Valion jäätelöt ihan hirveää kultaa!!!!
Siis on ne jäätelöt karmeaa kuraa nykyään, siis unelmoida enää voi siitä mitä ne ennen oli, eihän niitä nykyään enää voi syödäkään, sen verta pahaa on. Vissiin halvemmalla tehty niin siinä tulos. Oletteko huomanneet saman? Esim trio jäätelö ennen ( joskus vielä 15 vuotta sitten) oli todella hyvää, nykyään ihan alaluokkaista sontaa.
Kommentit (92)
Joku tuossa mainitsi, että Aino jäätelöt on sitä samaa nestleä, eli kuraa mitä nykyään noi pingviinit yms muut. Ihmettelinkin jo tässä, sitä että muistan Aino jäätelöiden olleen todella herkullisia siinä 2006 vuoden aikoihin tai 2008, jotain sitä aikaa kuitenkin. No siis ovat muuttaneet reseptiä, koska Aino jäätelö kun nykyään on pahaa!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle, että tekeekö kukaan valmistaja vanhan ajan vaniljajäätelöä kotimyyntiin- sellaista kermaista, täyteläistä, oikealla vaniljalla maustettua- vai pitääkö alkaa itse tekemään?
jjoitakin vuosia sitten jäätelöautosta sai, mutta en koskaan sitä ostanut. en tiedä onko nykyisin enää listoillaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset jäätelöt on ylipäätään vetisiä ja mauttomia. Itse syön vain Kolmen kaverin lakritsipuikkoja. Kaikki muu on ihan meh
Minun mielestä suurin osa Suomen kaupoissa myytävistä jäätelöistä on liian makeita ja imeliä - ihan liikaa on karkkijäätelöitä. Vaihtoehtona on kyllä hailakkaa tekovaniljaa ja tekomansikkaa, mutta suurin osa on ihmeellisiä ja ällöjä karkin ja jäätelön yhdistelmiä. Ruotsissa on parempi jäätelövalikoima.
Hauskaa 🤣
Froneri tekee ruotsalaistenkin jäätelöt Turengissa.
Lopettanut olen jätskin oston, eivät ole enää jäätelöö vaan jotain ihme
kura vaahtoa. Muutama kymmenen vuotta sitten sai kaupasta oikeata jäätelöä.
Ihan ok on jäätelö. Harvoin syön, kesäaikaan pääosin nekin kerrat.
En elä syödäkseni vaan syön elääkseni niin ei tämmöisiä ongelmia ole.
Tiedän että nyt varmaan iskee salama päähän ja saan ikuisen bannin ja miljoona alapeukkua, mutta tuli nyt mieleen kun aihetta sivutaan. Jos kyllästyttää täysin tämä nykyinen jätskivalikoima ja tuntuu ettei mikään ole enää hyvää, niin kannattaa antaa pari mahdollisuutta kookosmaitoon tehdyille jäätelöille. Esim. lidlissä myydään (muistaakseni) kolmen pakkauksissa ns. magnumin näköistä maidotonta jäätelöpuikkoa (olikohan peräti vielä ns. "magnum manteli"-tyyppinen) joka on tehty kookosmaitoon ja se on tosi hyvää. Missään jumalan nimessä kaikki maidottomat jäätelöt eivät ole hyviä! Mutta oma vahva suositus kookosmaitojäätelöille.
Maistelkaa ihmeessä myös kuuden pakkauksissa ainakin Prismoissa myytävää Mochia. Mangon tai kookoksen makuisia riisitaikinaan käärittyjä pieniä leivosmaisia "jäätelöitä". Maidottomia nämäkin. Hieman tyyriitä ja vähän pieniä, mutta kiva herkkupala jäätelönnälkään ja vähän erilainen kuin kaikki muut iänikuiset.
Anteeksi totaalinen ohis, mutta pitäähän sitä jätskinsyöjien puolia pitää :) kivaa kesää kaikille!
Ne Pingviinit ei oo Valion jäätelöitä!! Jos jollekin on vielä epäselvää.
Ai pingviinit vai? On kyllä, Virossa valmistettu Rainbowkin on todella paljon parempaa. Olen tosissani!
Tarkoitatko Valiota vai Pingviiniä, Pingviini ei ole enää ollut Valiolla moneen vuoteen?
En syö usein pingviinin jäätelöitä, mutta en tykkää niistä uusista Valion jäätelöistäkään koska ne on liian makeita.
Joo, raikkaus on poistunut jäätelöstä. Tympeän ja tunkkaisen makuista. Vaahtoa on kun sulaa. Liian ätläkäksi muuttunut maku.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä myydään hyviä jäätelöitä.
No ainakin kun joskus ostin sieltä jonkinlaisen feikki-Puffetin, ihan pahvilta maistui aitoon Puffettiin verrattuna.
Ollaan kiitollisia ja iloisia ettei niissä taida olla melamiinia kuten kiinassa oli maitotuotteissa aikoinaan.
Hyvä vaniljajäätelö olis tervetullut. En yhtään tykkää näistä karkki/keksi -makujäätelöstä. Uuniomena, turkinpippuri, grillaa, pätkis ym.
Karkki karkkina, keksi keksinä ja jäätelö jäätelönä. Satsaisivat tuotekehittelyn hyvään vaniljajäätelöön! Nyt vaan silmät kiiluen keksivät uusia maluyhdistelmiä ja luulevat et t-lusikallinen yliextraimelää kuraa maistuis ihmisille.
Ottaisivat käyttöön valion 70-80 -lukujen vaniljajäätelöreseptin.
Saisipa vanhan kunnon Bravon suklaa-banaanijäätelön takaisin. Mutta vaikka tulisikin makuna takaisin, rakenne ja suutuntuma olisi kummallinen kuten nykyään on pakettijäätelöissä. Ennen jäätelö suli suussa ohueksi nesteeksi, nyt se on jotain paksumpaa jankkia, kuin sulatettua vaahtomuovia. :(
Maistattavat testauksessa varmaan aina vaan eskari-yläkouluikäisillä. Niillä ei kokemusta hyvästä jäätelöstä. Tykkäävät mitä makeampi, sen parempi.
Kaipaan minäkin sitä vanhaa Topsy-tuuttia takasin. Toffeejätsi ja suklaakastike raitana.
Oli ihanaa. Eikä ällöä.
On se kumma et valmistaja ei kuuntele asiakkaita reseptin suhteen!
Jäätölö :D