Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikiel Sirviö kokee vähemmistöstressiä koko ajan, käsitteitä tuntemattomat ihmiset ahdistavat

Vierailija
01.07.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12517748

Mitä enemmän Rikiel Sirviö on avoin itsestään, sitä useammin hän löytää itsensä kysymystuokiosta muiden kanssa. Hän kertoo kokevansa vähemmistöstressiä kellon ympäri.

Monilta tuntuu unohtuvan, että en ole enemmistön kävelevä tietokirja, olen vain ihminen. Kysymykset omista asioistani eivät haittaa, kunhan minulta on siihen lupa. Voi kuitenkin närkästyttää, väsyttää ja tuottaa lisää vähemmistöstressiä, jos pitää avata käsitteitä, jotka voisi helposti googlata ja joihin en itse haluaisi vastata.

Kommentit (188)

Vierailija
21/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimikriisi🤣 Mä en kestä. Hanki hirviö vai mikä vittttu nyt oletkaan vaikka harrastus.

Vierailija
22/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas niin helvetin uniikkia :D

MUUNSUKUPUOLINEN RIKIEL :D

KATSOKAA MINUA MINÄKIN HALUAN EROTTUA JOUKOSTA :D

Nimenomaan. "Minun identiteetti, minun seksuaalisuus, minun kokemukset, minä minä minä..." Miten joku viitsii olla noin kiinnostunut itsestään?

Olen itse vm 1975 homo, eli ajat oli kovat, mutten minä sitä ajatellut teininä joka Jumalan minuutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kun aloin kyseenalaistaa omaa sukupuoli-identiteettiäni, etsin ja janosin tietoa siitä, millaisia identiteettejä on olemassa, kuvailee sotkamolainen Rikiel Sirviö."

Mulle ei yhtään käy järkeen tällainen identiteettien shoppailu, että pitää erikseen etsimällä etsiä jotain erilaisia identiteettejä ja sitten kiinnittää itsensä johonkin kymmenistä mikroidentiteeteistä. Sukupuolesta on tullut kuin oma alakulttuurinsa - siinä missä ennen oli rokkareita, punkkareita ja emoja niin nyt on muusu, femme, demi, questioning ym. Mikrolabeleita ja niitä märehditään päivät pitkät ja ahdistutaan ja koetaan ettei olla olemassa, kun joku ei näe henkilön näkymättömiä identiteettejä. Miksi ei voi vaan olla ihan omanlaisensa nainen tai mies. Nainen/mies ei kerro mistään muusta kuin siitä millaiset sukupuoliominaisuudet ihmisellä on, mitään rooleja ei tarvitse noudattaa, voit tehdä mitä haluat ja pukeutua miten haluat. Ei tarvitse ilmoittautua muusuksi että voi ottaa lävistyksen nenään ja värjätä hiukset shokkiväreillä.

Vierailija
24/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitten pitäisi miettiä jotain hyödyllistä oman itsekkään identiteettinsa sijaan. 

Vierailija
25/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä kuullutkaan tämmösestä Rikielistä, olkoon vaikka pahvilaatikko. Ei kiinnosta.

Vierailija
26/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen luin myös jostain tyypistä joka oli näitä muunsukupuolisia, ei ollut kuulemma nainen eikä mies, eikä edes mitään siltä väliltä. Nainen se biologisesti oli. En löytänyt enää juttua, mutta taisi olla jonkinlainen artisti. Siinä oli jotain ettei ollut edes tajunnut olleensa kaapissa, kunnes joku kaverinsa oli julistanut olevansa muunsukupuolinen. Ensin oli ajatellut että okei, noinkin voi olla, mutta mä en oo, mutta sitten oli pikkuhiljaa tajunnut että hetkinen, joo, toihan sopii muhunkin, mäkin oon muunsukupuolinen. Tuli vaan mieleen että varmasti aika suuri osa noista on vaan mieleltään epävakaita. Se sentään ymmärsi sen että tämä saattaa olla ihmisille vaikea ymmärtää, taisi olla itselleenkin.

Löysin kyseisen uutisen, tämä tyyppi onkin siis se artisti joka tunnettiin aiemmin nimellä Ronya ja sillä oli ihan hyvä biisikin, Hyperventilating. Nyt kulkee nimellä New Ro. Näköjään hurahtanut näihin sukupuolijuttuihin.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iltale…

Vierailija
27/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Cis: termi kuvaa sitä, että henkilön sukupuoli-identiteetti ja sukupuolen ilmaisu ovat hänelle syntymässä määritellyn sukupuolen ja siihen kulttuurissa yleensä liitettyjen odotusten mukaiset"

Mitkä odotukset, voiko joku selventää? Mitä odotuksia esim. cis-naisia kohtaan on? En vittuile, tahdon oikeasti tietää.

Vierailija
28/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen luin myös jostain tyypistä joka oli näitä muunsukupuolisia, ei ollut kuulemma nainen eikä mies, eikä edes mitään siltä väliltä. Nainen se biologisesti oli. En löytänyt enää juttua, mutta taisi olla jonkinlainen artisti. Siinä oli jotain ettei ollut edes tajunnut olleensa kaapissa, kunnes joku kaverinsa oli julistanut olevansa muunsukupuolinen. Ensin oli ajatellut että okei, noinkin voi olla, mutta mä en oo, mutta sitten oli pikkuhiljaa tajunnut että hetkinen, joo, toihan sopii muhunkin, mäkin oon muunsukupuolinen. Tuli vaan mieleen että varmasti aika suuri osa noista on vaan mieleltään epävakaita. Se sentään ymmärsi sen että tämä saattaa olla ihmisille vaikea ymmärtää, taisi olla itselleenkin.

Löysin kyseisen uutisen, tämä tyyppi onkin siis se artisti joka tunnettiin aiemmin nimellä Ronya ja sillä oli ihan hyvä biisikin, Hyperventilating. Nyt kulkee nimellä New Ro. Näköjään hurahtanut näihin sukupuolijuttuihin.

Viisukuplassa 2021 haukkui Viron edustajaa, koska oli "tylsä cis-heteromies, ei mitään kiinnostavaa"...

Vierailija
29/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerron jatkuvasti märkivästä syylästäni peräaukossani kaikille. Kaikille, kaikissa aineissa ja f2f.

Koen ahdistusta ja stressiä 24/7 kun sitten ihmiset kyselevät siitä. En minä ole mikään anussyylien erikoisasiantuntija!

Väsyttää ja ärsyttää!

Vierailija
30/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä tyypeistä tulee aina mieleen Pikku Britannian the only gay in the village.

Vierailija
31/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä se sukupuolisuus on monille se ainoa mitä ne miettii eikä ne osaa olla ihmisiä vaan sukupuolia

Vierailija
32/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Cis: termi kuvaa sitä, että henkilön sukupuoli-identiteetti ja sukupuolen ilmaisu ovat hänelle syntymässä määritellyn sukupuolen ja siihen kulttuurissa yleensä liitettyjen odotusten mukaiset"

Mitkä odotukset, voiko joku selventää? Mitä odotuksia esim. cis-naisia kohtaan on? En vittuile, tahdon oikeasti tietää.

Nykyäänhän nimenomaan ei saa olla odotuksia.

Vierailija
33/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisukuplassa 2021 haukkui Viron edustajaa, koska oli "tylsä cis-heteromies, ei mitään kiinnostavaa"...

Ylläri. Tuota juuri mietinkin, että eihän sitä nyt varmaan tänäpäivänä voi enää olla vakavasti otettava taiteilija, jos on vaan tylsä cis-hetero. Soooo laast seasoon. Odotan sitä päivää kun nämä hömpötykset luokitellaan mielenhäiriöiksi. En valitettavasti ole hirveän toiveikas.

Jutussa kerrottiin vielä näin:

"Stanley on pohtinut, mitä pronomineja käyttäisi mahdollisen lapsensa kanssa. Tällä hetkellä mahdolliselta tuntuu vaihtelu sukupuolitettujen honin ja hanin tai hen ja shen sekä neutraalien theyn ja henin välillä, lapsesta ja hänen tarpeistaan riippuen."

Kuinka sekaisin mahtaisi lapsiparka olla. Todella itsekästä ajattelua.

Vierailija
34/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia yhteiskunta on nöyrtynyt tällaisen joukkopsykoosin edessä? Kaikilla täytyy olla oikeus määrittää oma sukupuoli-identiteettinsä, oikein kannustetaan siihen. "Mä oon nainen mutta en koskaan tykännyt prinsessaleikeistä enkä viihdy hameissa, mä en siis ookaan nainen, vaan jotain tosi vaikeasti määriteltävää." Kuka tästä hyötyy ja miten? Ennen noita sanottiin vaan tomboyksi, eikä kukaan sekoittanut sitä sukupuoleen. Ihmisillä on eri tyylejä ja kiinnostuksen kohteita, ei sillä ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.

Vierailija
35/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että haluaa lapsia miehen kanssa ja on kiinnostunut miehistä, noin alkuun tulee mieleen.

Vierailija
36/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan ei ole mitään pronominiongelmaa. Varmaan harmittaa näitä kovasti.

Vierailija
37/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että haluaa lapsia miehen kanssa ja on kiinnostunut miehistä, noin alkuun tulee mieleen.

Eli kaikki velat on sitten jotain muuta kuin cis-naisia? 

Vierailija
38/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki velat on sitten jotain muuta kuin cis-naisia? 

Siis, minä, joka tuossa yllä yritin vastata, olen vela ja cis. Sehän siinä onkin, että cis-naisetkaan eivät mahdu cis-naisen muottiin. 

Vierailija
39/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia yleensä selviää kun katsoo haaroväliä että mikä värkki siellä on.

Kehityshäiriöt ei ole sukupuolia.

Vierailija
40/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näille lapsille on opettanut, että he ovat jotenkin erityisiä? Ja kuka on opettanut, että miesidentiteetti on kapea ja pieni, muunsukupuoliset voivat olla juuri sellaisia kuin haluavat?

seta?