Oletteko huomanneet että kaikki grillimakkara paketit eivät painakaan 400g?
Olen luullut niiden olevan samankokoisia mutta chili-sulatejuusto paketti onkin vain 350g!
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuotepakkauksessa 400 g, mutta todellisuudessa painaakin 350g vai mikä tässä on ongelma?
Joku on niin idiootti, että ei osaa katsoa paljonko makkaraa on paketissa ja siitä pitää häntä erikseen valistaa, että eri paketeissa voi olla eri määrä.
Itse pidän tätä provona. Testataan mitenkä monta reaktiota saadaan aivan tyhjänpäiväiseen aloitukseen ja naureskellaan.
Satuin lukemaan tuon IS makkaravertailun suosituimmista makkaroista. Oma suosikkimakkara painaa siis 50g vähemmän kuin olen olettanut. Huom. Olettanut. Eikä muuten naurata. -ap
Siis et koskaan katso kilohintoja ja paljon se paketti nyt oikeasti painaa?
Pakkausten keventämisellä pyritään peittämään hintojen nostamisia. Moni elintarvikepakkaus on keventynyt, mutta hinta on pysynyt ennallaan. Siksi kannattaakin aina seurata yksikköhintoja, eli eur/kg, eur/l.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintavertailu on silti helppoa, koska tuotteista ilmoitetaan myös kilohinta. Ei tarvitse edes itse laskea. Katson aina kilohintoja kaupassa. Esim. Valion tuotteet on lähes tuplasti kalliimpia kuin pirkka (raejuusto, kerma...)
Pirkalta et saa kermaa.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuotehaku/maito-juusto-munat-ja-rasvat/ma…
Ei se kermaa ole. Sen näkee jo ainesosaluettelosta.
Vierailija kirjoitti:
Hintavertailu on silti helppoa, koska tuotteista ilmoitetaan myös kilohinta. Ei tarvitse edes itse laskea. Katson aina kilohintoja kaupassa. Esim. Valion tuotteet on lähes tuplasti kalliimpia kuin pirkka (raejuusto, kerma...)
Huomaathan, myös valmistusmaa vaikuttaa hintaan.
P,,skat virolaiset juustot halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaathan, myös valmistusmaa vaikuttaa hintaan.
P,,skat virolaiset juustot halpoja.
Lidlin myymä virolainen kermajuusto on ainakin hyvän makuista, ja maistuukin jollekin, toisin kuin perus-Oltermanni. Jotkin muut Oltermannit ovat sitten maukkaitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkalta et saa kermaa.
Mikähän kerma on kyseessä. Omasta kaupastani löytyy Pirkka kuohukerma 2dl 0,95€
Katso ainesosaluettelo, ei ole kermaa.
Tekee suomalaisille ylipainoisille erittäin hyvää valita tuo Pirkan kuohukerma.
Millähän perusteella?
Katso katukuvaa, niin ehkä asia aukenee sinullekin
Vierailija kirjoitti:
Pakkausten keventämisellä pyritään peittämään hintojen nostamisia. Moni elintarvikepakkaus on keventynyt, mutta hinta on pysynyt ennallaan. Siksi kannattaakin aina seurata yksikköhintoja, eli eur/kg, eur/l.
Sinkkutalouksien kasvu vaikuttaa pakkauksien pienentymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkalta et saa kermaa.
Mikähän kerma on kyseessä. Omasta kaupastani löytyy Pirkka kuohukerma 2dl 0,95€
Katso ainesosaluettelo, ei ole kermaa.
Tekee suomalaisille ylipainoisille erittäin hyvää valita tuo Pirkan kuohukerma.
Millähän perusteella?
Katso katukuvaa, niin ehkä asia aukenee sinullekin
Pirkan lisäainekerma vaikuttaa. Jos nauttisivat kermaa, niin ei vaivais ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tarkkana on oltava. Ite ostan vain Atria hiillosta 400g tai poprilli 400g.
Erikoista kyllä, kuuden kappaleen paketti Hiillosta painaakin 750 grammaa. Onko siinä isompia makkaroita vai mistä tuo ero tulee kun loogisesti ajatellen sen pitäisi painaa 600 grammaa...
Erikoisempaa on, missä myydään 6kpl Hiillosta. Ei ainakaan Atrian sivut esittele kyseistä pakkauskokoa. 1kg Atria Käriste makkara (12kpl) löytyy kyllä.
https://www.atria.fi/tuotteet/makkarat/grillimakkarat/atria-hiillos-750…
Kyllähän tuo näyttää esittelevän. Ja outoa olisi jos ei esittelisi kun vasta muutama päivä sitten ostin tuollaisen paketin lähikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut jo pitkän aikaa noin. Huomaahan sen jo niiden makkaroiden pituudesta, vaikka ei painoa katsokaan. Ero on huomattava.
Kuljetko viivoittimen kanssa mittaamassa makkarathan ovat eri paksuisia.
Mun silmä ainakin harjaantunut arvioimaan makkaroiden kokoa. Kyllä sen heti huomaa mikä on mulle liian pieni!
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuotepakkauksessa 400 g, mutta todellisuudessa painaakin 350g vai mikä tässä on ongelma?
Joku on niin idiootti, että ei osaa katsoa paljonko makkaraa on paketissa ja siitä pitää häntä erikseen valistaa, että eri paketeissa voi olla eri määrä.
Itse pidän tätä provona. Testataan mitenkä monta reaktiota saadaan aivan tyhjänpäiväiseen aloitukseen ja naureskellaan.
Satuin lukemaan tuon IS makkaravertailun suosituimmista makkaroista. Oma suosikkimakkara painaa siis 50g vähemmän kuin olen olettanut. Huom. Olettanut. Eikä muuten naurata. -ap
Siis et koskaan katso kilohintoja ja paljon se paketti nyt oikeasti painaa?
En ole katsonut, nyt katson. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut jo pitkän aikaa noin. Huomaahan sen jo niiden makkaroiden pituudesta, vaikka ei painoa katsokaan. Ero on huomattava.
Kuljetko viivoittimen kanssa mittaamassa makkarathan ovat eri paksuisia.
Mun silmä ainakin harjaantunut arvioimaan makkaroiden kokoa. Kyllä sen heti huomaa mikä on mulle liian pieni!
N25
Eikös Turhapuro sanonut, että "No ei ainakaan neidin rinnanympärystä, kun ei tullut millimetrimitta mukaan"
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuotehaku/maito-juusto-munat-ja-rasvat/ma…