Mistä te muut isorintaiset ostatte vaatteita?
Lihoin kymmenisen kiloa raskauden myötä ja rinnat kasvoivat vähintään pari kokoa.
Vaatekokoni rintojen kohdalta on siis noin L-XL (40-44) ja muun vartalon kohdalta max M (36-38).
Mistä ihmeestä voi isorintaisena ostaa istuvia, sopivia vaatteita kun kuitenkin vartalo on normaali??
Mistä te muut niitä ostatte?
Muuten sopiva vaate kuristaa aina rintoja eikä pahimmassa tapauksessa edes mahdu rintojen kohdalta päälle, ja rinnoista sopiva vaate taas on jättimäinen kaikkialta muualta.
Olen epätoivoinen, oikeasti. :(
Mentävä varmaan kohta rintaleikkaukseen kun ei huvita pitää ylisuuria kaftaaneja koko ajan.
Kommentit (88)
Kyllä niitä saa, rahalla, maksaa vaan aika paljon. Netistä tilaan , jenkeistä, useita hyviä eri paikkoja, itellä kun on myös jättirinnat
Isot rinnat on ihan normaali asia. Ihmettelen, miksi pidät sitä epänormaalina, kun sanoit, että isot rinnat ja muuten normaali.
Mene Zizziin, niin löydät vaatteita, joihin rinnatkin mahtuvat. Myös Citymarket, Kärkkäinen, Halpahalli, Lindex ja Stockmann ovat kauppoja, joissa on sellaisia vaate kokoja.
Zizzi. Cittari jne.. Curvy sense netissä
Kannatta kokeilla miesten paitoja. Itse isorintaisena ja paljon lihavampana pystyn käyttämään vain miesten väljiä miesten kauluspaitoja näyttääkseni edes jotenkin säädylliseltä. Ap. ei vaikuta olevan vieläkään mikään oikeasti läski ja ennen tuota lihoamistaan ilmeisesti sitten oli hyvinkin laiha. Omalla kohdallani olen ollut aina lihava, enkä vain onnistu laihtumaan. En ole ollut koskaan raskaana.
Jaan ap:n ongelman. Ja mulla just raskaus ja imetys sai rinnat kasvamaan suhteettoman paljon. Ne ei palautuneetkaan kuten muu keho. Nyt on vaatekaappi täynnä rinnoista mahtumattomia vaatteita. Erityisesti mekot on ongelmana kun olisi kiva kesällä sellaisia tyköistuvia pitää.
Ne curvy tms sarjojen vaatteet on useimmiten tarkoitettu lihaville. Siis sellaisille jotka on isoja muualtakin kuin rinnoista. Ei auta mun mekko-ongelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Isot rinnat on ihan normaali asia. Ihmettelen, miksi pidät sitä epänormaalina, kun sanoit, että isot rinnat ja muuten normaali.
Mene Zizziin, niin löydät vaatteita, joihin rinnatkin mahtuvat. Myös Citymarket, Kärkkäinen, Halpahalli, Lindex ja Stockmann ovat kauppoja, joissa on sellaisia vaate kokoja.
Rinnat mahtuu varmasti joo, mutta mitäs sit kun tyköistuvaksi tarkoitettu kotelomekko pussittaa vyötärön ja lantion kohdalta?
Tää on se ongelma näissä Zizzeissä sun muissa isojen ihmisten vaateketjuissa. Helpompaa siis jos olisi iso myös muualta kuin rinnoista tällainen eriparisuus on kaikista haastavinta. Mistäköhän ne kaikki laihat silikonimisut saa vaatteensa ostettua?
Cellbes. Ostanut vuosien ajan vaatteeni sieltä, alusvaatteet myös. Istuvat hyvin ja ovat nättejä, kootkin ovat oikein.
Joo, aina suositellaan näitä zizzejä yms lihavien ihmisten vaateketjuja joissa koot alkaa jostain 42 ja siitä ylöspäin. Rintava ei välttämättä ole sama kuin läski.
Ennen oli bravissimolla oma vaatemerkki joka surullista kyllä lopetti, sieltä tilasin aika paljon. En ole löytänyt vastaavaa.
Isorintainen ei todellakaan ole aina lihava.
E85 muuten pieni ja siro kirjoitti:
Cellbes. Ostanut vuosien ajan vaatteeni sieltä, alusvaatteet myös. Istuvat hyvin ja ovat nättejä, kootkin ovat oikein.
Jos olet pieni ja siro niin liiviesi rinnanympärys ei kyllä silloin pitäisi millään olla 85🤔
Minäkin ostan yläosani miestenvaateosastolta. Miesten paidat kapenee alaspäin ja niissä on tilaa rintojen kohdalla. Ovat myös usein paremman laatuisia kuin naisten vaatteet, paksua puuvillaa eikä mitään tekokuituja niinkuin naisten vaatteet.
Jossei löydy mistään ja se kotelomekko on pakko päälle saada, teettämään sitten vaan ompelijalla.
Tässähän olisi nyt ilmaiseksi bisness idea jollekin yrittäjähenkiselle: laihojen isotissisten ihmisten vaatekauppa.
Oletko tehnyt tissijumppaa? Tisseistäkin läskit lähtee jumppaamalla.
Käytän minimizer-liivejä. Rinnat ovat muutenkin onneksi iän myötä menettäneet kiinteyttään, joten nyt saan ne hyvin litistettyä. Nuorempana oli kyllä kieltämättä haastavaa löytää istuvia vaatteita. Nyt löytyy paremmin ihan omaa kokoani.
Tiesitkö että naisten vaatteiden mitoitus on tuumakoko? Ensin mitataan rinnanympärys ja jätetään sen verran väljyyttä kun vaattella halutaan olevan ja sitten muunnetaan cm -luku tuumiksi jakamalla luku 2.54 :llä
85? Mun liivikoko on 85F, ja en todellakaan ole pieni ja siro vaan 100 kiloinen.
Vierailija kirjoitti:
85? Mun liivikoko on 85F, ja en todellakaan ole pieni ja siro vaan 100 kiloinen.
Ihmiset ovat eri mallisia: T-vartalo, A-vartalo, päärynä, omena jne. Sinun kokosi ei siis kerro toisen koosta mitään.
Alaosan voi ostaa erikseen?
Käytä vaikka vyötä kursimaan ne kaftaanit kasaan vyötärön kohdalta.