Inssi marraskuussa
Moi kaikki!
Mulla on eka inssi marraskuun alussa jos kaikki menee hyvin. Aloitan clomikuurin luultavasti ensi viikolla, kunhan ne menkat vaan tulevat ajallaan.
Lapsettomuutta takana n. 2 vuotta ja nyt sitten aloitamme vihdoin hoidot. Mulle tehty verikokeet, ultra ja läpäisykoe, ja kaiken pitäisi olla OK. Miehen simpat todella huonolaatuisia, vain 7 % " oikeanmuotoisia" ja liikkuvuus erittäin heikko.
Onko teillä kokemusta onko inssillä millaiset mahdollisuudet tulla raskaaksi kun tilanne on tämä ? Kertokaa muutenkin inssikokemuksia, miltä se tuntuu, onko kivuliasta ? Laitetaanko aina irrotuspiikki vai pitääkö itse tikuttaa ovista ? Miten pian inssin jälkeen selviää onko raskaana ? Ja tähän liittyen, olen lukenut tätä palstaa ja täällä puhutaan pp päivistä (ilmeisesti piinapäivä, vai?), miten ne lasketaan ?
Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista =).
Kommentit (215)
Peukkuja Elliidalle! Milloin sinun on määrä tehdä testi? Minun on vielä odotettava lauantaihin. Odottavan aika on pitkä... :o) Kumpa nyt vihdoinkin tärppäisi meille kummallekin. bd
Yavanna! Tsemppiä myös sinulle!
Mä taidan jäädä yksin tänne piinailemaan, koska mulla verikoe on vasta viikon päästä perjantaina, eli 8.12.
En usko ollenkaan plussaan, joten en oikeasti piinaile ollenkaan. Hoito venyi niin pitkäksi ja jouduin pistelemään Pregnyliä paljon kauemmin kuin ennen, yhteensä 14 päivää. Saattoi olla että kohdun limakalvo oli jo vähän rappeutunut kun munikset vihdoin tajusivat kasvaa.
Ilman Lugeja täti olisi varmaan jo pyyhkäissyt paikalle.
Onko sulla jotain oireita?
Oireita on kyllä helppo kuvitella, mutta nyt en ole pystynyt edes siihen.
Meidän kahden lisäksi joukossamme pitäisi olla vielä ainakin Liliumin. Minneköhän typykkä on hukkunut?
Elliida
... minäkin nyt vielä nimellisesti piinailen ja testipäivä on vasta ens viikon lopulla, joten on meitä sentään muutama vielä jäljellä :)
Anteeksi! Tietty olet mukana! Ja ehkä vielä joku muukin, jota en muista...
Peukut Sinullekin! Miksi sun oireet ei vois olla raskausoireita? Palstaa lukeneena tietää että moni on erehtynyt tulkitsemaan oireensa väärin.
Mittaatko muuten koskaan lämpöjä? Ovulaationhan pitäis ymmärtääkseni nostaa lämpöä ja alkaneen raskauden myötä vielä lisää. Kokeilin äsken ja mittari näytti 36.9 mikä on mulle tosi paljon. Ihanaa tämä neuroottisuus!
Elliida
Ei hätiä, täällä roikutaan :) Oon minäkin mittaillut noita lämpöjä ja ainakin toistaiseksi ne on pysyneet n. 37,1 asteessa kun iltaisin olen niitä mittaillut aina samaan aikaan ennen nukkumaan menoa. Tuntuu vaan niin tutuilta nämä samat oireet kuukaudesta toiseen ja nyt tosiaan pelkään, että kierto jää tosi lyhyeksi näiden aikaisten oireiden takia :( Mulla alkoi toisessa inssissä tiputtelu jo pp8 (nyt siis pp6) ja siitä jäi pelko kytemään, että kuinka lyhyeksi jää luteaali nyt ilman Lugeja... Mutta kai sitä yrittää vaan pessimistinä varautua siihen pettymykseen mahdollisimman hyvissä ajoin. Ja jotenkin vaan tuntuu, että miten ne menkkaoireet nyt yhtäkkiä merkkais jotain muuta kuin niitä... Pessimisti siis puhuu :)
Mutta piinaillaan nyt niin kauan kun täti pysyy poissa ja toivotaan että pysyiskin mielellään seuraavat 9 kk!
EE
Eilen iltapäivällä sain siis vessareissulla paperiin limansekaista vaalehtavanpunaista vuotoa. Mieliala tipahti sillä hetkellä aivan pohjamutiin ja ajattelin että siinäkö tämä sitten oli. :o( Kuukautisia ei kuitenkaan ole kuulunut illan tai yön aikana. Ei myöskään sitä normaalia " veren hajua" joka kielisi kuukautisten lähestyvästä alkamisesta. Jos kuukautiset alkavat nyt niin kerrankin ne tulevat ilman tuhrua! Jotain hyötyä niistä extra-Pregnyleistä siis on. Tunnen itseni ihan Ice Agen neuroottiseksi pikku oravaksi joka vahtaa pähkinän sijasta pikkuhousuja. :o) Raskaus" oireista" en osaa sanoa. Onhan sitä ollut kaikenlaista nipistelyä ja pistelyä viime viikon aikana tuolla alavatsassa ja se outo tuleva/menevä ellotus on ja pysyy. Uskon kyllä edelleen että tuo lievä etova tunne johtuu hormoneista ja lähinnä Pregnylistä, koska sitä oli jo inssipäivänä. Mutta en silti voi olla miettimättä josko se sittenkin olisi jotain muuta... Nyt on sellainen fiilis että " ihan sama" . Jos alkaa niin alkaa ja jos ei ole vielä huomiseen mennessä alkanut niin sitten pissin kuppiin ja testaan. Ei tässä muukaan auta. Lähettäkää nyt muutama plussasäde tai vastaavasti turvaverkko putoamisen varalta niin että ei satu niin pahasti kun mätkähdän mahalleni maahan... :o/
Tässä tulee sulle peukkuja:))
bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd!!!!!
Ja plussasäteitä +++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ja saat viekä turvaverkonkin!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
;)
Toivottavasti täti on ajanut ojaan eikä pääse luoksesi! Tule pian kertomaan. Jännitän täällä puolestasi.
terv. Elliida, joka viimeisen viikon on ollut sellainen hormonikimppu, että ihme jos mies viitsii enää tulla töistä kotiin...
kaikille piinailijoille tasapuolisesti ja Yavannalle vielä ihan erityisesti! :)
Elliiida: täällä on toinen hormonihirmu tai mikä lie, mielialat seilaa aallonpohjalta aallonharjalle sellaista vauhtia ettei itsekään tiedä millä tuulella milloinkin on :) Ukko-parka...
Kaikesta huolimatta mukavaa viikonloppua ja vielä kerran roppakaupalla plussasäteitä
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mihin kaikki katosivat?
Elliida
No heipähei!
Kirjoittelenpa vuorostani kuulumisia. Kiirettä pitää syksyn viimeisten opiskeluhommien parissa, joten en ole paljon ehtinyt kirjoittelemaan. Mutta hengessä mukana kaikkien teidän muiden marraskuun loppupuolen inssiläisten kanssa - of course. Mitään erikoista raportoitavaa ei kyllä oikeastaan ole. Meneillään on kp 21/pp9 ja ihanan kivutonta aikaa elellään *koputtaa puuta*. Muutenkin tämä kierto on ollut normaalia kivuttomampi, edes ovis ei aiheuttanut niitä normaaleja kipukohtauksia. Tästäkin pitää olla iloinen. Negakierroista mitään kovin poikkeavaa ei ole havaittu eikä tosiaan mitään sellaista mikä herättäisi suurempia toiveita.
Noo, jotain pientä on ollut jos hakemalla haetaan, esim. pp3 iski n. 5 minsan selvä kipu alavatsaan mutta tuskin mistään kiinnittymiskivusta voisi parhaallakaan tahdolla olla kyse noin aikaisessa vaiheessa? Nyt viime päivinä on sellaset viitisen kertaa tullut sellainen omituinen hetken kestävä pistos oikealle alavatsaan. Toissapäivänä iski myös ärhäkkä huuliherpes mutta siitä olen kärsinyt pienestä asti. Stressiä kun pukkaa niin herpes muistuttaa olemassaolostaan. Jostain olen lukenut kyllä että se voi ilmetä raskaudenkin alettua mutta parempi vaan ettei ala tekemään mitään johtopäätöksiä. Tänään on lisäksi särkenyt päätä mutta voi hyvin johtua normaalia pitemmistä yöunista ja jäykistä hartioista istuttuani liikaa tässä tietokoneen äärellä... Onneksi eilen ehdin pitkästä aikaa bodypumpiin mutta nyt onkin sitten lihakset rintaa myöten niin kipeänä ettei voi tietää onko rinnat arat treenistä vai jostain lupaavammasta syystä johtuen... ;) Anyway, niin monta kertaa tässä on 3 vuoden aikana lähtenyt mielikuvitus lentoon kaikenmaailman " oireiden" myötä että vähitellen tässä on oppinut muistamaan prosentuaalisen minimaalisen mahdollisuuden raskauteen.
Eli vaikka päätin olla positiivinen tässä kierrossa ajatellen että se voisi jollain tasolla vaikka auttaa, niin kyllä se pessimismi vaan sieltä alkaa nostaa rumaa päätään. Nyt on onneksi kuitenkin viimeinen viikko tätä kiertoa alkanut ja lauantaina pp15 olen päättänyt testata jos on enää tarvis. Testejä en ole vielä tilannut mutta alkuviikosta pistän Acon 10-tilauksen menemään. Olisin hyvin onnellinen pelkästä haamustakin, sillä koskaan en ole sitäkään saanut kokea. Pelkkä kiinnittymisyrityskin olisi tässä vaiheessa merkki että jotain on yrittänyt tapahtua...
Anteeksi etten taaskaan ehdi kommentoimaan kenenkään viestejä, on niin malttamaton olo kun pitää pari isoa raporttia saada tehtyä ja lukea tenttiin. Viikonloput ovat opiskelijan paras työaikaa mutta silti sitä yrittää vähän noita kotihommiakin tehdä ja taas saa todeta että onkin jo sunnuntai-ilta... Onneksi perjantaina alkaa joululoma niin saa heittää koulurojektit mielestä ja keskittyä joulun valmisteluihin. Millonkahan sitä lunta saataisiin? Nyt kyllä jo kaipaisi valoa tähän pimeyteen ja tunnelmallista iltakävelyä isojen lumihiutaleiden putoillessa hiljalleen taivaalta...
Plussaonnea kaikille pian testaaville, perästä tullaan!
Lilium
Kiitos plussasäteistä, peukuista ja turvaverkosta. Valitettavasti täti löysi kuin löysikin meidät ja kuukautiset alkoivat perjantaina iltapäivällä. Äly-kiireisen viikonlopun takia en päässyt ja suorastaan ehtinyt tänne palstalle teille infoamaan, sorry. :o( En siis koskaan ehtynyt tehdä edes sitä raskaustestiä. :o( Ilmeisesti se turvaverkko oli tosiaan toimiva kun tällä kertaa otin asian ihmeen " kylmäpäisesti" . Ei kyyneliä tai raivonsekaista puhkumista kuten viime kuussa, ihan vain kylmä asian toteaminen ja kuukuppi paikoilleen. Eipähän ainakaan tarvitse katsella sitä verta joka vessakerralla, ainoastaan tyhjennettäessä. Ja onneksi minulla on niin ihana mies siellä kotona hyvänä pitämässä. Ilman häntä olisin hukassa.
Tänään sitten pitäisi soittaa klinikalle ja sopia uudet ultra-ajat ja inssipäivä. Huomenna alkaa uudet pistelyt ja homma jatkuu taas. Tosin olen jo sen verran pessimistinen tähän inssi-touhuun, että en oikein jaksa uskoa että tälläkään kertaa tärppäisi. Yksi inssi kuitenkin ehditään tehdä ennen joulua ja tammikuussa siirrytään IVF:ään. Siirryn siis joulukuisiin piinailijoihin. Yksin ei ole kiva kärvistellä. Näin oli paljon mukavampaa. Kiitos kaikille piiniskavereille. :o)
Teille lopuille piinailijoille PALJON PALJON +++++++++ onnea ja tsemppiä. Toivottavasti edes joku teistä on onnekas ja saa mukavan jouluyllätyksen. :o)
Tulin jännityksellä kurkkaamaan, että kuka on napannut tän pinon ekan plussan, mutta ken lie onkaan, pimittää iloisia uutisia piinailusiskoilta! :) Toivotaan ja uskotaan siis kuitenkin, ettei tämä pino ihan ilman plussaa jäisi vaan loppukuun inssiläiset olisivat alkukuuta onnekkaampia.
Allekirjoittanut se ei kuitenkaan ole, vaan täällä mennään menkkaoireiden parissa pp10 ja tätiä siis odotellaan tulevaksi millä hetkellä hyvänsä. Ahdistavia vessakäyntejä on ollut lauantaista asti, jolloin pikkuhousunsuojaan oli tullut pieni, hento vaaleanpunainen tahra, joka siis mun kohdalla aina enteilee parin päivän sisällä tulevia menkkoja. Kaikki oireet on muutenkin ennallaan ja alaselkäkin tutulla tavalla kipeä, joten eiköhän sitä tammikuista ivf:ää kohti olla menossa.
Nyt en ehdi enempää kirjoittelemaan, mutta tulkaahan viimeisetkin piinailijat kertomaan kuulumisia!
EE
Helou siskot!
Minäkin täällä odottelen muiden tuomia plussauutisia. Huhuuuuuuu? Piristäisi kovasti kuulla jonkun onnistuneen.
EmmaEmilia-79: IIK, jospa se ei olisi sitä itteään kuitenkaan! Pieni tahra voi olla jotain ihan muuta ja menkkakivutkaan ei vielä ratkaise peliä. Mutta ymmärrän hyvin ajatuksesi, noin minäkin aina reagoin jos tulee tuhrua. Menkkoja ne on mullakin aina tienneet päivän kahden sisällä. Mutta toivon totisesti, ettei se tällä kertaa kuitenkin sitä tietäisi. Minkäslainen kierto sulla yleensä on? Milloin odottaisit menkkoja alkavaksi siis jos kalenteripäiviä katsoisit etkä tietäisi tuhrusta mitään? Itselläni on menkat alkaneet 14-15 päivää ovulaatiosta. Siksi perjantaina pitäisi alkaa aikaisintaan sillä mullakin on meneillään nyt pp 10. Eli ihan samoissa mennään sun kanssa. Joskus on kiputuntemuksia ollut koko luteaalivaiheen, joskus vasta menkkojen alettua ja joskus tältä väliltä. Joten tämän hetken kivuttomuus ei vielä kerro mitään, monta päivää on vielä odotettavana. Tosin hieman ehkä enemmän on tuntunut jossain oikean munasarjan kohdalla pistosta, mm. aamulla sängyssä venytellessä.
Mutta tsemppiä sinne kovasti, onneksi teillä on vielä inssiyritystä tämänkin jälkeen. Olen lukenut jollakin tärpänneet 9. inssistä! Varmaan oli heilläkin toivo jo menetty 8. inssin epäonnistumisen jälkeen mutta jaksoivat vaan yrittää. Meillä taas tämä on se vihon viimeinen, joulun jälkeen alkaa sumuttelut. :o\
Lillukka
...nimittäin niitä tätejä jotka aina löytävät paikalle :(( LOHTUHALEJA!!!!!!
Olin itse jo toiveikkaana, kun lämpö on pysynyt 37 asteessa mutta sitten tuli kurkku kipeäksi ja mietin onko tämä sittenkin flunssaa?
Ehkä testaan vielä ennen perjantaina, koska jos perjantaina saan tietää negasta, haluan olla henkisesti varautunut, ettei mene työpäivä ja pikkujoulut pilalle. Ainakin voi lohduttautua pikkujouluissa käyttämällä ilmaisen alkoholin hyväkseen...
Pärjäilkää!
Elliida
Kiitos Lillukka tsemppauksesta, mutta heti kun pääsin töistä kotiin niin alkoi ihan kunnon tuhru. Täällä siis tiputtiin jälleen kerran :(( No, meilläkin on seuraavana etappina ivf, sumuttelut aloitan loppukuusta. Jospa se sitten sillä hoitomuodolla tärppäisi, kun ei nämä inssit onnistuneet.
Peukutukset kuitenkin vielä Lillukalle ja Elliidalle, jompikumpi teistä kyllä tuo sen plussan tähänkin pinoon!! bdbdbdbdbdbdbd
EE
taustaillut olen,pp 14 lopuillaan, tätiä odottelen ja varmaankin pian se kurvaa paikalle kun on varmaankin mun uskollisin ystävä..tai luulee olevansa sellainen mutta tunne on ykspuoleista.. ;)Mahaa on turvottanut jo perjantaista asti, mulla yleensä vuoto alkanut jo pp 10 mutta nyt on päästy näinkin pitkälle.Lapsenpäivänä 20.11 siis meille tehtiin kolmas ja viimeinen inssi,ens vuonna sitten ivfhoitoihin. Eli oloni ei todellakaan ole raskaanaolo,koska olen kerran raskautunut ja se ei tuntunut tältä.Äkkiä sitä tietenkin kuvittelee että joo vasemmalla puolella vihloo enemmän jne.Mutta huomenna ehkä viimeistään menkat alkaa,jos ei perjantaihin mennessä niin sitten voin harkita testin ostamista..t ride joka saa aina ilmaisen negatestin..
Olo on kuin olisi menkat ilman vuotoa. Mahaa turvottaa ihan kamalasti,toivottavasti alkais se vuoto pian jos on alkaakseen että olo helpottais. Eikö ole enää muita marraspiinailijoita kuin minä..piina päättyy ilmeisesti pian..
Mulle tehtiin toka inssi viime torstaina. Jotenka pp5 menossa. mistään oireista ei tietoakaan. Jotenkin vaan aina ajattelee negatiivisesti. Jos tämä inssi ei onnistu niin tammikuulla viimeinen inssi.
No moi,
sun olotilahan kuulostaa mitä lupaavimmalta, ride83. Käytätkö jotain loppukierron lääkitystä, esim. lugesteronia mikä voisi pitää menkat poissa? Itsellä tosin on menkat niistä huolimatta tulleet ihan normaaliin aikaan silloin kun yhdessä kierrossa noita käytin. Joten toivottavasti nyt menkat pysyvät sulla poissa ja pitkään, niin kuin meillä muillakin! ;)
Itsellä menossa pp 11 ja olotila ihan normaali, ei mitään sellaista mitä negakierroissakaan ei olisi ollut. Ja sitkeä huuliherpes roikkuu edelleen mukana mutta onneksi nuo uudet laastarit nopeuttavat paranemista. Eilen illalla tuli muuten jo hetkeksi aikaa vähän sellanen menkkamainen olotila mutta meni ohi. Mutta sitä lisää odotettavissa loppuviikosta. Tänään iski myös ikävä närästys kuntosalilla rehkiessä mutta varmastikin johtui siitä että täyttävästi lounaasta oli liian lyhyt aika.
Mieliala vaihtelee toiveikkuuden ja yllättävän viileän pessimismin välillä. Jotain kuitenkin kertonee se, että ostin tänään noita lasten 50 mg disperiinejä ja otin heti yhden napin. Jos vaikka estäisi mahdolliset hyytymishäiriöt jos jotain olisikin alkanut tapahtua... Siskollani nimittäin on sellanen geeni, joka aiheuttaa verenhyytymistä ja mulla voi olla se myös, jopa tuplasti pahempana jos olen molemmilta vanhemmilta sellaisen onnistunut perumaan. Tähän tosin auttaa foolihappo ja B-6 ja B-12 -vitamiinit, joita olen syönyt jo vuoden verran. Sekavaa tekstiä... Anyway, eipähän tuosta pienestä disperinmäärästä haittaakaan ole.
Jaahas, nyt kun muistan niin täytyy laittaa acon 10-testit tilaukseen. Jos en tässä kierrossa pääse testaamaan niin voihan niillä sitten kokeilla tulevissa IVF-kierroissa.
Kuka onkaan seuraavaksi testausvuorossa riden lisäksi?
Oikein rattoisaa itsenäisyyspäivää kaikille ja tulkaahan ilmottelemaan kuulumisia!
Lilium
Kenen se yks plussa oli? Olen huonosti lukenut läksyni...
Elliida