Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö yhden ihmisen ruokamenoihin 120 euroa kuukaudessa?

Vierailija
02.07.2022 |

Nyt olisi näin tiukka budejetti mulla.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia ihmisiä maailmaan mahtuu. Toisille on kaikki pelkkää mahdollisuutta, toisille kaikki mahdottomuutta.

Minä pystyisin ruokkimaan perheeni pienemmälläkin summalla, kuin mitä nyt menee. Meillä menee siihen ruokaan tuo joku 120€ kuukaudessa perheenjäsentä kohden (aiempi pitkä viesti oli minun). Se tekee 168 euroa viikossa koko perheelle (kun lasken kuukauteen 30 päivää). Mielestäni meillä kyllä tuhlataan rahaa herkkuihin ja turhuuteen, mutta se kompensoituu tuolla, että perusruuat ovat edullisia, jos eivät suorastaan halpoja.

Kovin paljon en kyllä haluaisi tinkiä enää tuosta, koska se todennäköisesti tarkoittaisi joko ruuan laadusta tinkimistä tai sitten sitä, että joutuisin käyttämään merkittävästi enemmän aikaa ruuan hankkimiseen, valmistamiseen ja säilyttämiseen. Mutta JOS ruuan hinta tästä nousee vielä paljon, niin todennäköisesti tuo joka tapauksessa on edessä: rahaa menee enemmän, mutta samalla joudun tinkimään omasta "mukavuudestani" ja etenkin käyttämään enemmän aikaa. Olen aika varma, että esimerkiksi nyt minulle ilmainen leipä loppuu, kaupoista ei enää jää ylijäämäleipää. Osaan kyllä leipoa, myös hapanjuurella, mutta en juuri nyt haluaisi. No, saa nähdä.

Vierailija
62/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitin vakkari vetää kurmeeta tuolla summalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä euroa päivässä. Makaronia ja perunaa saat vaikka kuinka paljon, mutta koben härät ja kylmäsavuporot voit ihan sovinnolla jättää sinne kauppaan.

Pihit hintelät köyhät taas täällä. Mites tuota juotteko ikinä mitään muuta kun vettä? Ja laittakaa nyt ihmeessä eriteltynä tui 4 euron budjetti, niin että todella sisältää joka ikisen suupalan ja kulauksen aamiaisesta iltapalaan koko viikon ajalta ainakin.

Vierailija
64/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää hyvin. Kolme kymppiä viikossa, reilu 4e päivässä. Voi tehdä tiukkaa, jos ei yhtään mitään ole kaapeissa alkuvaiheessa, mutta jos on jo jonkinlainen pohjavarustus (mausteita, öljyä, jauhoja, ryynejä, säilykkeitä), niin hyvin tuolla pärjää.

Ottaisin sen koko 30e ja kävisin sillä viikko-ostokset kerralla. Iso keitto ja joku laatikkoruoka, puuroa, halvinta heviä.

Vierailija
65/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä säästämisketjut on hyviä, kiitti ap:lle. Ruoka kallistuu ja näistä löytyy vinkkejä.

Vierailija
66/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä syöt.

Kolmekymppiä per viikko!

Jos asut järven rannalla, niin käyt täydennystä hakemassa järvestä.

Vierailija
67/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten onnistutte tuossa, mulla menee viikossa vähintään 120€ enkä mielestäni törsäile.

Mulla menee 120 per kauppakerta, 6x kuukaudessa, mutta siitä syö 3. Mutta että tiputtaisin 360 euroon per kk.... kyllä itku tulisi loppukuusta.

Mä itken ja köyhäilen entisestään tiukalla budjetilla aina alkukuusta, niin loppukuusta onkin sitten enemmän ruokarahaa.

Vierailija
68/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää turhat valmispaskatuotteet kauppaan eikä wolttaa tms niin riittää hyvin.

Vierailija
69/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Paitsi jos syöt vähän, melko yksipuolisesti, ostat alennuksesta, jätät kaikki herkut pois, syöt sukulaisten luona ilmaiseksi, leivot itse leipäsi ja valmistat itse ruokaa.

Vierailija
70/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee noin 3,9 e per päivä. Sillä ei paljoa ostella. Ryhdy paastoamaan.

Vierailija
71/71 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/arki/halpaa-ruokaa---resepteja-alle-2…

Hyvin riittää, mikäli ei ole tankkeri ja on selvinnyt yläasteen kotitalouden tunneilta.