Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri varaa minulle ajan kalenteristaan niinkuin jollekin asiakkaalle

Vierailija
30.06.2022 |

Kahvittelu tai muu tapaaminen saattaa mennä kahden viikonkin päähän kun kaverini selaa kalenteriaan. "sopisko 13päivä siinä kello 17 aikaan?"

Oon vähän hämillään mistä on kyse. Ei voida koskaan nähdä spontaanisti vaan kaikki näkemiset pitää järjestellä ja aikatauluttaa.

Kommentit (861)

Vierailija
821/861 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomalla työttömällä on vaikea käsittää, että työssäkäyvällä perheellisellä on muitakin kiireitä kuin just sä.

Minulla on tilanne toisinpäin. Perheellinen mammalomallinen ei ymmärrä miksi varaan kalenterista ajan tapaamiseen.

Vierailija
822/861 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas taas. Miten tää voi olla ongelma?

Mä sovin parin kaverin kanssa tapaamiset kalenterit kourissa, koska työvuorot/lomat/muut menot todellakin vaikuttaa. Kaikilla on myös perheet

Ulkomuistista en muista, mitä muuta on sovittu jollekin päivälle, joten kalenterista kyllä katotaan juuri siksi, että meillä on sitten varmasti aikaa toisillemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/861 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on nykyään tarve olla kiireinen, koska muutkin ovat. Olen nähnyt kuinka keskiluokkaiset ihmiset käyttäytyvät kuin Applen toimitusjohtaja. Kalenteri täyteen roskaa, jotta voi näyttää/kehuskella olevansa niin kiireinen ja tärkeä. Helppo keino nostaa statustaan ja itsetuntoa, mutta mitään järkeä siinä ei ole. Kuten täältäkin näkee, ihmiset eivät kerkeä tavata ystäviään, mutta Vauvassa on aikaa notkua. Mutta ei kai siinä, jokainen tavallaan.

Vierailija
824/861 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten minulla oli ystävä, jonka kanssa tapaamisen sopiminen oli tosi vaikeaa. Hänellä oli menoa tai jonkin oma harrastus aina ja koskaan ei voinut sopia mitään, kun sanoi: "minä en ole varma vielä milloin sopisi, palataan". No, minä odotin ja odotin ei kuulunut mitään. Lopulta sopi johonkin muiden menojen jälkeen. Kesti tosi kauan ymmärtää ettei häntä siis oikeastaan kiinnosta. Aina tapaamisten jälkeen oli sellainen olo, kuin olisi pitänyt olla super kiitollinen, että sain pienen hetken hänen aikaansa. Raskaan päätöksen jälkeen jätin tämän ystävyyden. En halunnut enää tuhlata omaa henkistä energiaa. Kannattaa miettiä onko joku ihminen vain energiasyöppö, vain antaako tämä ihmissuhde enemmän kuin ottaa. 

Vierailija
825/861 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomalla työttömällä on vaikea käsittää, että työssäkäyvällä perheellisellä on muitakin kiireitä kuin just sä.

Mahdat olla katkera lapsettomille, kun pidät niin tyhmänä ettei ymmärretä et sulla muutakin perheellisenä. Tulit ihan kertomaan. Mahdat inhota työtäs, määräilevää ukkoa joka makaa sohvalla kaljaa kitaten. Eikö ole omaa aikaa ku kakarat. Voi raukkaa

Vierailija
826/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että miten muuten sen sitten voi hoitaa. En todellakaan muista menojani ulkoa ja viikonloppuisin on aina jotain. Vähemmän onneksi nyt, kun lapset alkaa olla jo aikuisia.

Vierailija
827/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää vielä mitään jos kaveri mutta kun aikuinen tytär tekee tota ......

Asuu 100km ....2 vuoteen ei oo ehtinyt näkemään.

On kuulemma aina töissä ja lopun ajan nukkuu..

Jos kyselen että milloin tulet käymään vastaus on töissä töissä töissä ja sitten kuitenkin ilmoittaa ..no kuule viikko 45 ei sovi olen silloin matkalla Lapissa...entäs viikko 46 ? ei käy töissä töissä töissä no onko vapaata ?? menee kuukauden päähän. Vit...valehtelee minkä kerkii..Ei ole edes lapsia/koiria .....

Vierailija
828/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on varmaan ihana petikaveri.

Annas kun katson, seksiä voitaisiin harrastaa ensi kuun 18. pvä klo 20 - 20:05. Kai viisi minuuttia riittää sinulle?

Tämä oli outo kommentti.

Vierailija
829/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyselen että milloin tulet käymään vastaus on töissä töissä töissä ja sitten kuitenkin ilmoittaa ..no kuule viikko 45 ei sovi olen silloin matkalla Lapissa...entäs viikko 46 ? ei käy töissä töissä töissä no onko vapaata ?? menee kuukauden päähän. Vit...valehtelee minkä kerkii..Ei ole edes lapsia/koiria .....

Ei halua tavata jostain syystä.

Mieti nyt vähän. Syy on joko teidän välisenne tai sitten hänellä on jokin oma syynsä. Elämänsä menee jollain tavalla huonosti tai "väärällä tavalla", eikä tahdo, että saat tietää.

Vierailija
830/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on nykyään tarve olla kiireinen, koska muutkin ovat. Olen nähnyt kuinka keskiluokkaiset ihmiset käyttäytyvät kuin Applen toimitusjohtaja. Kalenteri täyteen roskaa, jotta voi näyttää/kehuskella olevansa niin kiireinen ja tärkeä. Helppo keino nostaa statustaan ja itsetuntoa, mutta mitään järkeä siinä ei ole. Kuten täältäkin näkee, ihmiset eivät kerkeä tavata ystäviään, mutta Vauvassa on aikaa notkua. Mutta ei kai siinä, jokainen tavallaan.

Vauvalla voi notkua vaikka kampaajalla ollessaan, tai odottaessa perunoiden kiehumista. 

Vierailija
831/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että kaveruutensa on palvelu sinulle. Muista antaa tippiä!

Vierailija
832/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan tämän, että mulla ei yksinkertaisesti pysy päässä kaikki asiat ilman että merkitsen ne kalenteriin. Jo pelkästään työ vaatii sen verran paljon muistikapasiteettia, puhumattakaan muusta arjesta. Näen silti kavereita mielelläni spontaanistikin, jos ei ole töitä ja olen muuten vapaa. Vaikeata on jos jokaisesta asiasta vetää herneen nenäänsä.

Vierailija
833/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Itse en halua sopia mitään ei-ihan-pakollista jonnekin 8 viikon päähän.

sori vaan ystäväni, mut ei sovi mulle.

Vierailija
834/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan normaalia toimintaa. Teen aina itse samoin. 

Minustakin on järkevää neuvotella esimerkiksi pari päivän tai yhden viikon "varoitusajalla" kaikille osapuolille hyvin sopiva ajankohta ja paikka. Silloin itse kukin voi suunnitella omat menonsa sen etukäteen sovitun tapaamisen mukaan. Yleensä sieltä kalenterista löytyy aika kahvilatapaamiselle sikäli kun kyseiset henkilöt haluavat aidosti tavata toisensa. Jos aina tulee viime hetken esteitä, niin se kertoo samalla miten tärkeänä joku pitää lupausten pitämistä. Jos sopisin tänään tapaamisesta, niin luultavasti esimerkiksi juhannuksen jälkeinen tiistai voisi olla hyvän ajankohta ilman että kenenkään juhannussuunnitelmat siitä muuttuisivat.

Vierailija
835/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen noin, ihan vaan koska aina kiire ja aikatauluttaminen helpottaa elämää.

Vierailija
836/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kuuluu erilaisiin yhdistyksiin, on iäkkäitä sukulaisia, lapsenlapsia , omia harrastuksia, työelämässä voi olla matkustamista, viikonlopputöitä jne. Kyllä itse olen jo joutunut vuosia sitten sopimaan kaikki menot kalenterin kautta, ystävät onneksi samanlaisia ja ymmärtävät tämän. Lomilla voi joskus olla vapaampaa.

Vierailija
837/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halua tavata jostain syystä.

Mieti nyt vähän. Syy on joko teidän välisenne tai sitten hänellä on jokin oma syynsä. Elämänsä menee jollain tavalla huonosti tai "väärällä tavalla", eikä tahdo, että saat tietää.

Tai ei yksinkertaisesti halua nähdä, kemiat ei toimi,ei kiinnosta....

Vierailija
838/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo tekee kolmivuorotyötä ja kyllä, hän katsoo kalenteriaan koska hänelle sopii jonku kaverin tapaaminen.

Vierailija
839/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmoinen kaveri, jolle ei voi edes soittaa ilman esisopimusta. Viestiin vastaa usean päivän viiveellä kahdella sanalla. Nyt alkaa tuntua, että on entinen kaveri.

Vierailija
840/861 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon heivannu vettuun just nuo kaverit. Heillä on aikatauluissa tosi tiukat kriteerit että milloin voi nähdä ja olet hänen arvojärjestyksessä kategoriassa "jos parempaakaan tekemistä ei satu olemaan". Sitten jos hänen ehdottama yksi ja ainoa aika ei sovi, niin sitten ei nähdä suunnilleen ollenkaan kun ei voi tietää vielä niin pitkälle elämää. Ei noilla kavereilla tee mitään.