Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri varaa minulle ajan kalenteristaan niinkuin jollekin asiakkaalle

Vierailija
30.06.2022 |

Kahvittelu tai muu tapaaminen saattaa mennä kahden viikonkin päähän kun kaverini selaa kalenteriaan. "sopisko 13päivä siinä kello 17 aikaan?"

Oon vähän hämillään mistä on kyse. Ei voida koskaan nähdä spontaanisti vaan kaikki näkemiset pitää järjestellä ja aikatauluttaa.

Kommentit (861)

Vierailija
161/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksi tuttu ottaa yhteyden kesäloman alkaessa. Siis sinä vuonna kun se sopii. Lähdin menemään mutta se otti taas sukulaisen kautta yhteyttä.

Mulla oli päinvastoin. Kaveri (nyt jo entinen) selaili kalenteria, koska nähtäisiin seuraavan kerran. Heinäkuun alusta alkaen ei enää käynyt, koska hänellä ALKAA SILLOIN LOMA 😅 Minua ei siis lomalla voinut nähdä 🥴

No täällä taas introvertti hei! Mä teen just tota, koska jos ns. "kalenterissa" on yksikin sovittu kellonaika tai meno - ihan sama vaikka se olisi joku mukavakin juttu, niin set STRESSAA aivan järjettömästi ja koko päivä on pilalla - usein useampikin päivä menee stressatessa. Tämän vuoksi en mielellään buukkaa vapaapäiville tai varsinkaan lomille mitään aikatauluja. Haluan olla vapaa kuin taivaan lintu.

Yritän hoitaa "pakolliset" tapaamiset työpäivinä iltapuoleen, että saan sitten vapaapäivät rauhoittaa täysin. Lomista puhumattakaan. Tätä on ehkä normi- tai yltiösosiaalisen ihmisen vaikeata ymmärtää.

Toinen introvertti täällä. En samaistu ollenkaan enkä usko tuon liittyvän varsinaisesti introverttiuteen. Eikö olisi kohteliaampaa keksiä edes joku uskottava tekosyy, minusta aika epäkohteliasta sanoa ettei voi sopia lomalle toisen näkemistä. :D Toki jos on hyvin läheinen ja molemminpuolin hyväksytään toisen outoudet, voi ehkä selittää tilanteen auki.

Juu, hän ei tosiaan ole introvertti. Minä olen. Muita kavereitaan hän näki kyllä lomillaan. Minä olin sellainen varakaveri kai. Siksi välit viilenikin.

Vierailija
162/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla lailla minä ja kaverini sovitaan tapaamisista. Eniten inhoan sitä no katsellaan joskus -tyyppistä suunnittelua, useimmiten se tapaaminen ei sitten toteudu.

Eiku tuo kattellaan ja sitten joskus ovat introvertin pelastuksia. Tietää, ettei tarvitse oikeasti koskaan nähdä, kunhan lupaa ympäripyöreitä.

Näin on. Ja jos aikaa ei löydy, niin kaveri ei ole sellainen, että hänen takia viitsisi laittaa omaa vapaa-aikaa hukkaan. Oma ja perheen aika ovat tärkeämpiä kuin jonkun kaverin näkeminen.

En muuten yhä vieläkään ymmärrä miksi jotkut ymmärtävät ystävyyden niin, että aina pitäisi nähdä? Että jos ei nähdä, niin ei olla kavereita saati ystäviä? Kun on itse asunut ulkomailla.ailla ja nyt pari ystävää asuu ja muutama ystävä asuu taas toisella puolella Suomea, niin näkemiset jäävät hyvin harvoiksi. Pidämme ystävyyttä yllä siis esimerkiksi juttelemalla puhelimessa ja laitamme viestejä.

Meillä jokaisella on oma elämä ja koronakin sotki sitä vielä aikanaan paljon, mutta ystävyys säilyi todella hyvänä.

No jos et kerran koko ajan näe niin onko se yksi tapaaminen ihan mahdotonta järjestää ilman että alat tutkia kalenterista missä kohtaa on puolituntinen? Mielestäni apn ongelma ei ole se että mietitään kaikille sopiva ajankohta, vaan se että tapaaminen tungetaan joka kerta sinne kalenteriin kuin joku pakkopulla. Kyllä siitä tulee olo että kaveri jättäisi mielummin koko tapaamisen.

No pakkohan se siitä kalenterista on tarkastaa, ettei mene jonkun toisen sovitun menon päälle. Joillaki ihmisillä on useampia kavereita, kuin vain se yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri asia sanoa kaverille "ehtisitkö ylihuomenna uimahallille kun Petruksella on uimakoulu niin ehditään edes pikaisesti treffata?" kuin "no mulla olis kolmen viikon kuluttua puoli tuntia 5-5.30 ennen kuin on taas jotain muuta Tärkeämpää". Voi olla kiireinen elämä, ja pikkulapsiaikana varsinkin on, mutta ei ystävälle puhuta kuin asiakkaalle.

Mielenkiintoinen ajatus. Että aikataulutus tarkoittaa sinulle, ettet ole ystävällesi tärkeä. Entä jos ystävälläsi on muita YHTÄ TÄRKEITÄ asioita ja yrittää vain saada pidettyä kaikki pallot ilmassa? Miksi oletat, että sun pitäisi olla etusijalla kaikkeen muuhun nähden?

Voisihan hän olla näkemättäkin sinua?

Vierailija
164/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelette, että se ehdottaja kuvittelee, että sen ehdotetun ajan on pakko sopia teille? Jos kaveri ei ollenkaan arvostaisi teitä, se sanoisi, että on niin kiire etten tiedä milloin ehtisi. Mutta tuo ehdotushan meinaa sitä, että koitetaan yhdessä sopia aika. Vastapuolellakin on oikeus sanoa että ei, silloin en ehdi. Kantsis miettiä onko itsetunnossa jotain vikaa jos kokee, että on pakko alistua toisen ehdotukseen tai passiivisaggressiivisesti kieltäytyä tapaamasta kokonaan. Kun voisi neuvotellakin..

No se juuri on outoa että jostain yksinkertaisesta kaveritapaamisesta pitää käydä neuvottelu! Kuin joku yhdistyneiden kansakuntien kokous.

No tietenkin? Jos ehdottamasi ajankohta ei sovi, se ei sovi. Et sä voi olettaa, että ihmiset vaan muuttaa suunnitelmiaan sun takia.

Vierailija
165/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niitä naisten  meta-töitä.

Ja on mullaki velvollisuuksia ja lapsia ja kiireitä, mutta kyllä ehtii kavereita nähdä ,ihan ilman kalenteriin katsomista.

Ja on ihan tavoitteellinen harrastuskin. Ja on se taloyhtiön kokouskin,  pari  kertaa vuodessa,etänä. Ja on vielä...

Elämä on hankalaa kun itse sen tekee hankalaksi.

t.MIES, ikä ei ole lihottanut minua kuitenkaan vielä.

Miten? Muistatko kaikki menosi ulkoa?

Minä en muista, paitsi säännöllisesti toistuvat. Mutta mulla on vaikeus hahmottaa aikaa ja siksi pakko kalenteroida päiviä, että en unohdu tekemään asiaa x, kun pitäisi olla jo menossa paikkaan y.

Vierailija
166/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja on mullaki velvollisuuksia ja lapsia ja kiireitä, mutta kyllä ehtii kavereita nähdä ,ihan ilman kalenteriin katsomista.

Ja on ihan tavoitteellinen harrastuskin. Ja on se taloyhtiön kokouskin,  pari  kertaa vuodessa,etänä. Ja on vielä...

y.

Tätä metatyöasiaa olin tulossa kommentoimaan 😁 ja olen nainen. Perheellinen. Ei mun elämä ole noin vaikeaa. Toisten pitää tekemällä tehdä itsestään ja menoistaan sellaista kiireistä suorittamista ja laskea kaikki mitä tuli tehtyä 😁👍

Vierailija
167/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

y.

Tätä metatyöasiaa olin tulossa kommentoimaan 😁 ja olen nainen. Perheellinen. Ei mun elämä ole noin vaikeaa. Toisten pitää tekemällä tehdä itsestään ja menoistaan sellaista kiireistä suorittamista ja laskea kaikki mitä tuli tehtyä 😁👍

Niin, no, mulla on ADHD. Mun pitää laittaa tiettyjä juttuja kalenteriin, että ne tulee tehtyä.

Vierailija
168/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei ole normaalia tuollainen kalenterin palvonta. Jos viikonloppua usealle ihmiselle sovitaan niin sitten ok, mutta kyllä iltalenkille tai kahvipposelle kaverin kanssa pitää ehtiä suht spontaanistikin. Perheellinen olen ja töissä.

Mitäs jos se sun kaveri haluaa lähteä kahville silloin kun olet töissä? Sanot pomolle että sorry täytyy lähteä, tuli pakollinen meno?

No tietenkin vastaan "olen töissä, mutta sopiiko että mentäisiin lenkille seitsemän maissa?" tiedätkö, niinkuin normaalia kommunikointia.

Vierailija
169/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

y.

No jaa, mikä se nyt on kenenkin mielestä vaikeaa ja turhaa. Minusta on ihanaa, että olen pystynyt jatkamaan kolmen lapsen äitinäkin työn lisäksi omia harrastuksiani ja jatko-opintojani, minkä lisäksi pystyn osallistumaan vielä lastenkin harrastuksiin ja puuhasteluu, ja näkemään ystäviäni, joskus perheenä, joskus lasten kanssa ja joskus ihan yksin. Minusta tämä on ihan win-win!

Vierailija
170/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei ole normaalia tuollainen kalenterin palvonta. Jos viikonloppua usealle ihmiselle sovitaan niin sitten ok, mutta kyllä iltalenkille tai kahvipposelle kaverin kanssa pitää ehtiä suht spontaanistikin. Perheellinen olen ja töissä.

Mitäs jos se sun kaveri haluaa lähteä kahville silloin kun olet töissä? Sanot pomolle että sorry täytyy lähteä, tuli pakollinen meno?

No tietenkin vastaan "olen töissä, mutta sopiiko että mentäisiin lenkille seitsemän maissa?" tiedätkö, niinkuin normaalia kommunikointia.

Eli siihenpä se argumenttisi sitten kusahti. Et pysty itsekään lähtemään spontaanisti kaverin kanssa kahville silloin kun tämä ehdottaa.

Vierailija
171/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten sitten kun vapaa on yleensä 18-21 ja jokaisessa illassa seuraavat 3 viikkoa on jo ohjelmaa?

Vierailija
172/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo hovin pitämistä selvästi. hyvä ystävä on aina tervetullut ja toisaalta se hyvä ystävä ei tunge tietty aina.

Vierailija
173/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo hovin pitämistä selvästi. hyvä ystävä on aina tervetullut ja toisaalta se hyvä ystävä ei tunge tietty aina.

No entäs jos on vaikka useampi hyvä ystävä? Iltameno on sovittu Maijan kanssa mutta sitten myös Roope kysyy, että voisiko tulla käymään? Tai peruutatko harrastuksen, lapsen harrastuksen tai perheen kanssa sovitun menon sen takia, että hyvä ystävä haluaa tulla käymään?

Vierailija
174/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kaksivuorotyötä ja en todellakaan muista ulkoa tai edes tiedä onko minulla kahden viikon päästä keskiviikkona aamu- tai iltavuoro vai peräti vapaapäivä. Aamuvuoro alkaa kasilta ja silloin illat ovat tietenkin vapaita, iltavuorossa olen taas töissä yhdeksään asti ja aamupäivällä en yleensä viitsi tapaamisia järjestää.

Erikoinen vuorotyö, kun työvuorojen työaika menee kuitenkin kolme tuntia päällekkäin mikäli molemmat ovat 8 tunnin mittaisia.

Miten niin erikoista, että vuorot menevät päällekkäin. Useimmissa työpaikoissa näin tapahtuu. Esimerkiksi päiväkodissa aamuvuoro 7-15, iltavuoro 12-20.

Vierailija
175/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten sitten kun vapaa on yleensä 18-21 ja jokaisessa illassa seuraavat 3 viikkoa on jo ohjelmaa?

Elämäsi ei ole oikeaa aitoa elämää, kun et voi spontaanisti lähteä kaverin kanssa kaljoille ja aidolle kaverille pitää voida yöllä soittaa, että tuossa olisi aamuksi äkkilähtö Kuala Lumpuriin, nyt mennään.

Vierailija
176/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jotenkin p*skantärkeältä. Jotkut ihmiset haluavat tahallaan järjestää itselleen kiireitä ollen siten kauhean tärkeältä näyttäviä.

Vierailija
177/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäs jos on vaikka useampi hyvä ystävä? Iltameno on sovittu Maijan kanssa mutta sitten myös Roope kysyy, että voisiko tulla käymään? Tai peruutatko harrastuksen, lapsen harrastuksen tai perheen kanssa sovitun menon sen takia, että hyvä ystävä haluaa tulla käymään?

No siksihän Roope kysyy ja sinä vastaat. Onko vaikeata?

Vierailija
178/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hyvä ystävä ei olekaan aina tervetullut, kuten äsken väitit?

Vierailija
179/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt Roopen ehdottama aika ei siis käy. Saako ehdottaa jotain (omaan KALENTERIIN) sopivaa aikaa tilalle, vai onko se loukkaavaa käytöstä?

Jos saa, miten tilanne eroaa aloittajan loukkaavaksi kokemasta tilanteesta?

Vierailija
180/861 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, ettei ap:lla ole lapsia, harrastuksia tai paljon ystäviäkään. Jos aikuisella ihmisellä on yhtäkkiä luppoaikaa, aika harvalle tulee mieleen ruveta soittamaan yhteystietojaan läpi, että kuka ehtisi nähdä juuri nyt. Eri asia ovat esim. naapurit, joita tapaa livenä ja saatetaankin extempore lähteä vaikka lenkille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan