Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri varaa minulle ajan kalenteristaan niinkuin jollekin asiakkaalle

Vierailija
30.06.2022 |

Kahvittelu tai muu tapaaminen saattaa mennä kahden viikonkin päähän kun kaverini selaa kalenteriaan. "sopisko 13päivä siinä kello 17 aikaan?"

Oon vähän hämillään mistä on kyse. Ei voida koskaan nähdä spontaanisti vaan kaikki näkemiset pitää järjestellä ja aikatauluttaa.

Kommentit (861)

Vierailija
841/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla on nykyään tarve olla kiireinen, koska muutkin ovat. Olen nähnyt kuinka keskiluokkaiset ihmiset käyttäytyvät kuin Applen toimitusjohtaja. Kalenteri täyteen roskaa, jotta voi näyttää/kehuskella olevansa niin kiireinen ja tärkeä. Helppo keino nostaa statustaan ja itsetuntoa, mutta mitään järkeä siinä ei ole. Kuten täältäkin näkee, ihmiset eivät kerkeä tavata ystäviään, mutta Vauvassa on aikaa notkua. Mutta ei kai siinä, jokainen tavallaan.

Vauvalla voi notkua vaikka kampaajalla ollessaan, tai odottaessa perunoiden kiehumista. 

Jep, ja se merkataan ajankäyttötilastossa kotitöiden tekemiseksi

Vierailija
842/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää vielä mitään jos kaveri mutta kun aikuinen tytär tekee tota ......

Asuu 100km ....2 vuoteen ei oo ehtinyt näkemään.

On kuulemma aina töissä ja lopun ajan nukkuu..

Jos kyselen että milloin tulet käymään vastaus on töissä töissä töissä ja sitten kuitenkin ilmoittaa ..no kuule viikko 45 ei sovi olen silloin matkalla Lapissa...entäs viikko 46 ? ei käy töissä töissä töissä no onko vapaata ?? menee kuukauden päähän. Vit...valehtelee minkä kerkii..Ei ole edes lapsia/koiria .....

Kertoo millainen äiti olet ollut kun edes oma lapsi ei halua tavata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla on nykyään tarve olla kiireinen, koska muutkin ovat. Olen nähnyt kuinka keskiluokkaiset ihmiset käyttäytyvät kuin Applen toimitusjohtaja. Kalenteri täyteen roskaa, jotta voi näyttää/kehuskella olevansa niin kiireinen ja tärkeä. Helppo keino nostaa statustaan ja itsetuntoa, mutta mitään järkeä siinä ei ole. Kuten täältäkin näkee, ihmiset eivät kerkeä tavata ystäviään, mutta Vauvassa on aikaa notkua. Mutta ei kai siinä, jokainen tavallaan.

Vauvalla voi notkua vaikka kampaajalla ollessaan, tai odottaessa perunoiden kiehumista. 

Jep, ja se merkataan ajankäyttötilastossa kotitöiden tekemiseksi

En palstaile vaan teen tärkeää ja vaativaa metatyötä.

Vierailija
844/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pyrkinyt eroon sellaisista "kavereista", joille ei koskaan käy oikein mikään ajankohta tai se käy jonnekin 4 kk päähän. Jos ihmisellä on niin kiire elämässään niin ei se ole mitään ystävyyttä. Suurin osa näistä kiireistä on itseaiheutettuja ja monen elämä olisi rauhallisempaa jos yhtään olisi priorisointi- ja organisointikykyä.

Vierailija
845/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tavatessa:

No niin, tunti alkaa olla  täynnä, jos nyt vedettäisiin nopeasti ison kuvan yhteenveto tästä fläppitaululle niin mitä ne voisivat olla, maksimissaan kolme tärkeintä asiaa, kehittämissuunnitelma ja jatkotoimet?

Vierailija
846/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio, että mietit mitähän syitä ystävälläsi tähän mahtaa olla?

Minulle on ollut suuri apu, kun varaan kalentetista ajan joka menolle. Hammaslääkäri, labra, parturi. Seuraavaan varaukseen on turvallista vastata kyllä, jos ko. aika on vapaa.

Myös matkat ja rasittavuus on helppoja ottaa huomioon. Ei hikilenkin jälkeen ole mukava mennä uuteen tapaamiseen. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, mutta myös tarpeettomalta stressiltä välttyy hyvästä kalenteroinnista. 

Vierailija
847/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyselen että milloin tulet käymään vastaus on töissä töissä töissä ja sitten kuitenkin ilmoittaa ..no kuule viikko 45 ei sovi olen silloin matkalla Lapissa...entäs viikko 46 ? ei käy töissä töissä töissä no onko vapaata ?? menee kuukauden päähän. Vit...valehtelee minkä kerkii..Ei ole edes lapsia/koiria .....

Piste. Piste piste piste piste piste. Mietipä vähän. 

Vierailija
848/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, ettei aloittaja hahmota tilannetta. 

Ihmisillä on hyvin erilaisia elämiä, töitä, harrastuksia, perheitä ja aikatauluja.

Ajan varaaminen ystäville on fiksua, niin saa tavattua heitä. 

Oma tilanne voi tietenkin olla täysin erilainen, jos esim. työvuorot ovat identtisiä, ei käy töissä ja asuu yksin.

Vierailija
849/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella kiireinen työni ja monen muun asian takia.

Silti sama asia pätee sekä deittaillessa että ystävyyssuhteissa, että kun jokin on tarpeeksi kiinnostavaa, aikaa järjestyy. Itsekin alan tuota ap:n ystävän kaltaista kalenterin selausta kun ei ihan hirveästi nappaa tavata jotakuta. Ja sama toisinpäin, jos esim. deittailukumppanilla on kaikenlaisia ongelmia tapaamisen suhteen, pitää ymmärtää itse kiittää ja poistua.

Vierailija
850/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pyrkinyt eroon sellaisista "kavereista", joille ei koskaan käy oikein mikään ajankohta tai se käy jonnekin 4 kk päähän. Jos ihmisellä on niin kiire elämässään niin ei se ole mitään ystävyyttä. Suurin osa näistä kiireistä on itseaiheutettuja ja monen elämä olisi rauhallisempaa jos yhtään olisi priorisointi- ja organisointikykyä.

En ymmärrä yhtään ihmisiä, jotka itseaiheutetusti  järjestävät itselleen kauheesti ohjelmaa. Mun kalenterissa on vuoden mittaan muutama tapahtuma, työajan ulkopuoli on siis lähestulkoon tyhjä aikatauluista ja voi ihan spontaanisti tehdä vaikka mitä. 

Vierailija
851/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Jotenkin ärsyttävää. "Joo no mulla olis aikaa nähdä 15.8 klo 15.30-17.35. Et käviskö se?"

Oon todennut, et antaa olla kun on niin vaikeeta.

Oletko jotenkin häiriintynyt? Noinhan asiat sovitaan.

Vierailija
852/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksi tuttu ottaa yhteyden kesäloman alkaessa. Siis sinä vuonna kun se sopii. Lähdin menemään mutta se otti taas sukulaisen kautta yhteyttä.

Lähdit menemään, toisen pihalta stalkkaamastako?

Vierailija
853/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään ihmisiä, jotka itseaiheutetusti  järjestävät itselleen kauheesti ohjelmaa. Mun kalenterissa on vuoden mittaan muutama tapahtuma, työajan ulkopuoli on siis lähestulkoon tyhjä aikatauluista ja voi ihan spontaanisti tehdä vaikka mitä. 

Sinä olet sinä, ja muut on muita. Miten vaikeaa on ymmärtää, että ollaan erilaisia?

Joillain on paljon harrastusmenoja, koska haluavat harrastaa. Joillakin on paljon keikkamenoja, koska haluavat käydä kuuntelemassa esiintyjiä. Jotkut nauttivat elämästä joka tuntuu täyteläiseltä menojen vuoksi. Joillakin on kalenterissa paljon tilaa, koska nauttivat vapaasta ja siitä et voi tehdä spontaanisti vaikka mitä, ja heille täyteläinen elämä on sellaista.

Ei tässä ole oikeaa tai väärää, on erilaista, jota mieluummin kannattaisi yrittää ymmärtää kuin pöyristellä.

Vierailija
854/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo millainen äiti olet ollut kun edes oma lapsi ei halua tavata

Jo tuo tapa kirjoittaa ja viimeistään vit... selitti jo paljon :(

Vierailija
855/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en käsitä mitä omituista on harrastuksissa. Nytkin innoissani olen suunnitellut esim. mitä kieliä voisin ensi talvena opiskella kansalaisopistissa. Ja kyllä niillä kursseilla lisäkseni muitakin on :) 

Vierailija
856/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalenteroinnissa on kyse myös arvostuksesta ja motivaatiosta. Kumpaa arvostat enemmän, jumppatuntia vai ystävän kanssa kahvittelua? Tapaatko mielenkiintoisen deitin kanssa keskiviikkona vai lähdetkö kavereiden kanssa viettämään pikkulauantaita? Sitten kun sinulla tulee hiljainen hetki ja tylsää niin pyydätkö jonkun samantien kylään ja sitten hämmästyt, kun hänellä onkin jotain muuta ohjelmaa jo sovittuna?

Arvostan sitä, että teen sen minkä olen sopinut ensin. Oli se sitten sopimus itseni kanssa, siitä että kuntoilen tai sopimus kaverin kanssa siitä että menen kahville. Jos minulle tulee hiljainen hetki niin nautin siitä oikein mielelläni yksin.

Vierailija
857/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten koskaan miettineet, että jotkut ihmiset ei välttämättä sovi tapaamisia siksi, että olisivat liian kiireisiä, vaan siksi, että he eivät halua tulla kiireisiksi? Että ne haluaa jättää kalenteriin ihan tietoisesti tyhjää tilaa ei siksi että tekisivät jotain ihmeellistä, vaan vaan lepääkseen ja ollakseen rauhassa. Joskus sitä vaan tarvitsee aikaa itselleen ilman mitään erityistä syytä, ihan vaan palautuakseen.

Vierailija
858/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten koskaan miettineet, että jotkut ihmiset ei välttämättä sovi tapaamisia siksi, että olisivat liian kiireisiä, vaan siksi, että he eivät halua tulla kiireisiksi? Että ne haluaa jättää kalenteriin ihan tietoisesti tyhjää tilaa ei siksi että tekisivät jotain ihmeellistä, vaan vaan lepääkseen ja ollakseen rauhassa. Joskus sitä vaan tarvitsee aikaa itselleen ilman mitään erityistä syytä, ihan vaan palautuakseen.

Olen juurikin tuollainen. Ahdistaa jo viikonkin päähänkin sovitut menot. Vastaavasti taas sovin hyvissä ajoin tapailut, koska en pidä siitäkään että oven taakse vain ilmestytään. Uh....

Vierailija
859/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin me introvertit tarvitaan tätä.

Vierailija
860/861 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalenteri taapaamiset on tuttua.

Kertoo ehkä nykypäivästä. Toisaalta ymmärrettävää, ja taas ei.

Minua ei haittaa, oli kyseessä sukulainen, tai kuka vaan.

Ystävän kanssa sopiesssa kuitenkin kerran kuussa, ti 7.9 .2024 klo: 12.30- joku

on hieman :D