Oletteko huomanneet että kaikki grillimakkara paketit eivät painakaan 400g?
Olen luullut niiden olevan samankokoisia mutta chili-sulatejuusto paketti onkin vain 350g!
Kommentit (53)
Joo tarkkana on oltava. Ite ostan vain Atria hiillosta 400g tai poprilli 400g.
On ollut jo pitkän aikaa noin. Huomaahan sen jo niiden makkaroiden pituudesta, vaikka ei painoa katsokaan. Ero on huomattava.
Eipä ole tullut katsottua, hyvä huomio.
Huomasin. Olin juuri ottamassa altaasta makkarapaketin, kun hinta tuntui suht edulliselta. Huomasinkin, että se painoi vain 320 g. Tulee sellainen huijauksen maku. Samoinhan esim. Saludo-kahvipaketissa on vain 450 g, kun muissa on 500 g.
Hintavertailu on silti helppoa, koska tuotteista ilmoitetaan myös kilohinta. Ei tarvitse edes itse laskea. Katson aina kilohintoja kaupassa. Esim. Valion tuotteet on lähes tuplasti kalliimpia kuin pirkka (raejuusto, kerma...)
Suomessa on oppivelvollisuus ja opin sinä aikana lukemaan. Kotitaloustunnilla käytiin läpi myös miten hintoja kannattaa vertailla.
Vierailija kirjoitti:
On ollut jo pitkän aikaa noin. Huomaahan sen jo niiden makkaroiden pituudesta, vaikka ei painoa katsokaan. Ero on huomattava.
Kuljetko viivoittimen kanssa mittaamassa makkarathan ovat eri paksuisia.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin. Olin juuri ottamassa altaasta makkarapaketin, kun hinta tuntui suht edulliselta. Huomasinkin, että se painoi vain 320 g. Tulee sellainen huijauksen maku. Samoinhan esim. Saludo-kahvipaketissa on vain 450 g, kun muissa on 500 g.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on se huijaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetko viivoittimen kanssa mittaamassa makkarathan ovat eri paksuisia.
Ei siihen viivotinta tarvitse. Jos ostaa jotain määrättyä makkaraa, niin ero huomaa ihan silmillä.
Vierailija kirjoitti:
Pauligin kaupunki kahvit ja useat tummapaahdot myös alle 500g vaikka samankokoinen paketti.
Vierailija kirjoitti:
Hintavertailu on silti helppoa, koska tuotteista ilmoitetaan myös kilohinta. Ei tarvitse edes itse laskea. Katson aina kilohintoja kaupassa. Esim. Valion tuotteet on lähes tuplasti kalliimpia kuin pirkka (raejuusto, kerma...)
Pirkalta et saa kermaa.
Kyllä olen huomannut, vaikka yleisesti syön grillimakkaroita aika vähän mutta en ole koskaan tullut ajatelleeksi, että kaikkien eri grillimakkarapakettien tulisi painaa saman verran.
Sinkkumies
Eihän kaikki Oltermanni juustotkaan ole kilon pakkauksia. Kevyt, Port Salut, Tilsit, Cheddar Oltermannit on kaikki 900g.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pauligin kaupunki kahvit ja useat tummapaahdot myös alle 500g vaikka samankokoinen paketti.
Puolen kilon paketista saa 71 kuppia kahvia, kun 450g paketista vain 57 kuppia.
Enpä ole huomannut. Hyvä, että kerroit!