Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulle tulee jonkun toisen postia, mitä teet

Vierailija
01.07.2022 |

Vietkö vastaanottajan postilaatikkoon
Heitätkö roskiin
Postin laatikkoon

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähellä vien laatikkoon , muuten laitan kirjelaatikkoon ja kirjoitan että jaettu väärin tai vien asiamiespostiin .

Vierailija
2/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaksi avaan vahingossa ja jos on olematon heitän roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan tietysti 🤷

Vierailija
4/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikea vastaanottaja asuu lähellä, vien itse. Muussa tapauksessa tipautan postin laatikkoon kun seuraavan kerran selalisen ohi olen menossa.

Vierailija
5/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa. Jos on jaettu väärin (osoite lähetyksen päällä ei ole minun), vien postin keltaiseen laatikkoon. Paitsi jos oikea osoite on lähempänä, niin vien oikeaan osoitteeseen.

Jos on oikea osoite, mutta väärä nimi, kirjoitan lähetyksen päälle "Ei asu tässä osoitteessa" ja vien postin keltaiseen laatikkoon.

Vierailija
6/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran mä tai mies viety laatikkoon kun on ollut tässä lähellä oikea osoite. Erään yrityksen postin vein suoraan sisälle sinne yritykseen. 

Vierailija
7/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin laatikkoon ja kuoreen maininta, tuntematon osoitteessa. Saman henkilön postia tuli muutaman palautetun jälkeenkin, heitin roskiin.

Vierailija
8/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee paljon entisen asukkaan postia, varsinkin ulosotosta, kannattaa tehdä ilmoitus maistraattiin, että hän ei asu enää tässä osoitteessa. Muuten on kohta ulosottomies ovella.

nimim. kokemusta on

Vierailija
9/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä on mun osoite mutta jonkun edellisen asukkaan nimi, rastin osoitteen yli ja kirjoitan kuoreen "ei asu tässä osoitteessa" ja tiputan postilaatikkoon

Jos siinä on joku ihan muu osoite, mutta jaettu mun laatikkoon, kirjoitan kuoreen "jaettu väärään osoitteeseen" ja tiputan postilaatikkoon

Vierailija
10/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan postit ja maksan laskut.

Vierailija
11/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättyisin siitä, että postia ylipäätään tulee, Omaa postia ei ole pitkään aikaan näkynyt. Ei edes tilattuja lehtiä. Olen näistä perään kysellyt ja ovat uudestaan lehdet postittaneet. Eipä ole niitäkään näkynyt.

Nyt on pakko lopettaa tilaukset lehdistä ja siirtyä pelkkään digipalveluuun.  

Vierailija
12/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako toisen postia edes heittää roskiin

Vierailija
13/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako toisen postia edes heittää roskiin

Ei sitä kukaan pysty estämään, mutta typerää se on. Voi olla tärkeä. 

Vierailija
14/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on minun osoitteella vahingossa, vedän ruksin osoitteen päälle ja kirjoitan viereen ettei kyseinen henkilö asu tässä osoitteessa ja pudotan postin keltaiseen laatikkoon. 

Jos on muu osoite, mutta jaettu minulle, niin kirjoitan osoitetietojen viereen, että "jaettu väärään osoitteeseen" ja pudotan postin keltaiseen laatikkoon. 

Jos on naapurin postia, kirjoitan osoitteen viereen, että jaettu väärään osoitteeseen ja jo tuttu naapuri, oman nimeni alle ja vien heille postilaatikkoon tai -luukkuun.

Valitettavan monta kertaa näin pitänyt toimia. Mutta teen niin koska toivoisin minun väärin jaettujen postien kanssa toimittavan samoin. Tiedän mitä on kun odottaa jotain tiettyä postia mutta sitä ei tule.

Vierailija
15/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee vain seinänaapurin posteja, joten olen pudottanut hänen postiluukustaan oikeaan osoitteeseen. Postin työntekijöillä on yllättävän suuria vaikeuksia erottaa meidän täysin erilaisia sukunimiämme toisistamme. Sukunimet tyyliin Mäkelä ja Koskinen. 

Vierailija
16/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjekuoressa on eri osoite, tiputan postilaatikkoon uudelleen jaettavaksi.

Jos on entisen asukkaan postia, niin ilmoitan yritykseen, että on väärin jaettu ja heitän roskiin. Olen 5vuotta yrittänyt saada entisen asukkaan hoitamaan postinsa kuntoon, ja ei onnistu, enkä enää kiikuta heidän postia muualle kun roskiin.

Vierailija
17/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin tai silppuriin.

Vierailija
18/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan ja sitten heitän roskiin. Ei mun ongelma jos ei osaa tehdä osoitteenmuutosta.

Vierailija
19/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan ja sitten heitän roskiin. Ei mun ongelma jos ei osaa tehdä osoitteenmuutosta.

Miksi avaat?

Vierailija
20/44 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin asunnon kaksi vuotta sitten ja edellinen asukas ei jostain syystä tehnyt osoitteenmuutosta.

Ensimmäisen vuoden ajan kuskasin hänelle tulleet postit postilaatikkoon ja kirjoitin päälle EI ASU TÄSSÄ OSOITTEESSA. Olin myös Postin asiakaspalveluun (vitsi) yhteydessä.

Vuoden jälkeen luovutin. Nykyisin heitän Postit suoraan roskiin. Ei tämä voi olla minun asiani loputtomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi