Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri varaa minulle ajan kalenteristaan niinkuin jollekin asiakkaalle

Vierailija
30.06.2022 |

Kahvittelu tai muu tapaaminen saattaa mennä kahden viikonkin päähän kun kaverini selaa kalenteriaan. "sopisko 13päivä siinä kello 17 aikaan?"

Oon vähän hämillään mistä on kyse. Ei voida koskaan nähdä spontaanisti vaan kaikki näkemiset pitää järjestellä ja aikatauluttaa.

Kommentit (861)

Vierailija
661/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No antaa kyllä ihmisestä ikävän kuvan, jos kaverille on aikaa vasta kuukauden päästä.

Olin viime tammikuussa isossa leikkauksesta. Tuollainen kiireinen, tärkeä kaverini kysyi vasta huhtikuussa miten meni ja olenko jo toipunut.

Onneksi mulla oli hyviä ystäviä tukena. Tulivat välillä käymään ja viestittelivät päivittäin.

Harva isosta leikkauksesta hetkessä toipuu. Oisko voinu olla, että odotti sinun pyytävän apua, mikäli tarvit? Jotkut nyt vain osaa antaa tilaa toipuvalle.

Miksi et itse pyytänyt käymään?

Vierailija
662/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No antaa kyllä ihmisestä ikävän kuvan, jos kaverille on aikaa vasta kuukauden päästä.

Olin viime tammikuussa isossa leikkauksesta. Tuollainen kiireinen, tärkeä kaverini kysyi vasta huhtikuussa miten meni ja olenko jo toipunut.

Onneksi mulla oli hyviä ystäviä tukena. Tulivat välillä käymään ja viestittelivät päivittäin.

Harva isosta leikkauksesta hetkessä toipuu. Oisko voinu olla, että odotti sinun pyytävän apua, mikäli tarvit? Jotkut nyt vain osaa antaa tilaa toipuvalle.

Ehkä tunnen itse ystäväni paremmin? Ei hän odottanut että voi auttaa. On vain sellainen ihminen, ettei ole kiinnostunut muiden tukemisesta ja tilanteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu normaaleihin käytöstapoihin kysyä miten meni, miten voit, jaksamista, jos tiedät että iso leikkaus on tehty. Joskus voi unohtua mutta silloin jotenkin pahoitellaan tai päivitellääm ajan kulkua ja kiirettä.

Vierailija
664/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaa on käytössä vaan rajattu määrä nii pakosta näitä tarvii sopia ennakkoon.

Me ollaan nyt pari päivää koitettu kaveri porukassa löytää kesäksi yhtä päivää jolloin kaikki 6 ihmistä olis vapaal ja päästän porukalla grillaan ja saunoon. Näillä näkymin onnistuu elokuun alussa.

Ollaan 30-40v perheellisiä

Näihän se on, täytyy sopia konkreettinen aika, jos halutaan et kaikki on samaan aikaan läsnä ja viettämäs aikaa.

Vinkkinä;

Tommosissa miiteissä on myös hyvä toimia/sopia et kännykät pidetään hiljaisina ja digilaitteet poissa käsistä.

Tätä pidetään hyvänä etikettinä, ettei oo koko ajan jotain digiä.

Rennot musiikit voi soida toki, taustalla.

Vierailija
665/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minun ystäväni jäi leskeksi miehensä aivosyövän jälkeen ja vuoden ajan kuljin hänen ja heidän rinnallaan tukemassa kaikin tavoin kuin pystyin, minulla oli auto ja se osoittautuikin hyvin tärkeäksi kapineeksi.  Ja kaikki ne sairaalassa käynnit, lääkäreissä käynnit, kauppareissut ym. Olin itsekkin jo aivan uupunut mutta jaksoin siltä auttaa. No nyt kun tilanne on toinen niin nyt katsotaan kalenterista minä päivänä, mihin aikaan voisin tulla ja kuskata rouvaa haudalle, kaupoille, lääkäriin ja yleensäkin mihin kuljetusta tarvitaan.   Minä olen eläkkeellä kuten hänkin, mihin me enään tarvitaan aikataulutusta, minua alkaa tämä homma jo niin ärsyttämään että taidan heittää niinsanotusti pyyhkeen kehään ja sanoa heipat tälle ystävälleni.

Vierailija
666/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa on käytössä vaan rajattu määrä nii pakosta näitä tarvii sopia ennakkoon.

Me ollaan nyt pari päivää koitettu kaveri porukassa löytää kesäksi yhtä päivää jolloin kaikki 6 ihmistä olis vapaal ja päästän porukalla grillaan ja saunoon. Näillä näkymin onnistuu elokuun alussa.

Ollaan 30-40v perheellisiä

Näihän se on, täytyy sopia konkreettinen aika, jos halutaan et kaikki on samaan aikaan läsnä ja viettämäs aikaa.

Vinkkinä;

Tommosissa miiteissä on myös hyvä toimia/sopia et kännykät pidetään hiljaisina ja digilaitteet poissa käsistä.

Tätä pidetään hyvänä etikettinä, ettei oo koko ajan jotain digiä.

Rennot musiikit voi soida toki, taustalla.

Ystävä tulee yökylään, koska häntä kuulemma ahdistaa, mutta räplää sitten kännykkäänsä taukoamatta, eikä lopeta, vaikka sanoo, että nyt olisi vähän niinkuin nukkumaanmenoaika. Ei selitä yhtään mitä niin valtavan mielenkiintoista siellä puhelimessa on, ettei siitä voi luopua hetkeksikään edes kyläillessä. Outoa on.

Vierailija
667/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenteriin merkitään tärkeät asiat, jotka halutaan muistaa ja turvata ettei niiden päälle tee tuplabuukkausta.

Se että kaverisi merkkaa tapaamisenne kalenteriin, kertoo siitä että hän haluaa nähdä sinut.

Vierailija
668/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen voisi ilmaista vähän eri tavalla? Siis kyllähän minäkin kirjoitan ylös milloin tapaan Mirkun tai Markun, koska tapanani on kirjoittaa ihan kaikki menot ylös kalenteriin. Ja jos sille ajalle onkin jotain muuta, niin totta kai sanon, että se ei käy.

Mutta ei sitä ehkä tarvitse niin "ajanvarausmaisesti" sanoa, että minulla olisi aika 28.4. välillä 15-16.

Vierailija
669/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ilmoitettiin päivä ja kellonaika jolloin sopii soittaa. Puhelu jäi viimeiseksi.

Vierailija
670/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kalenterin käytön, käytänhän sitä itsekin (millainen ihminen nykyään pärjää muka ilman?). Mutta sitä en jaksanut ymmärtää, miksi "ystäväni" kalenterista minulle löytyi aikaa aina vasta viikkojen päähän lyhyelle kahvittelulle, kun hän saattoi jonkin randon treffikumppanin tavata jopa samana päivänä spontaanisti. Tein johtopäätökseni, ja hän on nykyään entinen ystävä.

Vierailija
671/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse teen tätä, koska mulla on jonkinlaista ADHD-piirteisyyttä, vaikkei diagnoosia olekaan, ja tarvitsen sitä kalenterointia saadakseni elämäni pysymään hanskassa. Menee ihan kohellukseksi, jos en kirjaa kaikkia menoja, velvoitteita yms. kalenteriin ja joka aamu tsekkaa, mitä on, ja systemaattisesti hoida niitä sieltä tehtävälistalta pois. Eli ilman tällaista ajan sopimista olisin voinut vaan sanoa jotain ja sitten unohtaa koko tapaamisen.

Vierailija
672/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluamme nähdä ystävien kanssa ihan kunnolla eikä silleen pikaisesti puoli tuntia, kalenteroimme sen. En pidä tätä sinänsä mitenkään erikoisena, koska meillä on kaikilla kiireiset elämät opintojen ja töiden ja harrastusten kanssa, ja kaiken lisäksi asumme eri kaupungeissa.

Vierailija
673/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiireisillä ihmisillä pakko varata aika kalenterista tai muuten ei koskaan ehdi nähdä ystäviä.

Kenellä oikeasti niin kiire vapaa-ajalla? Aamutoimet, töihin, kotiin, vapaa-aika alkaa ennen ajoissa nukkumaan menoa. Se aika täyttyy vapaaehtoisista menoista. Puhumattakaan viikonlopuista. Täydet kalenterit ovat vain muoti-ilmiö ja yritys kuulua johonkin sosiaaliseen ryhmään ilman sen kummempaa tarkoitusta eli jonninjoutavaa. Kiure on oikeasti onnettomuutta paettaessa tai synnytykseen mentäessä. Tekokiure on itseaiheutettua, tarpeetonta oman "tärkeyden" korostamista ystävien tapaamisen kustannuksella.

On lasten lääkärit, harrastuksiin viennit, koulun tapaamiset ym. Mitä useampi lapsi sitä enemmän viemistä ja asioiden hoitoa. Siihen päälle joka ikinen päivä lapsiperheessä tapahtuvat pyykinpesut, vaatehuollot, ruokailut, ym. Ym.

Tavallinen lapsiperhe-elämä mahdollistaa kyllä vanhempien aikuisten ystävienkin tapaamisen ainakin silloin tällöin. Minulla on ystäviä, jotka siihen pystyvät.

Sitten on ne "ystävät", joilla on aina kiire. Somessa onneksi ovat sen verran avoimia, että sieltä selviää, mitä ne täysin vapaaehtoiset kiireet ovat.

Joskus vain käy niin, että joku ystävä ymmärtää, että kaikki mahdolliset asiat menevät tapaamisten edelle, vetää siitä omat johtopäätöksensä ja lopettaa kanssakäymisen. Turha sen kalenteri kädessä minuuttiaikataululla harrastavan on puolustella itselleen mitään: hän oli itse se, joka valitsi.

Ainakin silloin tällöin, sehän se jutun ydin onkin. Saadakseen selville, koska se silloin on, on pakko kaivaa kalenteri esiin ja alkaa sovitella tapaamista.

Kaikki lapsiin liittyvä menee ohi ystävien tapaamisen, suurin osa sisaruksiin, heidän lapsiin ja vanhempiini liittyvä menee myös ohi ystävien. Työelämää on monenlaista, omani on pääasiassa hyvin joustava, mutta aina välillä on myös iltamenoja, joista on pakko pitää kiinni.

Harrastukset ovat rakkaita ja antavat virtaa, nekin ovat tiettyyn aikaan tietyssä paikassa. En tunnista itsessä puolustelua kiireistä. Ympäristössäni kaikki elävät samanlaista elämää, monet vielä paljon kiireisempääkin. Miksi sinun ystäviesi pitää puolustella valintojaan? 

Vierailija
674/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sen voisi ilmaista vähän eri tavalla? Siis kyllähän minäkin kirjoitan ylös milloin tapaan Mirkun tai Markun, koska tapanani on kirjoittaa ihan kaikki menot ylös kalenteriin. Ja jos sille ajalle onkin jotain muuta, niin totta kai sanon, että se ei käy.

Mutta ei sitä ehkä tarvitse niin "ajanvarausmaisesti" sanoa, että minulla olisi aika 28.4. välillä 15-16.

Miten tuo sitten pitää sanoa jos tuo on ensimmäinen mahdollinen aika mikä sopii? Silloin se ystävä voi katsoa sopiiko hänelle sama aika vai etsitäänkö uusi aika, joka käy molemmille. 

Vierailija
675/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalenteriin merkitään tärkeät asiat, jotka halutaan muistaa ja turvata ettei niiden päälle tee tuplabuukkausta.

Se että kaverisi merkkaa tapaamisenne kalenteriin, kertoo siitä että hän haluaa nähdä sinut.

Ei välttämättä :D pakko se tapaaminen on tunkea kun koko ajan kyselee muuten

Vierailija
676/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenrauhan saa vasta, kun tapaaminen on sijoitettu kalenteriin ja varsinkin, kun tapaaminen on ohi

Vierailija
677/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jessus tätä nykypäivän menoa. Ei ihme, että täällä masennus ja yksinäisyys kukoistaa kun ihmisten näkeminen on näin vaikeaa. Ennen landeilla vaan pöllähdettiin käymään. No ei tietysti taida olla enää toki tätä päivää mutta on tämä nykyelämän meno on tuosta taas ääripää. Lapset kun oli pieniä ja vuorotyö mutta nyt kun ei monella ikäiselläni ole enää pieniä lapsia niin vaikeaa tuntuu olevan spontaanit tapaamiset vaikka viikon päähän.

Äitini eli vielä tuota lande-elämää, kun olin nuori eikä se ollut mitään kivaa. Se tarkoitti sitä, että koko ajan piti olla hysteerisenä siivoamassa, jos joku vaikka piipahtaa yllätysvierailulle tyyliin uuni piti hinkata kiiltäväksi joka viikko, ettei sitten vaan vieraat ajattele että onpa siivotonta. Lauantaisin piti siivousraivoamisen lisäksi myös vähintään pari kertaa kuukaudessa leivontaraivota, koska pakkaseen piti leipoa vierasvaraa. 

Meillä kävi vieraita ehkä neljä kertaa vuodessa. 

Paljon mielummin otan aikataulutetut vierailut sekä sen, että voi hyvillä mielin olla myös vierailematta. 

Vierailija
678/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mä taas en tajua miten jotkut ihmiset muistavat kaikki asiat, vaikka eivät laita mitään kalenteriin. Mulla on kalenterissa kaikki työpalaverit, hammaslääkäriajat, työterveyslääkäriajat, äitini lääkäriajat (koska joudun menemään äitini mukaan), kissan ja koiran eläinlääkäriajat, ajankohdat, jolloin olen sopinut ottavani jonkun koiran hoitoon tai käyväni huolehtimassa kaverini kissasta kaverin reissun ajan. Kaikki läheisten synttärit on kalenterissa, kaikki tapahtumat, joihin olen sopinut meneväni jne. Ei mulla nuorempanakaan ollut nin hyvä muisti, että olisin muistanut kaiken ilman kalenterimerkintöjä. Vain sellaisia asioita en laita kalenteriin, jotka toistuvat päivittäin (esim koirani ulkoilutukset)

En kuitenkaan ole aikatauluttanut elämääni täyteen vaan mulla on varsin paljon vapaatakin. Jos joku nyt pyytäisi lähtemään varttin päästä kävelylle, se sopisi mulle ihan hyvin. Pitää joka tapauksessa lähteä vähän ajan päästä viemään koira ulos. 

No tämä! Jos minä en laittaisi asioita kalenteriin niin voisin heittää hyvästit kaikille menoilleni! Ei se tosiaan tarkoita sitä, että joka päivä ja joka hetki on tarkasti aikataulutettu, mutta miten voi muistaa mitään menoja, jos niitä ei ole laittanut kalenteriin ylös. 

Vierailija
679/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunivuorot, kolme lasta, omat harrastukset, puolison harrastukset, lasten harrastukset, lasten hoidot, kaupassa käynnit, ruuanlaitot, siivoamiset, nukkumiset, jnejne arjen pyörittäminen.

Sorry et mulla ei ole aikaa lähteä yhtäkkiä määrittelemättömäksi ajaksi kahville kanssasi kaupungille, jonne ajaa puol tuntia suuntaansa.

M40

Toki ymmärrettävää. Eikö kuitenkaan pysty sopimaan ollenkaan rennosti että nähdään siinä seiskan maissa, mulla on vajaa pari tuntia aikaa? Tuo on tukahduttavaa että tapaamiset hakataan kiveen tapahtuvaksi klo 18.07-19.43

Esim. etukäteen katsotut bussiaikataulut saattavat aiheuttaa nuo kellonajat, joku bussi lähtee klo 17.20 ja pitää lähteä 17.15 että ehtii just siihen

Vierailija
680/861 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunivuorot, kolme lasta, omat harrastukset, puolison harrastukset, lasten harrastukset, lasten hoidot, kaupassa käynnit, ruuanlaitot, siivoamiset, nukkumiset, jnejne arjen pyörittäminen.

Sorry et mulla ei ole aikaa lähteä yhtäkkiä määrittelemättömäksi ajaksi kahville kanssasi kaupungille, jonne ajaa puol tuntia suuntaansa.

M40

Toki ymmärrettävää. Eikö kuitenkaan pysty sopimaan ollenkaan rennosti että nähdään siinä seiskan maissa, mulla on vajaa pari tuntia aikaa? Tuo on tukahduttavaa että tapaamiset hakataan kiveen tapahtuvaksi klo 18.07-19.43

Esim. etukäteen katsotut bussiaikataulut saattavat aiheuttaa nuo kellonajat, joku bussi lähtee klo 17.20 ja pitää lähteä 17.15 että ehtii just siihen

Mua taas ärsyttää nuo nähdään seiskan maissa ihmiset. Meen sinne sovittuun tapaamispaikkaan seiskalta ja toinen tuleekin sitten paikalle puoli kahdeksan aikaan. Miksei voida suoraan sopia, että tavataan puoli kasilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän