vihaan koiria
Onko pyhäinhäväistys sanoa näin? Tuntuu että kaikkea muuta saa kritisoida ihan vapaasti mutta näitä kirppusäkkejä ei. Auta armias jos vääränkin sanan sanot niin välit katkee.
Ottaa päähän ku käy pitkästä aikaa kylässä jonku luona ja halaa ni nää rakit hyppii ja haukkuu väliin (useita kokemuksia on). Jos grillailet tai kahvittelet kyläs ni nää elukat kerjää ja vaatii itelleen.
Kaduilla haukkuu ku raivohullut, oon joutunu bussipysäkkiäkin vaihtaa ku viereises talos piski pitää showta. Ja näille pitäs sit viel lässyttää ja lellitellä ku pikkuvauvalle.
Mul ei ole koiraa eikä tuu
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koira. En minäkään pidä sinusta.
Koiraksi olet harvinaisen hyvin koulutettu ku osaat kirjoittaa
Harvinaisen tyhmä koiranonmistaja.
Kannatan koiraveron palauttamista ja pissalirujen katoamista katukuvasta!
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan miehiä ja juuri siksi minulla on koiria :)
Mahdollisimman isolla makkaralla varustettu tietenkin. Kyllä ihmistyyppisi tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan sekä koirien (ja yleensäkin eläinten) vihaajia että koiranomistajia, jotka ottavat koiria vaikka ovat täysin kyvyttömiä ja haluttomia huolehtimaan niistä kunnolla.
Juuri näin ja lihava koira on kaltoinkohtelun varmin tunnusmerkki.
Koirat itsessään on ihan jees, niiden omistajat pilaavat niiden maineen ja tämän vuoksi minäkin leimaudun koira vihaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sama 😁 jos kaikki miehet vaihtais koiriin, ei olisi maailmas mitään ongelmia, väki v a l t a a ja so t ia.
Näin hoitoalan töissä olleena, en ymmärrä miksi koiran omistajien mielestä on ok tuoda koiransa töihin. "Esimies sanoi että tämä on ok". Ehkä joo sanoi, mutta kukaan ei meiltä työkavereilta kysynyt. Olen allerginen ja koiran haju saa minut pahoinvoivaksi. Pakko teeskennellä ja rapsuttaa ja läsyttää, ettet leimaudu psykopaatiksi. En vaan pidä siitä että joku pyörii jaloissa, haukkuu ja haisee kun olen töissä, ja allergian hoito vielä asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Näin hoitoalan töissä olleena, en ymmärrä miksi koiran omistajien mielestä on ok tuoda koiransa töihin. "Esimies sanoi että tämä on ok". Ehkä joo sanoi, mutta kukaan ei meiltä työkavereilta kysynyt. Olen allerginen ja koiran haju saa minut pahoinvoivaksi. Pakko teeskennellä ja rapsuttaa ja läsyttää, ettet leimaudu psykopaatiksi. En vaan pidä siitä että joku pyörii jaloissa, haukkuu ja haisee kun olen töissä, ja allergian hoito vielä asia erikseen.
No luulis aikuisen pystyvän sanomaan esim allergiasta, ihan ymmärrettävä syy, miksi koirat voisi jättää kotiin. Miksi esität muuta?! Äly hoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisimman isolla makkaralla varustettu tietenkin. Kyllä ihmistyyppisi tiedetään.
Hän on valitettavasti allerginen makkaralle.
Vihaan koiria kolmesta syystä:
1. Haisevat todella pahalle. Kaikkien koiranomistajien joiden luona olen käynyt, asunto haisee vastenmieliseltä jos koiraa pidetään sisällä. Autosta puhumattakaan.
2. Omistajat paskattavat/kusettavat niitä jatkuvasti pihojen kulkuväylillä, toisten ovien eteen, jalkakäytäville
3. Saastuttavat 5-10tkm/v ajavan autoilijan verran ruoantuotannon takia, mutta silti tästä hupisaastuttamisesta ei tarvi maksaa ilmastoveroja
"A 2019 study reported that the average Dutch dog’s carbon emissions just for food were up to 1.4 tonnes "
https://www.independent.co.uk/climate-change/opinion/pets-uk-ownership-…
"while an average-size dog emits 770 kg" (artikkeli 7/2021)
https://klima.com/blog/how-to-cut-your-pet-carbon-footprint-for-the-cli…
Mielestäni koirille pitäisi laittaa 300-500€/v vero jolla osittain puhdistetaan jalkakäytäviä jne ja osittain hillitsisi ilmastonmuutosta.
Hukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulis aikuisen pystyvän sanomaan esim allergiasta, ihan ymmärrettävä syy, miksi koirat voisi jättää kotiin. Miksi esität muuta?! Äly hoi.
Haluatko itse oll se vihattu silmätikku töissä joka esti mamman pikku murusen töihin pääsyn ja nyt se joutuu olemaan ihan yksin. Ja olin tuolloin ensimmäisessä työpaikassa ja melko nuori. Muualle kun mennyt uutena, sama homma, mutta alappa nyt uutena nillittämään pidetystä "työkaverista" ei se aikuisenakaan ole aina niin helppoa. Olen joskus sanonut ääneen etten pidä koirista ja tosiaan minuun on suhtauduttu kuin psykopaattiin sen jälkeen.
Onko kukaan syönyt koiranlihakeittoa. Joku vanha mummo on täällä kertonut sota-ajan lapsuudenkokemuksistaan, joihin kuului kissanlihakeitto. Koirista ei kukaan ole puhunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan syönyt koiranlihakeittoa. Joku vanha mummo on täällä kertonut sota-ajan lapsuudenkokemuksistaan, joihin kuului kissanlihakeitto. Koirista ei kukaan ole puhunut mitään.
Kun nälänhätä käy riittävän suureksi päätyvät kaikki elämet pataan. Näin on aina käynyt. Nyt voi maha täynnä hurskatsella, että en minä ainakaan voisi. Vaan kun vaihtoehtona on nälkäkuolema tai mirrikeitto niin valinta kallistuu mirrikeiton puoleen.
Kuka sinua uhkailee koiranomistamisella? Erikoinen tuttavapiiri sinulla.
Itse olen koiranomistaja ja ne koirat ovat MINUN iloni, en minä ole hankkinut niitä siksi että muiden pitäisi niistä tykätä. Eli jos joku ei pidä koirista, hän ei pidä. Mitään tekemistä pyhäinhäväistyksen kanssa sillä ei ole. Toki vaadin koiriltani käytöstapoja, pihalla ei huudeta ja muita ihmisiä ei häiriköidä. Mutta kenenkään ei tarvitse niistä pitää.
Minulla on koira ja pyrin tarpeen mukaan huomioimaan muut. Tiedostan, etteivät monet pidä koirista ja jopa pelkäävät niitä. Ei tarvitse pitää samoista asioista. Mutta toki hämmästyttää, jos joku muu pitää itseään niin paljon tärkeämpänä, että täytyy ehdoin tahdoin nollata minun valintojani tai ilojani. Jos ei pidä koirista, voidaan tavata ilman koiraa muualla. Ei tarvitse raahata sitä joka paikkaan. Muita emme häiritse. Mutta odotan vastavuoroista huomaavaisuutta ja tylyt ja itsekkäät ihmiset saavat meidän puolesta olla. Ei ole syytä haukkua (heh) koiria tai minua vaan koska emme jaa samoja arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Osittain ymmärrän Ap:tä. Itsekin olen astunut muutaman askeleen koiraihmisestä koirien vihaajaksi.
Syynä tähän ovat nykyisin kaikkialla esiintyvät sekopäiset ja mielipuoliset hurtat.
Aivan järjetön haukkuminen ja mielipuolinen ulina ja vinkuminen 24/7 vailla ainuttakaan järjellistä syytä, sekopäinen pyöriminen hihnassa kuin järkensä menettäneenä sekä hyökkäily kaikkea liikkuvaa kohtaan.
Ja tätä kaikkea hulluutta omistajat vaan katsovat hymyillen ja selkeästi ylpeinä oman kullannupun sekoilusta.
Ei pienentäkään aikomusta kieltoon tai pyrkimykseen estää koirien mielipuolista toimintaa.
Ja tälle ei voi mitään, ei kiinnosta poliisia, ei kiinnosta eläinsuojelua.
Jollain ihmisellä on sitten mitta täyttynyt ja hän on hoitanut ongelman itse pois päiviltä, kun kukaan muu ei häntä auttanut. Tästä häntä on vielä sitten oikeudessa rangaistu.
Muutenkin Suomessa suuren enemmistön täytyy elää kaikkien kahjujen oikeuksien mukaan.
En oo koskaan nähnyt tuommoista koiraa O___O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osittain ymmärrän Ap:tä. Itsekin olen astunut muutaman askeleen koiraihmisestä koirien vihaajaksi.
Syynä tähän ovat nykyisin kaikkialla esiintyvät sekopäiset ja mielipuoliset hurtat.
Aivan järjetön haukkuminen ja mielipuolinen ulina ja vinkuminen 24/7 vailla ainuttakaan järjellistä syytä, sekopäinen pyöriminen hihnassa kuin järkensä menettäneenä sekä hyökkäily kaikkea liikkuvaa kohtaan.
Ja tätä kaikkea hulluutta omistajat vaan katsovat hymyillen ja selkeästi ylpeinä oman kullannupun sekoilusta.
Ei pienentäkään aikomusta kieltoon tai pyrkimykseen estää koirien mielipuolista toimintaa.
Jollain ihmisellä on sitten mitta täyttynyt ja hän on hoitanut ongelman itse pois päiviltä, kun kukaan muu ei häntä auttanut. Tästä häntä on vielä sitten oikeudessa rangaistu.
Muutenkin Suomessa suuren enemmistön täytyy elää kaikkien kahjujen oikeuksien mukaan.
En tiedä, onko koronabuumi lisännyt tällaista ilmiötä kuten puhutaan. Mutta uutena koiranomistajana olen kyllä hämmentynyt, miten paljon eri tavoin reagoivia koiria tulee vastaan. En ole aiemmin edes ajatellut, saati nähnyt, suu vaahdossa päälle yrittäviä isoja koiria. Pikkukoirat nyt monet räpyttää ja se on ennenkin nähty. Oma koira ei provosoi tai reagoi. New fear unlocked.
Koirat haisee, kuolaa, piereskelee. Ulkona syövät ja pyörivät ulosteessa. Sitten kun olet kylässä tunkevat kuononsa sun jalkoväliin ja kahvipöydässä lautaselle. Omistaja vaan ihastelee ja antaa pusuja koiralleen, yööööks!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko koronabuumi lisännyt tällaista ilmiötä kuten puhutaan. Mutta uutena koiranomistajana olen kyllä hämmentynyt, miten paljon eri tavoin reagoivia koiria tulee vastaan. En ole aiemmin edes ajatellut, saati nähnyt, suu vaahdossa päälle yrittäviä isoja koiria. Pikkukoirat nyt monet räpyttää ja se on ennenkin nähty. Oma koira ei provosoi tai reagoi. New fear unlocked.
Lisään vielä, että pari ollut irrallaan ihan lähiössä, on vaihdettu suuntaa siinä vaiheessa kun omistaja alkanut huhuilla omansa perään.
Sama täällä. Itsellä on ollut kissoja jotka tekevät tarpeensa siististi lastikkoon.
Mikä oikeus koirien on virtsata kadulle kolme kertaa päivässä? Eikä edes yhteen kohtaan vaan oikein säästellä ja kusta koko kaupunki? Kyllä on kivijalkakauppiaat iloisia! Ja ihmiset istuu puistoissa nurmikolla, mihin on kustu tuhansia kertoja kolme kertaa päivässä. Plus kerätty ulosteet jotenkuten. Kiva lastenkin siellä heittää kuperkeikkaa!
Koirat kuuluu maalle koirankoppiin tai metsälle. Ei kaupunkiin. Ja koiravero takaisin!