Valion jäätelöt ihan hirveää kultaa!!!!
Siis on ne jäätelöt karmeaa kuraa nykyään, siis unelmoida enää voi siitä mitä ne ennen oli, eihän niitä nykyään enää voi syödäkään, sen verta pahaa on. Vissiin halvemmalla tehty niin siinä tulos. Oletteko huomanneet saman? Esim trio jäätelö ennen ( joskus vielä 15 vuotta sitten) oli todella hyvää, nykyään ihan alaluokkaista sontaa.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko Valiota vai Pingviiniä, Pingviini ei ole enää ollut Valiolla moneen vuoteen?
Harhauttavaa markkinointia nimetä jäätelö pingviiniksi kun jäätelössä ei mitään yhteyttä pingviiniin. Oikeen kuvan kanssa kuitenkin.
Lidlin jäätelöissä kuten kekseissä on melkein kaikissa palmuöljyä.
Haluan Wienertuutin takaisin! Ja rommirusinatuutin! Ja La Gala jäätelön rasiassa. ;(
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle, että tekeekö kukaan valmistaja vanhan ajan vaniljajäätelöä kotimyyntiin- sellaista kermaista, täyteläistä, oikealla vaniljalla maustettua- vai pitääkö alkaa itse tekemään?
14. Ingman Creamy Madagaskarin Vanilja, laktoositon, 2,5 pistettä
Vastuullisesti tuotettua aitoa Madagaskarin vaniljaa sisältävä täyteläinen, kermainen ja intensiivisen vaniljainen kermajäätelö on Ingmanin mukaan suomalaisten kuluttajien toiveiden mukaan kehitetty. Raadin mukaan jäätelö oli kuitenkin varsin keskiverto.
Hyvin perusjäätelö, vanhanajan vanilja.
Vähän keinotekoinen vaniljan maku, oudon voinen.
Todella laimea vanilja, oudon höttöinen ja kermainen.
Tällaista myydään ja itse pidän siitä ja mielestäni myös vanilja maistuu. Tosin luulisin, ettei välttämättä ole tarpeeksi kermaista wanhaa havittelevien makuun.. Tästä löytyy tuotetietoja:
https://www.s-kaupat.fi/tuote/ingman-creamy-850ml-madagaskarin-vanilja-…
Nuo ylläolevat kommentit ovat uutuusjäätelöiden arvostelusta kyseisestä tuotteesta vuodelta 2017: silloin ilm. tullut markkinoille. Itse olen tosiaan jo vuosia ostanut ja yleensä syön jonkin pienen lisukkeen (esim. omatekemät rommirusinat) kanssa, mutta paljaaltaankin menee.
Ärsyttää pahvipakkaukset, kai ympäristöhörhöilyä. Muovia pitäs olla.
Mistähän johtuu, että esim. vanhanajan vanilja (paketissa, olikohan Valion) on ihan kuin pehmistä? On pakko laittaa pakkaseen ennen syömistä, tuntuu haihtuvan pois. Eikä kyseessä tällainen hirmuhelle, kun sitä ostin. Vettäkö niihin lisätään?
Kantsii ostaa lidlin minttu-buffetteja. Pesee valion kuran mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle, että tekeekö kukaan valmistaja vanhan ajan vaniljajäätelöä kotimyyntiin- sellaista kermaista, täyteläistä, oikealla vaniljalla maustettua- vai pitääkö alkaa itse tekemään?
3 Kaveria.
3 kaverilla ei ole " tavallista" vaniljajäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, raikkaus on poistunut jäätelöstä. Tympeän ja tunkkaisen makuista. Vaahtoa on kun sulaa. Liian ätläkäksi muuttunut maku.
Joo, toi on muuten totta! Raikkaus on mennyttä, ja se on niin tahmeaakin se jäätelö nykyään, sulaakin jotenkin oudosti. Ei edes vaikuta jäätelöitä. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää pahvipakkaukset, kai ympäristöhörhöilyä. Muovia pitäs olla.
Pahvipakkaus on edullisempi ja kevyempi. Muovirasiajäätelöt ovat siksi kalliimpia.
Ohis aloitukseen. Onko kukaan samaa mieltä, että myös pehmisjäätelö, mitä saa jäätelökiskoilta ostettua, on nykyään tosi vesimäistä ja jotenkin mautonta. Ihan perus vanilja tai suklaa.
On kyllä porukka aivan pihalla kaikesta. Melkein 20 vuotta sitten Nestlelle myytyä pingviiniä luullaan valion tuotemerkiksi, 10 vuotta sitten unileverille myytyä ingmannin jäätelötoimintaa luullaan vieläkin ingmanniksi.
Valtaosa jäätelöistä, mitä Suomessa myydään on joko Froneri Finlandin (Nestlén omistama) tai Unileverin tuotantoa. Suurin osa näistä on vetistä roskaa, joka ei ole kermaa nähnykään. Fazerin tuotteet kuuluu myös Froneri Finlandin tuotantoon. Pienempiä tuottajia on sitten 3 kaveria, Valio jäätelöfabriikki, Suomisen maito (näillä esim Jymy jäätelöt), Suomen jäätelö nyt ainakin. Sitten noita ulkomaalaisia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että esim. vanhanajan vanilja (paketissa, olikohan Valion) on ihan kuin pehmistä? On pakko laittaa pakkaseen ennen syömistä, tuntuu haihtuvan pois. Eikä kyseessä tällainen hirmuhelle, kun sitä ostin. Vettäkö niihin lisätään?
Oon ihmetellyt samaa. Jäätelö ei ole kovaa vaikka on 18 pakkasasteessa. Mitä on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis piti lukea otsikossa kuraa🤣🤣🤣🤣🤣
No onpa joo tosi hauskaa, ettei ihminen osaa lukea omia tuotoksiaan.
No onpa joo tosi hauskaa, että ketjuun eksyi heti yks tiukkapipoinen tosikkokin.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä porukka aivan pihalla kaikesta. Melkein 20 vuotta sitten Nestlelle myytyä pingviiniä luullaan valion tuotemerkiksi, 10 vuotta sitten unileverille myytyä ingmannin jäätelötoimintaa luullaan vieläkin ingmanniksi.
Valtaosa jäätelöistä, mitä Suomessa myydään on joko Froneri Finlandin (Nestlén omistama) tai Unileverin tuotantoa. Suurin osa näistä on vetistä roskaa, joka ei ole kermaa nähnykään. Fazerin tuotteet kuuluu myös Froneri Finlandin tuotantoon. Pienempiä tuottajia on sitten 3 kaveria, Valio jäätelöfabriikki, Suomisen maito (näillä esim Jymy jäätelöt), Suomen jäätelö nyt ainakin. Sitten noita ulkomaalaisia vielä.
Pitääköhän tuo kaava paikkansa monessakin asiassa? Kaikki mitä myydään isoille monikansallisille jäteille, tulee markkinoille "takasin" huonolaatuisempana! Tieverkostosta myyty osa, ja niinhän siinä kävi että tiet Suomessa surkeassa kunnossa, terveydenhuollossa kun pyörii isot jättifirmat niin vituiks ihan se menee. Lista on loputon. Näinköhän se on?
Tehkää itse. Ei tartte jäätelökonetta vaan kondensoitua maitoa ja kermaa, maustaminen oman maun mukaan. Netistä löytyy ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisivat käyttöön valion 70-80 -lukujen vaniljajäätelöreseptin.
ei voi koska silloin siinä olisi voita ja sokeria ja joku Hannu Perttu-Liisa voi saada reiän hampaaseen.
Maailman onnellisin kansa, suomalaiset, syövät mutavedestä tehtyä ja kalkkijauheella valkoiseksi värjättyä jäätelöä 😂. Ja sekin on kallista. Jäätelö oli hyvää esimerkiksi 80-luvulla, ja se oli tehty hyvistä raaka-aineista, ja kaikilla oli siihen varaa.
Mikä toimenpide on riittävä, että heräätte? Jos joku vaikka kalauttaa teitä lekalla päähän, niin että puoli pää on moskana, ja heräätte teholla, ja toteatte että toikin nyt oli jotain merkillistä, en tiedä. Niin eihän tuosta elämäntavasta ja suhtautumisesta ympäristöön tule mitään.
Normaali pingviini kevyt vaniljajäätelö. Siihen kaveriksi oman maun mukaan mansikoita, kinuskikastiketta, mitä haluaa. On hyvää.