Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aidosti töitä haluavat saavat töitä. Mitä vastaisit tällaiseen väitteeseen?

Vierailija
30.06.2022 |

Apuja

Kommentit (206)

Vierailija
61/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos on valmis tekemään puhelinmyyntiä. En todellakaan kannusta häiriköintiin, mieluummin maksan elatusta veroina.

Pidä nyt turpas kiinni. Pätevä puhelinmyyjä ei häiriköi. Hän kyllä tajuaa, keneen kannattaa arvokasta aikaansa käyttää, ja jos  linjan toisessa päässä on toivoton tyyppi, lopettaa puhelun lyhyeen.

Luusereilla on tapana mollata puhelinmyyntiä, koska he eivät pärjää siinä lainkaan, ja se nolottaa ja raivostuttaa heitä aivan valtavasti.

Toki se suututtaa, kun niitä puhelinmyyntihommia olisi, mutta kun teistä luusereista ei siihen ole.

En ole luuseri, mutta ei minusta ole puhelinmyyjäksi. En voisi myydä mitään, mihin en usko sataprosenttisesti. En itse myöskään osta mitään puhelimitse. Pari kertaa ollut todella tökerö myyntiyritys, etten kyl automaattisesti myöskään arvosta ammattiryhmänä teitä! Pahinta on, kun vanhoille, osittain dementtoituneille myydään jotain täysin hänelle turhaa.

Vierailija
62/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä isossa tilitoimistossa merkonomi, tradenomi ja KTM teki samaa työtä samalla palkalla.

Olen itsekin korkeakoulutettu mutta samasta työstä maksetaan vähemmän koulutetulle samaa palkkaa. Eikä siinä mitään. En tiedä mistä tuo TES:n palkkaus tuli mutta näin minulle tosiaan kerrottiin ja oletan että työnantaja tietää mistä puhuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on 62v, hänellä on päivätyö toimistossa (ihan mukava palkka) ja lisäksi tekee joskus viikonloppuisin keikkatyötä kaupassa aamuvuorossa ja otti nyt heinäkuuksi lomansa ajaksi ruokahuoltohommat pienestä hoitolaitoksesta. Töitä löytyy tekevälle, eri asia sitten on, viitsiikö monikaan liian hyvien tukien takia tehdä mitään.

Eli äitisi, jolla on jo päivätyöstä hyvä palkka, vie työt joltain sellaiselta, joka niitä enemmän tarvitsisi. 

Ihmissaastaa. 

Ihmiss aasta = henkilö, joka suostuu menemään töihin, joista ty öttömät ovat kieltäyt yneet erilaisin t ekosyin

Vierailija
64/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiss aasta = henkilö, joka suostuu menemään töihin, joista ty öttömät ovat kieltäyt yneet erilaisin t ekosyin

Nimitys oli asiaton mutta miten voi kieltäytyä työstä? Ei se toimi niin että töitä tullaan kotiin tarjoamaan ja siiitä voi sitten valita miellyttääkö vai ei.

Vierailija
65/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nä sanoisin että mennyvinttuunsiitä.

Vierailija
66/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on 62v, hänellä on päivätyö toimistossa (ihan mukava palkka) ja lisäksi tekee joskus viikonloppuisin keikkatyötä kaupassa aamuvuorossa ja otti nyt heinäkuuksi lomansa ajaksi ruokahuoltohommat pienestä hoitolaitoksesta. Töitä löytyy tekevälle, eri asia sitten on, viitsiikö monikaan liian hyvien tukien takia tehdä mitään.

Eli koska sun äidillä on töitä, kaikilla on?? Kun äitisi haluaa tehdä töitä, töitä olisi muillekki? Onko tässä joku sääntö, jota en vaan ymmärrä? Mun äiti on kuollut. Mitäs se nyt sit meinaa muiden työnsaannin kannalta?

Vierailija
67/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin saavat. Kaverini oli 15 vuotta putkeen kotiäitinä ja niin vain sai töitä, vaikka ei ole edes mitää työkokemusta hakemaltaan alalta. Toinen on ollut mt-ongelmien takia sairaslomilla ja kuntoutustuella 5 vuotta, töitä sai hänkin, osa-aikaista omalta alaltaan juuri niin kuin halusikin. Kolmas tapaus oli yli 5 vuotta tutkimusapurahoilla mutta väitöskirja ei millään valmistunut. Haki töitä ihan eri alalta ja pääsi.

Kaikki nämä tapaukset ovat virallisesti vaikeasti työllistettäviä, silti töitä löytyi.

No kyllä! Joka töitä ei saa, valehtelee!! Kun kerran nuoki...

Vierailija
68/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos on oikeasti valmis MIHIN TAHANSA niin sitten varmaan. Mutta itsekin olen hakenut tosissani oman alan ulkopuolelta matalapalkkahommia, joihin olen täysin ylikoulututettu, mutta en pääse niihinkään! Säikähtävät koulutustani ja arvaavat, että lähden heti, kun parempaa on tiedossa. Eli ei se ole niin itsestään selvää, että siellä otetaan siivojaksi tms kaikenmaailman maisterit.

Tuossa kokemuksessa ja koulutuksessa on vielä semmoinen homma että sellaiselle joudutaan maksamaan korkeampaa TES:n mukaista palkkaa. Vaatimattomampiin töihin miksi ottaa korkeasti koulutettu ja kokenut kun halvemmallakin saadaan?

Ei tarvitse. Palkka määräytyy tehtävän mukaan ellei tessissä erikseen sanota koulutuksesta. Harvoin sanotaan.

Ei palkkaa määrätä, vaan siitä voi esittää omat ehtonsa. Koulutettu henkilö voi perustellusti toivoa taulukon mukaista palkkaa.

Vierailija
69/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimitys oli asiaton mutta miten voi kieltäytyä työstä? Ei se toimi niin että töitä tullaan kotiin tarjoamaan ja siiitä voi sitten valita miellyttääkö vai ei.

Konstit on monet. Google löytää ja osa todella hauskoja. Yleisin ja helppo; Menet haastatteluun epäsiistinä, 3 minuuttia myöhässä ja käyttäydyt oudosti. Se oli siinä, parempiakin hakijoita on.

Suoraan ei tietysti kannata kieltäytyä tai tulee karenssi.

Vierailija
70/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin yrittäjänä töihin nuoren koeajalla. Jäikin koeajaksi. Yhtenäkään aamuna ei tullut ajoissa töihin. Äitinsä soitti, että lapsi nukkui vähän pommiin ja tulee kohta.

Joo ei. En halunnut palkata häntä.

Minulla on ollut jo kolme tällaista tapausta työharjoittelijoina, kaikilta jouduin pistämään harjoitteluajan poikki, ilmoittamattomien myöhästymisten tai poissaolojen takia. Harkitsin minä hölmö taas yhtä keväällä, mutta olisi pitänyt kuljettajaksi alkaa hälle kesken oman työpäivän. Huoh.

Työntekijöitä on käynyt kanssa pyörähtämässä, pari pätevää, joista ei millään olisi halunnut luopua, mutta muuttivat pois. Loput kaverit on sitten olleet niin hasardikamaa, että parempi aiemmin kuin myöhemmin.

Työllistämishalut on aikalailla mennyt. Paria sukulaista pyytelen välillä auttamaan, kun on enempi kiirettä, ottavat sitten mielellään lisätienestiä.

Vierailija
71/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konstit on monet. Google löytää ja osa todella hauskoja. Yleisin ja helppo; Menet haastatteluun epäsiistinä, 3 minuuttia myöhässä ja käyttäydyt oudosti. Se oli siinä, parempiakin hakijoita on.

Suoraan ei tietysti kannata kieltäytyä tai tulee karenssi.

Varmaan löytyy monenmoista juttua jos haluaa etsiä mutta miten ylipäätään päätyy haastatteluun paikkaan johon ei edes halua? Ei ainakaan TE-palveluiden kautta, en tunne yhtäkään joka olisi työvoimapalveluiden kautta saanut töitä.

Vierailija
72/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan saaminen on lottoa. Haet avoimiin paikkoihin. Usein et edes pääse haastatteluun.

Jos pääset, niin et tule valituksi. Mitään muuta ei tarvita syyksi.

Vierailija
73/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-

-Tavallaan

-jos

on valmis ottamaan vastaan vähän mitä saa. Osa-aikaista ja vuorotyötä, huonollakin palkalla.

-Sitten jos käy tuuri

niin

-voi

saada sen paremmin palkatun vakkarihommakin jossain vaiheessa,

-itelle

kävi näin.

-Mutta vaati tosiaan onneakin.

Näinpä. Kylläsaa kun vaan aidosti haluaa.

Vierailija
74/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin yrittäjänä töihin nuoren koeajalla. Jäikin koeajaksi. Yhtenäkään aamuna ei tullut ajoissa töihin. Äitinsä soitti, että lapsi nukkui vähän pommiin ja tulee kohta.

Joo ei. En halunnut palkata häntä.

Joten et palkannut ketään?

Vierailija
75/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että tottahan tuo on

Kyllä, nytkin oli 3 siivoustyö ilmoituksessa työtunteja 6 viikossa, jos sillä rahalla pärjää.

Vierailija
76/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen lapseni, jolla jonkin verran rlämässä haasteita, mutta kykenee hyvin osa-aikatyöhän, ei saa töitä. Ilmaisharjouttelussa oli aikanaan. Sen hoiti hienosti, perehdytti muita tekijöitä jne. Mutta silti häntä ei palkattu sinne muutaman kuukauden näytönkään jälkeen. Työnantajat haluavat osa-aikatöihinkin täysaikaiset, täyskykyiset, mieluusti nuoret tekijät. Riippumatta siitä, kuonka hyvä tekijä voisi olla.

Itse hain tilastokeskukseen töihin. Hakemuksessa sanottiin, että liikuntarajoitteisuus ei ole ongelma. Pääsin melkein loppuun asti hakukierroksilla. Se pettynyt hymähdys tuli, kun sanoin olevani osittain liikuntarajoitteinen. Ja se haastis loppui siihen.

Vierailija
77/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä saa aina, mutta on eri asia elääkö sillä palkalla. Tein osa-aikatyötä monta vuotta, koska en saanut kokoaikatyötä. Osa-aikatyön lisäksi sain soviteltua päivärahaa. En ymmärrä miksi yhteiskunnan kuuluu maksaa työnantajien kuluja.

Mä en ymmärtänyt sun kommenttia. Mitä työnantajan kuluja yhteiskunta maksaa?

Osa-aikatyöllä itsensä elättäminen saati perheen, nyt on vähän hassu ajatus. Minä teen osapäivää, mutta puoliso täyttä. Mulle se sopii hyvin.

Tai jollekin joka tarvitsee toisen työn tai vaikka opiskelijalle.

Mutta jonkun postinkantajan nyt on turha valittaa, ottaa sitten toisen työn. Mun äiti teki kolmea työtä.

Vierailija
78/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä on eläkkeellä mutta ei makaa sohvalla vaan maalaa upeita tauluja joille löytyy ostajia heti, niin paljon kuin vain ehtii tehdä.

Kyllä nyt hyville töitä löytyy aina.

Vierailija
79/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät tekevät palkkatuella töitä: hoitavat lapsia tarhoissa, ovat kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa pihatöissä jne.

Nyt ollaan tekemässä palkkatuki uudistusta, että yksityiset yritykset voivat työllistää enemmän palkkatuella.

Vierailija
80/206 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimen hommiin pääsee aina.

Esim. yöhommiin tai provikkamyyntiin.