Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan Saksalaisen naisen elämäntyylin

Vierailija
02.07.2022 |

Olen mahdollisesti muuttamassa Saksaan. Olisi hyvä aloittaa Saksalainen elämäntyyli jo nyt. Vinkkejä?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on saksalaisia ystäviä. Minusta he ovat tavallisia mukavia ihmisiä. Eikä heillä ole mitään samaa elämäntapaa kaikilla. Yksi on vihreä cityvegaani, toinen uranainen, kolmas asuu maalla ja hänellä on lapsia ja eläimiä ja iso kasvimaa ja hedelmäpuita.

Kuullostaa mukavalta. Jos muutamme, niin tarkoitus olisi muuttaa maalle eläinten ja puutarhan hoitoon. Mies kävisi töissä ja itse työskentelisin kotona osa-aikaisesti ja tekisin tietysti kaikki kotityöt. Mitäköhän mieltä saksalaiset olisivat tällaisesta järjestelystä jos kerran lapsettomien odotetaan työskentelevän paljon?

Ap

Osa-aikatyö on tavallista, se voi olla esim. 20 tuntia tai 25, 30 tai 32. Tavallista, jos on kouluikäisiä lapsia. Kotiäitiys on yhä harvinaisempaa. En ole koskaan mistään kovasta työnteosta kuullut. Käydään töissä niinkuin Suomessakin. Tavallista elämää.

Vierailija
42/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nutellaleivät aamupalaksi. 

Mun saksanope kertoi aikoinaan, että saksalainen perheenäiti voi käydä monta kertaa päivän aikana kaupassa. Hakee vaikka ensin munat, sitten unohtuneet tomaatit.[/quote

Mullekin kertoi saksanope aikoinaan kaikenlaisia satuja elämästä Saksassa. Sitten kun menin itse ja jäin, pääsin selville että open satuja olivat. Saksassa on jokaisessa liittovaltiossa omat perinteet melkein joka asiassa. Tykkäsin elää Saksassa, siinä meni melkein 40 vuoden työrupeama siellä. Eläkkeelle päästyäni muutin Italian Toscanaan, jossa myös viihdyn tosi hyvin. 

Saksassa on pienemmillä paikkakunnilla pikkuliikkeitä. Leipomosta haetaan leipä, lihakaupasta lihat ja leikkeleet, maitokaupasta maito, voi, munat. Toreilta tuoreet tai maanviljelijältä suoraan. Siksi saattaa olla että käy eri kaupoissa. Itsekin polkaisin lauantaisin ainakin viidessä kaupassa ja torilla tavallisesti. Laatua arvostetaan myös elintarvikkeissa, muoviin pakattua kumileipää ei näe marketeissa eikä sitä kukaan ostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu anaaliseksiin ja muutenkin kovaan seksiin, jota on sitten tosi usein. 

Mieheni on saksalainen ja tähän olen jo tottunut

Ap

Vierailija
44/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oletko sellainen perus suomalainen muija kuka vetää kännit ja ei osa käyttäytyä. Saksalaisena voin kertoa että tuollainen suhtautuminen alkoholiin ei katsato yhtään hyvänä.

Minulla on päihdehistoriaa niin en käytä enää alkoholia kuin pieninä annoksina hyvin harvoin.

Ap

Vierailija
45/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita substantiivit isolla ja adjektiivit pienellä. Eli ei niin kuin nyt teet.

Kiitos, tätä aioin minäkin ehdottaa :D

Opettele der, das ja die.

der What?

Vierailija
46/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Saksassa yli 20 vuotta. En huomaa mitään eroa Suomeen. En mitään. Käydään töissä, rakennetaan ok-talo, käydään lomilla ulkomailla. Niin, marjojen keruuta ei harrasteta metsissä, vaan plantaaseilla joilla saa itse kerätä tai ostaa valmiina.

Etkö todellakaan teitittele Saksassa ketään? Vai teititteletkö aina Suomessakin kaikkia vieraampia ihmisiä?

Teitittely on yhä enemmän jäädessä unholaan. Töissäkin sinutellaan, pomoa sinutellaan... tosi rentoa on ainakin pohjoisessa.

Ei ole. Tietenkin joissakin nuorten firmoissa saattaa olla tapana joka sovitaan. Menepä Saksassa hoitelemaan virallisia asioita ja sinuttelemaan virkailijoita tai marketeissa kassaa tai muita vieraita ihmisiä. Ei ole tapana alkuunkaan sinutella jos ei ole erikseen sinunkauppoja tehty. Nuoriso alle parikymppiset kuten opiskelijat sinuttelevat automaattisesti toisiaan opinahjoissaan. Työelämässä ei. 

Vierailija
47/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oletko sellainen perus suomalainen muija kuka vetää kännit ja ei osa käyttäytyä. Saksalaisena voin kertoa että tuollainen suhtautuminen alkoholiin ei katsato yhtään hyvänä.

Minulla on päihdehistoriaa niin en käytä enää alkoholia kuin pieninä annoksina hyvin harvoin.

Ap

Sitten Saksaan muuttaminen voi olla vähän riski. Olut kuuluu siellä aina mukaan, kun tavataan ystävien kesken. Meillä oli autolla tulleita vieraita Saksasta pari päivää ennen lapsen ylioppilasjuhlia. He toivat tuliaisiksi ison (10-15 l) olutkanisterin yo-juhlia varten ja olivat todella hämmästyneitä, kun kuulivat, että suomalaisissa yo-juhlissa ei yleensä juoda olutta.

Vierailija
48/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita substantiivit isolla ja adjektiivit pienellä. Eli ei niin kuin nyt teet.

Kiitos, tätä aioin minäkin ehdottaa :D

Opettele der, das ja die.

der What?

What what... what eli siis mitä. Der, die ja das ovat saksan kielen artikkelit eivätkä mitään whattia. 

Vierailija
49/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten Saksaan muuttaminen voi olla vähän riski. Olut kuuluu siellä aina mukaan, kun tavataan ystävien kesken. Meillä oli autolla tulleita vieraita Saksasta pari päivää ennen lapsen ylioppilasjuhlia. He toivat tuliaisiksi ison (10-15 l) olutkanisterin yo-juhlia varten ja olivat todella hämmästyneitä, kun kuulivat, että suomalaisissa yo-juhlissa ei yleensä juoda olutta.

Tätä olenkin miettinyt, että pidetäänkö minua outona kun en pidä kaljasta ja viiniäkin juon lähinnä erityistilanteissa? Tutustunko ihmisiin vai pidetäänkö minua tylsimyksenä jos en juo?

Ap

Vierailija
50/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu pascaa. Kukaan ei katso eikä kysy mitä juot eikä mitään tuputeta, alkoholi ei ole keskustelun arvoinen asia kuten Suomessa. Jokainen juo sitä mitä huvittaa eikä siitä tehdä mitään numeroa. 

Vierailija
51/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmikot ja dirndl. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
52/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tätä olenkin miettinyt, että pidetäänkö minua outona kun en pidä kaljasta ja viiniäkin juon lähinnä erityistilanteissa? Tutustunko ihmisiin vai pidetäänkö minua tylsimyksenä jos en juo?

Ap

Lopeta miettiminen. Voit juhlia ilman alkoholia joka paikassa, siitä ei tee kukaan mitään numeroa. 

Vierailija
53/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

En ole koskaan siellä nähnyt, että jonkun toisen juomattomuutta olisi kytätty tai kommentoitu. Lähinnä ajattelin sitä, että päihdetaustaisen voi olla vaikea pitää itsekuria, jos muut juovat jatkuvasti olutta ja sitä on aina tarjolla. Mutta jos et tykkää kaljasta, olet paljon paremmin turvassa.

Vierailija
54/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatat isot tissit, pistät palmikot ja dirndil-mekon päälle. Sitten olut-tuopposet molempiin kouriin ja heiluttelet niitä.

Tissejä, palmikoita vai mekkoako pitää heilutella? Vai näitä kaikkia? Saako myös persettä heiluttaa?

Tissejä ja tuoppeja heilutellaan. Asiakas ei osaa päättää tarttuuko rintoihin vai tuoppiin.

Vierailija
55/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Saksassa yli 20 vuotta. En huomaa mitään eroa Suomeen. En mitään. Käydään töissä, rakennetaan ok-talo, käydään lomilla ulkomailla. Niin, marjojen keruuta ei harrasteta metsissä, vaan plantaaseilla joilla saa itse kerätä tai ostaa valmiina.

Etkö todellakaan teitittele Saksassa ketään? Vai teititteletkö aina Suomessakin kaikkia vieraampia ihmisiä?

Teitittely on yhä enemmän jäädessä unholaan. Töissäkin sinutellaan, pomoa sinutellaan... tosi rentoa on ainakin pohjoisessa.

Ei ole. Tietenkin joissakin nuorten firmoissa saattaa olla tapana joka sovitaan. Menepä Saksassa hoitelemaan virallisia asioita ja sinuttelemaan virkailijoita tai marketeissa kassaa tai muita vieraita ihmisiä. Ei ole tapana alkuunkaan sinutella jos ei ole erikseen sinunkauppoja tehty. Nuoriso alle parikymppiset kuten opiskelijat sinuttelevat automaattisesti toisiaan opinahjoissaan. Työelämässä ei. 

Olen 48 ja pomoni on 52. Työkaverini 26 - 58-vuotiaita. Sinutellaan.

Ei tulisi mieleenkään sinutella jotain virkailijoita. Mutta eihän tämä sinuttelu ole kuin pohjoismaalainen erikoisuus? Eihän Ranskassakaan sinutella, ei Italiassa, Espanjassa, Sveitsissä... ei saksalainen teitittely ole mikään outo poikkeus. Eihän Ranskassakaan mennä sinuttelemaan virkailijoita. Ei missään nimessä.

Vierailija
56/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainalokarvoja ei tarvitse enää ajella. Tupakoinnin saat aloittaa heti. Ylimielinen naurahtelu jos joku epäonnistuu jossakin. Toisten ihmisten kyttääminen, omaa elämää et tarvitse. Miehesi ajaa aina autoa, itse istut nyrpeänä vieressä.

Vierailija
57/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään vierasta virkailijaa sinutella, mutta tuo edellinen puhui työkavereista. Olen töissä aika "konservatiivisessa paikassa'. Kaikkia työkavereita sinuttelen, pomoa teitittelen. Pitempään siellä olleet sinuttelevat pomoakin.

Vierailija
58/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kainalokarvoja ei tarvitse enää ajella. Tupakoinnin saat aloittaa heti. Ylimielinen naurahtelu jos joku epäonnistuu jossakin. Toisten ihmisten kyttääminen, omaa elämää et tarvitse. Miehesi ajaa aina autoa, itse istut nyrpeänä vieressä.

Olitko Saksassa 80-luvulla?

Vierailija
59/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nutellaleivät aamupalaksi. 

Mun saksanope kertoi aikoinaan, että saksalainen perheenäiti voi käydä monta kertaa päivän aikana kaupassa. Hakee vaikka ensin munat, sitten unohtuneet tomaatit.[/quote

Mullekin kertoi saksanope aikoinaan kaikenlaisia satuja elämästä Saksassa. Sitten kun menin itse ja jäin, pääsin selville että open satuja olivat. Saksassa on jokaisessa liittovaltiossa omat perinteet melkein joka asiassa. Tykkäsin elää Saksassa, siinä meni melkein 40 vuoden työrupeama siellä. Eläkkeelle päästyäni muutin Italian Toscanaan, jossa myös viihdyn tosi hyvin. 

Saksassa on pienemmillä paikkakunnilla pikkuliikkeitä. Leipomosta haetaan leipä, lihakaupasta lihat ja leikkeleet, maitokaupasta maito, voi, munat. Toreilta tuoreet tai maanviljelijältä suoraan. Siksi saattaa olla että käy eri kaupoissa. Itsekin polkaisin lauantaisin ainakin viidessä kaupassa ja torilla tavallisesti. Laatua arvostetaan myös elintarvikkeissa, muoviin pakattua kumileipää ei näe marketeissa eikä sitä kukaan ostaisi.

Laatua, hahhahhaa! Ruoka on täällä ihan p@skaa. Myöntävät sen itsekin.

Vierailija
60/81 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Missään en ole törmännyt niin vähäiseen juomisen tai juomattomuuden tarkkailuun kuin Saksassa. Jokainen juo mitä juo, eikä kukaan kysele tai 'tarkkaile' niinkuin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi