Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aidosti töitä haluavat saavat töitä. Mitä vastaisit tällaiseen väitteeseen?

Vierailija
30.06.2022 |

Apuja

Kommentit (206)

Vierailija
41/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos on oikeasti valmis MIHIN TAHANSA niin sitten varmaan. Mutta itsekin olen hakenut tosissani oman alan ulkopuolelta matalapalkkahommia, joihin olen täysin ylikoulututettu, mutta en pääse niihinkään! Säikähtävät koulutustani ja arvaavat, että lähden heti, kun parempaa on tiedossa. Eli ei se ole niin itsestään selvää, että siellä otetaan siivojaksi tms kaikenmaailman maisterit. Pitää suunnilleen valehdella koulutus ja oman alan työkokemukset. Ihmettelevät vaan että miks sinne olen hakemassa. Eli en ole yrityksistä huolimatta saanut edes siivoojan työtä. 

Vierailija
42/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos on valmis tekemään puhelinmyyntiä. En todellakaan kannusta häiriköintiin, mieluummin maksan elatusta veroina.

Pidä nyt turpas kiinni. Pätevä puhelinmyyjä ei häiriköi. Hän kyllä tajuaa, keneen kannattaa arvokasta aikaansa käyttää, ja jos  linjan toisessa päässä on toivoton tyyppi, lopettaa puhelun lyhyeen.

Luusereilla on tapana mollata puhelinmyyntiä, koska he eivät pärjää siinä lainkaan, ja se nolottaa ja raivostuttaa heitä aivan valtavasti.

Toki se suututtaa, kun niitä puhelinmyyntihommia olisi, mutta kun teistä luusereista ei siihen ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 62v, hänellä on päivätyö toimistossa (ihan mukava palkka) ja lisäksi tekee joskus viikonloppuisin keikkatyötä kaupassa aamuvuorossa ja otti nyt heinäkuuksi lomansa ajaksi ruokahuoltohommat pienestä hoitolaitoksesta. Töitä löytyy tekevälle, eri asia sitten on, viitsiikö monikaan liian hyvien tukien takia tehdä mitään.

Vierailija
44/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvinkin jakaa postia, mutta muutaman kuukauden päästä yhteiskunta joutuu maksamaan työkyvyttömyyseläkkeen hautaan saakka ja kalliit polvileikkaukset. Olen muuten tehnyt töitä esim. huonekalukuljetuksessa ja muuttoja, mutta ikävä kyllä nuoruuttani ja jänteideni kestokykyä en saa takaisin. 

Vierailija
45/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä saa aina, mutta on eri asia elääkö sillä palkalla. Tein osa-aikatyötä monta vuotta, koska en saanut kokoaikatyötä. Osa-aikatyön lisäksi sain soviteltua päivärahaa. En ymmärrä miksi yhteiskunnan kuuluu maksaa työnantajien kuluja.

Vierailija
46/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin saavat. Kaverini oli 15 vuotta putkeen kotiäitinä ja niin vain sai töitä, vaikka ei ole edes mitää työkokemusta hakemaltaan alalta. Toinen on ollut mt-ongelmien takia sairaslomilla ja kuntoutustuella 5 vuotta, töitä sai hänkin, osa-aikaista omalta alaltaan juuri niin kuin halusikin. Kolmas tapaus oli yli 5 vuotta tutkimusapurahoilla mutta väitöskirja ei millään valmistunut. Haki töitä ihan eri alalta ja pääsi.

Kaikki nämä tapaukset ovat virallisesti vaikeasti työllistettäviä, silti töitä löytyi.

Vierailija
47/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos on valmis tekemään puhelinmyyntiä. En todellakaan kannusta häiriköintiin, mieluummin maksan elatusta veroina.

Pidä nyt turpas kiinni. Pätevä puhelinmyyjä ei häiriköi. Hän kyllä tajuaa, keneen kannattaa arvokasta aikaansa käyttää, ja jos  linjan toisessa päässä on toivoton tyyppi, lopettaa puhelun lyhyeen.

Luusereilla on tapana mollata puhelinmyyntiä, koska he eivät pärjää siinä lainkaan, ja se nolottaa ja raivostuttaa heitä aivan valtavasti.

Toki se suututtaa, kun niitä puhelinmyyntihommia olisi, mutta kun teistä luusereista ei siihen ole.

Sinähän vaikutat suorastaan sosiaaliselta nerolta viestisi perusteella. Yhtäkään "pätevää" myyjää ei ole ainakaan minulle vielä soittanut. Aika kultahippuja taitavat olla.

Vierailija
48/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos on oikeasti valmis MIHIN TAHANSA niin sitten varmaan. Mutta itsekin olen hakenut tosissani oman alan ulkopuolelta matalapalkkahommia, joihin olen täysin ylikoulututettu, mutta en pääse niihinkään! Säikähtävät koulutustani ja arvaavat, että lähden heti, kun parempaa on tiedossa. Eli ei se ole niin itsestään selvää, että siellä otetaan siivojaksi tms kaikenmaailman maisterit.

Tuossa kokemuksessa ja koulutuksessa on vielä semmoinen homma että sellaiselle joudutaan maksamaan korkeampaa TES:n mukaista palkkaa. Vaatimattomampiin töihin miksi ottaa korkeasti koulutettu ja kokenut kun halvemmallakin saadaan?

Vierailija
49/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Olen 59 ja en saa töitä mistään. Tehdastyöhön, siiivoamaankaan en kelpaa, enkä kaupan kassalle. Hoitoapulaiseksikaan ei huolita.

Mites tämä sinua vanhempi? Ehkä hän on ahkera, siisti ja halukas tekemään töitä.

Vierailija kirjoitti:

Olen 61-vuotias ja pääsin ruokakauppaan osa-aikaiseksi hyllyttämään. Töitä kyllä saa, jos haluaa. Tarvitsin lisätuloja ja ihan kysymällä pääsin duuniin.

Vierailija
50/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saisi jotain töitä, mutta pystyykö sitä fyysisesti ja henkisesti tekemään niin se on eri asia.

Nyt käyn terapiassa ja yritän opiskella, molemmista olen jatkuvasti myöhässä ja tavalliset asiat tuottavat suuria vaikeuksia. Sairastan myös fyysistä sairautta ja psyykkiset ja fyysiset oireet hankaloittaa toinen toistaan.

Opiskelen, koska en saanut enää sairaslomaa, kun Kelan mielestä "ei ole täysin työkykyinen, mutta katsotaan että pystyy tekemään tavallista työtään". Uusi lääkäri kuultuaan, että Kela oli hylännyt viimeisen sairaspäivärahan, sanoi että hän ei lähde ottamaan sairasloman tarpeeseen kantaa.

Vierailija
51/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä saa aina, mutta on eri asia elääkö sillä palkalla. Tein osa-aikatyötä monta vuotta, koska en saanut kokoaikatyötä. Osa-aikatyön lisäksi sain soviteltua päivärahaa. En ymmärrä miksi yhteiskunnan kuuluu maksaa työnantajien kuluja.

Syynä on se, että työntekijä ei tuota tarpeeksi eli palkkansa + sivukulujen verran. Kannattaa ryhtyä yrittäjäksi, silloin tienaa todella hyvin eikä yhteiskunta maksa kuluja.

Vierailija
52/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka kovasti tahtoo töitä. Mä olin valmistumisen jälkeen siinä tilanteessa, että vaihtoehdot oli a) työttömyys b) silloisella kotipaikkakunnalla  Taloustutkimuksen (?) ovelta ovelle galluppien tekijä provikkapalkalla, c) muutto 700 km päähän töihin ihan vieraalle paikkakunnalle, jossa ei ole minulle mitään muuta kuin työ eikä mitään verkostoja. Valitsin vaihtoehdon c ja ensimmäinen vuosi oli tosi rankkaa, mutta lopulta kannatti. 

Vierailija
53/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt noin vuoden puhelinmyyntityötä ja ei sen varaan voi elämäänsä rakentaa. Provikkapalkalla kun soittelet kylmäsoittoja niin ei sitä monikaan pitkään kestä.

Vierailija
54/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos on oikeasti valmis MIHIN TAHANSA niin sitten varmaan. Mutta itsekin olen hakenut tosissani oman alan ulkopuolelta matalapalkkahommia, joihin olen täysin ylikoulututettu, mutta en pääse niihinkään! Säikähtävät koulutustani ja arvaavat, että lähden heti, kun parempaa on tiedossa. Eli ei se ole niin itsestään selvää, että siellä otetaan siivojaksi tms kaikenmaailman maisterit.

Tuossa kokemuksessa ja koulutuksessa on vielä semmoinen homma että sellaiselle joudutaan maksamaan korkeampaa TES:n mukaista palkkaa. Vaatimattomampiin töihin miksi ottaa korkeasti koulutettu ja kokenut kun halvemmallakin saadaan?

Ei tarvitse. Palkka määräytyy tehtävän mukaan ellei tessissä erikseen sanota koulutuksesta. Harvoin sanotaan.

Vierailija
55/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 61-vuotias ja pääsin ruokakauppaan osa-aikaiseksi hyllyttämään. Töitä kyllä saa, jos haluaa. Tarvitsin lisätuloja ja ihan kysymällä pääsin duuniin.

Minä hain monta kertaa 40-45-vuotiaana kauppoihin töihin. En päässyt edes haastatteluun eikä hakemuksiini edes vastattu kuin yhden kerran. Kävin myös muutamissa paikoissa kyselemässä pääsisinkö ilmaiseksi harjoittelemaan. En päässyt. Tuon jakson jälkeen en ole enää yrittänyt, enkä pääsisi enää muutenkaan sairauksien takia. 

Kauppajuna meni jo minun osaltani. Pitäköön tunkkinsa. 

Vierailija
56/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Palkka määräytyy tehtävän mukaan ellei tessissä erikseen sanota koulutuksesta. Harvoin sanotaan.

Itse hain aikanaan paikkaa joka oli koulutuksella ja kokemuksella alimitoitettu ja minulle sanottiin että TES:n mukainen palkkaluokkani olisi kaksi astetta matalinta korkeampi. En tullut valituksi siihen paikkaan.

Vierailija
57/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on 62v, hänellä on päivätyö toimistossa (ihan mukava palkka) ja lisäksi tekee joskus viikonloppuisin keikkatyötä kaupassa aamuvuorossa ja otti nyt heinäkuuksi lomansa ajaksi ruokahuoltohommat pienestä hoitolaitoksesta. Töitä löytyy tekevälle, eri asia sitten on, viitsiikö monikaan liian hyvien tukien takia tehdä mitään.

Eli äitisi, jolla on jo päivätyöstä hyvä palkka, vie työt joltain sellaiselta, joka niitä enemmän tarvitsisi. 

Ihmissaastaa. 

Vierailija
58/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa lähihoitajaksi, niin sinut revitään töihin. Ei tarvitse työttömänä valittaa

Vierailija
59/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hain aikanaan paikkaa joka oli koulutuksella ja kokemuksella alimitoitettu ja minulle sanottiin että TES:n mukainen palkkaluokkani olisi kaksi astetta matalinta korkeampi. En tullut valituksi siihen paikkaan.

Yhdessä isossa tilitoimistossa merkonomi, tradenomi ja KTM teki samaa työtä samalla palkalla.

Vierailija
60/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se. Pitkäaikaistyöttömät kauhuissaan, kun pitää neljä työhakemusta tehdä kuukaudessa. Todellinen työnhakija tekee hakemuksia kymmenen ja soittelee työpaikkoihin ja saa työtä.

Kuinka moni oikeasti soittelee työpaikkoihin ja mitä sinne sitten sanotaan? Siis jos on esimerkiksi lähettänyt hakemuksen sinne ja soittaa perään niin mitä sinne puhelimeen puhutaan?

Tehdään tikusta asiaa ja kuvitellaan työnantajan pitävän hyvinä työntekijöinä.