Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikiel Sirviö kokee vähemmistöstressiä koko ajan, käsitteitä tuntemattomat ihmiset ahdistavat

Vierailija
01.07.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12517748

Mitä enemmän Rikiel Sirviö on avoin itsestään, sitä useammin hän löytää itsensä kysymystuokiosta muiden kanssa. Hän kertoo kokevansa vähemmistöstressiä kellon ympäri.

Monilta tuntuu unohtuvan, että en ole enemmistön kävelevä tietokirja, olen vain ihminen. Kysymykset omista asioistani eivät haittaa, kunhan minulta on siihen lupa. Voi kuitenkin närkästyttää, väsyttää ja tuottaa lisää vähemmistöstressiä, jos pitää avata käsitteitä, jotka voisi helposti googlata ja joihin en itse haluaisi vastata.

Kommentit (188)

Vierailija
1/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä saatanan paska loppuu?

Vierailija
2/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa blaa blaa. Ei näitä jaksa enää kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tämä saatanan paska loppuu?

Sillä hetkellä kun lakkaat jauhamasta siitä ja vastaamasta joka lankaan joka sitä käsittelee

Vierailija
4/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas niin helvetin uniikkia :D

MUUNSUKUPUOLINEN RIKIEL :D

KATSOKAA MINUA MINÄKIN HALUAN EROTTUA JOUKOSTA :D

Silti annat sille huomiota, vastaat lankaan jne?

Vierailija
5/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkamo.

Vierailija
6/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi siitä omasta sukupuolesta ja seksuaalisuudesta pitää sitten ihan koko ajan jauhaa? Stressiä tulee meille muillekin, kun koko ajan joutuu altistumaan tälle vähemmistöpaskalle. Ei voisi vähempää kiinnostaa teidän panit eikä muunsukupuolisuudet.

Vierailija
7/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi siitä omasta sukupuolesta ja seksuaalisuudesta pitää sitten ihan koko ajan jauhaa? Stressiä tulee meille muillekin, kun koko ajan joutuu altistumaan tälle vähemmistöpaskalle. Ei voisi vähempää kiinnostaa teidän panit eikä muunsukupuolisuudet.

Mitä stressiä se muka aiheuttaa muille? Jos ei kiinnosta, miksi kommentoit ja luet näitä ketjuja?

Vierailija
8/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin kyseenalaistaa omaa sukupuoli-identiteettiäni, etsin ja janosin tietoa siitä, millaisia identiteettejä on olemassa.

Toivottavasti tää auttaa

https://twitter.com/libsoftiktok/status/1536088148719161345

https://twitter.com/libsoftiktok/status/1524492898774884353

https://twitter.com/libsoftiktok/status/1542345092626665472

Vierailija
9/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näille lapsille on opettanut, että he ovat jotenkin erityisiä? Ja kuka on opettanut, että miesidentiteetti on kapea ja pieni, muunsukupuoliset voivat olla juuri sellaisia kuin haluavat?

Vierailija
10/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näille lapsille on opettanut, että he ovat jotenkin erityisiä? Ja kuka on opettanut, että miesidentiteetti on kapea ja pieni, muunsukupuoliset voivat olla juuri sellaisia kuin haluavat?

Eiköhän se ole etupäässä some ja netti, mistä vaikutteita nykypäivänä imetään.

Vierailija
11/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloin kyseenalaistaa omaa sukupuoli-identiteettiäni, etsin ja janosin tietoa siitä, millaisia identiteettejä on olemassa.

Toivottavasti tää auttaa

https://twitter.com/libsoftiktok/status/1536088148719161345

https://twitter.com/libsoftiktok/status/1524492898774884353

https://twitter.com/libsoftiktok/status/1542345092626665472

Me kaikki tiedämme, että lintuja ei oikeasti olemassa, ne on koneita, joilla meitä seurataan. Siksi on outoa ottaa omakseen koneen identiteetti!

Olen aina tiennyt, että en ole nainen, oikeasti olen puutarhakeinu.

Vierailija
12/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyllinen taantumus näyttää olevan kiistaton tosiasia. Johtuu todennäköisesti siitä, ettei ihmisen enää tarvitse taistella selviytyäkseen tai saavuttaakseen jotain elämässä, joten aivoja ei tarvitse täydellä kapasiteetilla.

Vierailija
13/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on nykyään hirveästi aikaa miettiä itseään. Minäminäminä.

Vierailija
14/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä hetkellä en ole olemassa vaan Suomen valtio näkee minut naisena."

Erikoinen tulkinta. Milloin hänen olemassaolonsa tarkalleen lakkautettiin?

Vierailija
15/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muista ainuttakaan kertaa, jolloin olisin spontaanisti joutunut tilanteeseen, jossa seksuaali-identiteettini olisi ollut keskustelunaiheena. Tuota ei vaan normaalisti tapahdu, ellei siihen itse anna aihetta.

Jääköön seksuaali-identiteettini tälläkin kertaa ruotimatta :)

Vierailija
16/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en muista ainuttakaan kertaa, jolloin olisin spontaanisti joutunut tilanteeseen, jossa seksuaali-identiteettini olisi ollut keskustelunaiheena. Tuota ei vaan normaalisti tapahdu, ellei siihen itse anna aihetta.

Jääköön seksuaali-identiteettini tälläkin kertaa ruotimatta :)

Mua ainakin on nuorempana useastikin haukuttu homoksi.

Vierailija
17/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen luin myös jostain tyypistä joka oli näitä muunsukupuolisia, ei ollut kuulemma nainen eikä mies, eikä edes mitään siltä väliltä. Nainen se biologisesti oli. En löytänyt enää juttua, mutta taisi olla jonkinlainen artisti. Siinä oli jotain ettei ollut edes tajunnut olleensa kaapissa, kunnes joku kaverinsa oli julistanut olevansa muunsukupuolinen. Ensin oli ajatellut että okei, noinkin voi olla, mutta mä en oo, mutta sitten oli pikkuhiljaa tajunnut että hetkinen, joo, toihan sopii muhunkin, mäkin oon muunsukupuolinen. Tuli vaan mieleen että varmasti aika suuri osa noista on vaan mieleltään epävakaita. Se sentään ymmärsi sen että tämä saattaa olla ihmisille vaikea ymmärtää, taisi olla itselleenkin.

Vierailija
18/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat ympärihulluja kaikki. Biologia on mitä on, pää ratkaisee.

Vierailija
19/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa Sirviö olla aikamoinen hirviö.

Vierailija
20/188 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vamma, joka näkyy ulkoisesti ja sanon sadan prosentin varmuudella että olen saanut kuulla ja kärsiä siitä miljoona kertaa enemmän kuin tuo lumihiutale enkä kuitenkaan joka paikassa huuda kuinka minut pitää huomioida ja kuinka hemmetin erityinen olen. Mielestäni tuo on äärettömän etuoikeutettu nuori. Ja voisi lopettaa tuon toisten syyllistämisen ja kasvaa aikuiseksi. Me kaikki joudumme. Elämä on tällaista. Jokainen on jollain tavalla vähemmistössä.