Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö yhden ihmisen ruokamenoihin 120 euroa kuukaudessa?

Vierailija
02.07.2022 |

Nyt olisi näin tiukka budejetti mulla.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, jos teet kaiken itse. Hyvin riittää.

Vierailija
2/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, riittää kyllä. Mulla on suunnilleen tuon verran. Aika kasvispainotteisesti syön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, ravintomoodilla vaan etiäppäin.

Vierailija
4/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä euroa päivässä. Makaronia ja perunaa saat vaikka kuinka paljon, mutta koben härät ja kylmäsavuporot voit ihan sovinnolla jättää sinne kauppaan.

Vierailija
5/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee kakssataa wessapapereineen päivineen, mutta mulla on diili mun nuoren kanssa.  Ostellaan kimpassa ja laitan ruokaa hälle aitten mukaan.

Eli periaatteessa joo, koska ei käy joka päivä!

Wessapaprut ym riittaa kauan jne.

Vierailija
6/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa riittää. Kaiken tarpeellisen saa ruokajakeluista.

Vierailija
7/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivässä neljä euroa. Ei paljoa voi syödä. Jos syö tyyliin hernekeittoa ja kaalikeittoa ilman lihaa. Ostaa halpis margariinia ja näkkileipää ym. En tiedä onko kovin ihanaa. Lihan osto vie raha kaikelta muulta. Maitotuotteetkin on tosi kalliita.

Vierailija
8/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhetta, makaronia, perunaa, kananmunia, papuja, sikanauta jlihaa, porkkanoita, jauhoja, hiivaa, halvinta maitoa, kaaleja, puolukoita

Vierailija
9/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä syö, kuinka paljon, ja tekeekö itse vai ostaa valmiina. Ja syökö kaiken mitä ostaa vai heittääkö paljonkin ruokaa jäteastiaan.

Eli osta sellaisia raaka-aineita, jotka ovat juuri nyt edullisia. Valmista niistä ruokaa. Tee joko yhden aterian ruoka kerrallaan (Kai sinä itse tiedät, kuinka paljon syöt?) tai useamman aterian ruoat kerralla, ja säilöt ne huolellisesti (jääkaappi muutaman päivän, pakastin vähän pidempään), jotta voit syödä ne myöhemmin, ja todella syöt ne sitten vuorollaan.

Ole tarkkana päiväysten kanssa. Eli katsot niiden jo jääkaapissasi olevien ruoka-aineiden päiväyksiä. Laitat ruokaa ensin niistä, missä on ensin tulossa päiväys vastaan. Raakojen lihojen kanssa pätee se, että ne on syytä kypsentää viimeistään viimeisenä käyttöpäivänä, mutta niitä voi oikein säilytettynä syödä vielä parin päivän ajan.

Vierailija
10/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat että rahaa on nettona 120€, niin ei riitä. Jos meinaat että olet budjetoinut tuon summan ruokaan muiden kulujen lisäksi niin sitten saattaa riittääkkin.

Vierailija
11/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatinee suunnittelua mutta on toteutettavissa. Gurmeeta sillä ei saa. kannattaa tehdä exceliin tai googlen sheet palveluun(ilmainen) itselle taulukko mihin laskee paljonko mihinkin ruokaan nyt keskimäärin menee ja sitten tarvittaessa katsoo mitä voi karsia. Hinnat pystyy tarkistamaan ruokaverkkokaupoista, toinen vaihtoehto on kasata edellämainittujen ostoskoriin ns. kk:n tarpeet.

Mut aamupalat varmaan vedettävä puuropainotteiseksi ja joku iso hillotönikkä makua antamaan aamupuuroihin, myös iltapalana puuro on ihan pätevä ja kätevä. Protskua saa kananmunista, näistä saa väsätty munakkaan( myös uunimunakas kätevä, niin hoituu sen päivän useampi ateria sillä). Nykyään on sekä pirkalla että rainbowlla 3-pakkauksissa pieniä tonnikalapurkkeja, jossa yhden purkin hinnaksi tulee n. 1e, silläkin saa ns. kalan maun parin kerran pasta/riisi-annokseen, jotakin pakastevihanneksia kaveriksi. Lihan jättäisin varmaan siltä kk:lta pois, tai jos ihan pakko saada niin kotimaista merkilla kananjauheliha on vielä kohtuu edullinen. Kalapuikot on uunissa tehtynä hyvää ruokaa, perunaa ja porkkanaa paloina kaveriksi sinne uunipellille. Hernari itse tehtynä melko edullinen ja kunhan helteet vähän helpottaa. 

Vierailija
12/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitettä saa halvimmillaan mm Lidlistä alle 0,50e 400g. Ohut rukiinen täysjyvä näkkäri X-tra tuote maksaa alle euron( violetti kääre) Oli aiemmin jotain 0,75e mutta hinta nousi. On niin hyvää, ettei tarvi laittaa päälle kuin levitettä. Tulee syötyä liikaa kun on liian hyvä, kevyt ja rapea.

Halpoja tuotteita löytyy. Halvin jogurtti n euron kilo.

13/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää ihan hyvin, 30 euroa viikossa. Mutta pientä suunnittelua noin pieni budjetti yleensä vaatii.

Vierailija
14/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää

pitää tosin suunnitella, mutta ei ole edes vaikea tehtävä saada tuolla summalla ruokaa kuukauden tarpeisiin

Vierailija
15/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalaputettuja kannattaa metsästää. Samoin hävikkilaatikoita jos niitä teidän kaupassa on.

Vierailija
16/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö ihan normi ruokaa kuten on köyhillä, eli puuroa, perunaa, lenkkimakkaraa, halpaa leipää. Juo vettä enimmäkseen, maitoa ehkä kahviin. Kyllä 30 viikon elää, mutta on aika ankeaa jatkaa koko kk niin, eli voisiko joku väliviikko mennä 50e edes?  Sillä saa mukaan jauhelihaa ja juustoa ja enemmän hedelmiä. Hedelmistä Lidln purkitetut ananakset ovat hyvää helleruokaa ja halpaa, samoin tonnikalaa jne.  Sitten tietysti vihanneksia ja kaalia jne

Vierailija
17/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, jos ei ole mitään ruokarajoitteita.

Vierailija
18/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö ihan normi ruokaa kuten on köyhillä, eli puuroa, perunaa, lenkkimakkaraa, halpaa leipää. Juo vettä enimmäkseen, maitoa ehkä kahviin. Kyllä 30 viikon elää, mutta on aika ankeaa jatkaa koko kk niin, eli voisiko joku väliviikko mennä 50e edes?  Sillä saa mukaan jauhelihaa ja juustoa ja enemmän hedelmiä. Hedelmistä Lidln purkitetut ananakset ovat hyvää helleruokaa ja halpaa, samoin tonnikalaa jne.  Sitten tietysti vihanneksia ja kaalia jne

Kahvi kannattaa unohtaa heti. Kallista eikä kuitenkaan ole välttämätöntä.

Vierailija
19/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarkoitus on vetää kuukausi 120 €?

Vierailija
20/71 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvin voi vaihtaa pikakahviin, noista saa yleensä yleensä n.50 annosta ellei suurta saavillista vetäise. Pikakahvi taitaa olla tällä hetkellä jopa halvempi kuin normikahvi. Jopa Pirkan ja Rainbown pikakahvit ovat ihan kahvin makuisia ja maksaa muutaman euron purkki. Myös lidlin pikakahvia kuullut kehuttavan.

toki tän downshiftauksen onnistuminen on vähän siitä kiinni mistä tasolta tähän laskeutuu. Itse olen tottunut lapsesta pitäen ns. perusruokaan ja välillä tuli eletty sitä gurmee-elämääkin, mutta pystyn ihan hyvin syömään ns. halpisruokaa. Toisaalta taas törmännyt töissäkin tyyppeihin joiden mielestä sei on roskakalaa ja lidlissä nyt ei voi ainakaan käydä. Pitkällä tähtäimellä nuukailu tietty rupee stressaamaan mutta mikäli kyseessä on maks kuukauden kahden puristus, niin hyvin pärjää vähemmällä ja voi jatkoa varten saada pysyviäkin säästöoivalluksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan