Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulle tulee jonkun toisen postia, mitä teet

Vierailija
01.07.2022 |

Vietkö vastaanottajan postilaatikkoon
Heitätkö roskiin
Postin laatikkoon

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on samaan taloon mutta eri asuntoon tarkoitettu posti niin vien itse perille.

Jos ei, niin käyn heittämässä lähimpään kirjepostilaatikkoon. Jos siinä on mun osoite mutta väärä nimi niin kirjoitan: ei asu tässä osoitteessa ja vien postiin.

Vierailija
22/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee paljon entisen asukkaan postia, varsinkin ulosotosta, kannattaa tehdä ilmoitus maistraattiin, että hän ei asu enää tässä osoitteessa. Muuten on kohta ulosottomies ovella.

nimim. kokemusta on

Maistraattiin ei voi tehdä toisen puolesta ilmoitusta

nimim. kokemusta on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako toisen postia edes heittää roskiin

Jos ei ole ilmoittanut uutta osoitetta, niin häntä tuskin kiinnostaa postit.

Vierailija
24/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärään osoitteeseen tuleva posti ei aina ole asunnon edellisen asukkaan postia. Jakeluvirheitä sattuu paljon. Esim. naapurin postit voivat herkästi eksyä viereiseen laatikkoon tms. 

Vierailija
25/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi me tehtäis postin töitä? Paljonko siitä maksetaan?

Vierailija
26/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärään osoitteeseen tuleva posti ei aina ole asunnon edellisen asukkaan postia. Jakeluvirheitä sattuu paljon. Esim. naapurin postit voivat herkästi eksyä viereiseen laatikkoon tms. 

Miksi alapeukutat totuutta?

Vierailija
27/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalle ihmisitä toisten auttaminen on ihan normaalia ja sitä voi tehdä ilman palkkaakin jonkin verran. Jos on ihan mahdoton ajatus edes vähän auttaa muita, sitten ei tietenkään vie posteja mihinkään vaan keskittyy vain omaan napaansa. 

Vierailija
28/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole minkäänlainen vaiva viedä väärään osoitteeseen tullutta postia laatikkoon, jonka ohi kävelen joka tapauksessa aina kun menen kauppaan. Ei kaikesta tarvitse saada rahaa. 

Vierailija
29/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postilla kyllä härskin huonot liksat eli kannattaa vaan heittää roskiin. Roskakuskeilla parempi palkka.

Vierailija
30/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin asunnon kaksi vuotta sitten ja edellinen asukas ei jostain syystä tehnyt osoitteenmuutosta.

Ensimmäisen vuoden ajan kuskasin hänelle tulleet postit postilaatikkoon ja kirjoitin päälle EI ASU TÄSSÄ OSOITTEESSA. Olin myös Postin asiakaspalveluun (vitsi) yhteydessä.

Vuoden jälkeen luovutin. Nykyisin heitän Postit suoraan roskiin. Ei tämä voi olla minun asiani loputtomasti.

Jos edellinen asukas kyselee, voi sanoa, ettei ole näkynyt.

Vierailija
31/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen silloin tanssinut tunnin ripaskaa. Joskus vetänyt valssisession.

Voi perce näitä typeriä kyselyitä.

Nykynuoret ootte saattanan tyhmää sakkia.

Vierailija
32/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle tuli muutama kortti, jaettiin vahingossa minun laatikkoon, avasin kortit ja nettosin 180 euroa.

Miksi ihmeessä olisin vienyt laatikkoon, joka on n. 100 m päässä? Ei minulle siitä makseta.

Vierailija
33/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliviivaat sen osoitteen ja merkintä kuoreen: ei asu täällä. Sitten kirje postilaatikkoon vaikka seuraavan kauppareissun yhteydessä. Ei ole vaikeaa. Miksei ihmiset viitsi enää mitään? Mitä itse toivoisit postillesi tehtävän, jos posti jakaa sen väärin? Mullekin on toimitettu postia vanhaan opiskelijaosoitteeseen, vaikka olin tehnyt osoitteenmuutosilmoituksen. Tiesin odottaa tärkeää postiani ja tipautin vanhaan luukkuuni kirjeen, jossa oli pieni suklaalevy ja pyyntö toimittaa postini uuteen osoitteeseen. Uusi asukas oli onneksi fiksu ihminen eikä ollut heittänyt postiani pois, vaan teki kuten pyysin.

Vierailija
34/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin meille jakaa serkkuni, joten tahallisia väärin jakoja ei tule. Joskus on selvästi napannut seuraavasta nipustakin vahingossa jonkun mukaan, niin vien sen sitte koiranulkoilutuslenkillä oikeaan laatikkoon, tai vastaanottajalle perille saakka. Niin meidänkin eksyneille posteille tehdään. Joskus sijainen sekoittaa nimiä, meitä on saman sukunimen kanssa ja samantyyppisellä etunimelläkin useampia (ollaan sukulaisia), vaikka osoite on eri. Hyvin ymmärrettävää, Aune-Kaisa, Alma-Kaarina ja Anni-Helena voivat kyllä sekoittaa pään 😆 no siis nimet ovat tuon tyyppisiä eivät noita.

Vierailija
35/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan tietysti 🤷

Tämä on aivan ehdottomasti kielletty.Siitä seuraa sakkorangaistus.

Vierailija
36/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ehdin avata ennen kuin huomasin ettei minulle. Nykyään kun minulle ei omia kirjeitä oikeastaan koskaan tule vilkaisen saajan ja tosi usein naapurin. Tiputan hänen postiluukusta. En tiedä miten on edes mahdollista että vähintään kerran kuukaudessa joku lasku tai muu jaetaan väärään osoitteeseen. 

Vierailija
37/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin asunnon kaksi vuotta sitten ja edellinen asukas ei jostain syystä tehnyt osoitteenmuutosta.

Ensimmäisen vuoden ajan kuskasin hänelle tulleet postit postilaatikkoon ja kirjoitin päälle EI ASU TÄSSÄ OSOITTEESSA. Olin myös Postin asiakaspalveluun (vitsi) yhteydessä.

Vuoden jälkeen luovutin. Nykyisin heitän Postit suoraan roskiin. Ei tämä voi olla minun asiani loputtomasti.

Minä kerään edellisen asukkaan postit kirjekuoreen, kerran kuussa vien kirjeen postilaatikkoon tietty ilman merkkiä ja osoitteena on aina pääposti. Jakakoot uusiksi.

Vierailija
38/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan vain sellaiset yksityiskirjeet, joissa on potentiaalia sisältää rahaa onnittelukorttien kanssa. Muut ns. virallisemmat kirjeet suoraan roskikseen.

Vierailija
39/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mainos niin laitan roskiin,jos kirje niin vien oikeaan laatikkoon tai jos tullut mun osoitteeseen niin kirjoitan.päälle väärä osoite ja vien postilaatikkoon.Jollain firmalla oli aikanaan mun osoitetiedot jäänyt,jouduin sitten ihan ytj kautta hoitamaan sen pois...

Vierailija
40/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle tuli muutama kortti, jaettiin vahingossa minun laatikkoon, avasin kortit ja nettosin 180 euroa.

Miksi ihmeessä olisin vienyt laatikkoon, joka on n. 100 m päässä? Ei minulle siitä makseta.

Nyt valehtelet, rahakortit varastetaan jo postin lajittelukeskuksissa.,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme