huone. Kun minä kysyin, mikä on äidin huone, hän näytti keittiötä.
Minä tapailin joskus kahtakin eri miestä, jotka olivat sisustaneet kotinsa vieraita varten (sanoivat tämän ihan suoraan, että kaikki on mietitty sitä mukaa, että vieraat viihtyisivät). Itse naisena en tajua tällaista ollenkaan. Minähän täällä kotonani asun, vieraat käyvät tunnin pari silloin tällöin. Jolleivät viihdy, se on heidän ongelmansa ja ovesta pääsee ulos juuri silloin kun itse tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/asuminen/art-2000008916898.html
Vähän ot, mutta silloin, kun mies pääsee päättämän sisustuksesta, lopputulos on yleensä ihan jäätävän komea. Ei mitään pliisua ikealivelovelaughartekinjakkaramakrameemuotikoti-skeidaa.
Aivan kauhea!
Mulla on enemmän kirjoja ja siksi meillä on kirjahyllyjä. Miehellä on ehkä kaksi (hupi)kirjaa ja muutama ammattiin liittyvä kirja. Mulla kirjoja on ehkä 200. Arvio, en ole laskenut.
Olisin pitänyt outona ehdotusta, että ne olisi eri huoneessa ja mä maksaisin enemmän.
Kun muutetaan yhteen, tehdään kompromissejä.
Mies sietää mun kirjoja, jotenkin jopa tykkää. Kehottaa reissussa aina käymään paikallisissa kirjakaupoissa, jos vaikka löytäisin jotain kivaa niistä. Ja samoin mä suhtaudun sen harrastekamoihin, vaikka ne vievätkin tilaa muualla, kuin asunnossa sisällä.
Jos tämä yhteispeli ei sujuisi, emme olisi koskaan muuttaneet yhteen. Seurustella voi, vaikka asuisi erillään.
Vierailija kirjoitti:
Mies sietää mun kirjoja, jotenkin jopa tykkää. Kehottaa reissussa aina käymään paikallisissa kirjakaupoissa, jos vaikka löytäisin jotain kivaa niistä. Ja samoin mä suhtaudun sen harrastekamoihin, vaikka ne vievätkin tilaa muualla, kuin asunnossa sisällä.
Onhan se helppo suhtautua hyvin ja lempeästi mihen harrastekamoihin, kun ne ovat jossain muualla. :D
Kaikenlaisesta oudosta ihmiset itselleen kunniaa ottavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat kodit on fiksumpi vaintoehto. Jos nainen kuitenkin vaatii yhteenmuuttoa, niin sitten keskustelu siitä, onko se koti myös miehen koti vai ei.
Jos mies haluaa ikioman huoneen, niin kyllä hänen kuuluu silloin maksaa suurempi osa vuokrasta . Sinänsä kyllä itse en edes harkitsisi aikuista miestä joka tuhlaa aikaansa pelaamalla.
Miten sinä käytät aikasi?
Käyn töissä. Miehen kanssa hoidetaan lapset ja huusholli sekä puutarha. Vapaa-ajalla kuskataan lapsia harrastuksiin. Valmennan paria joukkuetta ja v edän lasten jumppia. Mies harrastaa ampumista, valmennusta ja vpkta. Talvisin on enemmän aika lukea ja musisoida. Tehdään tällaisia aIkuisten juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat kodit on fiksumpi vaintoehto. Jos nainen kuitenkin vaatii yhteenmuuttoa, niin sitten keskustelu siitä, onko se koti myös miehen koti vai ei.
Jos mies haluaa ikioman huoneen, niin kyllä hänen kuuluu silloin maksaa suurempi osa vuokrasta . Sinänsä kyllä itse en edes harkitsisi aikuista miestä joka tuhlaa aikaansa pelaamalla.
No nainen voi ottaa itselleen sen makkarin sitten ja sisustaa sen mieleisekseen.
Kuinkahan moni tuhlaa aikaa katsomalla telkkaria tai kirjoittamalla vauvapalstalla...
Jotta pinta-alat menisi tasan, miehellä ei sitten ole mitään asiaa naisen huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Koko loppu koti on rakentunut miellyttämään naista niin kai se on reilua että miehellä olisi edes yksi huone omille jutuille
Tämä on mahdollista vain muutama käki mies maksaa itse tämän huoneensa vuokran.
Vierailija kirjoitti:
Siis laskeeko ihsmiset kuinka montaa neliötä kukin perheenjäsen käyttää ja jakavat asumiskulut sen perusteella. Ei voi olla totta, kun yhteiseen kotiin muutetaan, niin puoliksi menee vuokrat ilman muuta. En uskalla edes ajatella, minkälaista showta on tollasten ihmisten ruokalaskut.
Tietenkin sen, jonka käyttöön tulee ihan ikioma tila maksaa siitä aiheutuneet kulut. Meillä käki muu tila on yhteistä niin sen osalta lasku puoliksi. Miksi naisen pitäisi maksaa miehelle oma huone kun ei kerran itse sellaista saa?