Työhakemukseksi riittää sähköposti, jossa lukee vain että "otatteko töihin?"
Silloin työhakuvelvoite on täytetty. Ainakin tän jutun mukaan.
https://yle.fi/uutiset/3-12520826
Uuden lain mukaan työttömän pitäisi hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa, mutta STT:n lähteiden mukaan tätä ei käytännössä valvota millään tavalla. Asiakkaan tehtävä on kertoa TE-toimiston nettisivuilla oma suunnitelma -osiossa, että on näin tehnyt. Asiantuntijan tehtäväksi jää käytännössä toimia kumileimasimena, jos suunnitelma on täytetty.
Toisaalta yhden lähteen mukaan neljän työn hakemisessa ei ole mitään syytä huijata, kun siihen riittävät vaikka lyhyet viestit erilaisiin avoimiin hakemuksiin yritysten nettisivuilla tai sähköposti, jossa lukee "otatteko töihin". Hän ei ole koskaan epäillyt yhdenkään asiakkaan kertomusta työnhausta eikä muista kuulleensa kenenkään työkaverinsa näin tehneen.
Kommentit (8)
Hyvin menee. Voisivat itse palkata niitä työttömiä soittelemaan muille työttömille.
Moi, onko töitä, ala kuulemma sopii Minule. Soitellaan!
Joo tai puhelinsoitto tai jopa käynti yrityksessä kysymässä töitä kelpaa. ja virkailija sanoi että eihän siitä käynnistä jää mitään todisteita että on käynyt niin eivät pysty valvomaan mitenkään.
Linkedinin kautta voi hakea työtä painamalla nappia kaksi kertaa. Vie noin neljä sekuntia.
Ihmettelen niitä jotka tekevät työhakemuksen alustaa uudestaan joka firmaan. Eihän se teidän osaamisenne mihinkään muutu!
itse hakisin töitä ainoastaan eritysosaamista (ei ole) vaativista tehtävistä. kopioisin saman liirumlaarum- hakemuksen joka paikkaan.
velvoite täytetty.
ei 100% varmuudella tule duunia
ai niin, olen jo töissä.
Vierailija kirjoitti:
Moi, onko töitä, ala kuulemma sopii Minule. Soitellaan!
Puhelinnumeroon luonnollisesti pieni näppäilyvirhe.
Laitat standardipohjan ja ajastetun lähetyksen kokoamallesi yhteystietolistalle jossa on 48 työnantajaa. Näin menee 4 hakemusta kuussa ja jokaiselle kerran vuodessa 1, joten ei ole mitään häirköintiäkään.