Kaveri varaa minulle ajan kalenteristaan niinkuin jollekin asiakkaalle
Kahvittelu tai muu tapaaminen saattaa mennä kahden viikonkin päähän kun kaverini selaa kalenteriaan. "sopisko 13päivä siinä kello 17 aikaan?"
Oon vähän hämillään mistä on kyse. Ei voida koskaan nähdä spontaanisti vaan kaikki näkemiset pitää järjestellä ja aikatauluttaa.
Kommentit (861)
Itselläni ei ole edes lapsia, mutta harrastuksia 3x arki-iltaisin ja lauantaisinkin, joten todellakin suunnittelen menoni ja kaveritapaamiseni etukäteen, koska haluan nähdä kavereitani!
Ei tämä mitään pätemistä ole, mutta minun täytyy esim peruuttaa harkat hyvissä ajoin tai vaihtaa päivää jos on muita suunnitelmia, puhumattakaan siitä, että kavereilla on myös omat menot joten sopivaa yhteistä aikaa on joskus hankala löytää ellei tosiaan olla hyvissä ajoin liikenteessä.
Minusta tämä on ihan normaalia aikuisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikataulu helpottaa tapaamista kun tietää että etukäteen sovitun kolmen tunnin jälkeen pääsen kotiin latautumaan eikä tarvii heti nähdä sitä uudestaan
Miksi ihmeessä tapaat ihmisiä 'ystäviä' joita et oikeastit halua edes tavata??
Mä varaan myös ihmisille kalenterista mieluiten ajan. Riippuu kuinka ehdin, haluan, jaksan ja ketä näen et kuinka paljon varaan aikaa.
Ihan normaalia. Arki on kaiken muistamista muutenkin, itse suollan kaiken mahdollisen kalenteriin, helpottaa todella paljon sekä arkea, että ahdistusta siitä, muistanko kaiken.
Mä aloin loppuunpalamisen jälkeen järjestellä elämääni kalenterin kanssa saadakseni ajankäytön hallintaan. Aiemmin saatoin huomata sopineeni alustavasti samalle viikolle useampia kaveritapaamisia töiden lisäksi, ja olin ihan uupunut jos nämä kaikki sitten toteutui. Lisäksi oli vaikea muistaa, mitä kaikkea olikaan sopinut ilman kalenteria. Nykyään laitan kaikki kalenteriin, niin en haali itselleni liikaa tekemistä. Spontaaniin saman päivän tapaamiseen voin kyllä lähteä ilman kalenteriakin.
Tuohan on just hyvä jos se toimii! Ainoa kalenterikaveirin on nimittäin sellainen että hän mielellään sopii jonekin 3vk päähän tapaamisen, jota hän ei sitten muistakaan ollenkaan. Uskon että hän tekee tuota tahallaan, saa jotain tyydytystä siitä että ajattelee jonkun odottavan häntä turhaan. Minä en tuohon lankaan enää lennä, ja nykyään yhteydenpitomme on sellaista että hän laittaa viestiä nähdäänkö 2vk päästä keskiviikkona klo 15, minä vastaan että sopoii minulle, ja sitten taas tulee parin kk päästä häneltä samansisältöinen viesti.
Tällaisista kavereista tulee mieleen kaverisuhteiden haalija. Oikeasti on spontaanisti tekemisissä tärkeämpien kavereiden kanssa, muille sopii jokin kolo spinningin ja lapsen treenien välillä.
Tänään televisiossa oli Ani Kellomäen haastateltavana Leo Stranius, joka aikatauluttaa KAIKEN. Varmaan se on hyvä systeemi, ei sovi päällekkäin menoja eikä tee ohareita. Myös laatuaika vaimon kanssa suunnitellaan etukäteen.
Samoin.Inhoan noita kalenterituttavuuksia ja olen jättänyt taakseni nämä sihteerit . Tunsin itseni kuin työntekijäksi kun aikoja buukataan parin viikon päästä tiettynä kellonaikana.
Vierailija kirjoitti:
Mä jaksan vain harvoja ihmisiä tavata lorvimisen ilosta.
Mä aikataulutan näkemisen melkein kaikkien kohdalla.
Jopa sanon että aika loppuu, keksimäni syyn takia, näkemiseen aikaa max 1,5 h, vaikka todellisuudessa menen tapaamisen jälkeen kotiin hengailemaan.
Mä tarviin ne aikataulut ainakin joidenkin ihmisten kohdalla.
Minkä hiton takia sinä yleensä tapaat ihmisiä joiden seurasta et nauti?
Niin.. onko myös niin että sinä olet aina se joka sitä näkemistä penää..
Voisitko tajuta vinkin jo.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli (siis nimenomaan oli) ystävä, joka kerran antoi minulle soittoajan kun otin häneen yhteyttä. Soitin hänelle tarkalleen tänä soittoaikana, joka oli tyyliin 18.3.2019 klo 19.30. Hän alkoi samantien etsimään kalenterista uutta soittoaikaa, sillä hän oli juuri palannut matkoilta eli tullut kyläilyreissulta 50 kilometrin päästä kotiinsa. Silloin ehdotin hänelle, että tehdään niin, että hän soittaa itse minulle sitten kun hänellä on aikaa. Kummallista oli, että hän koko loppuillan oli aktiivisena somessa postaamassa milloin mitäkin.
Olen nyt kolme vuotta odottanut, että hänellä olisi aikaa soittaa. Ei ole ollut näköjään aikaa. Kuitenkin hänellä on ollut aikaa tehdä somessa iso haloo siitä, että minä olen ghostannut hänet????
Ei mikään ihme. Jotkut ihmiset vaan suosivat kirjallista kommunikointia, joka siis sopii heille paremmin. Sinä ilmeisesti sitten olet tyyppi, joka suosii lässyttelyä. Kaksi eri tapaa kommunikoida, ei sen kumempaa ja kaksi eri personaa joilla eri prioriteetit.
daittaileeko myös puolisosi kanssa
ettei osuisi samaan aikaan
????????????????
Vierailija kirjoitti:
Sama. Jotenkin ärsyttävää. "Joo no mulla olis aikaa nähdä 15.8 klo 15.30-17.35. Et käviskö se?"
Oon todennut, et antaa olla kun on niin vaikeeta.
Päivätyöni lisäksi teen asiakastyötä iltaisinkin. Jos haluan nähdä kavereitani tai harrastaa jotain, se on pakko merkata kalenteriin, sillä muuten otan siihenkin asiakkaan. Loukkaantuisin, jos kaveri ei koskaan löytäisi aikaa minulle, mutta en ymmärrä miksi kiireisen ihmisen kaveri loukkaantuu siitä, ettei kaikki pysty tapaamaan nyt heti kun kutsu käy! Voihan olla, että työntekoon on ihan syy - suuri tarve saada kaikki menot/velat maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Kiireisillä ihmisillä pakko varata aika kalenterista tai muuten ei koskaan ehdi nähdä ystäviä.
Oman rautainen ajankäytön hallinta on myös omien rajojen rautaista hoitamista ja pitämistä, ja on myös kanssaihmisille hyväksi: sitten, kun tavataan sovitusti, niin tosiaan ollaan läsnä, eikä hötkyillä sinne tänne puhelinta räpläillen...
Vierailija kirjoitti:
Tällaisista kavereista tulee mieleen kaverisuhteiden haalija. Oikeasti on spontaanisti tekemisissä tärkeämpien kavereiden kanssa, muille sopii jokin kolo spinningin ja lapsen treenien välillä.
Onhan ihmisillä muutakin elämää kuin kaverit. Monella on perhe, sukulaiset, lemmikkieläimet, työ, vapaaehtoistyö, harrastukset, ruokaostokset, lääkärikäynnit, muiden asioiden hoito yms. Ja joskus on hyvä olla myös itsekseen.
Itselläni on kylläkin tilanne, että on myös paljon kavereita. Mutta en mä kavereita sen kummemmin haali, jostain syystä vaan tutustun ihmisiin helposti. Ja kun tuntee paljon ihmisiä, niin väkisinkin tulee kutsuja sieltä täältä, ja tykkään myös itse kutsua kavereita kylään. Nykyään yritän tosin rajoittaa kaveritapaamiset enintään yhteen tai kahteen tapaamiseen per viikko.
Se, joka ei ymmärrä toisen ihmisen ajankäytön hallintaa, ei myöskään itse hallitse omaa ajankäyttöään, eli on rajaton ihminen, ja rajattomat ihmiset ovat äärimmäisen rasittavia ihmisiä monestakin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jaksan vain harvoja ihmisiä tavata lorvimisen ilosta.
Mä aikataulutan näkemisen melkein kaikkien kohdalla.
Jopa sanon että aika loppuu, keksimäni syyn takia, näkemiseen aikaa max 1,5 h, vaikka todellisuudessa menen tapaamisen jälkeen kotiin hengailemaan.
Mä tarviin ne aikataulut ainakin joidenkin ihmisten kohdalla.Minkä hiton takia sinä yleensä tapaat ihmisiä joiden seurasta et nauti?
Joitakin ihmisiä on kiva tavata vain vähän aikaa, ja pitäähän sitä omaakin aikaa olla itsensä kanssa!
Tuo että on aina varattu saattaa olla vain tekosyy kun ei huvita tavata😂
Riippuu myös ihmisestä kenen kanssa pitää aikatauluttaa. Jos haluun nopeasti pois niin sanon vaikka että minulla tunti/pari aikaa nähdä. Sitten häippäsen. Koska on muuta menoa