Aloitan Saksalaisen naisen elämäntyylin
Olen mahdollisesti muuttamassa Saksaan. Olisi hyvä aloittaa Saksalainen elämäntyyli jo nyt. Vinkkejä?
Kommentit (81)
Vaadit laatua. Siinä se juju on. Laatua autoissa, laatua postin palvelussa, laatua lomanvietossa. Ja laatua työn jäljessä. Joka ei saa aikaan laatua, voi siirtyä tekemään töitä vaikkapa vain 50 tai 60 tai 70 %. Ketään ei pakoteta kokopäivätöihin. Lyhennetty työaika on yleensä aina mahdollista. Sen moni valitseekin, niin miehet kuin naiset, koska silloin elämässäkin on enemmän laatua.
Vierailija kirjoitti:
Bratwurstit sitten vaan kehiin.
Olen kasvissyöjä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Saksassa yli 20 vuotta. En huomaa mitään eroa Suomeen. En mitään. Käydään töissä, rakennetaan ok-talo, käydään lomilla ulkomailla. Niin, marjojen keruuta ei harrasteta metsissä, vaan plantaaseilla joilla saa itse kerätä tai ostaa valmiina.
Etkö todellakaan teitittele Saksassa ketään? Vai teititteletkö aina Suomessakin kaikkia vieraampia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on saksalaisia ystäviä. Minusta he ovat tavallisia mukavia ihmisiä. Eikä heillä ole mitään samaa elämäntapaa kaikilla. Yksi on vihreä cityvegaani, toinen uranainen, kolmas asuu maalla ja hänellä on lapsia ja eläimiä ja iso kasvimaa ja hedelmäpuita.
Kuullostaa mukavalta. Jos muutamme, niin tarkoitus olisi muuttaa maalle eläinten ja puutarhan hoitoon. Mies kävisi töissä ja itse työskentelisin kotona osa-aikaisesti ja tekisin tietysti kaikki kotityöt. Mitäköhän mieltä saksalaiset olisivat tällaisesta järjestelystä jos kerran lapsettomien odotetaan työskentelevän paljon?
Ap
Kirjoita substantiivit isolla ja adjektiivit pienellä. Eli ei niin kuin nyt teet.
Vierailija kirjoitti:
Vaadit laatua. Siinä se juju on. Laatua autoissa, laatua postin palvelussa, laatua lomanvietossa. Ja laatua työn jäljessä. Joka ei saa aikaan laatua, voi siirtyä tekemään töitä vaikkapa vain 50 tai 60 tai 70 %. Ketään ei pakoteta kokopäivätöihin. Lyhennetty työaika on yleensä aina mahdollista. Sen moni valitseekin, niin miehet kuin naiset, koska silloin elämässäkin on enemmän laatua.
Kuullostaapa hyvältä, olen vain osittain työkykyinen ja perfektionisti, laatua arvostan kaikessa!
Ap
Nutellaleivät aamupalaksi.
Mun saksanope kertoi aikoinaan, että saksalainen perheenäiti voi käydä monta kertaa päivän aikana kaupassa. Hakee vaikka ensin munat, sitten unohtuneet tomaatit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaapa hyvältä, olen vain osittain työkykyinen ja perfektionisti, laatua arvostan kaikessa!
Ap
Kuulostaa, ei kuullosta. Sipulit kuullotetaan.
Kasvatat isot tissit, pistät palmikot ja dirndil-mekon päälle. Sitten olut-tuopposet molempiin kouriin ja heiluttelet niitä.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu anaaliseksiin ja muutenkin kovaan seksiin, jota on sitten tosi usein.
Rankat perversiot erityisesti sadomasokismin parissa auttavat omaksumaan sikäläisen kulttuurin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin saksalaisen naisen kanssa lähes kahdeksan vuotta enkä kyllä keksi mitään erityisiä tapoja.
Se on sitten eri asia mitkä ovat käytössäännöt Saksassa.
Mitä sitten tapahtui? Miksi ette enää ole yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Kasvatat isot tissit, pistät palmikot ja dirndil-mekon päälle. Sitten olut-tuopposet molempiin kouriin ja heiluttelet niitä.
Tissejä, palmikoita vai mekkoako pitää heilutella? Vai näitä kaikkia? Saako myös persettä heiluttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuulostaa, ei kuullosta. Sipulit kuullotetaan.
Olen eri, mutta meillä sanotaan murteella kuullostaa. Ei kai täällä tarvitse kirjakieltä vain kirjoittaa?
En tiedä oletko sellainen perus suomalainen muija kuka vetää kännit ja ei osa käyttäytyä. Saksalaisena voin kertoa että tuollainen suhtautuminen alkoholiin ei katsato yhtään hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita substantiivit isolla ja adjektiivit pienellä. Eli ei niin kuin nyt teet.
Kiitos, tätä aioin minäkin ehdottaa :D
Muista konservatiivisuus, äläkä missään nimessä unohda teitittelyä. Älä aliarvioi saksalaisia insinöörejä ja heidän keksintöjään. Genau!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tätä aioin minäkin ehdottaa :D
Opettele der, das ja die.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Saksassa yli 20 vuotta. En huomaa mitään eroa Suomeen. En mitään. Käydään töissä, rakennetaan ok-talo, käydään lomilla ulkomailla. Niin, marjojen keruuta ei harrasteta metsissä, vaan plantaaseilla joilla saa itse kerätä tai ostaa valmiina.
Etkö todellakaan teitittele Saksassa ketään? Vai teititteletkö aina Suomessakin kaikkia vieraampia ihmisiä?
Teitittely on yhä enemmän jäädessä unholaan. Töissäkin sinutellaan, pomoa sinutellaan... tosi rentoa on ainakin pohjoisessa.
Mulla on saksalaisia ystäviä. Minusta he ovat tavallisia mukavia ihmisiä. Eikä heillä ole mitään samaa elämäntapaa kaikilla. Yksi on vihreä cityvegaani, toinen uranainen, kolmas asuu maalla ja hänellä on lapsia ja eläimiä ja iso kasvimaa ja hedelmäpuita.