Aloitan Saksalaisen naisen elämäntyylin
Olen mahdollisesti muuttamassa Saksaan. Olisi hyvä aloittaa Saksalainen elämäntyyli jo nyt. Vinkkejä?
Kommentit (81)
Saksalaisten mielestä saksalaisten ominaisuuksia ovat
Täsmällisyys
Kohteliaisuus
Puhtaus
Jos elää hyvillä pohjoismaisilla tavoilla, pärjää hyvin, kunhan muistaa pitää sen pihan siistinä, ja pestä lattioita säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Pidät pihan tosi siistinä ja käyt kysymässä myös siltä naapurilta, jonka piha on epäsiisti, että miten voit auttaa.
Kun lähetät viestiä tuttavallesi, muistat kaikki kohteliaisuudet ja rouvittelut/ herrattelut ennen kuin ryhdyt varsinaiseen asiaan.Näin ainakin täällä Nordrhein-Westfalenin osavaltiossa.
Eikös tuo leidikin ole syytä unohtaa, olla Frau? Hyvä alku. Ja Järjestys tosiaan!
On suuret erot maan sisällä. On eri asia asua Kielissä kuin Münchenissä, Kölnissä kuin Leipzigissa, Hampurissa kuin Stuttgartissa. Puhumattakaan maaseudulla.
Nyrkkisääntönä on, että pohjoisessa, jossa on luterilainen uskonto, on vapaampaa ja vähemmän muodollista ja mitä etelämpään mennään, sitä muodollisempaa. Pohjoisen asukkaat ovat ihan turisteja jossain Baijerissa.
Olemme muuttamassa pohjoiseen, jos muutamme.
Mitä mieltä olette näistä, löysin nämä tuosta ranskalaisen naisen elämäntyyli-keskustelusta.
Minä aloitan saksalaisen naisen elämäntyylin.
Kouluttaudun korkeasti.
Teen pari lasta (korkeintaan).
Aloitan taas työt kun lapset ovat kouluiässä. Olen tietenkin vähentänyt työtaakkaani ja käyn töissä kahtena aamupäivänä viikossa. Mies on ehdottanut enempää, onhan koululla hyvä iltapäivähoitosysteemi. Mutta minä haluan pitää lapset etusijalla. Ja päivittäinen Nordic Walking ei onnistuisi jos jatkuvasti ravaisin työpaikalla. Valitan suurta työtaakkaani perheen äitinä, tosin on itsestäänselvyys, että kotona käy siivooja ja mies on vastuussa pyykistä (tuleehan se jo aina kello 19 kotiin). Lämpimän ruuan tilaan luomutilan palvelusta. Itsetehtyä ja puu-uunissa paistettua.
Reilun kahdensadan lapsilisää pidän surkeana ja ihailen pohjoismaista Bullerbü-elämäntyyliä. Siellä lapsilisäkin varmaan on varmaan ainakin 300 kuussa.
Lasten harrastukset on valittu tarkoin ja lukemista edistetään ostamalla jälkikasvulle kasapäin kirjoja. Älypuhelimia paheksun. Huokaan: "Voi kun voisimme elää pohjoismaalaisittain, kuten vaikka Suomessa. Siellä ei lapset varmaan roiku jollain elektronisilla laitteilla päivät pitkät. Ulkoilevat ja hiihtävät vain."
Iltaisin käperryn merinovillapeittoon Schweden-Ofenin ääreen ja uppudun kirjaan suomalaisesta sisusta. Sinne minä haluan kesällä asuntoauton kanssa.
Ap
Kaikki aikuiset naiset ovat Frau siviilisäädystä riippumatta. Paitsi tohtorinaiset ovat joko Doktor tai Frau Doktor.
Kyllähän arjalaisen naisen pitää lisääntyä enemmän kuin kahdesti. VIisi tai kuusi olisi sopiva luku.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette näistä, löysin nämä tuosta ranskalaisen naisen elämäntyyli-keskustelusta.
Kouluttaudun korkeasti.
Aloitan taas työt kun lapset ovat kouluiässä. Olen tietenkin vähentänyt työtaakkaani ja käyn töissä kahtena aamupäivänä viikossa. Mies on ehdottanut enempää, onhan koululla hyvä iltapäivähoitosysteemi. Mutta minä haluan pitää lapset etusijalla. Ja päivittäinen Nordic Walking ei onnistuisi jos jatkuvasti ravaisin työpaikalla. Valitan suurta työtaakkaani perheen äitinä, tosin on itsestäänselvyys, että kotona käy siivooja ja mies on vastuussa pyykistä (tuleehan se jo aina kello 19 kotiin). Lämpimän ruuan tilaan luomutilan palvelusta. Itsetehtyä ja puu-uunissa paistettua.
Reilun kahdensadan lapsilisää pidän surkeana ja ihailen pohjoismaista Bullerbü-elämäntyyliä. Siellä lapsilisäkin varmaan on varmaan ainakin 300 kuussa.
Lasten harrastukset on valittu tarkoin ja lukemista edistetään ostamalla jälkikasvulle kasapäin kirjoja. Älypuhelimia paheksun. Huokaan: "Voi kun voisimme elää pohjoismaalaisittain, kuten vaikka Suomessa. Siellä ei lapset varmaan roiku jollain elektronisilla laitteilla päivät pitkät. Ulkoilevat ja hiihtävät vain."
Iltaisin käperryn merinovillapeittoon Schweden-Ofenin ääreen ja uppudun kirjaan suomalaisesta sisusta. Sinne minä haluan kesällä asuntoauton kanssa.
Ap
Joo, mikäs siinä. Kaikki työkaverini, joilla on alle 10- vuotiaita lapsia tekevät osapäivää. Yleisin viikkotuntimäärä on 25-30. Työstäpaluuruuhkat on pahimmillaan 15:30 ja 17:30 välillä, joten eiköhän se iskät tule ennen iltaseitsemää kotiin ihan yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatat isot tissit, pistät palmikot ja dirndil-mekon päälle. Sitten olut-tuopposet molempiin kouriin ja heiluttelet niitä.
Tissejä, palmikoita vai mekkoako pitää heilutella? Vai näitä kaikkia? Saako myös persettä heiluttaa?
Tissejä ja tuoppeja heilutellaan. Asiakas ei osaa päättää tarttuuko rintoihin vai tuoppiin.
Tämä on kyllä helppo rasti, tisseihin luonnollisesti.
-ystäväsi tissimies-
Vierailija kirjoitti:
Katso vanhoja Teresa Orlowskin leffoja, niistä saat vinkkejä.
Peer Güntin basisti Tsöötzkin ilmoitti 80-luvulla toimittajan kysyessä naisihannetta ytimekkäästi Teresa Orlowski. Tosin hän kuten toinen aikakauden valovoimaisimmista staroista , Olinka Hardiman, olivat syntyperäisiä puolalaisia.
Trachtenmode ja Dirndlit rulaa sitä enemmän mitä lähemmäksi alppeja mennään.
Tuosta musiikkia tunnelmaan pääsemiseksi: Auf der Lüneburger heide..
Heino on Saksan schlager-kuningas mitä ei sovi unohtaa :)
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudun korkeasti.
Ap
Tämä oli minun kirjoittama. Olen asunut Saksassa lähes 30 vuotta. Saksassa on hyvä asua. Ainakin täällä etelässä.
Dirlandaa-mekko on etelän juttuja, älä semmosta hommaa. Oo kohtelias, niinkuin varmaan ootkin, joten lepo vaan.
Jokohan Finnlines on muuten saanut Travemunden lautan hyttien ilmanvaihdon kuntoon, ollaan pari kertaa meinattu kuolla sinne oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Trachtenmode ja Dirndlit rulaa sitä enemmän mitä lähemmäksi alppeja mennään.
Tuosta musiikkia tunnelmaan pääsemiseksi: Auf der Lüneburger heide..
Heino on Saksan schlager-kuningas mitä ei sovi unohtaa :)
Mistä tietosi on, olet ihan jälkijunassa, 20 tai 30 vuotta myöhässä :D
Nyt on ihan toiset Schlagerkuninkaat- ja kuningattaret.
Vaikkapa
Tämä on saksalaista nykyschlageria, joka on megasuosittua.
Reps, mutta tää oli to the point.
Vierailija kirjoitti:
Vaadit laatua. Siinä se juju on. Laatua autoissa, laatua postin palvelussa, laatua lomanvietossa. Ja laatua työn jäljessä. Joka ei saa aikaan laatua, voi siirtyä tekemään töitä vaikkapa vain 50 tai 60 tai 70 %. Ketään ei pakoteta kokopäivätöihin. Lyhennetty työaika on yleensä aina mahdollista. Sen moni valitseekin, niin miehet kuin naiset, koska silloin elämässäkin on enemmän laatua.
Siis tää. T: 76
Laatua... niinkuin folkswaagen jakoketjujen ja dsg paskalaatikoiden tyyliin?
Wunderbar! Hän huudahti iloisesti.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oletko sellainen perus suomalainen muija kuka vetää kännit ja ei osa käyttäytyä. Saksalaisena voin kertoa että tuollainen suhtautuminen alkoholiin ei katsato yhtään hyvänä.
Irakin muslimit eivät ole saksalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon saksalaisleidi ymmärtää rahan arvon ja käy halpaketjuissa ostoksilla, Lidl, Aldi jne. Jos on lapsia niin jäät kotiin ja mies menee töihin, jos ei ole lapsia teet töitä kuin pieni eläin.
Vanhaa tietoa. Olen asunut Saksassa nyt jo yli 40 v, ja muuttaessani jo totesin, miten paljon äitejä työpaikassani oli. Nyt minulla on 2 miniää, jotka ovat töissä, kummankin nuorempi lapsi on pieni vielä (toisen 3- ja toisen 2-vuotias). Kovin aikaisin piti tarhapaikka varata, mutta onnistui. Isyyslomaa ovat molemmat poikanikin pitäneet. Mitä heidän kauttaan elämää täällä katselen, niin eipä tunnu nuorten perheiden elämä olevan kovin erilaista Suomeen verrattuna (ja sitä taas katselen lomillani 2-3 kertaa vuodessa). Töissä käydään, lomiksi suunnitellaan jotain kivaa, arkisin lapsia viedään harrastuksiin. Useimmin perheissä kokataan itse (paljon vegaaneista ja vegetaareja nuorissa perheissä) ja siivotaan itse.
Suurimmassa osassa kouluja on nykyään iltapäivähoitomahdollisuus joka kyllä ruokineen maksaa. Mutta: täällä on lapsilisä yli 200,- kuussa jo ensimmäisestä lapsesta, eikä se lopu niin aikaisin, vaan jatkuu lapsen opiskellessa (jos oikein muistan, niin 24-vuotiaaksi). Neuvolatoimintaa ei ole. Lapset ovat vanhempiensa kautta sairausvakuutetut, lääkärillä käynti ei erikseen maksa (kaikki yksityislääkäreitä siis) ja siellä huolehditaan lapsen kehityksestä, lähetetään tarvittaessa erikoislääkärille (myös se vanhemman sairakassa maksaa sen), ja rokotukset.
Asumme kaikki saman (Helsingin kolkoisen) kaupungin lähellä. Ja samantapaisissa oloissa asuvat lukuisten sisarusteni lapset perheineen Suomessa.
Joten maaseutuja tässä en voi verrata (anteeksi, maalaiset).
Kuulostaa tylsälle. Saksalaisissa ei ole mitään hohtoa eikä glamouria. En haluaisi muuttaa sinne. Eikä edes leikkimielellä voi leikkiä saksalaista naista kun niissä ei ole mitään erityistä. Suomenruotsalaisetkin on persoonallisempia.